Augustus 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sonjaw, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Mmmm, ik heb mijn bevallingsverslag er eens even op na geslagen en nu lees ik dat ik intracutane hechtingen heb (in de huid dus niet zichbaar). Dus ik ben bang dat ik sowieso moet wachten totdat ze opgelost zijn..... De kraamhulp zei al zoiets maar ze zei ook dat ze wel een hechting nog zag zitten, maar die hebben ze er als laatste volgens mij nog extra bij gezet. Ik zal mannetje morgen eens de boel laten inspecteren, of hij nog iets ziet zitten.

Hij maakt van de week ook al zo'n leuke opmerking. Ik lag met de benen wijd lekker te luchten op bed na het douchen en toen kwam hij boven en zei hij: "Nou, das ook voor het eerst dat je me zo opwacht!" hahahaah.

2. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Dat is wel lekker.Waar gaat uk eigenlijk heen ouders of oppas.
    Hoeveel dagen heb je college?

3. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    He Son, sommige problemen wil ik nog niet aan denken ;)
    Gelukkig heb ik maar vier colleges per week. Mijn man, moeder en de creche mogen het samen uitvechten, zolang ik maar m'n colleges kan volgen.

Son, wie maakt trouwens die mooie foto's van jou en Kenji, Ati? En maak je die zelf sepia op de pc of is dit een optie op de camera? kVind ze echt geweldig mooi.

4. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Hahaha Fibi

Zijn jullie mannen niet een beetje bang.
    Ati is hier wat angstig dat hij me pijn zal doen.hihi
    Hij zegt nog steeds wat jij heb moeten doen vind ik echt zielig :confused: :) Toch wel lief.

5. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Dat klinkt al beter Son, die van mij zegt steeds dat wij vrouwen daar voor gemaakt zijn...grmpf...

En bang dat ie me pijn doet? Niet echt. Vandaag kennen wij elkaar vijf jaar en meneer vroeg zich af hoe we dat gingen vieren (kortom of ik even condooms wil halen).

6. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Kiki mijn moeder heeft een fotocurcus gevolgt nog geloof ik.Zit ook op een foto club.maar op de pc sepia gemaakt.

Gewoon samen met hubbie uitproberen.Digitaal is makkelijk toch gewoon veel maken en dan de mooiste er uit halen ;) Ik denk dat ik nu al wel 1000 foto's heb :oops: :p Hij hoeft niet te zeggen later ze hebben geen foto's van me gemaakt. :)

7. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Durft hij dat niet zelf.Of zijn vrouwen daar ook al weer goed voor. :)

8. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Drenthe
    Nou, mijn mannetje vind het ook allemaal wel eng hoor, maar om heel eerlijk te zijn... moet ik zelf voorlopig nog even niet aan sex denken, daar is het allemaal nog echt even te pijnlijk voor, en ook de bekkeninstabiliteit werkt daar niet echt aan mee. Maar hij is wel heel lief voor me en zegt ook gewoon, je geeft maar aan wanneer jij het er aan toe hebt. Ik vind het al heel wat dat ik er onder de douche al weer gewoon aan kan zitten zonder al te veel pijn, das al een beginnetje toch?!?! ;) De verloskundige was er ook heel open en eerlijk over en adviseerde om eerst zelf de boel maar eens onder de douche "af te tasten" voordat je aan sex begint om te voelen of het nog te pijnlijk is of niet, als je het zelf al niet lukt hoef je sex immers nog niet te proberen.

9. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Drenthe
    Das ook een lekkere opmerking Kiki, dat vrouwen daar voor gemaakt zijn..... Pffffft. Gelukkig heeft mijn mannetje wel heel veel ontzag voor wat een vrouw tijdens en na de bevalling (en zelfs de zwangerschap in mijn geval) allemaal moet doorstaan.

10. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    raccon ipv zoogcompressen gebruikte ik door geknipte inlegkruisjes ;)
    Ik geef trouwens geen bv... dus lekte mss stukken minder als bv gevende mama's.

gummetje Isa is ook met een ks geboren maar als ze spuugt is het nooit door haar neusje gekomen... dus denk niet dat het ks gerelateerd is.
    ik zou het gewoon even aankaarten bij het csb, drinkt hij haastig? Dat ie zich erg verslikt heeft ofzo? Of laat ie misschien slecht een boertje?

Hoe lang laat je ze huilen poeh, de ene keer langer als de andere keer soms weet je gewoon dat het jengelen en aandacht smeken is, zodra je binnenkomt is ze stil. Toen straks had ze net een schone luier, en een fles gehad ik wilde haar in de draagzak meenemen maar Isa wilde dat niet ofzo.
    Dus in de maxi-cosi die op de kinderwagen een rondje gereden en madam was stil.

11. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    oke heb ook de babyfoon eruit gehaald :oops:
    ben benieuwd of ze in slaap valt...

12. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hahaha, danielle, daar moet je je niet voor schamen hoor! Babyfoon is handig, maar vroeger deden ze het ook zonder ;)

En mamalieske, met die inlegkruisjes ga ik het niet redden hoor! Ben toch echt een lekkende koe zodra Thorsten begint te huilen, smakken, mooie foto van hem zie o.i.d. Echt in en in triest ;)

13. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Hier ook wel eens wat via t neusje, vooral als ze te haastig drinkt :) kon geen kwaad zei de kraam.

Pff moet nog vanalles hebben, maandverband, zoogcompressen foto's baby badolie, verbandzakjes enz. Dus ik voorgesteld om Fenne in de mc te doen en dat Roy zou rijden ik ff snel die twee winkels in en klaar.
    Nee Roy gaat t wel halen 8) dan kon ik rusten hahaah ik heb een lijstje gemaakt ik ben benieuwd of hij t ook daadwerkelijk gaat halen als ie ziet wat er allemaal opstaat :)

Doorgeknipte inlegkruisjes,,,ff onthouden in geval van nood maar denk dat die bij mij zo door zijn hihi, vooral snacht :) heb dan echt soms lekkage

sex,,,,,no way hahah voorlopig nog lang niet. T slagveld is nog niet klaar voor gebruik hier :)

14. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    LAten huilen: zelfs wel eens anderhalf uur hoor. Babyfoon idd lekker uit en ik dacht "bekijk het maar ff je bent gewoon moe en moet slapen" (ja, sorry door schade en schande wijs geworden inmiddels :oops: ).

En spugen via neus, hier ook! Daarna heeft ze er volgens mij wel een beetje last van, maar goed. Verder ook behoorlijke spruw maar op haar tong verdwijnt het alweer een beetje (medicijnen gekregen).

Die intra-nog-wat-hechtingen: daar had ik er 8 van, had er geen last van (wel van die andere).

Had net wat drukke visite, dat heeft echt zijn weerslag op beide kinderen! Gabriƫl springt alleen nog maar door het huis heen, net een stuiterbal! Pfff zal blij zijn als het weekend is, alhoewel we dan ook weer visite krijgen. Maandag begint school weer en dan hoop ik dat we een beetje in een normaal ritme komen!

15. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Ik heb mijn knip ook niet gevoeld maar ik ben dan ook van te voren heel erg goed verdoofd. Ik hoorde de knip wel maar ik kan nou niet zeggen dat ik me daar erg mee bezig hield. Mijn hechtingen zitten allemaal onderhuids dus hoop dat ze snel oplossen.

Heeft hier nog iemand last van aambeien na de bevalling? :oops:

16. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Drenthe
    Nou, ik heb eindelijk het geboortekaartje van Nick ingescand en rondgestuurd per mail. Wanneer iemand hem niet gekregen heeft maar wel graag zou willen ontvangen dan hoor ik het graag (PB ofzo) dan stuur ik hem alsnog even toe.

Zo, nou heb ik wel weer genoeg achter de PC gezeten, ben aardig moe nu, maar weer lekker onderuit op mijn bedje en zo even ATWT kijken (lekker dom tv kijken dus).

Stephanie; ik heb een aambei, maar die had ik al voor de bevalling tijdens de zwangerschap gekregen en is nooit weggegaan. Een heleboel mensen hebben baat bij Curanol/Curanal (recept kan je via verloskundige krijgen, ben je alleen nodig bij de pillen en zetpillen, de zalf kun je zonder recept verkrijgen).

17. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    :idea: fibi :idea: mooi je kaartje!

nou ze slaapt :thumup: het heeft ff geduurd....

:idea: sex :idea: ben nog steeds gesloten! ;)

18. @mamalieske:ja hij drinkt idd wel haastig zal ook daar wel aan liggen

@sonjaw:tnx

En toen vroeg er iemand hoelang je de beeb laat huilen weet effe niet meer wie dat vroeg maar ik laat de jongens op zich best lang huilen stop regelmatig de tut trug en dan slapen ze weer effe
    hier krijgen ze de nachtfles niet meer maar ze worden wel nog wakker ik stop dat de tut trug in hun mond en dan slapen ze weer door

19. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    vraagje: hoe zitten jullie met de voedingen (tijden en hoeveelheden)? Ik zit op 6 flessen maar ik kom eigenlijk niet uit. Ik denk dat dat ook de reden is dat Ysabelle haar laatste fles (rond 23 uur) nooit leeg drinkt en daarom tegenwoordig 's nachts weer zo vroeg komt (eerst rond half 6, nu weer rond 4 uur :( ). Overdag geef ik haar maar weer om de 3,5 uur een fles van 120 cc om zo een beetje rond 23 uur uit te komen.

Ik zit erover te denken om over dag om de 4,5 uur te gaan geven en dan flessen van 130 cc. Als ik dan om 4 uur de eerste zou geven, dan zou ze 's avonds rond 22 uur de laatste krijgen en omdat er dan maar 5 flessen in gaan, deze wel leeg drinken en wellicht langer slapen :(: :rolleyes: Ze is morgen 4 weken en woog vandaag 4160 gr.

20. ik geef mijn tweeling om de 4 uur hun fles en zit op 5 flessen van 120 cc per dag dus ook geen nachtvoeding

Deel Deze Pagina