Augustus 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sonjaw, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Serjenka heeft ook fv gekregen en bij haar paste ik het zelf aan. Als ik zag dat ze niet meer voldoende had met de hoeveelheid dat ze kreeg, verhoogde ik de hoeveelheid een beetje.

2. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Ik doe Ysabelle niet iedere dag in bad, soms mee onder de douche en anders ff wassen op de commode.

Maro: heb jij niet zo'n boekje gekregen van het cb waarin een voedingsschema staat? Daarin wordt aangegeven wat ze ONGEVEER mogen hebben. Het geeft dus niet als jij iets meer juist geeft. Ze zou minimaal 525 cc mogen gezien haar gewicht. Voor Ysabelle zat ik ook altijd rond de 700 cc hoor! Misschien een hogerige baby? Gewoon doen waar jij je goed bij voelt en gewoon aanpassen. Het is een indicatie, niet een verplichting wat het cb aangeeft!

3. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Nog eventjes pronken met m'n grote trots :-D

4. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Eergister zat Collin nog op 70 cc en heb het idd zelf ook naar 80 cc verhoogd. Gaat er met smaak in !

5. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Daan heb gister nog een sms gehad van Lin alles gaat goed.

6. Niet meer actief

Ik denk dat ik voortaan toch even wat minder secuur ga lezen, ben zo lang bezig met al die pagina's

WANNIE gefeliciteerd met DESTIN Wouw, wat een superbevalling :D

Gister heeft Devid mij echt wanhopig gemaakt, hij is wakker geweest tot 17.14 uur en we hebben samen de hele dag lopen huilen. Ow wat was ik het zat en wat voelde ik me daar schuldig om. Ik kon helemaal niks met hem aan, en maar drinken om de paar uur, en dan weer ogen wijd open.
    Op de borst gelegen, in de wagen, op mn arm, in zn bedje, in ons bed, nope, niks hielp.
    Wat was ik blij dat het nacht werd zeg. Toen wilde hij eindelijk slapen.
    En dan direct tot half 6 :confused:

Vanmorgen waren mn borsten ook eindelijk weer vol, gisteren waren ze gewoon constant leeg. Denk echt dat dat een echte regeldag is geweest, kan niks anders verzinnen.
    Devid is vanmorgen ook heerlijk met zijn papa onder de douche geweest:

:D

7. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Dat moet mijn man ook maar eens met zijn zoontje doen.. lekker onder de douche..

8. Tante Pollewop

Tante Pollewop Bekend lid

6 jul 2006
    539
    0
    0
    Den Helder
    hee daan, jij geeft toch bv via de fles? hoeveel drinkt Valentijn gem per fles? zo af en toe mis ik maatstreepjes op mijn borsten :)

9. demi26

demi26 Niet meer actief

zo gewoon weer tijd om vandaag nog een keer achter de computer te zitten, het kleine kaboutertje slaapt alweer een tijdje lekker in zijn bed...Voel me vandaag op en top moeder, tot nu toe gaat het lekker. Hopelijk blijft het een paar dagen zo. Dan kan ik 's ochtends goed op gang komen... Ben benieuwd hoe hij het vanmiddag en vanavond doet.

Ik heb vorige week ook gedacht dat mijn ene borst minder gaf dan de ander, maar inmiddels is dat idee weer weg. De andere borst voelt gewoon wat steviger aan en is soms wat meer gestuwd.
    Gisteravond moest ik echt om mijzelf lachen. Ik was om 22.00 uur onder de doche geweest en terwijl ik mijn tenen aan het afdrogen was gutste de melk uit beide borsten. Ik voelde me echt even een melkkoe, klaar om te kolven :) :) Snel de kompressen ervoor en wachten op mijn manneke....

Voor de mama's die het huilen ff nader staat als het lachen: Dikke Knuffel. Het wordt echt weer beter, voor jezelf ook! Gewoon ff een momentje van aanpassingsprobleem... Ze zijn tenslotte nog maar heel kort op deze rare grote wereld! ( Ik had voor 4 dagen geleden ook nog van die huilbuien, maar het gaat nu helemaal lekker) Je kunt niet meer en beter, dan je best doen! En dat doe je als moeder altijd!

Veel liefs

10. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Hier ook t idee dat mn borsten soms te leeg zijn en dat terwijl als ik 1 dag kolf ik overstroom :) echt niet grappig. Dadelijk maar weer kolven dan weet ik wat ze binnen heeft en dan weet ik zeker at ze geen honger heeft als ze huilt

Hier ook niet elke dag in bad. Meestal om de 2 of 3 dagen. Ze worden toch niet vies van slapen ;) ? Trouwens als ze spuugt ofzo dan heb ik van die goedemorgen washandjes van zwitsal. Heel handig voor effe de nek fris te maken.

Ze slaapt nu eindelijk,,,,,tenminste slapen,,,ze is stil ik durf niet te gaan kijken hihi.

Zit nog steeds in mn oude kloffie hihi, heb mn broek maar eens in de was gegooid, (de enige die normaal zit) en aangezien ik toch nergens heen hoef vind ik t wel ff prima zo

11. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Pollewop Kenji krijgt nu 130 ml per keer.

12. wannie

wannie Niet meer actief

Goedemiddag dames :)

Ik heb nog niets bij gelezen :oops: dat komt nog wel :)

Het gaat hier echt heerlijk :)

Vanaf gistermiddag is Destin helemaal goed in zijn velletje gaan zitten.
    Binnen 24 uur dus das echt lekker. Hij was nog behoorlijk misselijk van het vruchtwater maar sinds 19.00 uur gisteren is spugen er niet meer bij en gaat elke fles er zonder problemen in.
    Hij heeft een enorme zuigbehoefte dus zo nu en dan zijn speentje :) Zijn temp houdt ie nu ook goed vast. Een kruik ligt nog wel in zijn bedje maar niet meer vlakbij zijn ruggetje maar een endje er vanaf. Wel wat warmte er van maar niet meer super veel. Het meeste gebruik ik de kruik voor het opwarmen van zijn plekkie dan hoeft Destin daar geen energie meer in te stoppen om dat op te warmen

De nacht gaat ook al super (euhhh kan je dat zeggen na de 2de nacht?)
    Rond half 12 krijgt hij zijn flesje, dan om 3uur weer en dan tegen 7 uur weer.
    Enige waarvoor je hem af en toe hoort is voor zijn speen maar verder is het heerlijk slapen :)

Met mij gaat alles ook lekker :) Ik ga overdag niet naar bed maar lig gewoon op de bank. Ik heb mijn kraamzorguren ook al gehalveerd naar 4 uur per dag.
    Ik vind het onzin dat ik iemand hier laat zitten terwijl het niet nodig is. Het is voor mij het belangrijkst dat ze sochtends helpt met opstarten/aankleden van Destin.
    Sommige vrouwen hebben het veel harder nodig dan ik dus vandaar :) en hier op de bank zitten en koffie drinken kan ze thuis ook toch :oops:
    Ze is trouwens wel een grote lieverd :)

Ik heb ook geen enkel pijntje meer :oops: naweeen heb ik niet gehad. Het vloeien is echt minimaal en de hechting voel ik al niet eens meer dus wat wil ik nog meer :)

Of te wel het gaat erg lekker hier.

Me dochter komt zo thuis en die mag om 4 uur het flesje geven dus ik ga even wat doen hier :)

Ik kom snel weer ff buurten

Dikke kusssss

Wan

13. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    dank je wel :D :D :D

14. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Wannie gaat top bij jou zo te horen, super!

15. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    baal zout

16. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    @ Wannie:

Fijn dat alles zo goed gaat meissie... Lekker is dat he... Collin doet het ook erg goed vandaag. Hij slaapt lekker veel en we zijn net terug van een heerlijke wandeling ! Dat was echt om te genieten !

Wij hadden nog 5 dagen kraamzorg en die was er ook maar 3 uurtjes per dag. Dat was genoeg. Ze zat meer koffie te drinken dan wat anders. Mijn man heeft nog vakantie, dus die deed alles.. Was blij dat ze weer weg was. Ze roddelde namelijk erg veel over andere mensen en daar hou ik niet van !

17. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Wannie, gefeliciteerd meid! Jij bent weer lekker snel online! Fijn dat het zo goed gaat!

Hier gaat het ook lekker. Ilse is nog steeds een meid van de klok, wat betreft haar flessen. Alleen 's nachts zit er steeds meer tijd tussen. We kunnen nu al 5 tot 6 uur achter elkaar slapen. Erg fijn!

Vandaag is mijn teamleidster op kraamvisite geweest. We hebben een heel leuk babyboek gekregen. Ze vertelde me nog leuk nieuws. Er bestaat een ruime kans dat mijn contract in januari toch verlengd gaat worden. Het is nog eventjes afwachten, maar het klinkt wel positief.
    Ook kan ik nog 6 weken vakantie achter het verlof aanplakken. Dat gaan we waarschijnlijk ook wel doen. Dat zie ik best zitten. ;)

18. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Dat is lekker zeg, nog 6 weken vrij...

Ik heb zelf ook nog 4 weken die ik in moet plannen... Maar dan doe ik elke maand 1 weekje...

19. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Nou, ik heb vandaag bericht gehad van de belastingdienst gehad, de kinderopvangtoeslag is geregeld gelukkig, weer een zorg minder. ;)

Verder heb ik vannacht niet best geslapen. Nick had toch best wel last van krampjes enzo. Hij heeft gisteravond en vanochtend ook bij mij in bed gelegen. We hebben gisteren dan ook gelijk besloten om andere flessen te kopen. Ik was wat gaan surfen op het net en heb dus twee Bfree flessen gekocht (weet niet meer wie de tip gaf maar bedankt!). Gelijk maar 250 ml flessen genomen daar kan ie eerst wel mee vooruit. Ze waren in de aanbieding, vijf euro korting per twee dus de verzendkosten waren er daardoor zo'n beetje weer uit. En... voor 12 uur had ik ze vandaag al binnen. We hebben ze gelijk gesteriliseerd en Nick heeft er al twee keer uit gedronken. Tot nu toe bevallen ze goed. Deze fles zou voor 7 keer minder lucht in de darmpjes zorgen door het ontluchtingssysteem (je ziet nu ook geen belletjes in de melk). Ben benieuwd of het gaat helpen.

Hij heeft net weer lekker gedronken en ligt nu weer lekker in zijn wippertje in de box naar zijn mobieltje te koekeloeren. Heb een rammeldingetje op zijn voetjes liggen (bovenop het dekentje) en die rammelt iedere keer gezellig wanneer hij met zijn beentjes beweegt.

20. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Fijn dat ze je bevallen, hier drinkt Isa er ook goed uit.
    En als je straks wat dikkere melk/pap er in gaat doen passen de 1-2-3 spenen er ook op(meen de gewone spenen van Avent ook). Dus je kan ze lang gebruiken.

Deel Deze Pagina