Augustus 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sonjaw, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Alice, je hebt een lachje te pakken, wat leuk! Wil ik ook ;) Tot nu toe doe ik het met de vele stuipjes, ook erg schattig.

2. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Goedemorgen allemaal,

Wat wordt hier gezellig gekletst zeg. Wij hebben gelukkig weer een goede nacht achter de rug. Gisteravond ben ik om 21.15 uur al in slaap gevallen :oops: , om 23.00 uur heeft Nick een fles van 110 ml gehad (hij kreeg steeds 100 ml) en heeft hij geslapen tot 04.00 uur. vervolgens heeft hij weer een fles van 110 ml gehad en om 08.30 uur de volgende van gewoon weer 100 ml. Dus daar zijn wij erg teveden mee! Het is ook een snelle drinker dus we zijn er meestal een half uur tot max drie kwartier zoet mee (verschonen en de fles) en dan kunnen we weer verder tukken.

Ik weet niet meer wie dat zei maar Nick is ook zo'n lawaaierige slaper. Hij kreunt en steunt ook heel veel, af en toe gooit hij er nog van die lekkere hoge kreetjes doorheen. De eerste week heeft hij in de wieg van de kinderwagen bij ons op de kamer gestaan maar hij slaapt nu al weer lekker op zijn eigen kamer. De deuren staan open dus je hoort hem wel maar een stuk minder. Wel zo relaxt! In het begin reageerde ik op elk geluidje (onzekerheid denk ik) maar dat wordt gelukkig al wel beter. Ik wil ook niet bij elk geluidje direct naast zijn bedje staan.

Wat ik wel soms vervelend vind (misschien herkent iemand van jullie dit). Nick is een echte "sopper". Hij sopt graag op zijn handen maar kwijlt daarbij heel erg waardoor echt alles (kleertjes en luier waar hij op ligt) echt nat worden en daardoor wordt hij weer koud. Dus wij geven hem maar een fopspeen (die hij heerlijk vind) dan kwijlt hij niet meer. Maar.... zodra hij zijn fopspeen verliest begint hij behoorlijk te protesteren en vaak ook echt te huilen, dan is hij echt boos dat hij er zelf niet bij kan. Komt je dan weer met zijn speen in de buurt van zijn mondje dan pakt hij hem wild schuddend met zijn hoofd weer uit je handen. Wel een koddig gezicht hoor, maar je kan natuurlijk niet aan de gang blijven met speentjes aanbieden wanneer hij hem weer verliest. Iemand tips? Hoe doen jullie dat?

O ja, poepluiers.... Nick heeft praktisch elke dag één poepluier maar hij heeft al twee keer eens een dag overgeslagen. Kan geen kwaad volgens de wijkverpleegkundige dus ik vind het wel prima zo! ;)

3. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Zo daar ben ik dan.
    We hebben drie kwartier binnen gezeten.Heelveel info aardige vrouw was nu bij de assistent arts beter dan de arts moet ik zeggen.

Over de voeding kan ik kort maar krachtig zijn meneer mag niet meer na 2 uur.Omdat hij een fles van 130 ml leeg drinkt moet hij de 3 uur halen.Hierdoor hou je ook de darmkramp instant vertelde ze mij want ze krijgen geen rust de darmen.Moet volgens haar toch naar het vaste schema van drie uur slapen of niet toch wakker maken of ieder geval laten drinken.Laatste fles om half 11.S'nachts mag ik hem laten komen waneer hij wil.Maar over dag een strak schema.Slaapt hij als ik de fles geef terug in bed is hijwakker mag hij in de box zodra hij gaapt of een teken van slaap geeft weer in de zak en in bed.10 min laten huilen als hij dat zou doen dan gaan kijken speeldoos aan en weer weg.
    Dus vanaf morgen gaan we daar maar mee beginnen hij mag vandaag ook niet in z'n zak vanwege de enting.

Over kouden handen gehad en ik heb gelijk \:D/ Ati geloofde mij wel maar nu kan hij het z'n vader vertellen en ook dat neus verkouden komt niet door kou ik dus weer gelijk.Wat is dat toch lekker als je gelijk krijgt :)
    Nog over de bv gehad dat hij zo vecht als ik hem aanleg.Ze zei beter eerts even wat kolven dat het goed stroomt en dan aanleggen.Niet langer dan 10 min hij moet in 10 min een borst leeg kunnen drinken.dan de andere aanbieden stopt hij daar na 5 min dan klaar.Ook als hij minder krachtig zuigt ook stoppen.Maar ze zei ook wil je nog wel borst geven als je straks toch weer gaat werken en onregelmatig word het toch moeilijk.En als het goed gaat met kolven waarom blijf je het niet zo doen.Dus daar ga ik nog even over denken om dan alleen maar te kolven.

Meneer is in een maand 1435kg aangekomen :confused:
    5 cm gegroeid en z'n hoofd 3 cm dus hij gaat echt hard.

Nou geloof dat m'n verhaal aardig lang is geworden.
    Enting viel mee ja huilen maar dat mag ook met van die gemene spuiten.

Daan fijn dat je het toch vol heb gehouden en dat het werk.wat vond hubbie er van vond hij het niet zielig?

Pollewop ga jij straks weer werken of niet?Vind het knap dat het je gelukt is helemaal aan de borst te krijgen.

Trouwens ook info voor jullie.Wij mogen niet met 4 mnd met fruit beginnen en andere voeding.Als ze 4 mnd zijn moet je de tijd dat ze te vroeg zijn er bij optellen en dan mogen ze dus fruit.Kenji mag dus pas met 5,5md fruit dit vanwege de darmen.

Alice fijn dat het ze zo lekker slaapt kom je van bij.

Verder weet ik het niet meer hoor meiden ga de lijst maar even zoeken.

4. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Fibi wat heerlijk dat je ook weer zo lekker meekletst.

Hier pakt Kenji ook zijn speen met z'n hoofd schudend ook mijn tepel trouwens.
    Hier hoef ik maar 2/3 keer te lopen als hij z'n speen kwijt is en dan slaapt hij.Zou eigenlijk niet weten hoe je het op kunt lossen.Toutje er aan en achter zijn hoofd langs :) Nee gekheid zou het niet weten meid.

5. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Nee, heb maar even een ander gemaakt. Kom zelfs de site van baby gaga niet op... :rolleyes:

6. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ja het is echt zo leuk Kiki! Kon echt wel huilen! (of deed ik dat ook? ;) )

Fijn dat je lekker weer meeklets Fibi! Ik heb geen oplossing voor het speen-probleem! (ja plakband! ;) hihi ) Ik ken het wel dat wild aanpakken van de speen...net of ze al een week geen eten hebben gehad? haha...mar succes meid!

Sonja...super dat je gelijk had haha das een fijn gevoel he! Hoop dat Kenji zich makkelijk aanpast tot die 3 uur...lijkt me wel moeilijk maar is idd beste voor de darmpjes.

Ik heb de stabilisator ook maar in de box gelegd...en ja hoor mevrouw ligt er al in te pitten...dus heb foto gemaakt.
    Het zijn 2 verstelbare rolletjes en ze zitten aan elkaar vast onder het lijf.
    je kan het gebruiken tot 6 maanden ook als kindjes bijv een kale of platte plek krijgen op achterhoofd.

xx

7. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Son, ik weet dat je supermelk hebt maar 1435 kg in een maand aankomen is wel heel knap hoor :) :) > Tonnetje rond zullen we maar zeggen ;) :) :)

8. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    @Sonja: dus als ik het goed begrijp, als je kindje minder dan 2 uur tussen de voeding laat, werkt dat ook de krampen in de hand?

Ik voed Leander op verzoek, maar probeer wel altijd minstens 2 uur tussen de voeding te laten.
    Ik heb wel het gevoel de laatste dagen dat hij wat meer tijd tussen de voedingen laat, 2u30 tot 3uur en nu is het zelfs bijna 4 uur (hij heeft om 7u40 laatste voeding gekregen). 's nachts zit ik nog op 2 voedingen. Meestal 1x rond 1uur en dan nog eens rond 5 uur. Vind dit wel prima op zich. Hopelijk blijft het deze kant uitgaan.

Mss dat het wel te maken heeft met de behandeling van de osteopaat. Doordat zij z'n pijntjes wat weggenomen heeft, dat hij ook minder geneigd is om te huilen om eten. Geen idee.

9. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    AGENDA

3 sep - Mariëtte (mvamberenkeenan) jarig
    3 sep - Lenthe kinderarts
    3 sep - Gummetje met de tweeling naar het csb
    4 sep - Ysabelle CSB
    5 sep - Ashley CSB
    5 sep - Keano kinderarts
    10 sep - Tante Pollewop nacontrole VK
    11 sep - Ilse CSB
    11 sept- Naomi eertse prikje!
    12 sep - Kuki jarig
    12 sep - Miza nacontrole gyn
    14 sep - Thorsten CSB
    17 sep - Valentijn inenting
    18 sep - Lenthe csb
    19 sep - Alice controle ks zkh
    19 sep - Ilse kinderarts
    19 sep - Leander osteopaat
    20 sep - Keano CB 1e inenting
    20 sep - Danielle controle ks zh
    25 sep - Danielle controle vk
    27 sep - Kenji controle ziekenhuis
    27 sep - Fay CB 1e enting
    27 sep - Keenan Jay csb 18.00 uur
    2 okt - Nikster controle ks zkh
    5 okt - Kenji Csb 2de enting
    22 okt - Valentijn controle ziekenhuis
    23 okt - Isa echo heupjes kinderarts
    23 okt - Keano CB 2e inenting
    6 nov - Ashley echo heupjes

25 juni
    01. SonjaW Kenji Zsolt 1e kindje 4835 gram,hoofd 38,5 cm,lengte 54cm Bijz. 5,5 wk te vroeg, gebr. vliezen, vacuüm ZB, BV Duur van de bevalling 2 uur.Gb gewicht: 2340 gr
    16 juli
    02. Daantje78 Valentijn 1e kindje 2900 gram & 49 cm Bijz. 5 wk te vroeg, couveuse ZB, BV duur bevalling ong 5 uur. Gb gewicht: 1980 gr
    03. Tante Pollewop Keano 2e kindje 2940 gram 48 cm Bijz. 5,5 wk te vroeg, couveuse, gebr. vliezen . duur bevalling 3 uur.ZB BV Gb gewicht 2375 gram
    22 juli
    04. Mamalieske Isa 1e kindje 3700 gram Bijz. 2 wk en 4 dagen te vroeg, vliezen gebroken 10cm ontsluiting, maar geeindigd in een keizersnede Duur van de bevalling 4,5 uur.ZB, FV
    23 juli
    05&06.Gummetje TWEELING 3e & 4e kindje geboorte gewicht 2390 gram nr 1 en nr 2 2440gram Bijz. ingeleid, 1 natuurlijke weg, 1 KS ZBm.i., duur van de bevalling:3 uurtjesFV
    26 juli
    07. Kathy Leander, 2de kindje 3900 gram, 54,5cm Bijz. 8 dgn te vroeg, vliezen gebroken, ZB, BV Duur van de bevalling ongeveer 13 uur , Gb gewicht 3110 gram, 50cm
    28 juli
    08. Mirrepir1981 Hylke, 1e kindje 3880 gram Bijz. 4 dgn te vroeg, vliezen gebroken, TB Gb gewicht 3880 gram
    29 juli
    09. Ien Fay Regina 1e kindje 3220 gram, 50,2 cm Bijz. 3,5 wk te vroeg, vliezen gebroken ZB, FV Duur van de bevalling ong 6 uur.Gb gewicht 2280 gr
    30 juli
    10. Tanja20 Noa Faye 1e kindje 3430 gram,52 cm Bijz.9 dgn te vroeg,vliezen gebroken BV,ZB Duur van de bevalling 3.5 uur Gb gewicht 3395 gr
    2 aug
    11. Ladymama Timothy 2e kindje 3520 gr Gb gewicht: 3520 gr
    3 aug
    12. Danielle 1979 Ashley 1e kindje 3140gr 48 cm.KS fvGb gewicht 2940 gr
    13. Alice Lenthe Sofie 1e kindje 3575gr KS FV Gb gewicht 3180, 48 cm gr
    14 Kuki Ysabelle Esmée 2e kindje 4160 gr. Bijz ingeleid ZH FV Duur van de bevalling 8 uur Gb gewicht 3590 gr
    15. Fabienne79 1Luca Jamie 1e kindje Gb gewicht: 2770 gr
    5 aug
    16. Loulappie Lee Ann Caous 3200 gr Gb gewicht 3200 gr
    6 aug
    17. Borsatofan Jenda 1e kindje 3520 gr Gb gewicht: 3520 gr
    18. StefanieK Merijn 1e kindje
    7 aug
    19. Loran Naomi 1e kindje 3460 gr, 50 cm. , hoofdomtrek: 35,8cm.Bijz thuis geboren,FV, Duur bevalling 8uur Gb gewicht 3070 gram, 47 cm.
    20. Amanchel Milana 2e kindje 4200 gr Bijz thuis geboren,FV, Duur bevalling 2 uurGb.gewicht 4200 gr
    21. Roos21 Dylano 2e kindje3560 grBijz inleiding,FV, Duur van de bevalling 7 uur Gb gewicht 3360 gr 51 cm en hoofd 35.5 cm
    22. Miza Ilse 1e kindje 2985 gr, 47 cm, Bijz, ingeleid vanwege verminderd vruchtwater, 13 dagen te vroeg Duur bevalling 10 uur FV Gb gewicht 2985 gr, 47 cm
    12 aug
    23. Kiki80 Thorsten1e kindje 3220 gr, 50 cm,ZH,BV Gb gewicht 2810 gr.
    13 aug
    24. Fibi Nick Valentino 1e kindje 3770 gram en 50 cm Bijz. ingeleid 38 weken/vacuum/knip FV ZH Geboorte gewicht 3295 gram
    14 aug
    25. Mamavanamber Keenan Jay 2de kindje 3940gram en 51 cm Bijz. 12 dgn overtijd TH,BV Duur van de bevalling 7 uur. Gb gewicht 3940 gr
    26. Sarake Allyssia 1e kindje3380 gram en 52 cm KS,BV Geboorte gewicht 3380 gram
    16 aug
    27. MamavanAmiek Fedde Nicolaas2de kindje..... gram en ..... cm Geboortegewicht gram
    28. Teddy Ben 1e kindje ...gram en ... cm
    29. Jull76 Casper 1e kindje ..gram en.. cmBijz.vacuumBV ZH Geb gewicht .. gr
    17 aug
    30. Demi Aron 1e kindje 3600gram en 51 cm Geb gewicht 3600 gr
    31. Hopla Robin 1e kindje4500 gram en 52 cm Bijz spoedkeizersnee Gb gewicht 4500 gr
    18 aug
    32.Mamary Amauri Joshua
    19 aug
    33.Missgroovy Fenne 1e kindje 4020 gr en 52 cm BV Geb gewicht 4020 gr
    20 aug
    34. Maro Robin Marcelle 1e kindje 3150 gram en 49 cm
    22 aug
    35. Nikster Kya michelle 1e kindje 4440 gram en 51 cm
    36.Noa Jelaisa Chelsea
    23 aug
    37. Raccon Devid Roas 1e kindje 3550 gram en 50 cm Bijz. 11 dgn te laat TB, BV Duur bevalling: 10u Geb. gewicht 3800 gr. 9 v/d 15 kilo kwijt :D
    38. Chigirl Keano Mauro 1e kindje 2990 gram en 50 cm
    24 aug
    39. Nienke Nathan 2e kindje 3700 gram en .. cm
    25 aug
    40. Jumde Sophie 1e kindje 3370 gram en 50 cm
    26 aug
    41. Stephanie21 Remy 1e kindje 3290 gram en .. cm
    42.Tammy77 Dévana
    43.Rapoenzel Collin
    29 aug
    44. Wannabe Espen 2de kindje 4085 gram cm.Bijz. meconiumZH, BV Duur van de bevalling 21 uur Gb.gewicht. 4085 gr
    30 aug
    45. Lintje Lutein 1e kindje 4370 gr 53 cm Bijz.10 dgn overtijd Gb gewicht 4370 gr

10. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Hahahaha die Sonja, dat zij mijn mannetje ook al, een elastiekje er aan en dan om zijn hoofd (net als een clownsneus) :) . Hier is het ook meestal met 3x wel bekeken hoor, dus het valt wel mee. Koude handen heeft meneer hier trouwens ook, maar hij ligt dan ook altijd met zijn handen omhoog. We stoppen zijn armpjes weer netjes in maar dat duurt niet lang en hij "geeft zich weer over" (zo ziet dat er tenminste uit, hahhaah). Ach, voor de rest voelt hij wel warm aan dus zal wel goed zijn.

Fijn trouwens dat je gelijk gekregen hebt bij het cb (uiteraard ;) ). Nick heeft ook al een beetje een vol neusje gehad en ook een ontstoken oogje. Elke keer even schoonmaken met water en watten en het wordt al steeds beter met ik zeggen. Ligt niet aan tocht of kou hoor, hebben alle baby's last van is mij verteld door de kraamhulp.

Enne... ik ben ook blij dat ik weer een beetje kan meekletsen hoor, heb het wel gemist! ;)

11. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Wat een prachtmeisje, Alice.

En wat het speentje betreft, hier hetzelfde probleem. Weet ook geen oplossing.

12. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

hier ook zo'n gifkikker aan de borst. 4 keer gaat t goed en de 5de keer gooit ze haar hoofd naar achteren en doet ze me toch een partij moeilijk. Als ze dan eindelijk aanligt dan drinkt ze prima. Dan denk ik waarom zo moeilijk doen :(

Sonja fijn hè gelijk krijgen hihi, dat van die koude handjes hebben ze mij idd ook verteld. En Fenne had al vanaf de eerste dag geen extra dekens of doeken meer nodig. Ze hield haar temp heel goed vast. Is dat bij Kenji anders? Ik bedoel omdat ie te vroeg is geboren, zijn er dan andere regeltjes?

Hier vannacht nog uit dr ritme :( ze heeft tot half 3 liggen huilen en toen heb ik haar maar gepakt. In bed aangelegt, heeft ze 5 min als een debiel gedronken en is in slaap gevallen tot half 6. Ik weet t anders ff niet wat ik moet doen. Ze had om half 1 gedronken en goed. Terug in bed, maar na 5 min begon ze en is pas gestopt toen k haar pakte :( Hoop dat ik t nog goed doe af en toe vind ik t wel moeilijk.

13. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Ja Ik weet het dat het niet normaal is maar vorige maand woog hij precies 3400kg en nu 4835kg hoop dat Valentijn ook straks die inhaalslag kan gaan maken.

Kathy volgens haar krijgen de darmen dan geen rust.

14. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Ach, Jasper was inmiddels zo moe dat hij alles best vond :) Dus, nee..vond het niet echt zielig.
    Vind het eigenlijk wel een lief gezicht ;)

Fijn trouwens dat het zo goed ging op het csb. Hoop dat je het vol gaat houden met de drie uur er tussen. Geeft je zelf ook weer ff wat meer vrijheid... Dat van die fruithapjes wist ik trouwens nog niet.. dank u ;)

15. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Missgroovy daarom heb ik het dus vandaag bij csb gevraagt om dat ik het ook even niet meer wist.Waarom geef je haar geen speen erbij ik denk dat ze gewoon zuigbehoefte heeft.Als ze na 5 min al inslaap valt bij jouw drinken gaat het dus alleen maar om even te tutten.
    Ze drinkt toch goed dan kan het echt geen kwaat hoor die speen.

Alice wat een heerlijke foto.

16. missgroovy

Alice die stabilisator, hoeveel kost die. Ik doe t hier met een handdoek maar als mn gifkikkertje kracht zet duwt ze zo hard dat ze toch op haar rug ligt, dus dat ding lijkt me wel handig.
    Ook fijner omdat t er wel geborgen uitziet!

17. missgroovy

:( speen wil ze niet, spuugt ze gelijk uit ook al hou ik m vast. Doet dan echt heel erg moeilijk. Moet wel zeggen dat ik alleen die dental dingen heb. Welke heb jij?

18. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Ik heb nu van difrax en hele bolle dus niet met een plat stukje.
    Kenji moet hem in het begin ook niet.Zelf tot kokken toe maar nu heeft hij het door.Elke keer gewoon weer terug gestopt en toen had hij het door.Die platte vind hij niks.

19. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Was net even boven word moe van dat kind als ik er naar kijk.,En weet nu ook weer waarom hij in de zak slaapt.Oor trekken oog slaan zwaai zwaai
    stil en weer van voor af aan.Daar moet hij toch helemaal moe van worden.Ik wel als ik er naar kijk :)

20. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Missgroovy: idd is lekker liggen en geborgen gevoel...dit is de website met verkoopadressen

http://www.redcastle.nl klik op bébécal. (30 euro)

En je weet het toch niet met die kleintjes...misschien wilde Fenne alleen maar even geknuffeld/vastgehouden worden en ging het niet eens om die 5 min drinken. Zou me nog geen zorgen maken gewoon lekker veel knuffelen.

Deel Deze Pagina