Hihi, mag je eindelijk legaal hier komen Maare suc6 met je eerste tijd echt samen! Hoop dat jullie een beetje kunnen slapen.... Erg fijn trouwens dat ze zich beter gaat voelen.... ( tenminste, ga ik van uit als ze meer mag drinken en binnen houdt ) Hoe voel jij je nu?
NEEEE! dat is echt niet normaal nee Heerlijk dat hij zo goed groei meis! Maare is zo'n navelbreuk dan ook niet pijnlijk voor Kenji?
Ja, ik mag hier legaal zijn inderdaad... ( had verwacht hier al eerder te kunnen zijn). Ik voel me uitstekend.. Weinig bloedverlies, hechtingen zijn erg mooi, zijn niet meer gezwollen. Ik slaap goed (nog wel) 's nachts.. Naomi heeft vanaf 12u. niet meer gespuugd, dus ze gaat de goede kant op! Ben er wel trots op hoor dat ze het binnen houdt.. De 2 katten hier zijn trouwens weg van haar! Zodra ze huilt ( wat ze nu nog zelden doet ) gaan ze of bij de babyfoon liggen, en als ik haar op de arm heb, kruipen ze tegen haar voetjes aan (op de bank), en laten haar zo weer kalmeren.. Mijn moeder is hier tegen 18.30u. weer.. Die wou graag nog 1 flesje geven. En dan gaan ze morgen vroeg weg om de caravan op te halen ( ze willen niet meer terug naar de camping nu ). Kunnen/konden jullie het ook goed vinden met de kraamhulp? Ik heb echt een schat van een kramverzorgende! Alle tijd voor mij en Naomi. En ik leer veel dingen van haar! Maandag is ze voor het laatst, dus nog even wat verzinnen voor haar...
Loran hier heb ik 2 dagen 3 uur gehad maar ze kon me niks nieuws vertellen.Dus heb haar naar huisgestuurd. Had niks met haar. Ben blij dat heb jij wel een goede en dat je veel van haar kan leren. Enne welkom hier he nu mag het
Weet ik niet maar morgen om half 10 moet ik bij de kinderarts komen heb ik vandaag gebeld. Dus morgen weet ik meer.
AGENDA: 9 augustus- Kenji ziekenhuis 15 augustus- Valentijn controle ziekenhuis 20 augustus- Valentijn csb 28 augustus- Fay csb 31 augustus - Kenji csb plus inenting 6 september - Kenji controle ziekenhuis 17 septermber- Valentijn inenting 25 juni 01. SonjaW Kenji Zsolt 1e kindje 3925 gram,hoofd 35,5 cm,lengte 49 cm Bijz. 5,5 wk te vroeg, gebr. vliezen, vacuüm ZB, BV Duur van de bevalling 2 uur.Gb gewicht: 2340 gr 16 juli 02. Daantje78 Valentijn 1e kindje 2220 gram & 44,5cm Bijz. 5 wk te vroeg, couveuse ZB, BV duur bevalling ong 5 uur. Gb gewicht: 1980 gr 03. Tante Pollewop Keano 2e kindje 2550 gram 48 cm Bijz. 5,5 wk te vroeg, couveuse, gebr. vliezen .ZB BV (ook door sonde) 22 juli 04. Mamalieske Isa 1e kindje 3100 gram Bijz. 2 wk en 4 dagen te vroeg, vliezen gebroken 10cm ontsluiting, maar geeindigd in een keizersnede Duur van de bevalling 4,5 uur.ZB, FV 23 juli 05&06.Gummetje TWEELING 3e & 4e kindje Bijz. ingeleid, 1 natuurlijke weg, 1 KS ZBm.i., BV 26 juli 07. Kathy Leander, 2de kindje 3200 gram Bijz. 8 dgn te vroeg, vliezen gebroken, ZB, BV , Gb gewicht 3110 gram 28 juli 08. Mirrepir1981 Hylke, 1e kindje 3880 gram Bijz. 4 dgn te vroeg, vliezen gebroken, TB Gb gewicht 3880 gram 29 juli 09. Ien Fay Regina 1e kindje 2290 gram Bijz. 3,5 wk te vroeg, vliezen gebroken ZB, FV .Gb gewicht 2280 gr 30 juli 10. Tanja20 Noa Faye 1e kindje 3395 gram, 52 cm Bijz. 9 dgn te vroeg,vliezen gebroken BV, ZB Duur van de bevalling 3.5 uur Gb gewicht 3395 gr 2 aug 11. Ladymama Timothy 2e kindje Gb gewicht: 3520 gr 3 aug 12 Danielle 1979 Ashley 1e kindje 2940 gr 48 cm.KS BV Gb gewicht 2940 gr 13 Alice Lenthe Sofie 1e kindje 3100gr 48 cm. KS FV Gb gewicht 3100 gr 14 Kuki Ysabelle Esmee 2e kindje 3590 gr.Bijz ingeleid ZH FV Gb gewicht 3590 gr 15. Fabienne79 1Luca Jamie 1e kindje Gb gewicht: 2770 gr 5 aug 16. Loulappie Lee Ann Caous Gb gewicht 3200 gr 6 aug 17. Borsatofan Jenda 1e kindje Gb gewicht: 3520 gr 18. StefanieK Merijn 1e kindje 7 aug 19. Loran Naomi 1e kindje 3070 gr, 47 cm.Bijz thuis geboren,FV, Duur bevalling 8uur Gb gewicht 3070 gram 20. Amanchel Milana 2e kindje Gb.gewicht 4200 gr 21. Roos21 Dylano 2e kindje Gb gewicht 3360 gr 22. Miza Ilse 1e kindje Gb gewicht 2985 gr Heb hem nog even verder aangepast Loran
Iemand een trucje om Naomi wakker te houden/ krijgen bij/ tijdens de voedingen? Ze viel vanavond om half 7 weer in slaap.. Heb maar 10ml. kunnen geven (ipv. 20ml.) Normaal zou het niet erg zijn, maar ze moet vanaf 21.30u. tot morgenvroeg per voeding 30 ml. gedronken hebben, anders moet ze naar het ziekenhuis (ziet per voeding geler in haar gezicht!), ivm. te weinig voeding binnen krijgen, en vaak spugen.. En dit wil ik liever voorkomen Owja, zodra ze wakker is of begint te sabbelen (al is het eerder dan de 'gerichte' tijden, dan voedt ik haar wel gewoon, en schuif dan 3uur op met de voeding (moet 3uur- 3,5 uur tussen zitten).
Loran is moeilijk. Als je de speen erin heb een beetje rommelen ermee begint ze dan niet met drinken. Of als je er zachtjes in knijpt? Geel zien heeft met de afvalstoffen te maken. Morgen bij het daglicht leggen.Niet te donker houden want licht breekt deze stoffen af.
Ze neemt echt 1 druppeltje per keer, we hebben al verschillende spenen geprobeerd.. Als ik in de speen knijp, dan houdt ze haar tong ervoor, en laat het net zo hard uit de mond lopen, als ze de kans krijgt..
Verschillende houdingen al geprobeerd? Meer rechtop tegen jouw benen aan snap je wat ik beoel dus hoofd bij jouw knieen en jouw voeten op de grond. Ik zeg ook maar wat Kenji eet bijna nooit in de zelfde houding.
Ik kom me hier dan ook maar officieel melden... Wij hadden hetzelfde probleem Loran, we zijn van Avent op Difrax overgestapt omdat ze ook zeer slecht dronk en steeds geler werd. Nu drinkt ze heel goed haar flesjes en haar ontlasting is nu ook geel, een teken dat ze haar geelzien kwijtraakt. Ysabelle kon de speen van Avent ook niet goed in haar mond krijgen, ze sabbelde maar een beetje op het puntje (ben ik ff blij dat ik geen BV geef, dan had ik acuut nu tepelkloven gehad van dat sabbelen). ik zal ff de agenda nakijken en eventueel aanpassen.
Ik gebruik ook Difrax. Kenji had na dat hij onder de lamp vandaan kwam weer zwarte ontlasting. Van alle afvalstoffen die er uit kwamen van het geelzien. Kuki succes met het aanpassen
Difraxflessen zijn nu ook volop in gebruik.. Ik zet haar nu in een zithouding tegen de voedingskussen aan ( haar voeten tegen mijn buik, rug leunt op voedingskussen). Ik probeer het straks gewoon opnieuw, en anders maar weer met de lepel ( wat ik dan moet gaan proberen). Ontlasting is goed, telkens meer dan genoeg, en urine heeft ze nu al 2x gehad ..
Hee Loran, Keano valt ook steeds in slaap tijdens het eten. niet zo handig want bij moet wel gewoon melk binnen krijgen! Van het CB kreeg ik de tip wat kleren bij de kleine uit te trekken. Omdat wij mama's zo lekker warm zijn vallen ze steeds weer in slaap. Een andere tip was een nat washandje op het lijfje leggen, maar dat vind ik zooow zielig! Het trucje met wat kleren uit werkt wel, ik trok gister alleen zijn broek uit, en hij is niet meer in slaap gevallen! Succes!
Ik shrok me gister rot meiden ! ale: Mn kleine meid gaf ineens over met een hele boog ! Dag maaltijd. Rook helemaal zuur... snel getempt. en verschoond. Gelukkig geen verhoging en ze had meteen weer trek... Nu geeft ze af en toe een heel klein beetje over. Ik heb zelf die avond macaroni gegeten. Kan het van de kruiden komen of zal het drinken "gewoon" verkeerd gevallen zijn ? :-k
Tja spugen hoort er denk ik bij, het is vooral de kunst van de boer op tijd laten doen heb ik hier gemerkt. En zuur ruikt het volgens mij altijd, ook de flesvoeding ruikt bij het spugen erg zuur. De avent spenen zijn een ramp, wij hebben hier inmiddels de 1-2-3 speen van difrax op een dr brown fles (laat minder lucht door) en daar doet Isa het goed op. Door de spenen van avent was elk flesje een ramp. Want na 30cc viel ze in slaap zo moe was ze van het zuigen, ze was dan ook wel erg klein en de avent speen erg stug. Dan moesten we met natte washandjes haar wakker maken want ze moest echt meer drinken. En ja het is zielig maar als ze anders niet willen drinken.... wat moet je dan? Het heeft iig geholpen want Isa groeit als kool en is nu erg tevreden en een stuk sterker de natte washand is dus verleden tijd.
Ik breek even illegaal in. Tanja, ik ozu het heel even aankijken en als het nog een keer gebeurd de dokter bellen. Het kan een keertje gebeuren, gewoon verkeerd gevallen. Als het vaker gebeurd kan het op wat andere dingen wijzen ( niets ernstigs meestal) maar moet het wel even nagekeken worden. Niet teveel zorgen maken hoor.
En Loor, tip die we van de VBN kregen, zodra ze in slaap valt, even in badje doen, of zoals Tante P zegt, wat kleertjes uit, of verschonen en dan nog weer proberen. En idd het tijdstip tussen de voedingen wat verkorten, dan maar wat vaker wat minder.