Oh, maar dan is het bij jullie uiteindelijk goedkoper, ben dan niet blij dat ik in belgië woon. ik betaal voor 1 kindje voor 4 voormiddagen in de week bijna 100
Rheallover, wat een verhaal. Ik hoop dat het snel beter bij jullie gaat. Raccon, wow, wat een geweldige foto! Gelukkig heeft T hier het lachen ook wat beter onder de knie...vandaag zelfs met veel geluid erbij (maar nog steeds niet naar pappa). KDV, veels te veel geld. Wij krijgen bijna niets terug helaas. Maar twee daagjes 'vrij' in de week is me wel veel waard Hier ook een beetje gerekt met wakker maken voor de late avondvoeding. Thorsten kwam dan ook pas weer om 4.45 nieuwe tijd. Daarna ben ik al voedend met hem in slaap gevallen En om 7.00 werden we weer samen wakker
En even een vraagje. Mobiel boven het bedje, wel of niet doen? Eigenlijk ben ik van box spelen, bed slapen. Maar op de een of andere manier valt hij steeds in slaap onder de mobiel...dus dacht ik mobiel boven bedje. Maar dat vind ria blom niet goed
Daantje gelukkig dat jullie weer thuis zijn! Hoop dat dit jullie laatste ongeplande ziekenhuisbezoekje was. Raccon: wat een mooie foto! Rheallover: meid wat schrikken zeg! Hoop dat ze er wel achter komen wat er aan de hand was...rustig aan he! Goh dat KDV is dus eigenlijk helemaal niet zo duur dan.....dat dacht ik namelijk wel! Heb de oppas voor 3 dagen allemaal in familie maar wie weet over een jaartje wel 1 dag kdv. Hier gaat alles goed. En ik moet het natuurlijk niet hier neerzetten maar het gaat heeeeel goed. Ze is enorm veranderd, vanaf die nieuwe voeding (johbrpitmeel) heb een ontzettend lief kind. Gisteravond builoft gehad en ze heeft bij opa en oma geslapen, weer geen kik...zo lief. Verder weet ik het niet meer...ga nog even genieten van weekend want morgen moet ik weer aan de bak! Fijne zondag xx
Kiki: moet je echt zelf weten want jij kent je kind het beste...als hij ervan in slaap valt dan misschien goed idee. Lenthe wordt er juist hyper van dus geen goed idee hier. Fibi had trouwens ook een heel leuk ding voor in het bedje..met oerwoudgeluiden en watervalletje, misschien is dat wat?
Ik denk dat je dat inderdaad zelf moet weten Kiki, je hebt zelf snel genoeg door of het werkt of niet. Ik zet Nick zijn speeltje ook niet te pas en te onpas aan hoor. Standaard wanneer hij gaat slapen met geluid en licht. Is hij dan nog niet in slaap en jengelig, dan krijgt hij alleen nog het geluid (dus één prikkel minder) en daarna moet ie het op zichzelf doen. Maar dat hebben we nog geen één keer meegemaakt. Ik merk dat Nick er gewoon heel erg rustig van word. Maar niet ieder kindje reageert hetzelfde op prikkels..... Dit zijn trouwens wel juist heel rustgevende prikkels hoor......
Goedemiddag.. Naomi kreeg gisteren om 21u. har flesje, en werd om 8.30u ( nieuwe tijd) wakker! Super dus! Alleen krijgt ze nu nog maar 4 flessen per 24 uur ( van 180-200ml. ligt eraan hoeveel ze drinkt). Is dit niet te weinig? Overdag krijgt ze haar fruithapje er ook bij, maar dat heeft geen invloed op haar voeding ( ze drinkt dan net zo veel als anders). Misschien komt het omdat ze bija 12 uur slaapt 's avonds en 's nachts? Kiki-> Naomi heeft een muziek-draakje bij bed, en sinds kort een pooh-beer ( is een knuffel vanaf 6+, maar Naomi vind hem geweldig, en houdt het ook steeds vast in bed..) die licht en muziek geeft ( gaat na een tijdje zelf uit), en daar valt Naomi ook bij in slaap. In de box heb ik nog geen mobieltje ( omdat die nu stuk is), maar zodra ik die binnen heb, hang ik hem ook weer boven de box.
O ja en over het KDV.... wij moeten voor drie hele dagen in de week iets van 750 euro betalen en daarvan moeten wij zelf geloof ik iets van een kleine 90 euro betalen ofzo.... Hangt ook van je inkomen af hoeveel je van de belasting terugkrijgt.
Heel snel een berichtje, heb alweer ngeen tijd om terug te lezen maar met mijn oma gaat het redelijk. Ze heeft waarschijnlijk nog een paar weken. En ja, ja we hebben een doorbraak sinds 2 nachten slaapt ook ons kereltje door ! Wat een heerlijk gevoel is dat zeg. Hij moet wel na d efles van 7u in de box slapen zodat hij niet in een diepe slaap is en dan maak ik hem om 10u wakker voor de fles en dan slaapt hij tot s'morgens 7u. Heel soms even om 6u de speen geven. Over een week ga ik hem proberen om na 7u in bed te leggen en niet meer in de box. Hele fijne zondag, hopelijk kan ik vanavond nog even terug komen. kus
Hier wel een mobiel in bed. maar wel een hele simpele.. hangen 4 knuffeltjes aan.. ik zet hiervan niet het muziekje aan.. als ze wakker is kan ze er leuk naar kijken.. maar hier ook gewoon zo stil mogelijk naar bed.. verder inderdaad alleen naar je eigen kind kijken en niet naar regeltjes. zo wordt ook gedviseerd dat je de kleine bij de eerste tekeken van moeheid naar bed moet brengen.. nou werkt bij robin absoluut niet. die blijft dan makkelijk drie uur schreeuwen.. zij moet eerst in de box of wippertje in slaap vallen en dan kan ik haar heel makkelijk naar bed brengen.. en dan geeft ze geen kik meer.. nu huilt ze mischien 30 min over een hele dag. hahaha.. je kent je kind dus het beste en ieder kind heeft een andere aanpak nodig.. robin heeft nu wel een vast slaapprogramma.. ik kan de klok erop zetten op welke tijden ze moe wordt en gaat slapen.. dus hier nu wel elke keer in bed slapen.. en het werkt prima.. loran: die vraag wat jij stelt was ik me ook aan het afvragen als ik dadelijk nog op 4 uitkom..robin trekt nu weer meer tijd tussen de flessen door.. op het cb hebben ze mij gezegd dat robin tot 6 mnd op 5 flessen moet zitten maar dat ik wel de tijd naar beneden moet gaan krijgen dan.. zodat ze laatste uiteindelijk om 21u is.. maar volgens het pas is dat als ze zwaarder dan 6 kilo zijn ze 4 x 200cc krijgen over 24 uur.. lekker tegenstrijdig dus.. ik vraag het de volgende keer nog eens bij het cb. 4 flessen lijkt me echt relax en vooral de laatste om 21u.. maar robin slaapt nu ruim 1.5 week door dus ik heb nog even geduld voordat ik dadelijk alweer te snel ga afbouwen.. nou.. de afwas is gedaan, het wasmachine staat aan en robin ligt in bed.. mama gaat op e bank hangen. doei
Aron weegt ruim 6 kilo en afgelopen donderdag zeiden ze bij het CB tegen mij dat als Aron niet uit zichezelf wakker werd om rond 23. 00 uur ik rustig over mocht gaan naar 4 flessen... Hij krijgt er nu 4 van 180 met 6 scheppen en de 5e fles om 23.00u is 180 met 7 scheppen. Deze 5e fles gaan we eerst weer terug brengen naar 6 scheppen en vervroegen naar 22..00 uur. Als hij dat ook goed enkele dagen volhoudt dan vullen we de 4 flessen van overdag naar 210 en laten we de laatste weg... Wel vreemd al die tegenstrijdige adviezen van het CB. Onze verpleegkundige zei ook gewoon heel eerlijk: Ieder kind is anders en de een kan wel lekker doorslapen en de ander niet. Komt hij weer 's nachts dan weet je dat hij er nog niet aan toe is... Er is geen gouden regel voor! Het CB geeft adviezen, maar jij beslist en volgt je eigen gevoel...
Als het CB wist dat wij 180 met 7 scheppen geven bij de laatste fles zouden ze daar vast ook commentaar op geven, maar Aron slaapt er lekker op en heeft geen last van zijn onlasting, dus waarom niet? Oh en wat betreft een mobiel boven bed... Wij zijn ook van spelen in de box en slapen in bed en dus hangt er wel 1 boven de box en niet boven zijn bedje, maar Aron is dan ook alleen maar hyper in de box en als hij moe wordt draait hij zijn hoofd weg en begint te huilen... Ook als hij in de wipstoel moe wordt begint hij heel onrustig te bewegen en met zijn hoofd weg te draaien... Aron slaapt alleen in zijn bed en na een paar minuten morrelen slaapt hij in alle rust weg... Hij kijkt niet om zich heen, maar huilt ( lees kreunt zachtjes) met zijn oogjes dicht en wrijft met zijn handjes over zijn hoofd. Maar als jij merkt dat hij juist heel relaxed en rustig door iets bewegends boven zijn bed wordt dan zou ik het gewoon doen... Niet elke baby volgt het boekje van Ria precies!
Hoi meiden Hier weer heerlijk geslapen. Robin slaapt door tot een uur of 7 à 8. Dan na haar flesje slaapt ze weer verder tot een uur of 11. Das dus best lekker lang uitslapen (na korte flesonderbreking) zo in het weekend Ik kwam er gister trouwens achter dat Robin al een poosje op 4 flessen van 180 (+6 schepjes) per dag zit. En ze drinkt ze nog niet allemaal leeg ook . Maar ja, ze is hartstikke tevreden en blij dus het zal wel goed zijn denk ik dan. Madame trekt haar mond tenslotte wel flink open als iets haar niet zint. We zullen het horen als ze weer naar het CB mag over 2 weken Wij hebben hier een mobiel boven het bed hangen, van het begin af aan. Ik doe hem nooit aan als ze gaat slapen. Gebruik hem alleen soms overdag. Meestal zet ik um 's ochtends even aan om nog een paar minuutjes te winnen voor tanden poetsen, haren kammen. Nu ze wat groter is ziet ze hem hangen als ze wakker is (hij hangt aan de bovenkant zeg maar). Maar ik heb niet het idee dat ze er hyper van word ofzo. Soms komen we 's ochtends haar kamer in en dan blijkt ze al wakker te zijn en ligt ze gebiologeerd naar de beestjes te kijken Met Ria heb ik een haat-liefde verhouding hoor Kiki. Ik ben heel blij dat ik met het inbakeren en de rust-regelmaat wat meer inzicht heb gekregen in en meer grip heb gekregen op het dagenlange huilen. Maar tegelijkertijd denk ik ook dat mijn depressieve gevoelens daar zeker ook wel door versterkt zijn. Het heeft mij in elk geval zeker geen goed gedaan Strikt opvolgen van de rust en regelmaat was voor mij te afstandelijk, te kil, te koud. Waar is de lol, het gek doen, het knuffelen & het genieten? Robin ligt vaak tijdens haar fles al weer te gapen! Als ik dan daarna nog een luier wou verschonen dan was de koek al op.... naar bed zei mw Blom Neuh ik volg het nu nog tot op zekere hoogte maar ik neem nu ook gewoon de tijd voor spelen, knuffelen, kietelen, genieten, gek doen, liedjes zingen en neem dan af en toe hysteria dan maar op de koop toe . Gelukkig gaat het ook best goed als ik het in grote lijnen volg en zijn we niet teruggevallen in dagenlange hysterische krijssessies... Het verhaal van Lieselotje waren we allebei helemaal beroerd van gisteren (had het aan hubbie verteld). Eerst 1 kindje kwijtraken, daarna de tweede en alsof het nog niet verschrikkelijk genoeg is verliest die man nog zijn vrouw ook. Wat een afschuwelijk verlies . Te triest voor woorden.... Fijne zondag nog allemaal Groetjes Kirsten
waar staat dat verhaal van alieselotje.. ik heb alleen het breicht gelezen waar ze gestroven is maar niet het hele verhaal en de zwangerchap etc. heb gisteren weet ik niet waarom heel veel verhalen gelen van de vlindertjes.. pffff heb de hele tijd zitten huilen achter de pc..
Lang niet geweest ,maar nu weer beter. KDV : wij betalen voor drie dagen straks iets meer dan 300 euro pm dat is inclusief de teruggave van de belasting.
Hopla, dus Robin zit ook al een poosje op 4 flessen per dag. Naomi is nu 4750gram (vanmorgen gewogen op mijn babyweegschaal :wink) , en ze heeft tot dusver nog steeds zelf bepaald hoeveel ze wil drinken en hoe vaak. Ze rekt het nu wel steeds langer tussen de 4uur en de 4,5 uur zit er overdag tussen. Maar ze groeit naar mijn inzien wel goed, dus ik zal he de 12e nov. even navragen op het CSB ( gelukkig zijn ze hier meer van: Doe wat je kindje aangeeft ). Gisteravond ben ik geschrokken. Naomi ging ineens kopje onder in bad ( ze glipte uit mijn handen ) , en KRIJSEN! dat ze deed! Mijn vriend heeft 30min. nadien geprobeerd om haar alsnog in bad te krijgen, en uiteindelijk wou ze wel, maar alleen bij hem . Vanavond heb ik haar in bad gedaan, en het ging goed, totdat ze met haar bips het water voelde. Weer KRIJSEN! , en mijn zusje nam over en ze was stil .. Voel me er nu echt slecht onder. Heb haar nadien wel weer overgenomen van mijn zusje (mijn moeder wou haar reactie zien tussen mij en mijn zusje , hoe naomi reageerde)., en dat gingg moeizaam goed. Ze was erg gespannen bij mij.. Voor mezelf moet ik het gewoon nog steeds elke avond doen, anders durf ik straks niet eemr, en heeft zij het niet meer op het badje 's avonds als ik haar erin doe ( straks heeft ze een trauma opgelopen ). Morgen voor het eerst weer een hele dag werken, en ik heb nu echt zoveel zin (NOT!). Eerste keer dat ik hele dag zonder de kleine ben.. Dat is nu best wel moeilijk @ Maro , zie Lounge..
hoi, dylano krijgt vandaag een flesje om 08.30 uur en daarna ga ik hem niet meer wakker maken, ben benieuwd hoe het loopt... echt verschrikkelijk val Eliza! kippevel krijg ik er van!
er zijn hier dus meerdere baby's die 4 flessen krijgen.. waarom zou dat eigenlijk "slecht" of beter van niet zijn? ik gaf 5x180+6, nu 4x210+7..
Hoi hoi, heb even niet teruggelezen. Heb vanmiddag het huis vol bezoek gehad. Mijn schoonouders waren er en mijn zwager en schoonzus met hun zoontje dus druk druk, maar wel erg gezellig. Mijn schoonouders zijn eerder weg gegaan en met zwager, schoonzus en hun zoontje hebben we nog even lekker chinees gehaald. Tegen zeven uur zijn ze weggegaan en hebben we Nick zijn flesje gegeven en die ligt nu op bed. Ben benieuwd hoe het gaat want hij was best wel hyper net van alle drukte..... Ben benieuwd hoe meneer het vannacht weer gaat doen nu. Het kan zijn dat hij moe is van alle drukte maar het kan natuurlijk ook averechts gaan werken. Morgen verslag dus!