bedankt voor julie lieve steun. Ik heb het boek oei ik groei en ga het nu zeker lezen. Ik hou de moed er in en het komt zeker wel goed denk ik maar. kus Teddy.
@ teddy: Ik kreeg daar vanmorgen advies over van het CBS... Ook Collin begint erg te huilen als ik hem in zijn bedje leg. Volgens het CBS kun je hem/haar gerust een half uur laten huilen. Doen ze het dan nog.. even uit bed halen, even kroelen en dan weer terug... Dit hebben wij de rest van de dag toegepast en idd.. Na een kwartier/20 minuten viel Collin steeds in slaap. Nu heeft ie net om 6 uur de fles gehad en slaapt nu... Hopelijk vanavond lekker rust !
Wat vervelend Teddy, ik kan me voorstellen dat je het dan even niet ziet zitten hoor. Dikke knuf voor jou! Hopelijk is het een fase en wordt het snel beter... Ik vind dat Nick het wel veel beter al doet vandaag, heb hem nog niet betrapt op echte krampjes. Ja vanochtend wat, maar daarna had hij ook echt zijn luier helemaal vol (en dat was twee dagen geleden, dus daar zal hij wel even wat last van hebben gehad). Hij is alleen vaak overdag na de voeding wel vaak een uur wakker en ligt dan wat met zijn speen te klooien enzo, dus die moet je dan regelmatig terugstoppen omdat meneer boos wordt als ie 'm kwijt is, dan maakt ie ook echt van die gil geluidjes, heel apart. Maar na die tijd gaat ie vaak zoet slapen. Ik heb ook liever dat ie overdag wat wakkerder is dan 's nachts moet ik zeggen, ben iemand die nogal wat slaap nodig heeft namelijk.... Ook ik heb gistern (via bol.com) het boek Oei ik Groei besteld. Ik hoor er zulke goede berichten over en het lijkt me erg interessant. Ben erg benieuwd dus. Denk dat ik hem morgen wel binnen zal krijgen. En anders maandag wel.
Volgende week ga ik naar het consultatieburo en ga het er dan ook over hebben met die mevrouw. Weet je wat ook een goed boek is,inbakeren en regelmaat. Wij willen Ben niet inbakeren maar wel regelmaat aan brengen en daar is het boekje erg goed voor. Daar staat ook 30 min laten huilen en dat doen we dan ook soms maar man wat gaat dat aan mijn hart. Wij doen het zo:melk drinken,luier verschonen,aan de andere borst nog wat melk drinken en dan in bed en dit steeds herhalen Maar ja het helpt nog niet dus. Maar we houden vol. Om de 3 uur geef ik bv en soms wat eerder als hij zo huilt. Snachts slaapt hij wel 6 uur achter elkaar dus dat is wel weer fijn.
Ik kan er ook heel slecht tegen als Nick huilt hoor, dan huilt mijn hele lichaam gewoon met hem mee! Ik voel dan ook gewoon mijn schouderspieren enzo aanspannen, kan dan totaal niet ontspannen. Ben daar heel gevoelig voor. Dus ik ben soms wel eens bang dat ik hem teveel ga verwennen door gelijk naar hem toe te lopen. Maar ja, misschien als hij huiliger (is dat een nederlands woord) wordt dat je dan niet anders kan en wel eens zult moeten.... Ze zeggen dat je pasgeboren baby's nog niet kunt verwennen maar tot welke leeftijd zou dat gelden? Dat hebben ze vast snel genoeg door. Huilen betekent: mama komt!
Fibi: ik heb gelezen dat je ze niet kan verwennen tot 6 mnd ongeveer. Maar mn zus zei dat het bij haar kids na 4 mnd begon te gelden....(dat ze je uitproberen ed) Teddy regelmaat is heel goed ja! Lente ligt in de minimonkey. Is daar eigenlijk een max tijd voor dat ze daar in mag liggen?
Ik denk ook niet dat je baby's nu al kan verwennen. Maar begin je er nu al aan om je baby niet iedere keer uit bed te halen als hij/zij huilt dan is het makkelijker voor straks denk ik als het wel de leeftijd heeft om verwent te worden. En ik heb gelezen dat regelmaat erg belangerijk is want anders kan je baby stress krijgen omdat het dan te druk is als je van alles met hem/haar gaat doen. Ik ben geen deskundige maar geloof er wel in.
Hoi hoi allemaal, jeetje zeg, wat kunnen jullie toch weer enorm kleppen, ik had een heleboel bij te lezen hihihihi ! Wij hebben vannacht ook een prima nacht gehad. Voeding om 22.30 uur, toen om 03.45 uur en daarna pas om 07.45 uur weer, ik heb goed bij kunnen slapen. Helaas is voor mij het einde van de borstvoeding ook in zicht. Ik had er het liefst nog veel langer mee door willen gaan, maar het lukt me op de een of andere manier niet meer. Als ik Keenan aanleg dan heeft hij aan twee borsten nog niet genoeg, en als ik kolf krijg ik nu opeens niet meer dan 50 cc per borst, veel te weinig dus ! Ook zijn mijn borsten niet meer formaat Lola Ferrari, maar van die ingestorte theezakjes, dus ik heb het gevoel dat mijn lichaam het niet meer aankan ofzo.... Aan de ene kant voelde ik me enorm down omdat ik dacht dat ik faalde, maar na een telefoongesprek met mijn moeder voel ik me wel weer iets beter. Ik heb gedaan wat ik kon, en ik heb het toch maar mooi 3 1/2 week met plezier volgehouden, iets wat ik bij Amber absoluut niet kon zeggen ! Ik ga nu proberen om alleen nog 's morgens en 's avonds te kolven. Keenan zal dan 's ochtends de gekolfde melk van de avond daarvoor krijgen en 's avonds de melk die ik 's morgens gekolfd heb, zodat hij in ieder geval nog wel iets van borstvoeding binnen krijgt. Voor de rest krijgt hij dan flesvoeding (Friso 1 die in combinatie met borstvoeding gebruikt kan worden). Ik hoop echt dat ik dit ritme kan volhouden en hoop dat mijn lichaam het er ook mee eens is, hihihihi ! Voor de rest gaat het hier helemaal prima. Vandaag wel een klein beetje een stress dag want ik heb nog steeds mijn draai niet gevonden hoe ik het met twee kinderen moet redden helemaal, maar het is me aardig gelukt moet ik zeggen, maar ik was wel blij toen Erwin weer thuis was. Kon ik even onder een lekkere warme douche helemaal tot mezelf komen ! Vanmorgen ben ik samen met Amber en Keenan naar mijn werkgever geweest om beschuit met muisjes te brengen. Ze vonden het allemaal onwijs leuk dat ik er even was ! En ook mijn baas was blij om mij te zien, want hij had leuk nieuws voor me: als ik terug kom van zwangerschapsverlof komt er een nieuwe collega bij ons op de afdeling, en IK word zijn manager, ongelooflijk ! Ik heb pas sinds 1 januari deze functie, en ik maak dus nu al promotie, en dat ook nog eens tijdens mijn zwangerschapsverlof, helemaal geweldig ! Ben heel erg benieuwd hoe dat allemaal gaat lopen......... Maar voorlopig kan ik nog lekker thuis genieten, ik ga pas midden november weer beginnen met werken. En ik heb ook nog enorm veel vakantiedagen, dus misschien kan ik zelfs pas december of januari gaan beginnen, hahahahahaha ! Zo, nu ga ik even genieten van mijn gezinnetje, want de rest zit allemaal op de bank. Erwin geeft Keenan de fles en Amber zit gebiologeerd naar de TV te kijken........
Wolvin van harte proficial met Rick! Wat een grote kerel! Hier ook een prima dag en nacht gehad, hij heeft vandaag erg veel geslapen... Hoop niet dat hij vannacht gaat spoken... Ik hoef pas in 2008 na de kerstvakantie weer te beginnen... En als ik het goed heb gezien in de lijst ben ik toch opperovertijdloopster gebleven met 13 dagen... Ook wel netjes dat er niemand ingeleid is geworden die ruim over de 2 weken is gegaan... Hoera voor alle 'AUG' mama's! En nu proberen hier weer alles bij te benen. Het gaat al weer in rap tempo! Veel liefs en hopelijk allemaal een goede nachtrust!
Deze hebben mijn ouders ook voor Naomi gekocht! En hangt bij hun boven de box.. Naomi is er ook stapelgek mee.. Zwaait en trapt zelfs mee op de maat van de muziek . @ Alice -> Naomi heef er van de week ruim 2uur in gelegen hoor .. Ze sliep er heerlijk in, en zodra ze wakker werd, wiegde ze zichzelf in slaap.. Wel heb ik af en toe haar hoofd even weer goed neergelegd. Naomi vind het echt heerlijk in de mini-monkey . ik heb het boek, oei, ik groei zojuist ook besteld via Bol.com..
Danielle-> Zo.. dat is pas een lange verlof! Helaas begin ik 1 november alweer.. Helaas zal het wel moeten .
AGENDA 10 sep - Tante Pollewop nacontrole VK 11 sep - Ilse CSB 11 sept- Naomi eerste prikje! 12 sep - Kuki jarig 12 sep - Miza nacontrole gyn 14 sep - Thorsten CSB 14 sep - Alyssia K&G 17 sep - Valentijn inenting 17 sep - Fenne csb 17 sep - Alyssia K&G gehoorstest 17 sep - Mirrepir1981 nacontrole VK 18 sep - Lenthe csb 19 sep - Ilse kinderarts 19 sep - Leander osteopaat 20 sep - Keano CB 1e inenting 20 sep - Aron CB 1e bezoek 20 sep - Danielle controle ks zh 24 sep - danielle jarig!!!!!! 25 sep - Danielle controle vk 27 sep - Kenji controle ziekenhuis 27 sep - Fay CB 1e enting 27 sep - Keenan Jay csb 18.00 uur 27 sep - Devid 1e keer CB 2 okt - Nikster controle ks zkh 2 okt - Ysabelle cbs inenting 3 okt -Ashley CSB inenting 5 okt - Kenji Csb 2de enting 9 okt - Ramona na controle 22 okt - Valentijn controle ziekenhuis 23 okt - Isa echo heupjes kinderarts 23 okt - Keano CB 2e inenting 6 nov - Ashley echo heupjes 25 juni 01. SonjaW Kenji Zsolt 1e kindje 4835 gram,hoofd 38,5 cm,lengte 54cm Bijz. 5,5 wk te vroeg, gebr. vliezen, vacuüm ZB, BV Duur van de bevalling 2 uur.Gb gewicht: 2340 gr 16 juli 02. Daantje78 Valentijn 1e kindje 2900 gram & 49 cm Bijz. 5 wk te vroeg, couveuse ZB, BV duur bevalling ong 5 uur. Gb gewicht: 1980 gr 03. Tante Pollewop Keano 2e kindje 3510 gram 48 cm Bijz. 5,5 wk te vroeg, couveuse, gebr. vliezen . duur bevalling 3 uur.ZB BV Gb gewicht 2375 gram 22 juli 04. Mamalieske Isa 1e kindje 4000 gram Bijz. 2 wk en 4 dagen te vroeg, vliezen gebroken 10cm ontsluiting, maar geeindigd in een keizersnede Duur van de bevalling 4,5 uur.ZB, FV 23 juli 05&06.Gummetje TWEELING 3e & 4e kindje geboorte gewicht 2390 gram nr 1 en nr 2 2440gram Bijz. ingeleid, 1 natuurlijke weg, 1 KS ZBm.i., duur van de bevalling:3 uurtjesFV 26 juli 07. Kathy Leander, 2de kindje 3900 gram, 54,5cm Bijz. 8 dgn te vroeg, vliezen gebroken, ZB, BV Duur van de bevalling ongeveer 13 uur , Gb gewicht 3110 gram, 50cm 28 juli 08. Mirrepir1981 Hylke, 1e kindje 3880 gram Bijz. 4 dgn te vroeg, vliezen gebroken, TB Gb gewicht 3880 gram 29 juli 09. Ien Fay Regina 1e kindje 3220 gram, 50,2 cm Bijz. 3,5 wk te vroeg, vliezen gebroken ZB, FV Duur van de bevalling ong 6 uur.Gb gewicht 2280 gr 30 juli 10. Tanja20 Noa Faye 1e kindje 3430 gram,52 cm Bijz.9 dgn te vroeg,vliezen gebroken BV,ZB Duur van de bevalling 3.5 uur Gb gewicht 3395 gr 2 aug 11. Ladymama Timothy 2e kindje 3520 gr Gb gewicht: 3520 gr 3 aug 12. Danielle 1979 Ashley 1e kindje 3300gr 51 cm.KS fvGb gewicht 2940 gr 13. Alice Lenthe Sofie 1e kindje 3575gr 52 cm KS FV Gb gewicht 3180, 48 cm gr 14 Kuki Ysabelle Esmée 2e kindje 4235 gr. Bijz ingeleid ZH FV Duur van de bevalling 8 uur Gb gewicht 3590 gr 15. Fabienne79 1Luca Jamie 1e kindje Gb gewicht: 2770 gr 5 aug 16. Loulappie Lee Ann Caous 3200 gr Gb gewicht 3200 gr 6 aug 17. Borsatofan Jenda 1e kindje 3520 gr Gb gewicht: 3520 gr 18. StefanieK Merijn 1e kindje 3485 gr en 50 cmBijz.thuis geboren FV Gb.gewicht: 3485 gr 7 aug 19. Loran Naomi 1e kindje 3460 gr, 50 cm. , hoofdomtrek: 35,8cm.Bijz thuis geboren,FV, Duur bevalling 8uur Gb gewicht 3070 gram, 47 cm. 20. Amanchel Milana 2e kindje 4200 gr Bijz thuis geboren,FV, Duur bevalling 2 uurGb.gewicht 4200 gr 21. Roos21 Dylano 2e kindje3560 grBijz inleiding,FV, Duur van de bevalling 7 uur Gb gewicht 3360 gr 51 cm en hoofd 35.5 cm 22. Miza Ilse 1e kindje 2985 gr, 47 cm, Bijz, ingeleid vanwege verminderd vruchtwater, 13 dagen te vroeg Duur bevalling 10 uur FV Gb gewicht 2985 gr, 47 cm 12 aug 23. Kiki80 Thorsten1e kindje 3220 gr, 50 cm,ZH,BV Gb gewicht 2810 gr. 13 aug 24. Fibi Nick Valentino 1e kindje 3770 gram en 50 cm Bijz. ingeleid 38 weken/vacuum/knip FV ZH Geboorte gewicht 3295 gram 14 aug 25. Mamavanamber Keenan Jay 2de kindje 3940gram en 51 cm Bijz. 12 dgn overtijd TH,BV Duur van de bevalling 7 uur. Gb gewicht 3940 gr 26. Sarake Alyssia 1e kindje 4010 gram en .. cm KS,FV Geboorte gewicht 3380 gram 16 aug 27. MamavanAmiek Fedde Nicolaas2de kindje..... gram en ..... cm Geboortegewicht gram 28. Teddy Ben 1e kindje ...gram en ... cm 29. Jull76 Casper 1e kindje ..gram en.. cmBijz.vacuumBV ZH Geb gewicht .. gr 17 aug 30. Demi Aron 1e kindje 4070gram en 51 cm Bijz. 13 dagen overtijd: OPPEROVERTIJDLOOPSTER Geb gewicht 3600 gr 31. Hopla Robin 1e kindje4530 gram Duur bevalling 36 uur Bijz spoedkeizersneeFV geb.gewicht 4480 gram en 53 cm 18 aug 32.Mamary Amauri Joshua 19 aug 33.Missgroovy Fenne 1e kindje 4205 gr en 52 cm BV Geb gewicht 4020 gr 20 aug 34. Maro Robin Marcelle 1e kindje 3150 gram en 49 cm 22 aug 35. Nikster Kya michelle 1e kindje 4440 gram en 51 cm 36.Noa Jelaisa Chelsea 23 aug 37.Raccon Devid Roas 1e kindje 3990 gram en 50 cm Bijz. 11 dgn te laat TB, BV Duur bevalling: 10u Geb. gewicht 3800 gr. 10 v/d 15 kilo kwijt 38. Chigirl Keano Mauro 1e kindje 2990 gram en 50 cm 24 aug 39. Nienke Nathan 2e kindje 3700 gram en 53 cm Bijz. 11 dgn te laat, inleidingDuur bevalling excl. inleiding: 4 uGeb gewicht 3700 25 aug 40. Jumde Sophie 1e kindje 3370 gram en 50 cm 26 aug 41. Stephanie21 Remy 1e kindje 3290 gram en .. cm 42.Tammy77 Dévana 43.Rapoenzel Collin1e kindje 3325 gram en 54 cm Bijz. KS, 4 dgn,1,5 dag weeen overtijdFV,ZH Duur van de bevalling 1 uur ks+1,5 dag weeen Geb gewicht 3325 gr 29 aug 44. Wannabe Espen 2de kindje 4085 gram cm.Bijz. meconiumZH, BV Duur van de bevalling 21 uur Gb.gewicht. 4085 gr 30 aug 45. Lintje Lutein 1e kindje 4370 gr 53 cm Bijz.10 dgn overtijdTB BV Gb gewicht 4370 gr 31 aug 46. Mist Niek 1e kindje 4245 gram Bijz. 9 dgn overtijd TB BV Geb gewicht 4245 gr 4 sept 47. Wannie Destin 2de kindje 3000 gr 49cm Bijz 8 dgn overtijd FV,TB Geb gewicht 3000 gr 6 sept 48.Wolvin Rick 2e kindje 5135 gr 55 cm Bijz. Ks 11 dagen overtijd KS BV Geb gewicht 5135 gr 27 Jongens en 21 meisjes
Hahaha wat grappig om dat te lezen! Welk boek heb ik namelijk gisteren besteld en vandaag ontvangen? Juist! Bij Bol.com "oei ik groei"! Heel herkenbaar! Ook wat jij schreef Teddy, dat van een hele dag huilen, hadden wij van de week ook en sinds gisteren weer een heel tevreden meisje! Ze lacht al echt naar me en dat kon ze begin deze week echt nog niet! En idd wat Kiki zegt: deur dicht, babyfoon uit en ff wandelen of zo. Ik doe het ook (kan mijn babyfoon wel te koop aanbieden geloof ik, staat nu alleen maar stof te verzamelen want ik heb hem echt nooit aan) en het doet voor mij wonderen. Heb natuurlijk ook wel een paar goede nachten achter de rug, als dat niet zo is, staat bij mij ook meteen het huilen nader dan het lachen, maar ik spreek uit ervaring: het komt echt allemaal goed en het hoort er echt allemaal bij! Dus alle meiden die even een paar huildagen/baaldagen hebben: dikke knufffff en hou vol! Je bent absoluut niet de enige die dit heeft, we hebben het allemaal, probeer daar aan te denken als je een rotdag hebt!