Augustus 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sonjaw, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

Fenne slaapt hier ook al vanaf t begin in t "grote" bed dus geen ervaring mee. Mss zou je t bedje wat kleiner kunnen maken door er een matrozen bedje van te maken of verkleinen met t voedingskussen ofzo, dat hij zich wat geborgener voelt. Even t dekentje ofzo van t wiegje pakken voor de geur. Ledikantje op de plek van de wieg

Ik opper maar wat hoor :)

2. ik voed jael meestal in een omslagdoek en leg haar met omslagdoek en al in het ledikant, voor haar voelt dit vertrouwd en is gelijk lekker warm. Ze huilt meestal eventjes en zakt dan in slaap. Wel is haar gezicht natuurlijk vrij.

Misschien is dit wat?

voed je trouwens op tijd of op verzoek raccon? Was ik gewoon ff benieuwd naar. Hier nog steeds op verzoek maar ik wil er iets meer ritme in gaan brengen, vandaar.

3. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

die omslagdoek is ook een goeie annewil. Dat heb ik de eerste week gedaan met Fenne!

4. Niet meer actief

Op verzoek AnneWil, maar dat is meestal netjes om de 3/4 uur, soms rek ik een kwartiertje om die 3 uur te halen. En soms wil ie 's morgens na 2 uur alweer om de nacht (5/8 uur) te compenseren.

Leg je Jael al vanaf het begin zo in de ledikant, of ook pas sinds kort?

Ledikant op plaats van wieg past niet en wieg in andere kamer is een beetje lastig omdat ik dan elke dag moet slepen met die wieg, wil em 's nachts nl nog wel bij me hebben voor t voeden.

Ik zal es proberen om zijn matrasje etc uit de wieg in zijn ledikant te leggen en t zo te proberen.

5. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Nick ligt hebben we na twee weken in zijn ledikantje gelegd en dat was toen dus ook geen probleem, gewoon 's middags mee begonnen om te wennen en vervolgens ook 's nachts. Maar je zou ook iets met de geur van jou er in kunnen leggen slaap t-shirt of wat je ook maar aan hebt (als je al wat aan hebt natuurlijk :) ). Of je kussensloop..... Dat wil ook nog wel eens werken.

Ook hier nog een tijgerprintje en een blubberbuik hoor, durf hem echt niet hier neer te zetten hoor! :confused: Die van jou ziet er in ieder geval stukken beter uit MissG. Hier al wel weer de navelpiercing er in. :) Ook al ziet het er niet meer uit, die zat er zo'n beetje gelijk weer in.... ;)

Ik heb het hier vandaag heerlijk rustig. Nick heeft dus vanochtend heerlijk lang geslapen. Na de fles in zijn wippertje gedaan. Dat werd ie zat en hij was nog druk. Eten was inmiddels wel gezakt dus lekker in de box gelegd waar hij nog een 20 minuten gespeeld heeft. Vervolgens gaf hij aan dat ie moe was en heb ik hem voor het eerst boven in zijn ledikantje gelegd (hij sliep overdag altijd nog beneden). Zijn oerwoudgevalletje aangezet en hij sliep al voordat die automatisch weer uitging. Ben benieuwd hoe lang hij dat gaat volhouden zo. Vind het wel een stuk relaxter hoor zo. Hoef niet zo op te letten met alles. Dat deed ik ook niet echt maar merkte wel dat hij hier lichter sliep en hij ligt nu boven als een blok in slaap. Heb wel gewoon de gordijnen enzo nog open, doen jullie dat ook?

Nou, ik ga eens even wat foto's sorteren voor de website van Rheallover, zal ze dan ook maar via hotmail versturen (wist ook niet dat die automatisch verkleint). :)

6. Hhihihihih meiden

Ik kan er nu wel weer smakelijk om lachen eigenlijk tjonge jonge... wat een mafketels zijn er toch op deze wereld 8)

Robin is vandaag weer bij mijn ouders. Gisteren even een mindere dag gehad. 's Middag wou ze niet slapen, gewoon niet niet niet niet niet niet niet niet niet niet niet niet.

Dat zou ik niet erg vinden als ze niet vervolgens de hele middag gaat lopen jengelen, piepen en zeuren van de vermoeidheid. Ze wou alles, maar eigenlijk helemaal niks. Kennen jullie dat?

Hou me vast & laat me los, geef me een kus & blijf van me af, kom hier & ga weg, leg me neer & pak me weer op, zet die mobiel aan& arrrgh kan die mobiel uit, geef me wat te eten,&bah ik heb helemaal geen honger weg met die fles, ben zo moe ik moet slapen & ik WIL niet slapen....

Oef wat zat ik erdoorheen aan het eind van de dag. Ik heb werkelijk alles uit de kast getrokken: wiebelstoeltje, spelen in de box, speelkleed op de grond, samen op de bank, tv kijken, knuffelen, dansen, zingen......oh en niet te vergeten 1,5 uur buiten gelopen met de kinderwagen.... niks was goed. Het was niet een echte hysterische jankdag, maar zo 1 die ertegenaan zit. Huilerig, zeurderig... blllllg :cry:

Vervolgens 's avonds gesprek met hubbie gehad dat helemaal misliep. Babbelonische spraakverwarring. Maar ondertussen wel de rest van de avond alleen maar liggen janken

Met andere woorden, ik ben blij dat ik vandaag even voor mezelf heb
    Ga zo maar even het stadhart in denk ik. Shop till you drop ;)

Groetjes Kirsten

oh ps missg: ben blij ( niet voor jou natuurlijk) dat jouw buik ook nog zo'n mooi tijgervelletje is. Ik was al helemaal sip dat ik nog steeds RODE striemen heb. Had gedacht dat ze inmiddels wel wit en nauwelijks zichtbaar hadden moeten zijn..... :rolleyes:

7. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Ooooh wat ontzettend herkenbaar zeg, het lijkt wel of je mijn verhaal hier neergezet hebt. Dit was dus precies zo'n dag zoals Nick die gisteren had. Niet hysterisch maar ontzettend vermoeiend!

8. rheallover

rheallover Actief lid

Hey dames,

op verzoek van meerdere personen zal op de site ook een forum beschikbaar komen, sterker nog hij staat er al :)

Echter wel beveiligd dat je moet inloggen, het moet en zal iets van ons blijven ;)

Maar ik moet nu snel weer naar het huisje verder schoonmaken ;)

9. Hopla hier ook wel eens zo'n dag :) Ik doe haar dan 's avonds maar vroeger naar bed, dan komt ze toch aan haar slaap.

Raccon, ze slaapt pas sinds 2 dagen in haar ledikant. In het begin gebruikten we de omslagdoek ook in de wieg, later niet meer. Jael hebben we na 1 mnd in haar eigen kamer laten slapen want ik werd wakker van al haar geluiden terwijl zij sliep. De wieg hebben we op haar kamer gezet. Sinds ze daar slaapt is ze de nachten echt lang gaan maken en hoefde ik steeds minder ' s nachts te voeden. Over een tijdje is de doek ws niet meer nodig.

10. oja en idd met dat voeden op verzoek, zo doe ik dat ook. Ze heeft sochtends genoeg aan een borst en slaapt dan nog twee, drie uur en hier ook inhalen vd nacht en 's avonds indrinken. 19.00 uur volledige voeding, 19.45 bad, 20.15 volledige voeding en daarna in slaap zakken en leg ik haar slapend in bed.

11. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Eventjes snel...hubbs is nog steeds ziek en ik moet zo naar college..tot 22.00 :(

@Raccon, ik heb T laten wennen aan zijn bedje door hetzelfde dekentje etc. te gebruiken. Het heeft ongeveer twee weken geduurd, maar nu gaat het echt super!

@Rheallover, wat gaaf en lief van je die site. Ik ga morgen zeker even een kijkje nemen.

@Annewil, kleertjes zijn super. Broekje kun je goed aansnoeren, dus ook geschikt voor iele beebjes.
    Rompertjes zijn helemaal geweldig. Ze zijn met twee drukknoopjes bij het nekje, kunnen ze niet over de schoudertjes glijden en hebben ze niet zo'n bloot nekje. Ik ben er erg blij mee.

En ik schrijf me in voor de plastische chirurgie met groepskorting, ik wil een booblift, en als we toch korting krijgen ook nog we een lipo :)

Nu snel even kolven en dan haasten naar de bus.

O ja. Gisteren T de hele avond op schoot gehouden, en twee keer vaker gevoed dan normaal. Vannacht werd ie pas om 5.00 wakker. Echt luxe voor ons :)

12. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    raccon:v ik begin nu om hem smiddgs in zijn ledikantje te laten slapen, en veel tips kan ik je niet geven het gaat wel vanzelf. Eerst een eker al slapend erin gelegd, en nu langzamerhand als hij nog wakker is.

Voeden hier ook opverzoek, en zo om de 3 soms 4 uur. Dus te tijden wisselen nogal. Geen ritme in te vinden.
    Ik wens het KDV vanaf volgende week ook veel succes :) ( ze vonden het geen probleem zeiden ze.... ben benieuwd)

13. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Kiki, ik heb je tickersite gejat ... dank hij is leuk

14. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Raccon hier omgekeerde wereld: ze slaapt vanaf begin thuis in ledikant, maar omdat mn schoonmoeder 'het zo leuk vind' slaapt ze daar in een wieg. Pffff....ze wilde het niet hoor, ze huilde tot ze eruit mocht. (gna gna) Verder zijn er al tips gegeven, verder zou ik het ook niet weten

tot later, ik krijg visite! Ja na 2,5 dag werken heb ik weekend!

15. suusie0507

31 okt 2006
    69
    0
    0
    Hoi mama's,

Ik heb een vraagje, mijn zoontje is vandaag 11 weekjes oud.
    Al een aantal weekjes slaap hij overdag echt bijna niet. Ik word er af en toe echt moe van, kom nergens aan toe. Hij krijgt om de 4 uur een voeding van 180cc/6. Na de fles even knuffelen en daarna in de box en dan slapen. Nou ja slapen, hooguit een uurtje en dan is hij alweer wakker. Met als gevolg dat als hij de volgende fles moet, alweer doodmoe is. Ik weet niet wat ik hiermee moet...... Hem laten liggen helpt niet want dan gaat hij helemaal over de rooie, en als hij bij me is dan is hij 8 van de 10 keer wel gezellig.
    S'nachts gaat op zich wel aardig, hij krijgt om half 11 de laatste fles en slaapt dan door tot ongeveer 7 uur. Rond 4en word hij wel even wakker, en huilt zichzelf dan weer in slaap.

Ben zo benieuwd wanneer het weer wat makkelijker wordt, en hoe dit bij jullie gaat. Bedankt alvast.

Groetjes,
    Suus

16. suusie0507

31 okt 2006
    69
    0
    0
    Zo hij zet mijn bericht er gelijk een paar keer op! :D

Wat vreemd, ik kan ze helaas niet wissen zie ik. :(

17. suusie0507

31 okt 2006
    69
    0
    0
  18. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Ben erg boos op mijn werkgever..
    Ben Alfahulp en ik zou dus aanstaande maandag
    mijn vaste clienten terug krijgen.
    Nu krijg ik vandaag dus pas te horen dat dat
    niet het geval zal zijn. En dat ik op de inzetlijst
    kom. PARDON ! EN me geld dan ? Moet ook
    geld verdienen !

Nu heb ik vandaag in alle haast via de site van
    het Centrum, Werk & Inkomen een WW uitkering
    aan moeten vragen. Daarbij zag ik ook nog eens
    dat me ID is verlopen en dat ik die morgen ook
    zo snel mogelijk aan moet vragen.

Wordt er een beetje gek van en ben dus ontzettend
    boos ! Ik werk maar 5 uurtjes per week en wil dit in
    de toekomst blijven doen. Maar vind maar eens zo'n
    baantje....

19. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Suusie, hier precies hetzelfde...
    Ik probeer hem toch boven neer te leggen na een fles en hoop dat ie dan even in slaap valt.
    Kan anders niks doen in huis en dat moet
    ook gebeuren.

Deel Deze Pagina