Augustus 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sonjaw, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Agenda:

25 okt - Devid eerste prikjes
    25 okt - Keenan Jay 19.15 uur CB --> eerste prikjes
    30 okt - Isa Kinderarts uitslag echo heupjes
    31 okt - Isa CBS 2e x Prikken
    31 0kt - Ashley CBS
    31 okt - Kenji maneul therapeut
    2 nov - Kenji 3de enting
    5 nov - Valentijn osteopaat
    6 nov - Ashley echo heupjes
    6 nov - Ysabelle CB 2e inentingen
    8 nov - Hylke CB 2e inentingen
    8 nov - Collin CB + 1e Prikje
    12nov - Alyssa CB + 2e prikje
    13nov - Naomi CSB + 3e prikjes
    13nov - Ilse CB 2e maal prikjes
    15nov - Fenne CB + 2e prikjes
    19nov - Valentijn csb + 3e prikjes
    20nov - Lenthe CSB + 2e prikjes
    22nov - Fay CB + 3e prikjes
    26nov - Kya CB + 2e prikjes
    26nov - Keano Mauro CB + 2e prikjes
    7 dec - Nikster jarig (21)
    7 dec - Alice jarig (24)
    17 dec - Leander osteopaat
    31 jan - Kenji kinderarts

25 juni
    01. SonjaW Kenji Zsolt 1e kindje 5955 gram,hoofd 40,5cm,lengte 60cm Bijz. 5,5 wk te vroeg, gebr. vliezen, vacuüm ZB, BV Duur van de bevalling 2 uur.Gb gewicht: 2340 gr
    16 juli
    02. Daantje78 Valentijn 1e kindje 5020 gram & 55 cm Bijz. 5 wk te vroeg, couveuse ZB, BV duur bevalling ong 5 uur. Gb gewicht: 1980 gr
    03. Tante Pollewop Keano 2e kindje 3950 gram 54 cm Bijz. 5,5 wk te vroeg, couveuse, gebr. vliezen . duur bevalling 3 uur.ZB BV Gb gewicht 2375 gram
    22 juli
    04. Mamalieske Isa 1e kindje 5100 gram Bijz. 2 wk+4 dgn te vroeg, vliezen gebroken 10cm ontsluiting, maar geeindigd in keizersnede Duur van de bevalling 4,5 uur.ZB, FV, Gb gewicht: 2664 gr
    23 juli
    05&06.Gummetje TWEELING 3e & 4e kindje Geb. gewicht nr 1: 2390 gram en nr 2: 2440 gram Bijz. ingeleid, 1 natuurlijke weg, 1 KS ZBm.i., duur van de bevalling:3 uurtjesFV
    26 juli
    07. Kathy Leander, 2de kindje 5340 gram Bijz. 8 dgn te vroeg, vliezen gebroken, ZB, BV Duur van de bevalling ongeveer 13 uur , Gb gewicht 3110 gram, 50cm
    28 juli
    08. Mirrepir1981 Hylke, 1e kindje 6080 gram, 60 cm hoofdomtrek 40.6 Bijz. 7 dgn te vroeg, vliezen gebroken, TB Gb gewicht 3880 grambijz. met mama jarig
    29 juli
    09. Ien Fay Regina 1e kindje 5025 gram, 56,7 cm Bijz. 3,5 wk te vroeg, vliezen gebroken ZB, FV Duur van de bevalling ong 6 uur.Gb gewicht 2280 gr
    30 juli
    10. Tanja20 Noa Faye 1e kindje 3430 gram,52 cm Bijz.9 dgn te vroeg,vliezen gebroken BV,ZB Duur van de bevalling 3.5 uur Gb gewicht 3395 gr
    3 aug
    11. Danielle 1979 Ashley 1e kindje 3815 gr 56 cm.KS fv Gb gewicht 2940 gr
    12. Alice Lenthe Sofie 1e kindje 4720 gr 57 cm KS FV Gb gewicht 3180, 48 cm
    13 Kuki Ysabelle Esmée 2e kindje 5280 gr. 55 cm Bijz ingeleid ZH FV Duur van de bevalling 8 uur Gb gewicht 3590 gr
    6 aug
    14. Borsatofan Jenda 1e kindje 3520 gr Gb gewicht: 3520 gr
    15. StefanieK Merijn 1e kindje 4750 gr en 60 cmBijz.thuis geboren FV Gb.gewicht: 3485 gr
    16. rheallover Alyssa Nadiyya 1e kindje 5140 gram en 58 cmBijz thuis geboren Zware bevalling ivm handje naast het hoofdje, de kleine zat klem,BV (6wkn daarna FV), Geb. gewicht 3270 gram
    7 aug
    17. Loran Naomi 1e kindje 4260gr, 56 cm. , hoofdomtrek: 37,6 cm.Bijz thuis geboren,FV, Duur bevalling 8uur Gb gewicht 3070 gram, 47 cm.
    18. Amanchel Milana 2e kindje 4810, 55 cm gr Bijz thuis geboren,FV, Duur bevalling 2 uurGb.gewicht 4200 gr, 53 cm
    19. Roos21 Dylano 2e kindje4960 gr 56 cmBijz inleiding,FV, Duur van de bevalling 7 uur Gb gewicht 3360 gr 51 cm en hoofd 35.5 cm
    20. Miza Ilse 1e kindje 4975 gr, 55 cm, Bijz, ingeleid vanwege verminderd vruchtwater, 13 dagen te vroeg Duur bevalling 10 uur FV Gb gewicht 2985 gr, 47 cm
    12 aug
    21. Kiki80 Thorsten1e kindje 3995 gr, 55,5 cm,Bijz. Hypertensie, bijstimulatie, opengeslagen armpjeBV, Duur bevalling 14 uur Gb gew. 2810 gr, 50cm.
    13 aug
    22. Fibi Nick Valentino 1e kindje 5680 gram en 58 cm Bijz. ingeleid 38 weken/vacuum/knip FV ZH Geboorte gewicht 3295 gram en 50 cm
    14 aug
    23. Mamavanamber Keenan Jay 2de kindje 5300 gram en 57 cm Bijz. 12 dgn overtijd TH,BV Duur van de bevalling 7 uur. Gb gewicht 3940 gr en 51 cm
    24. Sarake Alyssia 1e kindje 5250 gram en 58 cm KS,FV Geboorte gewicht 3380 gram
    16 aug
    25. MamavanAmiek Fedde Nicolaas2de kindje..... gram en ..... cm Geboortegewicht gram
    26. Teddy Ben 1e kindje ...gram en ... cm
    17 aug
    27. Demi Aron 1e kindje 4750 gram en 56.5 cm Bijz. 13 dagen overtijd: OPPEROVERTIJDLOOPSTER Geb gewicht 3600 gr
    28. Hopla Robin 1e kindje5750 gram en +/- 59cm Duur bevalling 36 uur Bijz spoedkeizersneeFV geb.gewicht 4480 gram en 53 cm
    19 aug
    29.Missgroovy Fenne 1e kindje 5785 gr en 59 cm Bijz. Thuis GeborenDuur bevalling 8uur BV Geb gewicht 4020 gr
    20 aug
    30. Maro Robin Marcelle 1e kindje 4865 gram 54 cm Bijz ziekenhuisbevalling flinke knip. duur van bevalling 3 uur. gebgewicht 3150 gram en 49 cm
    21 aug
    31. Mexico Kain 1e kindje 5500 kg en 59,5 cm Bijz Ks en zuignap Geb gewicht 3485 en 49 cm
    22 aug
    32. Nikster Kya michelle 1e kindje 6340 gram en 59,2 cm hoofd 38,5 cmBijz. 12 dgn te laat, uiteindelijk keizersnede ZB, FV Duur bevalling: 25u Geb. gewicht 4440 gr.
    23 aug
    33.Raccon Devid Roas 1e kindje 5655 gram en 57,6 cm Bijz. 11 dgn te laat TB, BV Duur bevalling: 10u Geb. gewicht 3800 gr.
    34. Chigirl Keano Mauro 1e kindje 4850 gram en 58 cm Bijz. 5 dagen te laat ZB, BV Duur bevalling: 17u Geb. gewicht 2990 gram en 50 cm
    25 aug
    35. Jumde Sophie 1e kindje 3370 gram en 50 cm
    26 aug
    36. Stephanie21 Remy 1e kindje 3290 gram en .. cm
    37.Rapoenzel Collin1e kindje 4470 gram en 54 cm Bijz. KS, 4 dgn,1,5 dag weeen overtijdFV,ZH Duur van de bevalling 1 uur ks+1,5 dag weeen Geb gewicht 3325 gr
    29 aug
    38. Wannabe Espen 2de kindje 4085 gram cm.Bijz. meconiumZH, BV Duur van de bevalling 21 uur Gb.gewicht. 4085 gr
    30 aug
    39. Lintje Lutein 1e kindje 4370 gr 53 cm Bijz.10 dgn overtijdTB BV Gb gewicht 4370 gr
    31 aug
    40. Mist Niek 1e kindje 4245 gram Bijz. 9 dgn overtijd TB BV Geb gewicht 4245 gr
    4 sept
    41. Wannie Destin 2de kindje 3470 gr 49cm Bijz 8 dgn overtijd FV,TB Geb gewicht 3000 gr

22 Jongens en 19 meisjes

2. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Nou ze heeft dr prikjes weer gehad, ze moest echt hartverscheurend huilen :cry:
    Maar toen we thuis waren heeft ze dr fles gehad en daarna is ze in slaap gevallen en nu slaapt ze nog steeds.
    Ze is net zo eigenwijs al dr papa, want denk maar niet dat ze daar liet zien dat ze dr hoofdje al wel kan optillen, ze liet het volgens mij gewoon expres hangen ;)
    Dus we moeten "oefenen" en beter nog iedere keer heel kort na het verschonen dan 1 keer wat langer, want ze moet volgende keer wel kunnen laten zien dat ze het kan. (anders krijgen we straf?)
    Ze was wel weer goed gegroeid, 4,5 cm en bijna 900 gram!

3. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Whahaaaah, die Miza! Wat een prachtig verhaal. Enne... die foto van je hubbie is ook om te gillen, echt geweldig. :) Heb ook wat filmpjes bekeken van je. Leuk hoor! Vind het ook leuk om te zien hoe andere beebjes het doen. Mooi vergelijkingsmateriaal. ;)

Dus je moet oefeningen doen Ien? Wat voor oefeningen geven ze bij jou aan dat je moet doen? Ze zullen Nick dan de volgende keer ook wel op het "strafbankje" zetten dan denk ik. Of hij moet in de hoek zitten (met zijn hoofdje knikkebollend op zijn borst! :) ;)

Meneer is net weer lekker bij mij in bad geweest en ligt nu lekker te slapen in zijn bedje. We hoefden niet eens nog een keer extra weer naar boven. We hebben trouwens een nieuw speelgoedje voor hem aan zijn ledikantje hangen wat een groot succes is. Kijk maar eens op deze link:

http://www.bebietjuh.nl/internet/catalog/viewProduct.asp?groupId=20&itemId=147

Hij vindt dit echt helemaal geweldig gewoon! Er zitten verschillende standen op. Stand één is geluid, licht en beweging (gaat na 6 minuten uit), stand twee is geluid en licht (gaat na 12 minuten uit) en stand drie is alleen geluid (gaat na 18 minuten uit). Er zit heel mooi geluid in, muziekjes, "oerwoudgeluidjes" enzo, echt heel rustgevend. Als Nick in zijn bedje gelegd wordt kijkt hij al gelijk die richting uit van, gaat ie weer aan? En nu hoeven we ook niet zo vaak meer naar boven om de speen terug te doen voor hij slaapt (hooguit één keer). Hij valt in slaap op stand 2 en als ie dan nog niet slaapt gaat ie naar stand 3 daarna slaapt ie sowieso! Echt een aanrader dus. Enne.... Hij wordt verkocht op sommige websites voor 64 euro maar op deze site dus de helft goedkoper! :confused:

4. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

wat een geweldig ding Fibi! Ga roy eens even bewerken denk ik :-D

Miza, geweldig die foto! Al de tweede keer las ik in je dagboek, eerst vingers nu de blouse :) Vind t nog knap dat ie t verschonen nog aandurft. Denk dat roy echt voor de komende jaren genezen zou zijn.

Ben zoooooooo ontzettend moe, heb t warm en koud :( Ga naar bed denk ik,,,,

5. rheallover

rheallover Actief lid

Sorry heb wederom maar even de tijd, Alyssa had daarnet echt iets van ik wil niet slapen maar spelen, dus haar knuffeldoekje aangegeven nou eindelijk stil, ineens luid gebrul uit dr kamertje terwijl ik verder spullen aan het inpakken was voor de vehruizing. Heeft ze blijkbaar zo wild lopen slaan met dr knuf dat het uiteindelijk buiten de ledikant is gevallen, en niet eens door de spijlen maar echt over het voeteneind :shcok: hoe ze het voor elkaar heeft gekregen is een raadsel.

Moet gelijk aan die wilkinsson reclame denken die iemand hier gepost had :)

Ik ga verder met pakken, misshcien morgen ochtend heel vroeg de tijd (tja eerst KA daanra snel naar HA voor het spiraaltje)

Alvast weltrusten iedereen!

6. Chigirl

Chigirl Actief lid

3 nov 2006
    252
    0
    0
    Zuid holland
    Zo Fibi dat scheelt idd. Wij vonden hem zo leuk bij babypark, maar daar was hij 64 euro. Ik zei nou laat maar staan, maar nu ga ik er nog eens over nadenken, want hij heeft ook het wipstoeltje hiervan ook met dat blauwe licht en hij is er helemaal gek van.

Hij is nu in slaap gevallen in de wipstoel, maar ik heb gehoord dat ze daar ook weer niet te lang in mogen.
    Wat doen jullie dan halen jullie je kleine eruit als ze slapen? Hier gaat hij dan krijsen, dus ik laat hem mooi even liggen, ssst

Miza wat een leuk verhaal en die foto geweldig. Ach ja nu lachen we er nog om straks moeten we allemaal aan de zindelijkheidstraining :(

7. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Hoi meiden hier ben ik dan eindelijk ook maar weer eens.

Heb het zo druk.
    leuke foto's weer gezien.
    En iedereen bedankt voor de felicitaties hihi.

Fibi ik heb de foto's voor je gemaakt.

Kenji vandaag weer tot half 10 geslapen Ati heeft hem toen weer wakker moeten maken.
    Vanvond wilde ik hem de fles geven om half 8 had om half 4 voor het laatst gehad.Maar wilde niks.we zijn naar de stad gegaan en hij heeft geslapen en heel lief liggen kijken.En heeft dus nu net pas gedronken.
    Niet geschreeuwd niks.Dus vandaag maar 4 flessen ga hem geen late fles meer geven want dat zou om 11 uur dan zijn en hij heeft net 200ml Nutrilon op.Hij vind het nog steeds niks.
    Hij speelt nu echt zo leuk met zijn activiti center echt heel bewust de knoppen indrukken.

Daantje is vandaag weer met Valentijn in het ziekenhuis geweest want het ging nog steeds niet goed.Ze hebben testen gedaan.Naar alle omstandigheden gaat het goed.
    Daan als je het leest KNUF Knuf.

Nou ga even de fotos verkleinen.En dan nog wat werkkleding strijken en naar bed.Kenji gaat ook vroeg.

Zo geef ik trouwens altijd de fles lekker makkelijk hand vrij en geen kramp in armen. ;) Plus ze zitten gelijk wat meer recht op komt hier nooit melk terug.

8. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland

Dit is met handen op de schouderbladen.Hebben ze net iets meer steun.

9. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland

Dit is erg moeilijk en zwaar.Je snapt de bedoeling hopelijk.
    Meneer zit er niet zo mooi bij want hij had er geen zin in.Maar wilde toch een foto voor je.

10. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Drenthe
    Hé Son, bedankt voor de foto's heb ik toch een beetje meer een beeld ervan! ;) En geef Kenji ook maar een dikke knuf voor het poseren hoor :) .

Ik ga het gewoon rustig aan proberen en opbouwen. Anders moeten Nick en ik straks net als Ien ook op het matje komen bij het CB. :confused:

11. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Het is de bedoeling als ze zo zitten dat ze het hoofd netjes in het midden op de romp houden. ;)

12. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Drenthe
    Ik snap um! ;) Morgen kan ie het hoor! :)

Maar ik ga nu lekker naar bedje toe en hopen dat meneer vannacht wat rustiger is. Meiden allemaal welterusten en tot morgen.....

13. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Zo alles wel gelezen maar overal op reageren lukt me echt niet op een werkdag, dalijk lekker mn bedje in. Isa slaapt al.

@fibi, ik moet Isa ook echt bezig houden hoor, af en toe is ze super tevreden en handig de andere keer zit ze de hele tijd om aandacht te mopperen, en dan krijg je dus weinig gedaan.

Hier pas met de 4 maanden een fruithapje, Isa is tevreden met de fles en ik ben veel te bang dat ik haar darmen te vroeg prikkel zeker omdat ik zelf al jaren last heb van CU ben ik voorzichtig wat haar darmen betreft.
    Qua voedingswaarde hebben ze het ook nog niet nodig.

Kenji gefeliciteerd al 4 maanden!

Lin71 welkom bij de augustus mama's

Miza geweldige foto van de poep blouse!

Hier vandaag een telefoontje gehad van de vorige eigenaar van het bedrijf waar ik voorheen heb gewerkt (niet de man die me weg wilde dus).
    Hij vertelde me dat hij niet eerder kon/mocht bellen omdat het hele verhaal toen speelde, wat hij niet leuk vond en waar hij het duidelijk niet mee eens was, maar ja hij is geen baas meer dus wat kon hij doen?
    Nu vroeg hij of ik voor hem wilde komen werken in zijn nieuwe bedrijfje, maar ik zie dat niet zo zitten in hetzelfde pand als mijn ex-werkgever werken elkaar tegenkomen bij de koffie automaat en tijdens de pauze's tis nogal een klein pandje, dus ontlopen gaat gewoon niet.
    En ik wil ook niet dat ze mn hulp komen vragen als ze er niet uit komen ze wilden van me af, dus bellen of iets aan me vragen .... neuh antwoorden geef ik niet.
    Hij komt nog wel op kraamvisite met zijn vrouw, vond het wel erg aardig dat hij me even belde om zijn mening te ventileren.
    Dan hoor ik hem nog wel uit over die functie als het nou een aanbod is dat ik niet kan weigeren dan valt er nog wel wat te organiseren maar dat moet dan ook goed op papier komen, niet dat ik over 3 jaar dan weer met een andere baas op gescheept zou worden, maar voorlopig zit ik goed bij mijn huidige werkgever. Maar ja ben wel nieuwsgierig geworden.
    Verder de laatste roddels gehoord van het bedrijf, het gaat bagger slecht.
    De boekhouding is een zooitje nu het nieuwe systeem draait, lollige is dat ik nu met dat zelfde systeem erg plezierig werk :)
    Naja vond het wel leuk dat telefoontje is altijd goed als iemand je terug vraagt voor je ego ;)

Verder even een foto van Isa opgezocht met de geheime groet.

14. maro

maro Actief lid

1 aug 2007
    300
    0
    0
    maastricht
    zoooooooooooooooooooooo alles bijgelezen maar niks te melden..

hihi

nog 1 nachtje en dan na 1 jaar weer eens flink op stap.. yeahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

grrrrrrrrrrrrrrrrrrr heb opeens een aanval van trekdrop eten.. lijkt wel of ik weer zwanger ben...

15. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Meiden ik ga ook naar mijn bed.
    Kenji ligt al in dromen land.

Heb net even mijn contract en salaris stroken opgezocht moet ze op sturen naar de rechtsbijstand.Omdat ik mijn provisie niet heb gehad.Ze zeggen bij PenO je bent ziek als je zwanger bent en je heb dan geen recht op provisie. :confused: Ziek zwanger :confused: dacht het niet had vandaag ook de vrouw van de finaciele kant aan de tel en die is het er ook echt niet mee eens maar zij heeft niks te zeggen.En is dus blij dat ik het gaat uitzoeken.
    Scheelt me effe een hoop geld.pfffffffff

Nou weltrusten allemaal.

16. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Remy heeft vandaag zijn eerste prikjes gehad. Ging allemaal goed hij is wel wat hangerig maar verder gelukkig niet ziek zover ik kan merken aan hem.

Ik geef Remy nu sinds 2 dagen enkele theelepeltjes fruit (gekookt appeltje en klein stukje banaan fijn gepureerd). Ik weet dat dit nog helemaal niet mag maar ik heb het idee dat hij er ontzettend aan toe is want hij hapt ook echt al naar de lepel en je ziet hem duidelijk smullen. Zijn er meer mensen die hun kleintje met 2 maandjes wat fruit geven? Het voelt nog een beetje eng om te doen omdat ze vanaf 6 maanden aanraden :(

17. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Mogge allemaal

Stepahanie fijn dat het goed gegaan is.

Hier is meneer net wakker maar dat vanaf half 10 gisteravond dus super.

Meiden fijne dag ik ga aan me laatste dag beginnen.

18. rheallover

rheallover Actief lid

goede morgen, ik ben aan de late kant moet over half uur in het ZH wezen met uk.

Daantje sterkte meid met valentijn en hou ons op de hoogte! Een dikke knuffel voor jullie :)

Stephanie, hier ook een uk die zo nu en dan klein beetje van een fruithap krijgt. En slecht? nee hoor, nu raden ze het af, maar vroeger was het wel anders. Mijn oma heeft 6 kinderen grootgebracht en die kregen allen al met 2 mnd een fruithap, toen had je ook niet op de potjes staan "vanaf 4 of 6 mnd" er wordt al snel iets afgeraden net als op de buik slapen, ik moest wel toen ik baby was had een gebroken sleutelbeen, en heb niks geleden daardoor.
    Gewoon doen waar jij en je baby zich het lekkerst bij voelen ;)

Ik moet gaan ben echt te laat :|

19. maro

maro Actief lid

1 aug 2007
    300
    0
    0
    maastricht
    goeie morgen

weerrrrrrrrrrrrrrrrrrr superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

robin heeft gewoon weer doorgeslapen tot 7 u.. nouja hebben haar zelfs weer wakker moeten maken om 7u voor het flesje..
    dit is al d derde nacht achter elkaar.. zou ze het nu dan eindelijk gaan snappen.. hihi.

ben benieuwd hoe het vanacht gaat.. strax vooor de eerste keer slapen bij oma..
    grrrrrrrrr vind het wel lastig maarja ze is bij mn eigen mama dus dat geeft wel weer een prettig gevoel...

dames tot laterzzzzzzzzzzzzzzz

20. Mama007

Mama007 Niet meer actief

dan denk ik dat ik hem zo nu en dan lekker een paar hapjes geef :)

Deel Deze Pagina