Augustus 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sonjaw, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Super dat Collin loopt!
    En WOW! 20 kg. eraf! Super!

@ Kuki, ik zit er nu ook steeds meer over na te denken om een spiraal te doen.
    Ben elke dag misselijk als ik de pil inneem ( als sinds de eerste pilgebruik na de zwangerschap).

Ik wil wel graag een 2de, maar mijn vrend wil nog niet.. Komt wel, zegt hij..

Hier gaat alles zijn gangetje..

2. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Wij willen ook graag een 2e maar voorlopig nog even niet. Wil zelf eerst mijn streefgewicht behaald hebben.

3. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Hey Ramoon..
    Wat een lekker ventje is Colin zeg!
    Zie net je avatar :D

4. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Foto is een beetje onduidelijk hahaha....

5. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Hij staat nu ook in het album, maar dan wat groter haha !

6. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Wat een kereltje! Prachtig bekkie!

Ik heb vanaf mijn 16e of zo de pil gebruikt en na de bevalling van Ysabelle was mijn hele cyclus op de kop, ik werd standaard midden in de strip ongesteld (geen tussentijdse bloeding, een echte menstruatie) en dan zodra ik met de pil stopte, weer. Ik ben sinds ik ben bevallen al een keer of 20 ongesteld geweest. Ik kon er niets meer van op aan. Werd er helemaal kriegel van, dus daarom het spiraal gekozen (ook doordat sterilisatie van mijn echtgenoot wat moeilijk ligt). Nu hoop ik dus ook op het te verwachten resultaat dat mijn menstruatie een stuk minder zal worden (of zelfs helemaal wegblijft) en ik hoef niet meer aan de pil te denken! Ik had gister wat bloedverlies en ietsje krampen maar nu helemaal niets meer!

7. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    :pale: Naomi is ziek geworden vannacht..
    Om half 2 een temp. van 39.6 .
    En zojuist 38.6.

Ze is zo jengelig..
    Zit er weer een virus aan te komen? :thumbdown:

8. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    He dat is naar! Ysabelle is ook ziek geweest, eerst waterpokken, toen verkouden en vervolgens (denken wij) een bijwerking van de BMR, het lijkt enorm op rode hond! Hoge koorts (39.9!) en heel jengelig. Over haar hele lijfje overal rode vlekken, maar ze heeft er geen last van. Wel eet ze (alweer) heel slecht....

9. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    He, getsie..

Hoop dat ze zoveell weerstand heeft opgebouwd dat ze straks een tijd niet ziek is/wordt.
    Ik vind het gewoon sneu voor Ysabelle.

Naomi krijgt volgende week haar BMR prik.. ik ben bang dat ze daar een reactie op gaat geven ( net in de weekend als mijn ouders 25-jaar getrouwd zijn en we weg zijn).

10. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Collin krijgt ook volgende week zijn BMR en MenC... Ben benieuwd hoe ie erop reageert !

11. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Ik moet zeggen dat mijn beide kinderen er last van hebben gehad, Ysabelle meer dan hij, maar dat komt denk ik ook omdat ze net precies na de BMR de waterpokken kreeg en dan voel je je ook niet bepaald prettig, denk ik zo.

12. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Naomi mag morgenvroeg heen voor de BMR + MenC prik.

Beginnen die van jullie al met tellen?

Ik tel al vanaf het begin to 3 als ik Naomi in de autostoel zet (anders gaat ze zich verzetten :oops: ). En afgelopen week zei ze: ee, tee, dlie :confused: .
    Ook nadat ik 1 zei, zei ze: tee, dlie :confused: .
    Dit deed ze 3x achter elkaar :oops: .
    Het is net een klein papagaaitje soms!

Ook begint ze met woordjes als: platen = praten ,
    En zegt ze bijna voor elk woordje nu mamma of pappa ( mamma platen?, pappa nee, is da(t), pappa ham ( = eten).

13. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Hier Praat Ben nog niet hoor.
    Hij zegt op zijn manier wel woordjes maar daar versta ik niets van :D
    Wel zegt hij mamam en papa zegt hij wel steeds beter.
    Maar lopen doet hij als de beste en soms wil hij zelfs uit de kinderwagen om aan mijn hand te lopen,echt zo leuk.
    Wat Ben nu ook steeds vaker doet is met zijn speelgoed gooien door de huiskamer en naar ons toe of naar de kat die lekker ligt te slapen en schrikt.
    Soms komt dat hard aan en dan probeer ik hem toch duidelijk te maken dat dat niet mag.

Ik ben nu heerlijk met zwangerschap verlof en moet nog 5 weken voordat het zo ver is.
    Vanmiddag naar de vk en dat is altijd wel leuk.

Doei groetjes van Teddy.

14. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Hier ook 1 die nu echt al veel woordjes kent...

gigi is jamie (de kat)
    bijtje
    mama
    papa
    bal

Gaat dus erg goed allemaal !
    En wandelen doet ie ook graag aan de hand. Als we het dorp in gaan wil ie uit de buggy. Haal je hem er niet uit, dan gaat de sirene open !

15. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Ysabelle een paar woordjes:

ba = bal
    poe = poes
    boe = boek

baba = papa

dada = dag

dannnn = dank

Maar mama zeggen? nee hoor, dat vertikt ze!

Lopen kan ze nu een beetje aan een hand,maar beter nog aan twee handen. Los lopen alleen rond de tafel en de bank en zo, verder echt niet. Waarom zou je ook, als je een grote broer hebt die alles pakt wat je nodig hebt en je overal naar toe draagt......

16. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ysabelle bekijkt het goed ;) ..

Naomi vandaag de BMR prik gehad..
    Ze kreeg ze in de armen, omdat ze nu loopt doen ze het niet meer in de benen?

Ze is nu 82cm. (volgens mij 2cm. groter, maar goed... ), en weegt nu 10.8kg. (al voelt het op de arm meer :oops: ).

Gisteren met Naomi gewandeld.
    Viel ze op een gegeven moment met haar neus op de tegels :oops: , snee onder haar neusvleugel, en op haar neus, verder kleine schaafwondjes..
    Heb er een foto van gemaakt, lijkt best wel zielig... (foto zet ik er morgen even op, na het werk).

Lekker Teddy!
    Nog even en je hebt de 2de wondertje in je armen!

Hoe gaat het verder met jullie dames?

17. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Wat is ze al lang, Ysabelle was de laatste keer 76 cm. Ben jij zelf lang Loran, ik kan het mij niet meer herinneren van de meeting toentertijd....

Die BMR vond ik een nare prik, maar voorlopig zijn ze er weer vanaf, moet je maar denken (nog weer met 3 jaar en 9 maanden en dan nog eens als ze een jaar of 9 zijn).

Hier gaat alles lekker, hoe is het met jou?

18. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ja ook prima :D
    Heb een contractverlening gekregen ;) hoor binnen nu en 2 weken of het voor vast is :D ).
    Dus ben nu een 'volleerd' kraamverzorgende.

Ik ben zelf niet lang, 1.72m.
    Mijn ex was ook zoiets, 1.71m.

Mijn vriend is over de 1.86m. dus daar schuif ik het gewoon op :) .

Op het CB zeiden ze dat ze een beetje 'scheel' ziet, valt ons niet op, maar wel iets waar ik nu even op ga letten. Anders maar even laten nakijken alshet daadwerkelijk zo is.
    Kan uiteraard ook zijn, datze 'scheel' ziet van vermoeidheid..

Mijn moeder is meegegaan met Naomi, ik moest werken. Moet van het CB. Vit D gaan geven. Van mjn huisarts, en een vervangende huisarts hoef ik dat niet te doen..
    Dus tjah..
    wel doen/niet doen.. Want het weer werd nu anders, moest ze dat maar nemen zei deCB-arts, maar ze is elke dag wel een aantal keer buiten..
    Dus ik ga nog maar even dubben.

Donderdag kan ik een glijbaan halen voor Naomi.
    Kan de volgend jaar lekker in de achtertuin, als die helemaal opgeknapt is..
    Ben benieuwd hoe ze erop gaat reageren, als ze er nu vanaf glijdt, dan gaat ze op haar rug liggen, zittend heeft ze nog niet door...

19. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Heel goed Loran!

Ik heb mijn beide kinderen altijd vitamine D gegeven. Ysabelle krijgt het nu nog, ik heb de druppels en die doe ik 's morgens door haar pap (5 druppels) dus dat is ook de moeite niet. Ze proeft het verder ook niet. Je kunt deze gewoon halen bij het KV of zo, kost wel een paar euro maar je doet er heel lang mee, ik geloof 8 euro of zo (maar kan ook wel minder zijn hoor, ik weet het echt niet). Dit is het eerste flesje dat ik voor haar heb gekocht, dus je doet er echt lang mee.

20. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Collin was zaterdag ook al op de tegels gevallen. Hij wilde te snel naar papa toen en toen boemmerdeboem ! Neusje en bovenlipje kapot...

82 cm das al lang zeg !
    Collin is denk ik zo'n 77 cm.. Langer ook niet... een ukkie dus haha

Deel Deze Pagina