Ik denk het ! Ze begrijpen ook al erg veel. Als ik zeg keuken, dan snelt ie naar de keukendeur, als ik zeg wc dan rent ie naar de wc deur hahaha... Ze leren erg snel nu vind ik !
Ze worden nu snel groot haha... Collin mag 7 november voor het eerst een ochtend meedraaien op de opvang. En 18 november voor het eerst de hele dag. Spannend en mama na het werk even wat rust
da is Naomi wel erg groot en zwaar Wat een schrik zeg kuki! Maar super dat Ysabelle nu al 3 stapjes los heeft gemaakt! Dat worden er nu heel snel meer ! Inderdaad het 'begrijpen' wordt steeds beter en meer.. Naomi bgint nu ook zoveel ineens te begrijpen, echt onwerkelijk soms!
Hoi dames, Het is nu zeker tien dgn geleden,dat jaydienne haar prik heeft ontvangen en tot nu toe heeft zij nergens last van gehad. Ben best wel trots op haar. Alleen wat iets minder is,dat op de kdv zij mij hebben verteld dat zij een vechter is...zij is de kleinste in de groep maar slaat wel alle kindertjes...kreeg een rood hoofd. ...wat kan ik doen. ik probeer haar al te leren wat mag en wat niet mag. Maar denk niet dat het genoeg is. Heeft iemand dit ook zo meegemaakt?
Zou niet weten hoe je dat kunt aanpakken . Naomi leert van de 'oudere' kinderen om te slaan en trappen. Vooral als ze na 3x afpakken, steeds doorblijven gaan. Ook duwt ze terug als ze geduwd wordt. Maar ze kan ook wel erg lief spelen.. Denk niet dat ze nu al de 'ernst' ervan in ziet. Zou het niet weten hoe je het kan 'aanpakken'. kunnen de 'leidsters' niet zeggen tegen haar dat het fout is? En haar evt. even 'afzonderen' ?
@ Kuki, Rapoenzel ( en de rest). Evt. een keer een meeting (tussen de bedrijven door?) met dit groepje?
Oh, dat lijkt mij wel leuk! Moet alleen even goed plannen, want waarschijnlijk heb ik een (parttime) baan! [-o<
denk wel dat je op een weekend uit zou komen, want anders heb ik geen vervoer en ik zit uiteraard met de kinderen qua school en zo.
@ loran dat doen ze ook maar zij geven aan dat zij dan gewoon lacht dus dan volgens hun wel de ernst inzien. Ik weet ook niet wat ik zou gauw zo moeten doen. gr.
Zoiets is gewoon heel moeilijk, helaas leert mijn ervaring dat dat tijd nodig heeft. Op een bepaald moment komen ze op een leeftijd dat je ze dit echt met woorden duidelijk kunt maken en dan beginnen ze het ook te begrijpen (ook niet altijd hoor........).
In het weekend zou prima zijn, (wel in een weekend dat ik vrij ben ). En dan weer ergens centraal? Bv. ergerns waar de kinderen ook kunnen spelen ofzo? Hier werkt het aanspreken wel, en als het niet wil, zetten ze de kinderen op de gang of in de hoek. Soms lachen ze wel, maar dan zien ze, na bezoek van de gang (o.i.d.) wel de ernst ervan in.
Ik merk dat Ysabelle het woordje "nee!" streng toegesproken, heeeeeeeeeeel goed begrijpt. Dan gaat ze me aankijken, houdt haar hoofdje beetje schuin, begint te lachen en doet het nog een keer, gewoon om mij uit te testen! Wat een tut he! Ze doet het er gewoon om Ja, wel een plek afspreken waar de kinderen zich ook kunnen vermaken, wat speelgoed mee of je zou bijv. naar zo'n overdekte speeltuin moeten gaan. Bijv. in Terwolde zit er een, toegang is 5 euro voor kinderen, ouders gratis en dan kan je er ook eten en drinken. Is alleen dus niet echt "besloten" zeg maar. Je hebt ook Zippo Zebra, Ballorig, Monkeytown, etc.. Allemaal hetzelfde concept, indoor speeltuin met vaak een ballenbak en zo.
Ik kan je vast wel ergens oppikken! Jij woont in Nijverdal, Loran in Veendam, ik dus in Barneveld. Hadden we nog meer mensen?