Nou ik ben deze week ook fanatiek begonnen hoor! Ik zag al jouw resultaten Rapoenzel, dus wist dat het te doen was! Ik ben inmiddels zo'n 5 kg kwijt en ben dus begonnen met sporten. Mijn conditie bleek helemaal niet zo slecht als ik had gedacht! Nu heb ik een trainingsplan speciaal op maat gemaakt en hiermee ga ik aan de slag. Een combi van cardio en krachttraining. Later wil ik ook wat meer qua groepslessen gaan doen.
Zo, lang niet gesproken! Heb het ontzettend druk gehad met hetw erk, en met mijn paard. Bij mijn paard is nu 3x! de dierenarts geweest, en hij heeft nu een spuit gekregen (soort doping), wat moet gaan helpen... Ik heb mijn rooster t/m Juli.. We kunnen vast wel een plek vinden? Hoe gaat het verder dames? Naomi is ineens de lengte in gegaan! Maandag naar het CB, dan zullen we zien (heeft nu kledingmaat 92/98 ). Naomi begint te kletsen, zo leuk.. Helemaal gek van paarden momenteel (ziet ze er 1 doet ze die na ).
hoi hoi, ook hier leven we nog hahaha... Collin moet donderdag naar het CB, maar die is bij lange na niet zo lang als Naomi. Hij heeft broekjes 80 en shirtjes 86... ukkie dus haha ! Maar lullen als brugman. Hij praat ons na, dus we moeten oppassen wat we zeggen nu !
Ik vind deze leeftijd ook ontzettend leuk.. Ze leren zo ontzettend veel ( en proberen ook ontzettend uit)
Collin doet dus alles wat niet mag. We worden er soms zooooooooo moe van haha ! Ben dan ook blij dat ie vandaag even naar de opvang is !
Ysabelle zit nu ook in 80/86, verschilt een beetje per kledingmerk/winkel. Je merkt wel heel goed dat ze de kleding nu gaan verslijten i.p.v. dat ze eruit groeien!
heb Naomi nu 2 paar schoenen, die ik elke keer afwissel. Heb een paar 'oude' schoenen bij de dagopvang staan, zodat de andere schoenen voor 'net' blijven, tenminste, zo goed als.
Collin is vandaag naar het CB geweest en alles was hartstikke goed. Collin weegt nu 11,4 kilo en is 81 cm lang. Nog steeds netjes gemiddeld. Hij is wel erg snel met praten, want zijn woordenschat was al erg groot. Hij zegt ook al alles na hahaha
Fijn Rapoenzel! Heb je ook een woordenlijstje gemaakt van alle woordjes? Heb ik voor Nathan en Mila gedaan. Mila kende al meer dan 90 woorden en Nathan de helft minder. Maar hij is weer vlotter met rennen en motoriek sterk. Nathan is ook gisteren naar het CB geweest. Hij weegt 10 kg en 50 gram en is 81,3 cm groot. Ook niet echt een dikzakkie dus! Jullie bezig voor een brusje, spannend hoor! Heerlijk he als dat "moeten" eraf is als je al een kindje hebt? Tenminste, zo ervaarde ik dat heel sterk.
Ja heb alle woordjes in zijn babyboek geschreven... Geweldig om te zien... Tante, Opa en Poes zijn favoriet hiero !
Oh heerlijk! Nathan is vooral van oooooooma, papa (dat zegtie net als die reclame van Knorr ofzo), mama, autoooo en sinds kort voelt hij aan zijn billen en zegt poep... bah... hahaha! Je ziet wel dat de 2 is nee fase eraan komt, grenzen worden verkend en verlegd. Even kijken hoe mama's gezicht staat als ik mijn krentjes over de grond gooi... En hij is een klein wegrennertje. Ik ga het liefst niet achter hem aan, want dan wordt het een spelletje. Maar in de tegengestelde richting lopen, helpt niet, dan rent hij gewoon van me vandaan. En ik heb toch ook liever niet dat hij wordt aangereden. Best lastig! Maar verder niets te klagen, had bij het CB ook geen vragen. Hij eet goed, is vrolijk, enthousiast en ondernemend. Ik geniet me suf van mijn twee moppies.
Idd, grenzen verkennen, hoort er allemaal bij! Nathan vindt dat ook reuze interessant bovenop de tafel. Zolang iets niet gevaarlijk is, laat ik hem maar zoveel mogelijk ontdekken. Maar wat ik dan irritant vind is dat ze dat gedrag op het kdv ondeugend noemen, terwijl ze gewoon lekker ondernemend bezig zijn.
Nou inderdaad. Hij doet het op de opvang dus ook en daar zijn ze niet blij mee. Hij moest streng aangepakt worden volgens hen. Nou sorry hoor, maar het is nog altijd mijn kind en ik laat hem ook lekker zijn gang gaan
Dat is de beste aanpak volgens mij haha, want weet je wat leuk is? Als mama boos wordt! Dan ga ik het nog een keer doen! Laat ze maar kletsen bij de opvang, kids snappen meer dan je denkt. En prima als er daar andere regels gelden dan thuis, ze hebben het gauw genoeg door hoe het werkt. En als het niet leuk is op de tafel en je gedrag wordt genegeerd, dan is de lol er gauw af en doe je het niet meer. Tenminste zo is mijn ervaring!
Nienke, zo denk ik dus ook... De pret gaat vanzelf weer weg Vooral als je er een keertje vanaf valt !
Ysabelle is nog niet zo praterig, papa, beije (Gabriƫl), poeh (poes), die en heel soms wil ze voor de vorm wel eens mama zeggen. Daarentegen heeft ze een mama die haar wel heel goed begrijpt als ze gewoon ergens gaat staan gillen hahahaha! Als ze bij de koelkast staat te gillen, wil ze een plakje kaas en als ze het bij het keukenkastje doet, wil ze drinken. Ze kan me echt veel duidelijk maken door het gillen, maar het kan natuurlijk ook zijn dat ik het heel snel wil begrijpen, want als zij gaat gillen, scheuren je trommelvliezen bijkans! Niet normaal, echt zo heel hoog, gaat door merg en been! Ik ben blij dat het huis links van ons leeg staat en de buren aan de andere kant werken overdag allebei dus zijn er nooit als zij overdag iets duidelijk probeert te maken.
Wat herken ik dit.. Vast en zeker een meid . Naomi zegt nu per dag meer woordjes (alleen oma vertikt ze om te zeggen nu 5 maanden), maar probeert het ook vaak met gillen, vooral als ze haar zin niet krijgt (lees: drinken, als het niet snel genoeg gaat, rozijnen, soepstengel etc.). Alles na doen vondt ze leuk, zelfs naar bed gaan is grote pret hier.. Ze stata al te dansen en te lachen als ze naar bed wil (ze mag de trap opklimmen en dat is natuurlijk leuk ). Weglopen is Naomi ook een ster in. Als ik de andere kant oploop loopt ze sneller haar kant op.. Alles wat we tegenkomen onderweg (plassen water, glijbaan, speeltuin, honden/katten etc.) is zo intressant dat ze daar hene blijft lopen, en nergens meer op let. In de winkel is het een drama als ze geen Banaan mag hebben en vasthouden. Verder is ze wel lief hoor . Geeft kusjes aan haar 'dagopvang-vriendjes' als ze weggaat, en zit lekker in de NEE-fase. Heerlijk dat ze zoveel doorheeft. Zelfs een meningsverschil tussen haar en 'papa' , mijn vriend, heeft ze tot vanmorgen onthouden! Ze ontweek hem gisteren volledig, wou geen nachtzoen geven, geen eten van hem (is een kind van mij ). Alleen omdat Naomi uit bad wou, en mijn vriend wou haar nog 2 min. erin hebben . Gelukkig gaf ze hem vanmorgen weer een aantal dikke zoenen, dus is ze weer vrolijk nara hem toe