Augustus 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sonjaw, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pomme

Pomme Actief lid

1 jan 2007
    359
    0
    0
    *inbraak*
    Dag lieve augustus mama's, allereerst wil ik jullie allemaal feliciteren met jullie beebjes! ik kom hier even een kijkje nemen, in de hoop dat ik af en toe ook met jullie mee mag meekletsen. Ik heb ruim 8 maanden lang bij de september mama's gekletst, maar ben uiteindelijk toch net nog in augustus mama geworden. :)

Dit is mijn lieve Rosalie

Liefs Pomme en Rosalie
    *halve uitbraak*

2. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

welkom Pomme, wat een scheetje heb je zeg!

jee net alles bijgelezen wil ik gaan tikken word Fenne wakker,,,,wat een timing heeft die meid zeg :rolleyes:

3. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    @Kiki: het is mij ook opgevallen dat die bv t-shirts net gemaakt zijn voor zwangere vrouwen. Ik had er 1 gekocht in de h&m toen ik nog zwanger was. Toen paste hij mooi, maar als ik hem nu aan heb, lijkt het op niks.
    Vind het best wel jammer.

4. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Zo de Knetter zeg eindelijk op blz 103

Heb hier net een GIGA wasmand weggestreken, heel leuk al die babywas....

Hier gaat het eigenlijk heel goed, al spuugt Fay de laatste dagen wel iets meer, maar onze nachten zijn eigenlijk bijna hetzelfde als die van Kirsten. Dus mij hoor je niet klagen.
    Fay draagt nog steeds maatje 50, soms 56 maar dan moet het wel klein vallen. En luiers heb ik de newborn van Kruidvat, die van Pampers zijn wat breder en ze heeft niet zo'n dik buikje (lijkt dus niet op dr moeder :)) dus dat zit dan vrij wijdt.

Oja Arno's nichtje is (eindelijk) bevallen. Zij was 20 augustus uitgerekend (dus 2 dagen voor mij) en is afgelopen maandag bevallen van een zoon. Ze hebben maanden tegen ons gezegd dat we niet op dezelfde dag mochten bevallen, maar nu zit er gewoon 5 weken tussen. Hij is iets groter dan Fay, nl 3990 gram. Wel een grappig gezicht een pasgeboren baby die al groter is als ons kaboutertje van ruim 5 weken. :D

Nou ga weer eens na beneden, arno heeft nl de laptop mee naar het werk dus zit nu op zolder achter de PC

Oh zou ik het bijna vergeten:
    WANNIE VAN HARTE GEFELICITEERD!

Nu alleen Wolvin nog?

5. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    @ Mamalieske: ik snap daar ook niks van hoor die snelle "ks-ers" (wel heel fijn natuurlijk) maar ik voel me nog steeds wel herstellende en heb ook nog buikje...en eigen kleding? Nee hoor gewoon positiekleding en normale kleding doet ook gewoon zeer op de wond!
    @ Rapoenzel: fijn hoor dat je zo snel bent opgeknapt! IK voel de wond nog steeds wel heel goed en als ik een stuk heb gelopen dat trekt het ook. Autorijden, fietsen, stofzuigen en dweilen mag eigenlijk de eerste 6 weken niet heb ik meegekregen. Op de fiets en auto is het zo dat Ɣls je een overwachte beweging moet maken (of je valt van je fiets) nou dan kan je alles vanbinnen weer openmaken....dan ben je veel verder van huis. Dus pas je wel op meid?

xx

6. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    @ mamalieske -> niet met de vader van Naomi hoor, die is voorgoed uit onze leven ;) .
    Nee ik ga praten met mijn ex, die 1 dag voordat de weeƫn begonnen, het toch niet zo zag zitten, was meer door angst etc. en niet weten wat te moeten verwachten :) . We zijn steeds erg dicht bij elkaar gebleven, en hebben toch nog veel gevoelens voor elkaar, dus daar gaan we het over hebben ;) .. Naomi komt op no. 1 ;) , dus die hoort bij mij :) ..

7. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Verder heb ik Sonja's tip net uitgeprobeerd..
    Zie hier het resultaat! ::

Binnen 3 min. lag ze lekker te slapen!

Naomi heeft kledingmaat 62.
    Terwijl ze net 50cm. is..
    Vind de maten zo verschillen, want het ( esprit) jurkje wat ze nu aan heeft ( ook op foto) is maat 68! En valt als 62..
    Dus soms snap ik er niets meer van ( al die verschillende maten/lengtes).

Hier een goede nacht gehad!
    Naomi meldde zich om3u. en toen pas weer om 7u.
    Had toen haar hele luier vol ( diarree).
    En eenmaal schoon, en net te laat voor een schone luier onder, liet ze weer wat lopen, dus alles gelijk in de was gedaan :oops: )

Gelijk temp. controle gedaan, maar die was netjes 36.8 ( heeft ze normaal ook!)

Trouwens ik lees dat jullie baby's onder 'dekens' slapen?
    Ik schaam me dat ik het zeg..
    Naomi slaapt alleen onder een dun lakentje...
    Dan is ze rustig ( en draait niet meer in bed!)
    Ze had het blijkbaar te warm, volgens CSB. en moest dit eens gaan proberen.
    En het werkt!
    Haar kamertje is maar 19 graden momenteel ( komt ook door het weer etc.), en 's avonds zet ik haar deur op het haakje ( was geplaatst ivm. de katten) , dus de warmte van het huis trekt dan langzaam daar wel in :) .

8. @alice en mamalieske:hier ook een snel herstel van de ks het liefst was ik gelijk na de operatie al uit mijn bed gesprongen zo goed voelde ik me en ik stierf van de honger trouwens heel gek hihihi
    maar ik moest nog 3 kwartier blijven liggen tot de ruggeprik was uitgewerkt baalde ik heel erg van ze zeiden je moet eerst je benen kunnen bewegen dus ik mijn benen in de lucht en op en neer gaan met mijn tenen kijk dat kan ik al en toen zeiden ze ja maar eerst moeten de bloeduitslagen nog trug komen ik bleek 1 liter bloed verloren te hebben namelijk hmmm niks van gemerkt
    maar goed na 3 kwartier mocht ik naar mijn zoons ik mocht alleen nog niet staan want ik had nog een cather maar de volgende dag liep ik zelf al naar de wc in het begin ging dat effe moeilijk nog maar het lukte ze vroegen of ik pijnstiller wilde maar ik zei nee want ik heb geen pijn dacht echt shit hey wat lul je nou
    misschien scheelt het ook dat het bij mij open gelaserd is en weer dichtgelaserd niks geen hechtingen enzo je ziet ook bijna niks van de wond nu tis een bruin streepje thats it alsof je een blindedarm otsteking heb laten verwijderen dat heb ik 2 jaar trug gehad en dat was dito het zelfde voor mijn gevoel
    maar ach weet je wat het ook is iedereen is hier anders in misschien hebben sommige onder ons een hele hoge pijngrens ik weet het niet
    ik he in elk geval een aantal verbaasde zusters achter me gelaten hihihihi die begrepen er niks van dat ik zo snel ging

9. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    gummetje gelaserd!!!! heb ik nog nooit van gehoord,is dat nieuw....
    ik pas ook nog niet in mijn kleding hoor,ja positie....

ashley had om 23:30 dr fles en kwam vanochtend om 5:15 maar heeft daarna niet meer geslapen tot de fles van 9:00 :cry: en nu ligt ze lekker al 2 uurtjes te slapen,moet r wel op tijd wakker maken want we moeten om 14:00 bij CSB zijn<<<------- rot tijd

10. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Hallo allemaal,

Ik heb even een paar vraagjes voor jullie. Nick heeft steeds meer last van krampjes (echt heel erg zielig). Zonet lag hij ook echt te huilen. Heb hem er maar even uit gepakt. Zodra ik zijn buikje aanraak raakt hij overstuur dus dat vind hij op dat moment niet echt prettig. Heb met hem even wat fietsbewegingetjes gedaan (het advies van Sonja toch) en toen werd hij wel even iets rustiger. Hoorde het ook flink rommelen in zijn darmen.

Maar nu wilde ik even weten, dat fietsen, hoe lang mag je dat ongeveer doen? Af en toe houdt hij tussentijds zijn beentjes even strak dus dan stop ik even, en als hij weer ontspant maak ik weer wat fietsbewegingetjes. Hoe doe jij het precies Sonja?

En dan had ik nog gelezen over cinababy? Wat is dat precies en waar halen jullie dit vandaan?

Ach, hij begint al weer hartverscheurend te huilen dus ik ben weer even weg....

11. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Gummetje ik heb dus hetzelfde als bij jou.. Het ziet er prachtig uit. Je ziet niet eens een litteken. Wat ze al niet kunnen tegenwoordig. Ik liep ook gelijk naar de wc.. ik moest wel alleen de eerste keer, want ik drukte op het knopje van de verpleegkundige, maar die kwam maar niet.. En als je nodig moet haahha.. Dan ga je !

12. danielle1979

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    CINABABY van VSM haal je bij de drogist

13. danielle1979

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    cinababy zijn druppeltjes die je in de mond moet gieten

14. @danielle:ik denk wel dat het nieuw is want ik begrijp dat ze het lang niet overal doen idd ze snijden dan met een laser (branden dus) een sneetje en dan laseren ze het ook weer dicht

@rapoenzel:nou hier wilde de zuster persee mee maar ik vond het niet nodig ik wilde zoiezo alles zelf doen hihihi heb zo'n hekel aan dat gepluk steeds

@fibi:die vn mij hebben ook wel eens krampjes ik maseer het buikje dan of leg ze op hun buikje meestal laten ze dan wat harde scheten en dan is het voorbij

15. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Hoi meiden, heerlijk om bij de mama's mee te lezen.
    Ik stuur Jasper zo de deur uit voor Cinababy :)
    Goed idee !
    Hier vooral snachts krampjes.

Ben jaloers op jullie. kleding weer aan ( echt niet dat gaat nog wel even duren)
    Snel fit ( net voor het eerst buiten geweest, voetje voor voetje een blokje om)

Gleukkig 2 dagen extra kraamzorg, dat moet genog zijn.
    Loran :spannend!

16. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Daar kan ik oo absoluut niet tegen.. laat mij maar lekker me gang gaan !

17. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    :) ..
    Naomi ligt nog steeds heerlijk te slapen in de hangmat :) ...
    af en toe zie je het heen en weer schommelen, maar ohh.. wat heerlijk die rust :oops: ..
    Net hachee zover opgezet ( alleen nog uren stoven :) ), was allemaal gedaan ( gestreken, opgevouwen, opruimen!) , stofzuiger door het huis heen gehaald!
    Bedden verschoond!
    Echt van alles gedaan!

Heerlijk! Normaal huilde Naomi van 9u. tot 13u. ( om aandacht), en nu slaapt ze ;) ..

18. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Ik heb ook zo'n hangmat... Kan ik ook wel eens gaan gebruiken als hij zoveel huilt...

19. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Net bij de prenatal geweest :oops: kom je bij de kassa 49.90 hihi had gelukkig een bon van 20 euro. Had even een leuk jurkje en maillotje gehaald en romper papa is de liefste (roy is vrijdag jarig) en toen ook nog maar wat extra flesjes voor de melk meegenomen en een ander speentje (ja alweer :rolleyes: ) maar deze pakt ze meteen, de difrax combi :-D

Toen even naar de praxis voor een kadootje voor roy. Nu wil ik ook nog iets uit naam van Fenne maar wat :( denk denk,,,,jullie ideeen?

20. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    @ Fibi: die fietsbeweging mag je best lang volhouden hoor, de vrouw op consultatiebureau zei ze bij haar kindje soms uuuren aan het fietsen was! (nou zal dat overdreven zijn maar ik doe het ook best lang)
    Verder idd Cinababy van VSM bij drogist. Kan je in mondje gieten in dan speen erin of wat druppies op speen. Lenthe vind het heerlijk, smak smak haha.
    En ik weet even niet of je fles of borst geeft? Bij flesvoeding: wat voor fles gebruik je?
    Heb hier de S-fles van difrax...verminderd darmkrampjes.
    Succes!

Deel Deze Pagina