Augustus 2008 deel 10

Discussion in 'De mama's' started by binnabinna, Dec 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Mooie kamertjes zie ik voorbij komen zeg!

Alieke, ja die buik en dat zwangere lijf gaat nu toch echt wel een beetje meespelen Fijn hè, dat ons verlof in zicht komt. Ik heb de laatste dagen moeite met in slaap vallen, omdat ik steeds aan alles lig te denken dat ik nog moet doen (thuis en werk). Zal blij zijn als werk af is en ik alleen nog maar aan thuis hoef te denken (én meer tijd heb om daar de dingen te regelen ) Ik moet nog drie weekjes en één dag: best kort dus, als je nog veel dingen wilt afronden en overdragen! (Maar daar weet jij alles van…)

Miepie, heftige nacht gisteren, en vannacht ook weer dus. Beterschap voor je zieke meisje en een goede nachtrust gewenst vannacht!

Juud, toch nog een beetje goed nieuws dus vandaag. Gelukkig maar. Wel raar dat die gyns er allemaal andere ideeën/werkwijzen op na houden…

Lauwie, hele boekenkast omver :$ Da’s niet zo mooi! Vastzetten aan de muur dat ding! Ga je weer wat zekerder de trap af?

Petra, zat er nog wat ruimte in jullie budget, of wordt het straks echt droog brood eten na de bruiloft?

Linka, hoop dat de Valdispert je beter laat slapen! Er gebeurt nu natuurlijk ook zoveel in je leven… Sterkte meis!

FF, leuk dat je even langskomt! Geniet maar lekker van je gezinnetje!

Binna, nog steeds harde buiken dus. Ik hoop dat je snel je draai vindt (op je werk vooral, toch? Of heb je thuis ook veel drukte?) en goed rust kan gaan nemen, want dit is wel zwaar zo! Naschoolse opvang zou toch maar alleen tot je verlof met week 34 zijn, denk ik? Zou je het geen 6 weken trekken daar, ook al is het minder leuk?

Mik, lastige situatie! Maar als je schrijft dat zij en jij het natuurlijk helemaal niet gewend zijn om haar weg te brengen, zou dat voor mij wel een reden zijn om toch een gewone psz eens te gaan proberen. Misschien gaat het meteen of vrij snel al goed, en anders is het misschien juist een goede manier om te oefenen voor als ze straks naar school moet. Gaat Donique eigenlijk ook nog naar een kdv? Zo niet, dan zou ik zeker voor een psz kiezen (zonder ouderparticipatie), zodat ze leuk met andere kinderen kan spelen enzo. Ik merk dat Ise daar echt enorm van geniet in ieder geval. Wat Lique schrijft over eenkennigheid als mama in de buurt is, vind ik ook wel een goede. Toch eens een oppas voor Sydney proberen? Ise is ook best lang (bijna tot haar eerste verjaardag) vrij eenkennig geweest, maar daar hebben we al die tijd veel aan toegegeven en rekening mee gehouden, omdat het goed voelde om dat te doen. Voor ze één werd, is het vanzelf overgegaan en nu is ze helemaal niet eenkennig meer. Dus met Sydney zou ik vooral lekker door knuffelen als je dat zelf fijn vindt, maar als je graag bij de ouderparticipatiecreche wil blijven, zou ik toch die oppas eens proberen.
    Oh, haha, je hebt al gekozen, lees ik nu :D

Setteke, jakkie! :D

Ise slaapt inderdaad nog steeds zonder speen en ze heeft er ook geen één keer naar gevraagd. Wel doet ze er nog steeds heel lang over om in slaap te vallen en zie ik haar dan met haar vuist/knokkels tegen haar mond liggen voordat ze in slaap valt. Ik hoop maar dat ze geen duim ontdekt. En die vuist valt gelukkig meteen weg als ze eenmaal slaapt.

2. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

Aug 13, 2008
    2,687
    0
    36
    intercedent
    Volgens mij is er hier een babyboom aan de gang.... 3 nichtjes zijn zwanger, mn buurvrouw en de buurvrouw daarnaast en een vriendin is zwanger....Echt niet normaal!
    Als je bij ons in de straat kijkt staan er 12 huizen en er wonen hier nu 13 kinderen waarvan de oudste 4 jaar is en de jongste bijna 4 maand. En dan komen er nog weer 2 bij die allebei haast tegelijk uitgeteld zijn.....;
    Echt bijzonder!

3. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

Aug 13, 2008
    2,687
    0
    36
    intercedent
    oh ja en bij ons in de straat zijn 4 stellen die geen kinderen hebben (en ook niet krijgen aangezien ze ouder zijn. 1 stel kan geen kinderen krijgen die zijn tegen de 40 dat lijkt me dan wel moeilijk als je in zon kinderrijke buurt woont)

4. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

Nov 2, 2007
    3,943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Alleen even vertellen dat we een klein stapje verder zijn.
    Het geboortekaartje is uitgezocht!!!!!!
    Ben nu bezig met leuke teksten maken, dus die gaan we ook van de week nog even klaarmaken en dan kan het bsteld worden ,heerlijk!

Ik ga mijn bed in, hoop zo dat ik beter slaap. Ik kan wel in slaap vallen, maar na een paar uur word ik wakker en kan ik niet meer liggen. Vannacht ook flink maagzuur. Dus neem nu een maalox en hoop dat het wat beter gaat!
    Ik moet nog maar 7 dagen werken!!!!

5. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @lique en chantico tis meer een prinsiepe kwestie. want ik zie niet wat het probleem is. of er nou een uitzentkracht smorgens neer wordt gezet of smidag's en er was van uit kantoor gezegd dat ik op de peuter groep moet. en dat is dus afgelopen week niet gebeurd.

maar voor deze week is het gergeld en de week daar op zouden ze kijken. nou dan ben ik vrij dus zie het de week daar op wel.

6. lauwie

lauwie VIP lid

Mar 17, 2007
    8,026
    0
    0
    sjorsje, er was een wiel los of kapot ;)

chantico, het is een roomdivider die de studeerhoek van de rest van de rotzooi op zolder scheidt..
    ik voel me al weer ietsje beter. mijn vriend was ziek naar huis gekomen. heb de halve etos leeg gekocht om er thuis achter te komen dat je beter geen xylomethazoline neusspray kunt gebruiken als je bv geeft. mijn oor zit dus nog dicht ;)

miepie, leuk idee om bij ballorig af te spreken! kunnen jullie meteen jort zien :D. alleen zie ik het nog niet alleen zitten met 2 kids en ik weet niet of ik mijn vriend zover krijg.. die houdt niet zo van zp..

ot is de laatste tijd weer zo leuk aan het spelen! we krijgen de hele dag eten en drinken aangeboden. alle poppen en knuffels gaan naar de dokter (en dan wordt er naar hun buik geluisterd net als jorts dokter laatst bij haar deed. wat een leuk mens trouwens! nam alle tijd om ook naar ots buik te luisteren en te vertellen wat ze allemaal in haar buik hoorde (kaas en jam :D)) en wij zitten regelmatig bij de kapper. :D
    en ze tekent poppetjes mèt een lijf. heb bij mijn studie geleerd dat ze eerst koppoters tekenen: een hoofd met armen en benen.
    hoe spelen en tekenen jullie kids nu?

7. mik25

mik25 VIP lid

Sep 12, 2007
    14,563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk

:(:(:(:(:( ik weet van niets?

8. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Goeimorgen meiden

@mik en lique ndenk dat lique Ff bedoelde

@lauwie Silver vindt kleuren niet zo leuk

Ik moet vandaag voor me suiker prikken
    Moer zo eerst 2 bruine broodjes eten met zoet beleg
    En dan nog twee kopjes Thee met suiker m wordt nog wat haha
    En dan 1,5 uur daarna moer ik prikken

9. sjudith

sjudith VIP lid

Dec 19, 2007
    13,031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Goedemorgen :)
    Ik lig nog in bed en ik luister naar Giuliaatje die een heerlijk verhaal ligt te vertellen (luister met babyfoon)
    "Liefe oma, bedankt voor het geluid (?) En tante Maria is er ook. Bedankt :)

Mijn moeder komt straks en telkens weer zie ik er als een berg tegen op :(

Zwangere meiden, wil buikfoto's zien :)

@binan ik wil graag bellypaint bij je proberen :)

10. mik25

mik25 VIP lid

Sep 12, 2007
    14,563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    oke. dacht al donique op het potje?? hmmmmmmmmmmmmm das gek hahahahaha.

oh ik hoor donique dus die is wakker geworden. eventjes halen. en dan zo naar oma brengen!

kussies

11. mik25

mik25 VIP lid

Sep 12, 2007
    14,563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    oh en donique gaat niet naar het kdv trouwens! ze gaat twee dagen naar de oma's. vandaar dat ik een peuterspeelzaal ook zobelangrijk vond.

12. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    good morning ladies,

@ mik, suze is ook zo onwijs eenkennig. het was nog veel erger tot een maand of 14 en nog steeds hangt ze graag bij mama of oma maar het gaat wel steeds makkelijker.
    Voor Donique lijkt het meook leuk om even lekker zelf te spelen. Is er een wachtlijst op de andere peuterspeelzaal?

@ Setteke, lekker hoor even naar Texel.Ik hoop dat Hilbrand opgeknapt is en dat jullie lekker kunnen genieten

@ Miepie, wat leuk zeg zoveel jonge kinderen in de straat. Die kunnen dan dadelijk allemaalmet elkaar spelen.

@ Chantico,is er welgoede vervanging geregeld opje werk alsjij met verlof gaat zodat je het dan wellos kan laten?

@ Juud, heerlijk he als ze zo aan het kletsen zijn

@ Alieke, heb je al ideeen voor de tekst?

@ Lique, hoe is het met de namen?

budget. We kunnen het wel betalen,maar eigenlijk vind ik het diep in mijn hart echt zonde om zo'n dure dag te hebben, maar ik wil wel dit en andy wil wel dat en al met al word het steeds duurder

13. lique80

lique80 VIP lid

Sep 18, 2006
    7,763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Chantico, knap hoor van haar!! Ja nu maar hopen dat ze dr duim niet vind, haha!

@Miepie, gezellig al die baby's!!!

@Alieke, leuk het kaartje uitgezocht! Ik ben af en toe ook aan het kijken, maar er is mi weinig keuze bij een derde.

@Binna, nou prima toch, beloofd is beloofd. Jammer dat ze het niet tot aan je verlof kunnen beloven ;) die suikertest klinkt een stuk beter als die ik moest doen. Moest ik nuchter heen, prikken, 2 bekers suikerwater drinken en dan 2 uur wachten, weer prikken. Dat was echt heel smerig en misselijkmakend, succes!!

@Lauwie, helemaal vergeten te reageren op die vallende kast, zou me echt laveloos schrikken.

@Mik, ojee, ben ik in de war. Dacht dat je dat van de week schreef, ben ik in de war, sorry…. Zwangerschapshormonen(goed excuus?)

@Juud, succes met moeders, moet hier ook een goed gesprek aan gaan knopen met mijn moeder, maar kan me er nog niet toe zetten.. Vannacht voor het eerst in mijn leven een uur liggen janken in bed… gaat het niet.. Dus misschien toch maar even praten ;) Hmm, buikfoto, misschien binnenkort.

@Petra, namen is nog heel moeilijk, haha! Heb het weer even vooruitgeschoven. Maar heb het idee dat Bo in beraad wordt genomen, haha! Anders ga ik Bobby nog maar eens noemen ofzo. Wilde altijd heel graag Robin voor een meid,… grrrrr lastig… Lekker overgeven aan die kosten, geen schuldgevoel, genieten!!

Zo ga weer eens aan het werk!

14. lauwie

lauwie VIP lid

Mar 17, 2007
    8,026
    0
    0
    lique, wat is er dan met je moeder? of wil je dat liever niet hier schrijven? mag ook per pb hoor als je je verhaal kwijt wil. vervelend iig dat je er zo verdrietig van bent!

15. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Lique jij ook al iets met je moeder? Jij lijkt me toch niet het type dat niet meteen ergens iets van zegt.

Juud jij succes met jouw moeder.

Jorja was vannacht weer wakker geworden, jankend natuurlijk. Ben blij als ze deze fase uit is.

16. lique80

lique80 VIP lid

Sep 18, 2006
    7,763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Sjorsje, dat is ook helemaal waar en normaal ben ik het allang al kwijt. Maar dingen lijken zich nu op te stapelen en ik kom er even niet uit. We zien elkaar erg weinig op het moment en ik ben er niet zo goed in om aan te bellen en het hele verhaal op tafel te gooien, maar dat zal helaas wel moeten gebeuren ben ik bang..

@Lauwie, ben bezig met PB, maar moet af en toe even stoppen.

17. lauwie

lauwie VIP lid

Mar 17, 2007
    8,026
    0
    0
    juud, succes met je moeder! en grappig die verhaaltjes door de babyfoon!

binna, succes met prikken!

hadden jullie mijn vraag niet gelezen? hoe spelen en tekenen jullie kids nu?

18. lauwie

lauwie VIP lid

Mar 17, 2007
    8,026
    0
    0
    binna, wel van knutselen toch?

19. lauwie

lauwie VIP lid

Mar 17, 2007
    8,026
    0
    0
    wij hadden bedacht om leuk naar de ikea te gaan. tenminste ik vind dat een leuk uitje, mijn vriend vind t praktisch. maar ik vraag me afof we fit genoeg zijn ervoor ...

Share This Page