Ik ga zeker stemmen Tan! Hier ook een pyjama. Hij vindt het heerlijk zitten en meestal trek ik hem al aan rond een uurtje of 6 s'avonds. Ik trek Remy s'nachts ook sokjes aan....doen jullie dat ook?
Nee ik gebruik geen kruik. Ik leg hem onder zijn dekentje en daarover heen in de nacht de lodger. Overdag doe ik er niks overheen. Hij heeft altijd gewoon een pakje (of pyjama) aan met sokjes. Ik voel wel een paar keer per nacht of hij nog lekker warm is. Nog een vraagje: Remy komt om de 2 uur voor voeding maar eet maar 50 cc. Is dit normaal? Ik ben nog vrij onzeker over het eten!
Die van ons is net zo oud en die komt om de 3 uur, soms 4 uur en drinkt dan 70 cc overdag en in de nacht 80 cc...
Daar moet hij echt wel genoeg aan hebben. In principe is het mij zo geleerd: Je beebje moet per dag 150ml per kilogram drinken dus Thorsten is 3300 gram is in totaal 495 ml (3.3 x 150). Dit verdeel je dan weer over het aantal flessen die hij per dag zou krijgen. In de meeste gevallen zes flessen, maakt 495 : 6 = 82,5 ml per fles. Hopelijk snap je het nog een beetje, zo niet dan geef je maar een gil!
Kruik is echt niet nodig als ze de temp goed zelf kunnen regelen.In de kamer van de beeb hoeft het maar 15/18 gr te zijn.Staat hier op mijn papier van het csb.En zet in principe geen verwarming aan en zo mogelijk het raam op een kier. Ik heb hier s'nachts sokjes aan. Kiki het lijkt me dat hij daar wel genoeg aan heeft hoor.Kenji drinkt 130 ml per keer. Danielle het duurt ong 3 mnd voor ze alles verwerkt hebben en je geld krijg dus hou daar rekening mee
Ook hier gewoon sokjes aan en zijn gewone kleertjes nog.. Ik krijg het spontaan koud als ik 15/18 graden zie staan hahaha...
Lintje, jij vroeg iets over tocht/ borstontsteking? Mijn kraamverzorgster vertelde mij dat oko en adviseerde mij om mijn borsten goed te bedekken ( eventueel extra hemd/ vestje). Je merkt een borstonsteking doordat een bepaalde plek pijnlijk/hard/rood wordt .. ( hoeft niet allemaal tegelijk hoor!) Ik heb standaard ijskompressen in de diepvries ( zoogkompres nat maken, in boterhamzakje, invriezen). Wanneer ik een pijnlijke plek voel ( drinken wordt ook pijnlijker) dan doe ik een ijskompres in een washand en leg die achter mijn beha over de plek. !0 minuten voor de voeding weghalen en met warme doek de melk weer stimuleren. Dit heeft mij tot nu toe 2x van een ontsteking weerhouden. Hopelijk heb je wat aan deze info! Jet nog gefeliciteerd met je verjaardag. Jammer dat er toch weinig eerlijke mensen meer op de wereld zijn. Zat je adres er ook in, denk aan het veranderen van je sloten als je ook je huissleutel erin had zitten... Hier laten we Aron ook langzamerhand aan zijn grote bed wennen overdag ( 's avonds/'snachts in de wieg op onze kamer). De ene keer slaapt hij er wel goed in en de andere keer niet. Soms haal ik hem er wel uit en soms ook niet.. .Gewoon doen wat je eigen gevoel zegt, dan doe je het altijd goed! Heb met vlagen nog steeds last van mijn hormonen, vind er niet veel aan! Ben normaal helemaal niet zo'n jankerd... Heb het gelukkig alleen als ik erg moe ben en Aron uit zijn humeur is... Nou meiden alvast trusten voor straks en tot morgen... mijn eerste dag alleen, hubbie gaat weer werken... Spannend...
Oja, Aron heeft 's nachts gewoobn zijn kleertjes van overdag aan ( zijn nog zacht, net als een pyjama. Ook draagt hij zijn sokjes gewoon... Hij kon zich al vanaf dag 1 op temp. houden en was dus met een paar dagen al van de kruik af..
Collin is ook altijd goed op temp. maar ik denk soms wel eens dat ie het te koud heeft... Omdat zijn kamertje zo koud aanvoelt..
Ik vind het zelf ook heerlijk en het is gezond.Voor ons maar ook voor kinderen is het niet gezond om in de warmte te slapen.In het noorden hebben ze bij een kdv buiten boxen waar die kinderen in slapen.Het zijn net een soort konijnenhokken Het schijnt echt heel gezond te zijn. IK ben ook altijd buiten in de winter ook veel in de kou en ben ook nooit ziek.Toen ik die week in het zh had gelegen en thuis was ik strond verkouden.
Meid als hij in z'n nek lekker aanvoeld is hij echt niet te koud.Handen en gezicht kunnen gewoon koud zijn en dat ze toch lekker op temp zijn.
Dat verkouden of ziek zijn had ik gelukkig niet toen ik uit het ziekenhuis weer kwam... Maar je hebt er idd geen ventilatie in zo'n ziekenhuis...
Ik lag gelukkig bij het raam en het meisje wat naast mij lag had het ook zo warm dus wij hebben lekker het raam open gezet.Kwam de zuster jee wat is het hier koud.En wij stereo nee hoor heerlijk.hihi Hoormonen
sonja 3 maanden!!!mag ik het volgende maand wel aanvragen,hopelijk hebben ze dan wel die formulieren van 2008. heb net een beetje zitten uitrekenen krijg ongeveer 400 terug van de belastingdienst.baal er wel van dat ze dat pas rond de 19e storten...de 1e moeten we al betalen en de hypotheek ook.wordt ff 1300 euro afgeschreven op de 1e van de maand
Bij ons zaten er wel ramen in, maar ze konden niet eens open... We mochten zelfs de gang niet even op ofzo, om onze benen te strekken hahaha... Werd er echt gek van !