Augustus 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sonjaw, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Loran ook van mij een dikke knuffel.
    Ik heb zelf een kat en kan me dus goed voorstellen hoe het is als hij er niet meer is,moet er niet aan denken.
    Maar heel goed van je dat je ziet dat het beter voor je kat is als hij een spuitje krijgt en dat hij dan van de pijn verlost is.
    Uit liefde voor je kat doe je dat en dat is een mooie gedachte.
    Veel sterkte meid.

Ik moet nog 4 keertjes werken en dan ga ik lekker genieten van mijn verlof en daar heb ik zo'n zin in.
    Lekker iedere dag genieten van Ben en de dingen doen die ik al zo lang wil doen,eindelijk dat boek lezen wat ik al zo lang wil,de kleertjes wassen voor de kleine die straks komt en veel rusten als Ben lekker sllaapt.
    We hebben nog veel kleertjes van toen Ben net geboren was dus ik hoef niet zo veel meer te kopen,ik koop wel wat hoor :)
    Ik ben deze keer niet aangesloten bij de mama's van November want daar had ik niet zo'n zin in dus schrijf hier af en toe wat.

Fijne dag iedereen en tot de volgende keer.

Teddy.

2. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    ha die dames, het gaat hier prima weinig last van kwaaltjes af en toe was misselijk maar niets vergeleken bij de zwangerschap van Isa.
    Heb totaal geen honger alles stinkt en dat is wel lastig als je gezond moet eten, maar ach dat komt wel goed.
    Net bij de vk geweest bloeddruk enz was goed, 14 oktober naar een nieuwe gyn in een ander ziekenhuis want de vorige gyn daar ga ik niet meer naar terug er is teveel fout gegaan toen.

Hebben afgelopen weekend mijn schoonouders verteld dat we een tweede kindje krijgen en de reacties waren leuk en verrast.
    Alleen mijn schoonzusje die nu 10 weken zwanger is leek wat minder enthousiast te zijn. Misschien hadden we even moeten wachten met het vertellen maar aangezien mijn moeder mij verraste met de vraag/mededeling: héé Marlies je bent zwanger hé!
    Zat langer wachten er niet meer in, de kans was te groot dat ze het zelf zouden zien.
    Ach ja ze zal er aan moeten wennen, en het zijn haar ouders dus ze zal aandacht genoeg krijgen, dat is namelijk toch anders als wanneer je schoondochter zwanger is.

Naja ik ben er iig aan gewend dat mensen vreemd kunnen reageren als je meld zwanger te zijn, vorige keer ook wat minder leuke reacties gehad dus ik schrik er niet zo snel meer van eerlijk gezegd ;)

3. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Dus je moeder zag het al aan je? Wat leuk! En dat van je schoonzus, laat lekker waaien. Ookal zegt met dat het niets uitmaakt of je zoon (dus de schoondochter) of je dochter een kind krijgt, ik ben van mening dat dat wel degelijk verschil maakt voor de (aanstaande) oma's. Ik had bij ons ook zo het gevoel hoor!

Ik weet nog dat je zoveel problemen had toen met de gyn! En jij gebruikte toch ook medicijnen? Hoe gaat het daar nu dan mee in combinatie met je zwangerschap?

Ook zo leuk voor Isa, wordt ze grote zus!

4. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    BTW: volgende week vrijdag krijg ik dan toch de Mirena-spiraal. We zaten al de hele tijd te dubben (of althans, RO, ik niet hahahaha) dat hij zich moest laten steriliseren. Ik dus maar een afspraak voor hem gemaakt bij de huisarts. Maar omdat hij natuurlijk al heel vaak is geopereerd in dat gebied, durfde ze het toch niet zelf aan vanwege eventueel littekenweefsel en zou het via de uroloog moeten worden geregeld.

Maar diezelfde dag dat hij bij de huisarts moest zijn, werd ik voor de zoveelste keer midden in mijn strip ongesteld..... Sinds Ysabelle is geboren, is de hele boel van slag. Ik ben denk ik al een keer of 22 ongesteld geweest sinds de bevalling. Kan er gewoon helemaal niets meer van op aan. Dus ik belde die dag ook de huisarts voor een zwaardere pil en toen kwamen we te praten over een spiraaltje. Eerst leek het mij niets, maar nu ben ik om. Bij veel vrouwen wordt de menstruatie een stuk lichter of verdwijnt, vertelde ze. Nou, doe er in dat geval maar twee voor de zekerheid :) :) Dat lijkt me geweldig. Dus de knoop doorgehakt, manlief hoeft niet te laten knippen (vooralsnog) en ik ben hopelijk van alle ellende af!

5. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Kuki wat goed dat je de knoop hebt doorgehakt ik zit nog te dubben wat ik straks ermee ga doen, meer als 2 komen er hier iig niet.
    je man zal trouwens wel opgelucht zijn ;)

Ik slik momenteel niets meer van medicatie, al een tijdje niet meer.
    Het gaat nu namelijk vrij goed en de artsen vonden de bloedwaarde's ook prima, vandaar dat ik het nu aandurfde voor een 2de te gaan.
    als het slecht was gebleven had Isa geen broertje of zusje gekregen want mijn man en ik vinden wel dat het verantwoord moet zijn voor mijn lichaam.
    Maar ja hoe het in de zwangerschap gaat lopen dat weet niemand vorige keer ging het ook pas "mis" op het einde door die enorme uitbraak met blaasjes wat duidelijk in de noemer van mijn ziekte valt en daar heb ik nu 90% :confused: kans op om dat weer te krijgen.
    Maar ja misschien krijg ik het nu wel niet..... en daar ga ik wel van uit.
    Want aan negatief denken heb ik ook niet veel hé :)

6. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Nee, daar heb je ook helemaal gelijk in!

Hoe is het nu met Isa? Kan je haar eigenlijk voorbereiden op de komst van een broer of zus? G was natuurlijk al 4 toen ik zwanger bleek en 5 toen ze werd geboren, dus ik kon er met hem echt over praten. Maar hoe doe je dat eigenlijk met jongere kinderen? Ik heb geen idee.

7. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Ben vandaag weer naar het CB geweest, Ysabelle weegt nu 9300 gram en was 76,5 (tja waarom nu net weer die halve...). De arts constateerde hypermobiliteit, dan hebben de kinderen van mijn schoonzus ook. Ze is dus niet gewoon erg lenig zoals kleine kinderen dat altijd zijn, maar extreem lenig. Dat kan ook een van de redenen zijn waarom ze nog niet zelfstandig gaat lopen. Om goed stabiel te staan, moet zij veel meer haar spieren aanspannen dan andere kinderen en dat is dus zwaarder voor haar. Het komt vanzelf allemaal goed, dus ik maak me er niet druk om.

Verder heeft ze weer prikken gehad, de BMR en de Meningokok dus voorlopig zijn we er weer vanaf.

Vanmorgen heb ik de reis naar Parijs definitief laten boeken, we gaan met zijn drie (moeder, zus en ik) van 15 tot en met 18 mei naar Parijs! Mijn moeder weet dit dus nog niet, dit krijgt ze komende zondag aangeboden van ons. Zaterdag a.s. is het een jaar geleden van het ongeluk en zondag wordt mijn neefje Quinten dus 1 jaar, dan zijn we met zijn allen bij elkaar. Ook laat ik zaterdag bloemen bij mijn moeder bezorgen, zodat ze weet dat wij zeer beslist niet die verschrikkelijke dag zijn vergeten.....

8. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Naja dat gaat eigenlijk niet, maar ja dat komt vast wel goed.

Aaah Kuki wat leuk om je moeder zo te verassen, zal ze enorm leuk vinden.

9. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Gisteren dacht ik: "hee ze heeft een bultje op haar hoofd, het lijkt wel net zo'n bultje als bij waterpokken". Alleen was het er maar eentje en ook niet rood, gewoon een ingedroogd bultje zeg maar.

Vanmorgen Ro: "euhh, Moniek, kom eens kijken...". En ja hoor, toch waterpokken! Met name die op haar hoofd jeuken, ze zit er constant aan. Ik heb haar maar ingesmeerd met die emulsie van VSM en had nog mentholpoeder in huis.

ik heb ook maar even het bureau gebeld, want ze heeft er lang niet zoveel als Gabriel destijds en deze zijn ook zo groot. En ze had net afgelopen woensdag de BMR gehad, dus ik was even bang dat het mss een reactie daarop was. Op het bureau dachten ze van niet, maar moet het wel even in de gaten houden. Ze heeft ook nog eens 39.8!

En dan zouden we morgen naar mijn zusje gaan, haar zoontje wordt dus 1 en daar zijn dan ook mijn ouders, die we zouden verrassen met die reis. Maar de kinderen van mijn zus hebben nog geen waterpokken gehad en nu wil ze niet dat we komen. Ik kan je wel zeggen dat ik een klotedag achter de rug heb, toen ik dat hoorde. Mogen we weer niet komen... Op school of het KDV kunnen ze net zo goed waterpokken oplopen! En dan kan je het maar beter nu krijgen dan op latere leeftijd, want dan zijn ze er veel zieker van!

maar goed, zal wel weer aan mij liggen.... Ben er goed verdrietig van in ieder geval! Niet van dat ze waterpokken heeft, het hoort er gewoon bij. maar wel dat we daarom niet mogen komen.

10. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    HEy kuki, dikke knuf. voor jou en Ysabelle.
    Waterpokken lijkt me niet leuk voor hhar!

Ben benieuwd wat Naomi de 20e gaat doen op het bureau..

11. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Hoe gaat het dames?

Heb weer even tijd om te forummen..
    Sta weer op wacht..
    Vanmiddag werkbesprekening..

12. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Mwah... drama-nachten achter de rug door die waterpokken. Ze zit er behoorlijk onder! En dan jeukt het zo! Ik heb havermout gehaald, dat zal ik vanavond eens in haar bad doen, dat schijnt ervoor te zorgen dat de blaasjes sneller indrogen en dat het minder jeukt.

Hoe is het met jou?

13. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ja redelijk goed..

Naomi begint haar eigen wil'letje' te ontdekken, en ik ben helaas degene die het op moet vangen.

Ik hoop dat het havermoutbadje Ysabelle goed gaat doen. Waterpokken is niet leuk..

Ik sta nog steeds op wacht....
    Is het planbureau vergeten me op een gezin in te zetten... Dus sta nu op wacht voor bevallingen..
    En dan morgen voor 1 dag een gezin (hoop ik)..

14. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Pfff lekker handig Loran....

15. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Mijn "pokkie" zoals ik haar nu noem :) .....

Het water van het bad ziet er wat grauw uit, maar dat komt doordat ik een washandje met havermout erin heb gedaan. Schijnt goed te zijn bij waterpokken. En ik moet zeggen dat haar huidje inderdaad zienderogen opknapt en ze krabt ook veel minder! Ze heeft sinds vrijdag iedere nacht lopen spoken en gisteren en vandaag ging ze meteen slapen!

16. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Aaaaah wat sielug dat pokkie meisje in bad, ze kijkt gelukkig wel heel erg tevreden met haar prachtige ondeugende oogjes.

17. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Wat een heerlijke meid is ysabelle ook!

Hoop dat het snel weg is!

18. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Zo hallo dan...

Ja wij leven ook nog hoor hahaha...

Collin rent inmiddels al een maand of 2 door de woonkamer heen
    en mag 23 oktober weer naar het CB om zich te laten wegen, meten en de prikjes ! Dus ben benieuwd !

Met mezelf gaat alles hartstikke goed. Ben inmiddels alweer 20 kilo afgevallen en sport nu 4 keer per week. Ik vind het heerlijk !

Hoe gaat het met de rest ?

19. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    20 kg! Wowwwwwwwww fantastisch! Wat een doorzettingsvermogen! En Collin al flink aan de wandel, dat is echt super! Ysabelle is dus hyperrmobiel, daardoor kost het haar heel veel spierkracht om los te kunnen lopen. Langs de tafel en zo gaat prima, maar los nog niet.

Vandaag ook een mijlpaal: ik heb een spiraaltje laten plaatsen! En het deed helemaal geen pijn! Ik heb er zo tegenop gezien, maar echt, niets! Wat een opluchting! het ging zo soepel, dat zei ze zelf ook. Moet nu over 6 weken terugkomen voor controle en dan is het helemaal goed.

20. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    He bah das niet zo fijn voor Ysa.... maar let maar op... zometeen loopt ze ineens ;)

Fijn dat je er geen last van hebt gehad. Ik ben zelf nog pilloos of spiraalloos. We willen graag nog een 2e maar door het afvallen staat dat even op een laag pitje. Komt volgend jaar wel weer !

Deel Deze Pagina