Raccon hier is dat via de gemeente gegaan.Krijg je vanzelf een formulier voor.En dan kan je een banknr invullen en de rest controleren.
Okee, komt ie: De 10 lastige perioden (ongeveer dan he...) (als je baby vroeger is geboren tel je die weken erbij op, als je baby later is geboren haal je die weken er af...ze gaan uit van de groei van de hersenen) week 5 week 8 week 12 week 17 week 26 week 36 week 44 week 53 week 61/62 week 72/73
Ik probeer het hier bij te houden hoor, het gaat idd zeer snel Ik heb een brief van de SVB gehad toen de kleine 3 weken was, en enkele dagen daarvoor een brief met haar sofinummer. Weet iemand of je de kinderbijslag in oktober ontvangt als je in augustus bevallen bent? Of val je er dan net buiten.
@rheallover; dan val je er net buiten, je krijgt je 1e bijslag in januari. Wij krijgen de bijslag ook in januari voor het eerst en zie Hylke is 28 juli geboren, wij vallen er helaas ook buiten. Hé meiden even een vraagje; hebben jullie ook nog steeds last van jullie hormonen en dan die m.n. van de huilbuien ? Het gaat hier op zich wel goed maar voel me vandaag even niet zo happy gewoon erg verdrietig kan zo spontaan gaan janken als het moet, erg lastig hoor.Snap er niks van en snap niet waarom . Ben verder zo gelukkig.
En ik moet je dan toch waarschuwen.Het is vandaag echt stil doorde weeks gaat het echt sneller hoor. En onze vaste typ miep is erg rustig hihi.Sorry Lin Meid hoe is het gaat het echt allemaal goed want je bent wel erg stil Knuffie
Mirrepir dat zijn echt hormonen hihi gaat vanzelf over.Ik heb er ook af en toe nog last van.Het schijnt lang te kunnen duren.
Laat hem dan gewoon komen. geen wekker zetten en afwachten wanneer hij komt. Hebben wij ook gedaan! Loran: ik zag dat Naomi al deze week haar eerste inentingen krijgt. Krijgen ze die niet pas bij 2 maanden? Ysabelle krijgt ze ook pas begin oktober. Ik heb dat groei-boek met de 10 sprongen. Over de kinderbijslag: omdat Ysabelle in augustus is geboren, krijgen wij pas in januari de eerste kinderbijslag voor Ysabelle (wordt altijd achteraf uitbetaald). Ik vind het niet veel hoor, het is tenslotte maar per kwartaal dus 63 euro per maand. 3 pakken luiers en 3 x voeding en het is op volgens mij. Hier ook nog regelmatig huilbuien hoor! Hubbie kwam van de week zomaar een half uurtje eerder thuis en ik vond dat zo fijn, stond meteen te brullen! Hij zal ook wel gedacht hebben....
zo effe gewinkeld, heb een broek,topje en truitje gescoord voor de doop zondag (was in btw nog vergeten te zeggen) Dylano word dus zondag gedoopt(volgende week zondag)16 september! had dus niks ''fatsoendelijks'' in de kast hangen wat tip top zit,dus dan maar eveniets nieuws(zonde van het geld eigenlijk,want ben niet van plan zo dik te blijven) dus Dylano is op 38 weken geboren, krijgt hij dan zijn eerste sprongetje op 7 weken! ik dacht trouwens dat er een site bestond waar je een mail krijgt telens er een sprongetje aankomt, ga eens googelen!
Wij waren er een beetje voorzichtig mee. Nick is in het ziekenhuis onder controle geweest de eerste tijd i.v.m. zijn bloedsuikerspiegel. Dit in verband met de medicijnen die ik slik. Onze kraamhulp vertelde dat pasgeboren babytjes nog niet een hele lange tijd achtereen zonder voeding mogen (zij hield 4 à 5 uur aan) omdat de bloedsuikerspiegel dan teveel zou zakken. Dit kan hersenbeschadigingen veroorzaken. Dus wij hebben het zekere voor het onzekere genomen. We hebben het nog eens nagevraagd bij de wijkverpleegkundige die kwam toen Nick twee weken oud was en die had het over 6 uur dat hij zonder zou kunnen (vandaar dat wij hem steeds om 04.00 uur nog wakker maken, hij heeft vijf uur daarvoor om 23.00 uur dan voor het laatst gehad) en dat ze vanaf dat ze vier kilo zijn de hele nacht door mogen slapen. Hij was toen zij hem woog (bijna twee weken geleden) 3770 gram dus ik ga er een beetje vanuit dat hij nu wel rond de vier kilo zit en vandaar dat ik nu wil gaan proberen te rekken. Ik heb mij trouwens ook aangemeld op de email van oei ik groei via http://www.oeiikgroei.nl, dan krijg je tijdig een melding wanneer er een sprongetje aan zit te komen, altijd handig!
die bedoelde ik ah zo dus, Ja dan zal hij nu wel al tegen de 4 kilo aanzitten. Dylano woog de laatste keer ook over de 4 kilo,dus dat zit wel goed langer als 6 uur achter elkaar heeft hij toch nog niet geslapen hoor...maar ik hoop er elke nacht op
Inderdaad, té lang laten doorslapen is niet goed voor de beeb ivm bloedsuikerspiegel. Ik laat Lenthe max 5 uur slapen.
Alyssa slaapt soms redelijk door, de laatste voeding vaak na 22.00 en dan wordt ze meestal rond 5.30 ongeveer wakker, de ene keer later de andere keer iets vroeger, en soms heeft ze nachten dat ze na 3 uurtjes al wakker is en wilt eten. Van de kraamzorg kreeg ik ook te weten dat er maximaal 6 uur tussen mag zitten ivm de suikerspiegel, maar van het cb kreeg ik te horen dat ze minimaal 6 keer op een dag moest drinken en het dan niet zoveel uitmaakte. Maar tja dat heb je altijd, de een zegt dit de ander dat, het beste is je eigen gevoel volgen Groetjes