Vind het wel leuk om weer een aantal te zien, maar geen behoefte aan een aantal personen, maar daar is de reden ( denk ik) wel van bekend .
Ja ik vind het heel moeilijk...wordt telkens een beetje rood,schamend als op de kdv zij weer aangeven dat zij kinderen slaat en niet wilt luisteren. Ik hoop dat tijd het zal leren. Ze noemen haar o.a. wildbras en tomboy op de kdv....pffff.
Nou ja zeg.... Ze zit gewoon in een fase, dat hebben alle kindjes wel. Ik zou je er niet te druk over maken hoor.
Jij kan hier toch niet aan doen : : Je hebt een temparamentvolle kindje, vooral in bijzijn van andere mensen/kinderen. Je bent echt niet de enige. Ze gaat het echt op den duur wel leren. Meer dan consequent zijn helpt niet veel. Je doet er al alles aan.
En daarbij komt, dat ze bijna altijd ergens anders nooit hetzelfde zijn als thuis. Op een KDV zijn ze anders, en proberen meer uit, want de grans bij papa en mama hebben ze wel snel door (hoewel uitproberen soms echt nog favoriet is bij de kleintjes ).
Vanmorgen bracht ik Naomi erheen. Is daar 1 jongentje van net 3 jaar (gisteren geworden). Naomi wou ergens mee spelen, hij pakt het af. Naomi zit op de grond en wil opstaan, en hij duwt haar steeds weer (soms echt ruig) op de grond. De 'leidster' spreekt hem erop aan, maar hij blijft het steeds maar doen. Of hij gaat huilen omdat hij 'straf' krijgt ( in de hoek zitten om na te denken). Niet veel later doet hij het weer ( was er nl. nog steeds, kletsen ) en Naomi bedenkt zich niet en begint te slaan en trappen. Waarop de jongetje begint te huilen, en de leidster zegt: tjah, jij doet hetzelfde bij Naomi, en nu doet ze het bij jou. Dan moet je het maar niet doen. Dan is het nadien wel even klaar, maar goed, het zijn en blijven kinderen. Denk echt wel dat ze, wanneer ze een tegenreactie van een ander kindje krijgt, ze ineens denkt: hmmzz.. dat doet zeer, ik doe het ook niet meer zo snel, want dan is het vaak minder leuk...
Dankjewel voor de lieve woordjes...soms zie ik tegen op hoor om naar de kdv te gaan.Om niet weer wat te horen. Gr,.
Niet doen meissie... echt niet.... Ik heb Collin vandaag voor het eerst bij de opvang gebracht, ik moest een traantje wegpinken toen ie begon te huilen. Dat deed best zeer. Eenmaal op de fiets kwam het besef dat ons manneke gewoon een grote kerel aan het worden is !
Het gaat echt snel he. Jaydienne zegt sinds een paar dgn,vogel. Toen had ik het ook........wat gaat het snel zeg..
ashley gaat sinds ze 5 maanden is naar de KDV nooit gehuild sinds een week of 3 gaat ze huilen bij het afscheid nemen,zijn allemaal fases,zodra ik buiten ben zie ik dr alweer lekker spelen met andere kindjes.
Collin heeft in de avond toen ie naar bed moest heel erg gehuild. Hij was totaal overstuur. Erg sneu ! Nu vanavond was het heel even en viel gelukkig in slaap.
Hier ook standaard als ik Ysabelle wegbreng, ook altijd huilen, maar ik weet als ik de hoek om ben, zij alweer stil is en lekker gaat spelen. Het is voor jou als moeder zijnde erger dan voor je kindje....
Collin is nu in de avond weer rustig als we hem naar bed brengen. Dus ik hoop als ie dinsdag weer een proefmiddag meedraait dat het dit keer mee zal vallen allemaal.