Augustus 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sonjaw, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    He Kiki hoe staat het bij jouw.Heb je mijn stukje nog gelezen over de Ikea?

Puistjes helemaal geen last van. :D

2. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Ja Son, vergeet ik helemaal te reageren :oops: Volgende keer dus even de babyroom opzoeken. Hoort eigenlijk ook echt bij Ikea. Wel gisteren een mooi voedingsshirt online besteld, niet echt goedkoop, maar zag er top uit. Scheelt weer wat verkleedpartijen.
    Maar het ritme weer een beetje gevonden met een 'leeg' huis? Zo te lezen wel ;)

3. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    En ik vergeet helemaal het leukste van vandaag, ik ga vanavond met mijn hubbie uit eten! Ik heb er zo'n zin in :)...of ben ik nu een ontaarde moeder ;)

4. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    @gummetje, jeuk van de medicatie? ik zat zo erg onder de uitslag dat ik bij thuiskomst (in het ziekenhuis namen ze me niet serieus) meteen een prednison kuur kreeg.
    Ik reageer erg heftig op medicatie in combi met mijn CU.
    Ik had letterlijk de blaren op mijn voeten, die klapte uit zichzelf open en jeuken niet normaal meer.
    Heb nu nog uitslag en vlekken.

@alice die voedingscontainers gebruikte ik dus ook al. Maar thnx voor de tip. ;)

@chigirl, die sprongetjes staan beschreven in het boek oei ik groei, Is had een dag of 3 dat ze totaal van haar doen af was, ik wist niet wat ik er mee aan moest, ze had geen honger, geen vieze luier en gen krampen gewoon totale paniek. Blijkt het zo te zijn dat ze zich bewuster word van de wereld om haar heen en dat zij zelf steeds meer kan, schijnt voor zo'n kleintje te voelen als landen op een andere planeet, dus troosten is het enige dat je kan doen. Maar staat daar dus mooi in beschreven wat je kan doen en wanneer je het kan verwachten.

Ik ben sinds gisteren beroerd.... niet normaal zo'n keelpijn en neusverkoudheid loop de hele dat te snotteren.
    Isa moet ik al regelmatig verstuiven met speciale zoutoplossing (naam ff kwijt van het merk) omdat ze snotterig klinkt, heeft ze dus duidelijk van mij te pakken gekregen. Ik hoop alleen dat ik zo bij haar erger kan voorkomen.

5. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Goedemorgen vroege mama's!
    Weer top nacht gehad! 23.30 fles, 4.30 en 8.30uu lekker hoor! Ik houd maar gewoon rekening met ups en downs....maar geniet hier ondertussen lekker van!

@ Kiki; ja ik zag dat vanacht ineens ook: baby gaat er al af! Ik vond het al zwaard worden op mn arm en idd die oogjes kijken je heel wijs aan...heel apart!

Beterschap voor jou en Isa Mamalieske!

6. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Heb net alle kaarten weggehaald, ik had op lijntje door de woonkamer gespannen (140 stuks! :) ), en nu is het leeeeg! En kaaal! Haalde ze weg omdat het zo rommelig was maar dit is saai.

Vanmiddag om 01.00 uur trouwens een bezichtiging van een huis! 2 dagen geleden nog niet eens op zoek...maar ondertusen eentje gezien en gelijk verliefd! Ben heel benieuwd hoe het er vanbinnen uitziet! (wannabe bij jou in de buurt!)

xxxx

7. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Goeiemorgen meiden, ik heb ook weer de tijd gevonden om te schrijven, Amber is naar het kinderdagverblijf en Keenan ligt heerlijk te slapen, even tijd voor mezelf !

Gisteren had ik het zo druk met Keenan dat ik niet eens tijd gevonden heb om wat te krabbelen......

Allereerst hartelijk bedankt voor al jullie felicitaties, dat maakte mijn rotdag helemaal goed afgelopen maandag.

Maandagmiddag ben ik naar mijn ouders geweest voor de jaarlijkse kermis in het dorp waar mijn ouders wonen. Op maandagavond is er altijd lampionnenoptocht voor de kleintjes, en Amber wilde daar graag aan meedoen. Alleen heel erg jammer, het regende pijpestelen, dus ze was helemaal doorweekt, maar ze vond het wel leuk !

De nacht hebben we bij mijn ouders doorgebracht, Keenan vond dat waarschijnlijk wel prima, want hij werd om drie uur 's nachts wakker, heeft toen een voeding gehad en is daarna weer in slaap gevallen, om om half acht pas weer wakker te worden, heerlijk zeg !

Dinsdag was de kermisoptocht van de Kwakelse jeugd. Dit is net zoiets als het bloemencorso, ook van die praalwagens, maar dan zonder bloemen. Er was dit jaar weer veel werk van gemaakt, er zaten behoorlijk mooie wagens bij, we hebben onze ogen uitgekeken. Helaas kreeg Keenan tijdens het begin van de optocht onwijse honger, dus toen moest ik naar huis toe om te voeden en heb ik een gedeelte gemist, maar gelukkig deden ze een extra rondje vlakbij het huis van mijn ouders, dus toen heb ik toch nog alles gezien.

Zo, nu even wat reacties:

@Kiki: je bent absoluut geen ontaarde moeder hoor, het is juist heerlijk om er even tussenuit te gaan en samen met je hubbie uit eten te gaan, dat heb je gewoon even nodig om weer tot jezelf te komen ! Ik wens jullie heel veel plezier.

@Kuki: ook hier dienen de puistjes zich enorm aan. Mijn hele kin zit onder, niet normaal meer, ik lijk wel een aardbei whoehahahaha !

Oh ja, ik ben trouwens begonnen met bijvoeden van Keenan. Ik twijfelde echt aan mezelf of hij wel voldoende binnen kreeg als ik hem aan de borst had, dus voor de zekerheid heb ik nu flesvoeding die je in combinatie met borstvoeding kunt gebruiken, en hij doet het er hardstikke goed op ! Zo had hij nogal wat problemen met zijn ontlasting, maar door de flesvoeding is hij opeens enorm goed gaan poepen !

Oh, hij is wakker, ik ga even bij hem kijken hoor..........

8. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Vanaf wanneer gaan jullie beginnen met fruithapjes? Ik ben met Gabriel al begonnen vanaf week 10, zo kon hij beter poepen.

Ik weet dat men officieel zegt vanaf 4 maanden maar ik neem de adviezen van het cbs toch altijd nog wel met enigszins een korreltje zout.

9. morgen meiden,

hier ook een goede nacht, voeding om 10.45 uur en dan weer om 05.00 uur weer woehaa! en nu slaapt hij nog ;),hoor hem kroelen dus zal zo zijn flesje wel vragen :)

Loran, hoe is het gisteren gegaan?

liefs

10. Kuki, Shania was 2 maand en half als ze een groentepapje kreeg,omdat ze veel last had van reflux

11. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Ien het klopt wel dat de eerste keer ongi erg heftig kan zijn... Ik had toen ook aan de grootste tampons niet genoeg..

Ik gaf mijn dochter pas met 4 maanden een fruithapje, dat zal ik nu weer doen denk ik.. Ze hebben het in principe pas met 6 maanden echt nodig.

Kiki80 geef je groot gelijk, ben afgelopen zaterdag ook voor het eerst weer eens wezen stappen, vond het moeilijk maar heb uiteindelijk een leuke avond gehad, geniet er lekker van!

12. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ik weet nog niet wanneer we daarmee gaan beginnen...ieder kind is verschillend en heb begrepen dat je kan merken als ze eraan toe zijn. Maar vanaf 10 weken lijkt me wel veel te vroeg eerlijk gezegd. Ik ga zeker 4 mnd aanhouden...in sommige boeken/ sites staat zelfs 6 mnd.

13. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Amber heeft haar eerste fruithapje gehad toen ze precies drie maanden oud was, en ik denk dat ik dat bij Keenan ook ga doen.

En inderdaad, alles wat het CSB tegen je zegt: ene oor in en het andere oor uit hoor, hihihihi !

14. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    @ Kiki: lekker uit eten! Ontaarde moeder? Ben je gek! Heb vorige week ook heerlijk genoten...was super! Dusse geniet ervan! (mmm biefstukje..lekker wijntje erbij =P~ )

15. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Als moeder zijnde weet je toch wat het beste is voor je kind? Dus je moet zeker doen waar je zelf het beste bij voelt hoor!

16. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Serjenka heeft met 3 maanden haar eerste fruithapje gekregen omdat ze nooit genoeg had met de melk.

Bij leander zou ik graag wachten tot hij 6 maand is, maar dat zal de tijd wel uitwijzen.

17. Tante Pollewop

Tante Pollewop Bekend lid

6 jul 2006
    539
    0
    0
    Den Helder
    he sh*t, de kinderarts belde net met de uitslagen van het bloed van Keano. zijn billiubine (schrijf je dat zo ?) gehalte was wat aan de hoge kant. Verbaasde me niet zo veel want hij ziet ook wat gelig. Maar nu moeten we dus terug komen. Balen balen balen, ik had zoooo gehoopt niet meer naar t ziekenhuis te hoeven :(
    De arts denkt dat het komt door de bv, maar wilde wel andere opties uitsluiten.

Stom dat je daar zo teleurgesteld van kan zijn zeg! Gelukkig hebben we een lieve arst, die we prive ook wel zien. Maakt het weer iets minder vervelend, maar toch!

18. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Pollewop hoop dat het toch nog meevalt en dat je gewoon bv kan blijven geven.

Sterkte meid

19. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Pollewop succes in het ziekenhuis, hopelijk hoef je niet te stoppen met bv als het lekker loopt zou dat gewoon weg zonde zijn.
    Maar misschien is de reden wel iets totaal anders, ben benieuwd.

Hier doet Isa het deze ochtend wel zo goed, normaal word ze altijd wakker als ik sta te douchen wat ik dus echt irritant vind want die 10 minuten relaxen heb je gewoon nodig en een huilend kind op de achtergrond is einde van het relaxen voor mij.
    Ze word nu pas wakker, wat een genot :D De inhoud van de flessen voer ik vandaag op naar 150ml en 5 schepjes hopen dat ze goede honger heeft ;)

20. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Pollewop, wat houdt dat precies in? Thorsten ziet ook nog steeds geel, er werd mij gezegd dat het van de BV kwam, morgen moet ik hem weer even laten zien (nog steeds gelig :( )

Trouwens mijn idee van laten huilen en babyfoon eruit, hoe lang moet je dat volhouden? Probeer het al een week maar hij doet er nog steeds anderhalf a twee uur over om in slaap te vallen. Hij wordt dus steeds chagerijniger en zie hem eigenlijk niet meer zonder zijn huilgezicht...begin een beetje moedeloos te worden ervan.

En ontaarde moeder was met een ;) Ik ga zeker heerlijk geniet van een stukje rood vlees. Het wijntje moet ik helaas nog even afslaan...

En Alice, 140 kaartjes :confused:, voelde mezelf al heel wat met 116 stuks....he, post....117 stuks :p

Deel Deze Pagina