Ik heb vanmiddag even een paar traantjes gelaten Ik had wéér niet geslapen en was om 17.00 uur zooo moe... Ik had 's middags een paar aanvaringen met Ise gehad, waarbij het een rol speelde dat ik haar niet meer steeds kan tillen enzo. Ik had het op het eind echt gehad. En toen kwam m'n vriend thuis en die is nog even met haar naar het speeltuintje gegaan. Fijn voor haar. Maar ik lag doodop op de bank te huilen omdat ik nu die stomme mama-die-niks-meer-kan ben en hij die leuke papa waar dan toch opeens alles mee kan. Begrijp me niet verkeerd: ik ben dolblij dat hij dit kan en wil doen, maar ik voel me wel een beetje falen zo en dat ik dan steeds 'de stomme' ben zeg maar. Ik snap nu veel beter dat Lauwie een paar maanden geleden verdrietig was omdat ze niet meer met Otje kon Jan Huigen in de ton doen ofzo...
Stond wel op wikipedia, maar ik neem aan dat men (artsen) hier ook wel verschillende meningen in hebben of uitzonderingen in zien... ? Gewoon even afwachten dus...
@ chantico: ach meis toch, wat sneu... Ik kan me er niet zo goed een voorstelling van maken... Begrijpt ze een beetje dat er een kindje in je buik zit en dat je daardoor sommige dingen niet kan doen, omdat je anders het kindje pijn doet. Misschien is dat een manier om het te benaderen en duidelijk maken, dat het babytje er bijna is en dat je dan alles weer met haar kan doen? Trouwens, zag laatst bij de bieb (bibliotheek), dat ze ook allerlei voorleesboekjes hebben die inhaken op dagelijks dingen, zoals plassen op het toilet, gescheiden ouders en bijv. een broertje of zusje krijgen. Misschien een idee om zoiets uit te lenen (als je lid bent) of te halen en die voor te lezen, misschien dat ze daardoor meer kan "inleven" in de situatie en het wat beter begrijpt....? In ieder geval knuff voor jou!
Kan me voorstellen dat je er van baalt chantico. Begrijpt ze het als je zegt dat mama een beetje moe is? Kun je niet op een rustige manier leuke tijd aan haar besteden (puzzelen, kleuren, verfen) ?
Zwaai, drukke dag gehad en ga nu heerlijk op de bank zitten... Morgen ben ik vrij dus dan kom ik even goed bij lezen @ Tesske: jeetje dat is niet mis zo'n diagnose. Hoop dat het allemaal meevalt voor Tess. @ Chantico: Je bent geen "stomme" mama! Je moet zo niet denken hoor, het zijn de laatste loodjes en als straks het zonnetje gaat schijnen en het weer wat beter wordt kun jij lekker met beide kindjes naar de speeltuin. Ise neemt het je vast niet kwalijk! Knuffel voor jou! @ Linka: Arme kat! Beterschap! Voor de rest lees ik morgen bij, sorry...
Pff.... ben halfdood... Wat een dag... twee weken de praktijk dicht levert heeeeeel veel werk op.... Ik heb vanmorgen alleen maar aan de telefoon gezeten, recepten intypen lukte niet eens, zo druk. En er ligt nog een gigaberg post die ik nog moet uitpakken en morgen een flinke medicijnbestelling... De dag zal morgen zo weer voorbij zijn....
Carmen; dat was dus waar ik vorige week aan dacht toen ik mijn antwoord op jou gaf. Ik dacht namelijk aan een jongetje bij mij op school met asperger. Een heel slim verbaal kind. Maar o zoveel moeite als het overzicht kwijt raakt. En ook het gevoelige herken ik bij hem. Het gevoel voor rechtvaardigheid en ook het aanvoelen van moeder. Jullie zijn echt heel mooi op tijd bij de orthopedagoog, dus kunnen nog heel veel handvatten krijgen en Tess kan zo ook nog heel veel leren. Zorg er wel voor dat je bij je schoolkeuze heel duidelijk aangeeft wat jullie zorgen zijn omtrent haar functioneren en kijk goed of de school gerichte hulp kan bieden aan haar. Wij hebben op school een heel aantal kinderen met een aanverwante autisme stoornis en elk kind is anders. Er is geen standaard afstreeplijstje waar per definitie de diagnose uitkomt. Elk kind met autisme reageert weer anders op situaties. Het ligt ook heel erg aan de omgang van ouders met kind hoe het kind in de wereld staat. Nou een heel verhaal, hopelijk een beetje duidelijk. Waar zijn jullie geweest voor de orthopedagoog?? Bij MEE toevallig?? Chantico; ik herken dit heel goed. En ik lees heel vaak met Danique het boekje van kaatje en mama's boek. Daar staat dus ook in dat mama niet meer kan tillen en mama vaak moe is, maar dat papa dan wel met de blokjes wil bouwen. Een heel kort, maar begrijpelijk boekje. Ook dat de koffer snel gepakt moet worden omdat de baby komt en Kaatje naar oma moet en ze dan moet huilen. Maar daarna weer terug mag met mama. Zo probeer ik Danique al wat voor te bereiden. Mijn laatste werkweekje is begonnen. Ben ook blij dat het er bijna op zit. Al blijft het gevoel dubbel, maar ik merk dat mijn lichaam me in de steek aan het laten is. Veel harde buiken vooral als ik eenmaal thuis ben en verder een pijnlijk bovenbeen. Wat dat is weet ik nog niet, maar echt een spier aan de binnenkant tot aan mijn lies die pijnlijk is bij het gaan staan, draaien, aankleden enzovoort. Als ik blijf zitten, liggen of staan heb ik geen last. Woensdag controle bij vk, ben benieuwd wat ze ervan zegt
@ Chantico, sterkte!! @ Linka, hoe gaat met poezebeest? @alieke, lekker je laatste weekje zet ehm op Zo wij gaan 2 april (schoonmoeder, Giulia en ik) naar Holiday on ice all stars (Disney)
chantico, ik snap het idd helemaal! ik was vooral verdrietig om zoveel van de leuke dingen te missen. ik geniet er zo van om haar te zien genieten. misschien een troost dat het beter ging toen ik verlof had? en ik zei niet dat het allemaal beter zou worden als de baby er was. want nu til ik juist vaak de baby waardoor ik haar niet kan tillen. al zeg ik dan dat ik eerst jort even weg moet leggen en haar dan even kan tillen. ik had gister nog iets grappigs. ik was ah kolven en ot wilde een slokje. ik had bedacht dat ze waarschijnlijk ook weer aan de borst wilde drinken als ze jort dat zag doen, maar ze had tot nu toe weinig interesse. beetje in een bekertje gedaan. zei ot na haar slokje 'ik vind dat niet lekker' en dat na al die maanden dat ze niet zonder kon
Goeimorgen meiden @chantico ik snap je gevoel helemaal. Omdat ik die harde buiken heb doe ik ook nog weinig met Silver van wat ik zou willen Knuff @carmen das best hefitg om te horen hoop dat ze straks met goede tips voor jullie kunnen komen en dat ze uiteindelijk er super mee kan leren leven omdat jullie er op tijd bij zijn @lauwi. Ha ha wat een moppie @alieke hoeveel dagen moet je nog werken ??
Carmen, ik vind toch knap dat je ermee kan omgaan met tess en dat je voorspelt...nou succes en sterkte. chantico, doe niet zo gek, ik begrijp je heel goed, dat had ik ook zo gevoel en ik had ook grote meid die ook aandacht wilde die ik niet kon geven..... ze had ook moeite mee en ze kon niet wachten totdat haar zusje werd geboren... Met Bilbo gaat het nog wel, hij werd gek van die verband en spalk en probeerde kapot te maken maar nu doet hij wat minder.....
@Setteke, wel lekker dat de dagen zo voorbij vliegen toch?? @Carmen, jemig wat heftig, maar eerst de volgende testjes maar eens afwachten, toch? @Chantico, zou daar niet zo zwaar aan tillen hoor. Ik kan nu al een stuk minder en dat hebben ze maar even te slikken. Over een half jaar is alles weer voorbij en ben ik er weer helemaal voor ze. Is niet anders, kan er nu toch niets aan veranderen. Ik zeg ze duidelijk wat er aan de hand is en daarmee klaar. Maar misschien gaat het over een paar maanden ook wel in mijn hoofd zitten, hormonen zijn rare dingen. @Alieke, nog een klein weekje!! Lekker hoor en probeer een beetje los te laten @Lauwie, hahah!! Nee haar smaak is nu wel helemaal veranderd, haha!! @Chantal, wat een heerlijke zondag hebben jullie gehad zeg! @Juud, leuk holiday on Ice. Sorry, wijfie, maar mijn hoofd is een zeef, wanneer meten?? Zoooo, gisterenochtend in alle vaart mijn vriendins huis versierd voor de thuiskomst Heeft ze verhoging en moet ze nog 2 dagen blijven. Morgenochtend mag ze als het goed is naar huis!! Duimen duimen. Maar het huis is er klaar voor, haha!! Slingers hangen, ballonnen erbij. Fruit, sapjes, bruinbier, cashewnoten liggen klaar en ook een lekkere schotel en rauwkost. Zal morgen niet supervers meer zijn, maar natuurlijk nog prima te eten Gisterenmiddag dus maar even op visite gegaan, maar ze is er heel nuchter onder. Gelukkig maar! Ik ga maar eens aan het werk!
goeiemorgen allemaal! ik ben alweer een tijd niet geweest sorry.. maar ben de laatste tijd erg druk met twee kindjes en mijn werk.. Ik heb natuurlijk niet alles teruggeleze want is een beetje erg veel ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaaT!? xxxx
@Schatje,hier alles lekker!! Bij jullie ook (volg je natuurlijk nog wel een beetje op hyves ) En ehh, keurig hoor, binnen een jaar 20 kilo, kan je het een beetje op peil houden??
Goedemorgen @ Lique, je zeef valt mee vanmiddag meten @Lauwie, hihi grappig he dat ze dat dan niet lusten? @Schatje, knap hoor dat je zo bent afgevallen
Hey meiden, ik kom hier ook weer even kijken. Hoe gaat het met alle zieke kindjes?? Hier gaat het (nu weer) prima. Zat er afgelopen weekend even een beetje doorheen. Heb het zo ongelofelijk druk met de meiden dat ik er even helemaal klaar mee was. Later ben ik toch maar even met ze naar de dierentuin geweest. Zal toch maar weer proberen om hier iets vaker te lezen want het was nu wel erg veel. hihi