Augustus 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sonjaw, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    alice: Ysabelle heeft dezelfde kleertjes (Hema).

2. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Leuk! Ze hebben schattige kleertjes bij Hema!

3. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Nick zijn lievelingsfopspeen is trouwens de speen die in de Avent Startersset zat (flessen gebruik ik trouwens niet meer, heb nu Difrax flessen). Die dental spenen (met plat stukje) vind hij ook niets. Zijn fles heeft ook een "bolle" speen en deze fopspeen dus ook.....

4. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

ok ik ga gewoon eens een bolle speen scoren ergens wie weet.

Alice tnx voor de info.

Hema, hier ook fan! Niet duur en leuk en de kwaliteit vind ik ook dik ok!

Fenne wil idd veel bij me zijn, we moeten echt een schema ritme vinden. Ze is ok nog zo klein, ik ben gewoon bang om t fout te doen denk ik

5. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    kWil even kwijt dat Thorsten vandaag nog liever en makkelijker is dan anders, wow, en hij 'kan' vandaag zoveel meer. Hij heeft voor het eerst de figuurtjes van de mobiel gevolgd, voor het eerst geprutteld in de box (normaal alleen maar slapen) en ligt in z'n wiegje te slapen en was binnen twee minuten stil. Heerlijk gevoel. Hoop dat het niet eenmalig is.

En speentjes, hier heb ik een platte en ook die van avent. Meneer prefereert toch nog steeds de tepel en pink.
    Voeden doe ik hier op verzoek. Meestal zit er drie uur tussen en 's nachts zo'n vier uur. Soms iets meer, soms iets minder.

Net weer wat afgekolfd in een flesje om even te oefenen vanavond. Dan krijgt ie een half flesje en de rest bij mij (ikke jaloers zijn ;) ). En dat om de dag.

6. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Missgroovy, veel kan je niet fout doen hoor! Als ze honger heeft doet ze haar scheur wel open ;) en zolang ze aankomt en blijft plassen is alles goed.

Maandag trouwens een pakje gekregen van Imps & Elfs. Ook erg leuke kleding, net als noppies, begin ik ook al behoorlijk fan van te worden.

7. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Ze ligt nu naast me,,,,jawel naast me en niet op me te slapen. Wie weet,,,,,,,ga nog niet juichen hihi met zn drieen op de bank, mama, fenne bink haha

Leuk he kiki als ze dat ding volgen. Fenne kijkt altijd heel aandachtig naar de lampjes in een muziekbeertje.

Zal straks even ons kaartje inscannen en rondsturen als ik dat niet weer vergeet,,,,, zeef

haha en kiki t "ik heb honger " huiltje (schreeuw) die herken ik al t beste hahhaa

8. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Ja, kaartje, ik wil zien :p

Trouwens even een serieus 'probleempje'. Van het CB kreeg ik te horen dat ik moet opletten dat bij het slapen het mondje dicht moet zijn. Nu lukt dat gewoon echt niet, ik duw z'n kaakje dicht, blijft 10 seconden zo staan en dan gooit meneer hem weer open. Iemand hier een oplossing voor gevonden? Nee ik ga geen ducktape gebruiken ;)

9. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    En waarom moet dat?

10. @lintje:wauwie wat een knappe meid zeg van harte gefeliciteerd met lutein

hier ook probleem met de tut ze willen hem wel lhoewel eentje wil hem niet altijd de ander wel maar echt grip hebben ze er niet op
    heb hier verschillende bibi nubi drifrax en avent geen van die spenen hebben ze grip op
    mijn mannetje zei ook al een elastiekje erom doen hihihi maar dat schier natuurlijk ook niet op stel dat ze moeten spugen stikken ze er in straks
    wel heb ik geprobeerd een doekje door de ring te doen maar ook dat helpt niet ik leg nu vaak een knuffeltje ertegen aan en als ze stil blijven liggen werkt dat prima maar ha ha ha dat doen ze niet

ennneuh kunnen die van jullie ook zo tekeer gaan een van de twee is hier rnduit agresief als ie zijn zn niet krijgt

11. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    waarom moet het mondje dicht zijn bij het slapen?
    Noa slaapt 9 van de 10 keer met dr mond los.
    Ikzelf trouwens ook :)

12. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    ..even het foldertje erbij gezocht...

Open-mondgedrag.
    blablabla...de mond blijft een beetje open en de tong hangt slap tussen de lippen. Meestal gaat de baby dan door de mond ademen. Open-mondgedrag en ademen door de mond kunnen een gewoonte worden die moeilijk is af te leren. Beide gewoontes kunnen ook gevolgen hebben voor het gebit, Er kan namelijk een smalle bovenkaak ontstaan met te weinig ruimte voor de tanden en kiezen. Speeksel heeft een beschermende werking tegen het onstaan van gaatjes. Door het ademen door de mond verdampt het speeksel en wordt de mond droger. Daardoor kunnen er sneller gaatjes ontstaan.
    Ga open-mondgedrag tegen door na het inslapen van uw baby de speen, duim of vinger uit de mond te halen en de lippen voorzichtig dicht te drukken. Dat lukt niet altijd direct. Controleer af en toe of de mond van uw baby nog gesloten is.
    ...blablabla

13. die van mij doen de speen uit als ze slapen en 1tje slaapt dan met mond dicht de ander met mond een klein beetje open heeft ie van mij denk ik ha ha ha ha

14. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Ik ben ook een open-mondslapertje, maar je chronische neusverkoudheid, haalt anders zo moeilijk adem ;)

15. zo hier is er weer eentje wakker en de ander ligt nog lekker te slapen tis me niet gegund om effe te forumen hihihi

16. StefanieK

StefanieK Actief lid

28 dec 2006
    456
    0
    0
    Hier een logopedist haha!Open-mondgedrag is mijn werkgebied!

Ik zou me er nu nog niet druk om maken. Pas als je baby wat ouder is kan je als ze slapen de mond dicht drukken. Er kan nu nog weinig verkeerd gaan.

Haha, de speen wegslaan komt me hier ook bekend voor. En wij vonden plakband ook niet echt babyvriendelijk.... ;)
    Wat Merijn ook doet is, voordat ze drinken uit de fles krijgt, met haar handen voor haar mond zitten.
    Echt heel vervelend, want je kan er niet meer bij. En ondertussen wordt ze dan steeds bozer... :(
    Herkenbaar?

We wilden trouwens overstappen op Nutrilon Omeo voeding, vanwege moeizame ontlasting (Merijn poept niet zelf, we moeten haar elke keer helpen...) en krampjes.
    Consultatiebureau gebeld, maar die raden het af. Ik luister maar braaf.
    Zijn er meiden die wel Omneo geven?
    Ik kreeg nu de tip om 1x per dag een theelepel zonnebloemolie in de fles te doen.

Dat was mijn vragenuurtje...
    Merijn wordt wakker. Voedertijd! :)

17. StefanieK

StefanieK Actief lid

28 dec 2006
    456
    0
    0
    Nee, haha, dat heb je met twee baby's... ;)

18. Niet meer actief

Ook is de filter in het neusje wat beter. Het hangt er wel vanaf hoe hij slaapt hierzo. Volgens mij slaapt ie op zn zij/rug altijd met mondje dicht, maar hangend tegen me aan valt ie wat sneller open.

19. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Ben heus niet nieuwschrierig , kan je dit uitleggen? :) :oops:

20. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Ik zou moeten kijken hoe hij slaapt dicht of open weet het niet.Heeft wel vaak z'n tong tussen z'n lippen.Duw ik terug maar dit is als hij wakker is.Schijnen veel prematuren te doen.Dit zei de fysio in het ziekenhuis.

Tanja ze zullen de buik wel masseren. ;)

Deel Deze Pagina