Augustus 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sonjaw, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    @chigirl: wat een mooie foto's en zoveel haar dat keano al heeft, amai zeg!

2. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    :D Mijn eerste berichtje hier! :D
    (onder het genot van Lutein's gehuil :( )

Ik moet even zeggen dat ik op dit moment jaloers ben op de mama's die flesvoeding geven. Ik had Lutein beter Piranha kunnen noemen.. :confused:

Afgelopen nacht ein-de-lijk geslapen (4 uurtjes, maar toch). Eerst tot half twee met een krijsend meisje gezeten. Toen wilde ze toch nog de borst en vervolgens sliep ze tot vijf uur. Dus ik wilde haar aanleggen om vijf uur, en toen ging ze weer in coma.. tot acht uur.. :confused: huh?

Tj is zo goed met Lutein. Ze poept echt vaak en hij verschoont in een handomdraai haar luier. Pakt haar op en ze is stil. Kleed haar aan alsof het niets is. De kraamhulp (ben blij met mijn wervelwind genaamd Hotske!) had het direct al bekeken met Tj, ze hoeft hem niets uit te leggen. Alsof ie haar leert hoe het moet. Zo mooi. En zo fantastisch om Tj en Lutein samen te zien. Mijn droommensjes..

Verder, huiltjes aan het ontdekken en nog geen (kraam)traan gelaten. Ze is ook zo lief. Alleen ik krijg haar niet mooi op de foto dus hebben we nog steeds niet de kaartgegevens doorgegeven.. :( Wordt een laat verzonden geboortekaartje.

Ik ga even met Tj op de bank zitten denk ik. IK BEN MAMA! :whistle:

3. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Lin welkom hier bij de mama's.Gezellig

Heerlijk om te horen dat het goed gaat.

Moet weer even m'n verhaal kwijt.
    Kenji fles gehad bij oma slaapt bij haar op de arm dus ik neem hem mee naar boven.In z'n zak en hup ogen open en niet meer willen slapen.Echt moe gaap gaap en maar vechten tegen die slaap.Speen er in speeldoos aan en weg.2 min weer huilen speen kwijt geloof dat ik wel 10 keer heen en weer ben geweest.Ik doe dus speen er in niet praten verder niet aan hem zitten enz.Loopt oma dus een keer praat gezellig met hem buikie vrijven enz enz. :confused: :evil: Hij dus he er word gepraat gezellig.Daar na dus nog een half uur gedruurd voor hij sliep.Ze bedoelt het wel goed maar toch ik heb een andere manier hoe ik het wil doen.Dus zeg tegen Ati volgende week hebben wij dus echt ruzie met hem.Dat word wel even moeilijk denk ik zo.Dus hij nou ik zeg het wel tegen m'n moeder dat ze dat niet mag van jou.heb maar gezegt dat hij dat niet moet doen want ik ben al zo streng met hem Kenji dan he in hun ogen.Niet in slaap wiegen enz enz.Laat maar zo ze bedoelt het ook goed maar toch.Nog 2 dgn.
    Ik ben wel heel blij dat Ati achter mijn manier staat en het zo ook wil doen.Hij heeft het vande week ook gehoord op het csb dus hij weet dat ik gelijk heb.

Zo genoeg geklaag ga eens even m'n site bij werken.

4. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Missgroovy zijn leuke schoentjes trouwens.Vind die met die veters erg leuk en die erboven.Heb de site maar even opgeslagen. ;) Kenji heeft hier al wel een sport collectie staan versalveing van papa.Ook voor hem zelf.

Raccon wat een heerlijke foto's weer.

Wat is het hier stil zeg.

5. Chigirl

Chigirl Actief lid

3 nov 2006
    252
    0
    0
    Zuid holland
    Ik ben ook lang jaloers geweest hoor lintje op de flesvoedende mama's en nu na 1 week ben ik er pas blij mee, maar pijn ja heb ik ook

Wel fijn dat het zo goed met jullie gaat

6. heey meiden,

Sonja, nog 2 daagjes meid! en dan zijn ze weer weg en heb je je huis en je leven weer voor je alleen (en ook je mannen) ze bedoelen het goed, maar kan me voorstellen dat ze je serieus irriteren met hun betweterig gedoe! nog ff doorzetten...

meiden allemaal al bedankt voor te stemmen, Dylano staat nu voorop, maar er kan natuurlijk nog vanalles gebeuren hè! de maand is nog lang...
    je kan nu ook maar 1 keer per maand stemmen, mss wel beter zo...

oh vandaag op kraambezoek geweest van een klein droppie! niet te doen 46 cm en 2600 gram, ooh zo klein als je dan mijn reusje bekijkt hih en hij is ook nog maar 52.5 cm ....hij heet Jessy James.
    echt een lief baby'tje (alle baby's zijn lief,maar toch hihi)

ik ga lekker bedje in, ben moe....slaaplekker allemaal

7. Chigirl, wat een knap ventje heb je zeg! en oh zoveel haartjes al! en ik die dacht dat Dylano veel haar had hihi maar die van jou en Demi hebben echt heel veel haar (ben jaloers hihi) :)

8. Chigirl

Chigirl Actief lid

3 nov 2006
    252
    0
    0
    Zuid holland
    Dankjewel Kathy en een haar ja dat heeft hij wel ja. Het begint al een stuk lichter te worden nu

9. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Alice, heerlijk zeg een avondje uit eten..zou ik ook wel willen maar duft dat echt nog niet :oops: Ga morgen wel een middagje weg en laat m'n twee mannetjes thuis achter..al moeilijk genoeg ;)
    Enne dat wennen , hier ook hoor. Die moedergevoelens zitten wel goed maar heb soms echt het gevoel dat ik mijzelf nog even ergens terug moet vinden :rolleyes:
    Dus of dat gevoel echt door de ks komt?!

Son, heerlijk dat Kenji weer een beetje een ritme heeft gevonden! Hoop dat jij je er ook weer wat beter onder gaat voelen. Geeft wel veel meer rust voor jou lijkt me...En over een maand al weer aan het werk :confused: . Moet zelf over twee maanden..denk er nog maar niet te veel bij na :rolleyes:
    Enne suc6 meis....nog twee dagen moet vol te houden zijn toch?

Lintje, welkom aan deze kant :) Heerlijk dat tj zo lekker met je meisje om gaat...vind het ook zo vertederend als ik m'n twee mannetjes samen zie :)

Missgroovy, wat een schattige schoentjes...( heb de site ook maar even opgslagen :oops: ;) ) dank voor de tip ;)

Ga zo maar lekker eens m'n kolf op zoeken en m'n bedje...hoop op een heerlijke nachtrust :)
    Truste meiden

10. maro

maro Actief lid

1 aug 2007
    300
    0
    0
    maastricht
    sow ben er ook weer even
    robin net de laatste fles gehad en nu ligt ze heerlijk in bed op weg naar dromenland..

heb werderom weer een vraagje voor jullie

hoe poept jullie kleintjes.
    ind dat robin erg weinig poept. gemiddeld maar 1 x per dag en dan niet eens zo'n grote hoeveelheid. vandaag heeft ze zelfs niet eens ontlasting gemaakt.
    maar verder merk ik niks aan haar. ze laat wel veel scheetjes erg grappig.. maar ze lijkt me tevreden en echt last van krampjes heeft ze ook niet dus denk dat wel alles in orde is..

in tegenstelling tot robin poept mama erg goed. schaam me om het te zeggen maar mn kringspier werkt nog niet optimaal en hebt toestrax mn hele broek ondergepoept. hahahahaha. mn mannetje moest mij helpen met verschonen.. whahahaha

nog iets.. mn mannetje is zo intens bezig met zn dochter dat hij snachts als hij wakker wordt denkt dat robbin op hem ligt of tussen ons in.. hij begint dan te bazelen dat ik robin wrg moet pakken.. terwijl ze gewoon in haar bedje ligt. echt wazig maar ozo schattig om te zien.. hahahah ik lig dan wel compleet in een deuk.

nou dames. ik ga er weer vandoor. nog even saampjes met mn mannetje op de bank en dan naar bed..

welterusten

11. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Maro, krijgt ze fles of borst? FV is 1 keer per dag prima hoor! En windjes is ook heel goed, dat betekent dat ze het "kwijt" kan en niet alles in haar darmen blijft zitten (doet zeer!). Iedere keer als Ysabelle windjes laat, ben ik weer blij dat ze het kwijt is.

Ik geef vanaf week1 preventief cinababy tegen krampjes en (ff afkloppen) ze heeft er geen last van! G daarentegen heel veel gehad, dus dit is een verademing!

Ik wil nog niet te hard juichen, maar gisteravond om 23 uur de laatste fles en vanmorgen pas weer om half 6! \:D/

12. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    HIHI Kuki je bent er al vroeg bij.
    Heerlijk meid dat je goed geslapen heb.Ik niet dus :( Half 11 laatste fles toen netjes om 3 uur.Maar meneer was wakker en wilde eigenlijk niet meer slapen.Wel in z'n bed laten liggen was eerst stil maar ik was aan het kolven.Toen ik klaar was en dus m'n bed weer in ging begon hij.Speen er in stil 5 min later speen kwijt zo heb ik geloog ik 6 keer heen en weer gelopen inmiddels 4 uur :cry: Jippie het is stil ik weer slapen.Toen kwam meneer weer om 6 uur.Verschrikkelijke darmkramp een poepies met wat beweging jee maar wel lekker.Ben er ook blij mee hoor Kuki we moeten er altijd om lachen wat voor gezigt hij trekt dan zovan oooo die ben ik kwijt.Dus ook maar weer een fles want ja 3 uur geleden.Nog wel wat geslapen maar heb nu hoofdpijn.
    Meneer slaapt bij papa heerlijk.En mama zit hier met wallen.Vanmiddag nog maar even m'n bed in.

Wij willen volgende week een avondje naar de bios even wat anders en even lekker samen.Heb ik wel verdiend vind ik zo. ;)

Meiden fijne dag ik ga broodjes in de oven doen.

13. maro

maro Actief lid

1 aug 2007
    300
    0
    0
    maastricht
    eej kuki

bedankt voor je reactie.. ze krijgt inderdaad felsvoeding..

weer een heerlijke nacht gehad.
    23u laatste fles gehad en toen melde ze zich weer om 4u.. daarna pas om 9.30u. dus we hebben even kunnen uitslapen...
    ze heeft nu wel de fles van 7u gemist hoop niet dat dat zo erg is.,.?

groetjes maro

14. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    @ maro, nee hoor is niet erg..
    Naomi slaapt soms ook langer, en mist dan ook haar fles.
    Ze geven wel aan wanneer ze trek hebben, vandaar dat ik haar voedt op verzoek (en ze groeit als kool)!

Hier een K-nacht gehad..
    Ben helemaal gebroken..
    Niets anders dan huilen/krijsen..
    heb haar zelfs 1,5uur laten huilen, werkt niet.
    Begin nu echt moedeloos te worden..

Heb me een hoofdpijn, en merk aan mezelf dat ik nu een verminderde weerstand begin te krijgen ( heb het steenkoud, terwijl ik nu winterkleding draag :oops: ).

15. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Ai Loran das niet fijn meid en die nachtrust op een gegeven moment breekt t op hè Mss vanmiddag ff gaan liggen als je de mogelijkheid hebt.
    Vind t sowieso knap dat je t allemaal zo goed doet alleen! Heb echt respect voor je!

Hier een ongelofelijke nacht gehad. Ik had Fenne om kwart voor 10 gevoed, daarna bleef ze huilen tot 11 uur dus nog even aanglegt maar ze viel binnen 5 minuten in slaap. Toen in haar eigen bedje gelegt, hier uiteraard weer wakker en even gehuild. Vanmorgen om 6 uur kwam ze pas weer :confused: toen heeft ze lekker gedronken en om 9uur weer.

Nu heb ik net gekolft, had binnen 10 min, 110 ml :confused: dat haar gegeven toen ze kwam net. Ze dronk t heerlijk op en ligt nu weer in haar bedje. Wow.

Ik wilde dus eigenlijk de laatste voeding van gisteren met de fles doen voor een goeie nacht maar dat was dus niet nodig.

Wel moet ze nog even leren "netjes" uit de fles te drinken. Ze laat redelijk wat ernaast lopen,,,,hadden jullie ukken dat ook bij de eerste flesjes ?

16. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Naomi wou in het begin helemaal niet drinken ;) .
    Kreeg er met moeite 10ml. in..
    maar dat gooide ze er net zo hard weer uit..

Normaal zou ik Naomi 's middags bij mijn ouders laten, kon ik even rusten..
    Maar hun hebben beide nachtdienst, en mijn broertje durft niet te verschonen, dus 2 dagen bij huis, alleen met haar :) .
    Kan ik weer een regelmaat erin zien te krijgen ( voordat ze a.s. zaterdag uit logeren gaat, tot zondagavond).
    Zucht.. soms, wou ik dat het nog steeds aan was tussen mij en mijn 'ex' .
    Kon hij me af en toe even aflossen :oops: ..
    Maar goed..
    Ik weet dat hij er altijd voor mij en Naomi is, en we gaan dinsdag of woensdag praten ( hoe we nu verder gaan, want hij beseft dat hij niet zondedr ons kan :oops: ).

17. MisG, Ja Dylano knoeide ook in het begin veel met de fles, nu laat hij geen druppie meer verloren gaan hihi. is normaal hoor!

18. Loran, hopelijk komt het weer goed tussen jullie meid! ik gun het je zo!

19. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Goeiemorgen!

@Maro; hier ook flesvoeding en één keer per dag een poepluier, en soms slaat Nick ook nog wel een dagje over. Wel veel windjes inderdaad en volgens mij heeft hij niet veel last van krampjes.

@Loran; wat vervelend meid dat je zo'n rotnacht hebt gehad. Dat kan zeker op je weerstand slaan. Ik merk het ook gelijk altijd wanneer ik slecht geslapen heb. Ik knijp in mijn handjes dat Nick ons redelijk goed laat slapen. Heb alleen hetzelfde probleem soms als Sonja (die dus ook al een slechte nacht gehad heeft), dat ik een paar keer heen en weer moet lopen om de speen die er uit gevallen is en dan wordt meneer boos en begint te schreeuwen. Maar gelukkig is dat meestal maar een keer of drie hoogstens...

Wat bij mij trouwens wel helpt is om (wanneer je slecht geslapen hebt) 's avonds vroeg te gaan slapen (das bij mij dan al 21.00 uur ofzo) dan ben je er vaak de volgende dag wel weer.

@Daantje; ik heb dat ook wel een beetje. De moedergevoelens zijn er wel, maar moet mezelf ook nog wel "terug vinden". Soms zit ik Nick te voeden en vind ik het allemaal ook nog steeds heel onwerkelijk allemaal (enne... bij mij geen ks).

@Chigirl; inderdaad een dikke bos haar zeg, en ik vond dat Nick er al aardig wat had. Maar het ziet er erg vertederend uit moet ik zeggen!

@Lintje; fijn dat je je ook hier hebt gemeld als verse mama. Hoe gaat het nu? Kun je het allemaal al een beetje bevatten? Ik vind Lutein ook echt een lekker dikkertje hoor, heel mooi!

Nou, ik kom later wel eens even weer kijken, ga zo eerst Nick eens even een schone luier en de fles doen. Tot laters......

20. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    @Missgroovy; Nick knoeit nog wel eens met de fles, maar hij is nogal een snelle drinker en dan raakt hij tussentijds wel eens "vol" door het snelle drinken. Dan laten we hem tussentijds een boertje doen en dan laten we hem pas weer verder drinken. Dat helpt bij hem altijd heel erg goed.

Deel Deze Pagina