Augustus 2008 deel 10

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 8 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Je moet niet vergeten dat je echt een rotstart hebt gehad meis. Dat je je draai nog niet gevonden hebt, is niet meer dan logisch. Alleen door de hormonen ervaar je dat nu vreselijk heftig. Wees niet te streng voor jezelf en zet je gezinnetje op 1. Als je straks nog niet toe bent aan werken dan ga je de ziektewet in en is er bijna niemand die je dat kwalijk neemt of raar vindt. Hooguit je baas kan het lastig vinden, so what?! Meestal ga je de 1e weken mee in het ritme van je kindje, maar bij je 1e kindje is dat makkelijker als bij een 2e, 3e etc. Jort zal dus in een ritme moeten komen wat voor iedereen makkelijker is. Dat gaat je in 1 of 2 dagen niet lukken, maar stel de voedingen steeds ietsjes uit of vervroeg ze totdat je een lekker ritme gevonden hebt. Jort zal best eens protesteren, maar daar moeten jullie ff doorheen.

En wat het spugen en verslikken betreft. Jort is gulzig en hongerig en daar heb je nutriton van Nutricia voor. Of gebruik je dat al? Kun je prima mengen met BV. Dan moet je dus gaan kolven en dat is inderdaad best een werk, maar als je echt BV wilt blijven geven kun je investeren in een electrische en/of dubbele kolf. Het geeft ook wat meer vrijheid, zodat iemand anders een voeding kan geven. Hier is voor de zekerheid de link naar Nutriton Johannesbroodpitmeel bij spugen: Nutrilon Nutriton

Vergelijk de start van jou & Jort niet met die van Otje. Otje was BV verslaafd :p en Jort heeft het er wat lastiger mee. Alle kindjes zijn nu eenmaal anders. Verg niet teveel van jezelf. Tussen de regels door klink je zo onzeker en dat is nergens voor nodig. Bedenk even wat je de laatste tijd al hebt meegemaakt met je gezinnetje. Er zijn denk ik heel veel mama's (incl mezelf :)) die allang gestopt waren met BV als ze in jou situatie zouden zitten. Geef niet op meis, het komt goed!

Zo dit was wel even heel uitgebreid en misschien denk je wel mens, waar heb je het over, maar ik heb even geprobeerd mee te denken ;)!

2. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Schatje; Wow, wat een metamorfose

@Sjudith; Succes vanmiddag

@Chantico; Ik begrijp je gevoel helemaal, aangezien ik ook vaak te moe ben voor leuke dingen en ik heb het dan ook moeilijk als mijn man wel die leuke dingen doet. Al is het idd vooral fijn dat hij dat ook doet. Verwarrend allemaal :(

@Tesske; Heftig hoor. Hopelijk over 2 weken meer duidelijkheid

3. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    lauwie meis ik kan het helemaal begrijpen ben met sydney ook met 6 maanden huilend gestopt omdat het toch wel een fijn momentje is borstvoeding geven.

maar zet jezelf eerst. laat je man wat flesjes geven en ga zelf ook lekker wat voor jezelf doen want als jij eraan onderdoor gaat heeft je kleine mannetje er ook niets aan dat ie borstvoeding kriijgt!

4. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Ik had eergisteren toch een bericht verwijderd omdat het nogal onsamenhangend was. Nu kan ik er dan eindelijk meer over vertellen, dus ik zal proberen het uit te leggen.

Zoals jullie wel weten is de zoon van mijn zus autistisch. Hij is nu 15 jaar en omdat de situtie thuis niet meer handelbaar was, zit hij sinds een aantal maanden in een instelling. Voor die tijd kwam hij bijna dagelijks hier; Voor de gezelligheid, voor de dieren en voor serieuze gesprekken.

Omdat ik er afgelopen zaterdag achter was gekomen dat er iets aan de hand was heeft mijn moeder naar lang aandringen verteld dat mijn neef op jongens valt. Hij is hier zelf 2 jaar geleden achter gekomen en sindsdien kampt hij met veel problemen. Daarna is het ook zo fout gelopen (thuis, maar voornamelijk ook op school) Hij heeft dit thuis niet durven vertellen, omdat hij bang was dat dit voor zijn ouders een reden zou zijn om te scheiden. Hij heeft het wel aan verschillende begeleiders doorgegeven, maar die hebben er verder niks mee gedaan. Totdat hij er vorige week mee naar zijn nieuwe lerares is gestapt en deze heeft een gesprek aangevraagd met mijn zus.

De familie is nu op de hoogte (schoonfamilie nog niet) en ze reageren gelukkig allemaal goed. Hij is erg opgelucht dat hij er niet meer alleen mee rondloopt, maar hoopt wel dat zijn gevoelens nog zullen veranderen.

Hij had het vrijdag tegen mijn zussen en tegen mijn moeder verteld, maar ik mocht er van hem niet bijzijn. Hij was zo bang dat ik hem zou veroordelen omdat ik een hekel heb aan homo's. Dit is helemaal niet het geval, maar omdat wij nogal sarcastisch kunnen zijn snap ik wel dat hij dat dacht. Hij is dus al die tijd erg bang geweest voor mijn reactie :x Ik baal er zo van dat ik hem onbewust dat gevoel heb gegeven. Ik heb hem altijd een luisterend oor geboden en juist dit, waar hij zo veel problemen mee had, kon hij niet bij mij kwijt...

Zondagochtend heb ik meteen mijn zus gebeld dat ik op de hoogte was en mijn neef is later hierheen gekomen om er over te praten. Dat vond ik echt heel stoer, want dat moet niet makkelijk zijn geweest. We hebben een heel goed gesprek gehad en hij begrijpt wel dat er voor mij niks is veranderd :)

Al met al is dit een heel verhaal geworden, maar ik wist niet hoe ik dit korter uit kon leggen. Het is voor mij iig erg lekker om het even van me af te schrijven :D En voor alle duidelijkheid: IK BEN SUPERTROTS OP MIJN STOERE NEEF!!!!!!!!!!!!!

5. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    @Duster, diep respect voor je neefje zeg! Tuurlijk ben je trots!

6. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    @ Duster: Super stoer van je neef! Jammer dat ie het gevoel had dat hij niet bij terecht kon, maar hij weet je nu zeker weten weer te vinden, erg fijn!

@ Carmen: Ik vergat helemaal te reageren op Tess en asperger. Pittig, maar als dat het is dan ben je er vroeg bij en kun je Tess enorm helpen!

7. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Lauwie; Ik vergat helemaal op jou te reageren :) Een hele dikke knuffel voor jou. Ik snap dat je voor je gevoel niet wilt stoppen met de BV. Dan moet je ook zeker doorgaan. Maar mbt de overvoeding hoeft dit geen probleem te zijn. Ik had ook beide keren overvoeding, maar toen ik stopte met BV heb ik nauwelijks afgebouwd (beide keren maar een paar dagen van volledige BV naar KV)

8. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Duster, zo das zeker stoer van je Neef, hopelijk wordt het leven wat gemakkelijker voor hem, nu hij zich heeft geuit.

9. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Duster, wat knap! Wees trots!!!

10. @ duster: fijn voor hem, dat hij zich nu eindelijk heeft kunnen uiten en iedereen het weet. Zal voor hem vast een opluchting zijn!

11. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    @ Juud: Mijn duimen zijn bijna blauw... Ik hoop zo dat je cyclus gered is door de hoge dosering hormonen!!!

12. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ben terug en had de echoscopiste die ik echt klote vind :( ik vond de eitjes best goed voor dag 11. En zij niet? Pfff vrijdag terug

13. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Juud hopen dat ze vrijdag dan wel goed zijn.

Duster, fijn dat je neef nu wel z'n verhaal goed heeft kunnen doen.

Schatje, zo wat een verschil zeg. Knap hoor.

Chantal wat is de uitkomst van de meeting?

14. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Tjeetje Juudje, dat is niks..... pfff! Ik hoop dat ze wel inziet as vrijdag, knuff!

15. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Juud, balen dat ze het niet met je eens was, maar ehh, er groeien er tenminste, toch? En duimen dat het knallers worden!!!

@chantal, ben ook wel benieuwd!

16. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Nou hopelijk heb je vrijdag een andere echoscopiste en goed nieuws!

Oja Chantal had ook een spannend middagje voor de boeg! Hopelijk is het meegevallen meis!!!

Vanmiddag ging ik Jasper ophalen van het KDV en er is een nieuwe leidster op de groep. En ook zij is fan van Jasper! Dat ventje pakt echt iedereen in, niet normaal! Ik vond dat ie een lekker bekkie heeft, maar dat vind je als moeder van je eigen kind al snel, maar het wordt heel vaak bevestigd, erg leuk :D! En zijn andere leidster zei vandaag dat hij heel duidelijk gaat praten en dat hij met sprongen vooruit gaat. Het duurde even, maar hij kletst er nu echt lekker op los :D!

Fijne avond! X

17. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    @ Petra: Veel plezier met het uitzoeken van de ringen en in het hotel!

@ Alieke: Succes de laatste dagen op je werk.

@ Lauwie: Balen dat je je zo rot voelt. Ik vind het heel knap van je dat je zo doorzet met de bv, respect!

@ Chantal: Ik vind onze boef ook heel anders de laatste tijd, eigenlijk vind ik pas sinds vorige week dat hij weer een beetje zichzelf aan het worden is. Nu zijn wij ook een tijd zoet geweest met onze gezondheid, denk ook dat het daar aan lag en ook een beetje aan de leeftijd. Ze maken af en toe nog best een sprong in hun ontwikkeling...

@ Judith: Balen die uitslag, hoop dat ze vrijdag groter zijn!

@ Lique: Wat sneu voor je vriendin, hoop dat ze snel opknapt en naar huis mag.

Onverwacht een drukke dag gehad en vanmiddag mijn zusje en neefje op visite gehad, voor de eerste keer dat ze zo maar langs kwamen, erg leuk!

Morgenochtend naar peuterbureau en daarna door naar fysio, drukke ochtend dus...

18. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Marleen wat fijn om te horen, hij is ook lekker ding :D !

19. @ juud: hmm, dat is jammer dat ze er anders over dacht, hopen dat het er vrijdag helemaal perfect uitziet en idd, er zitten dus eitjes, dus HOOP, positief blijven, soms is het moeillijk, soms is het balen en alles raast door je lijf, maar denk ROSE :p

@ marleen: hartverwarmend hé ;)

@ puck; een gezellige middag dus, erg leuk!
    En peuterbureau? Dat is?

Meeting:
    Nou als het bedrijf op de klippen zou gaan, dan kunnen ze alle 3 nog aan de slag als motivational speaker :p
    Ze hebben het ondanks redelijk slechte resultaten best goed en positief weten te brengen en hebben ook praktisch aangegeven dat ze met dezelfde mensen doorgaan, als waar ze het jaar mee gestart zijn m.a.w. geen ontslagen (denk ik dan?).
    Ze geven wel aan dat de signalen vanuit de markt goed zijn, maar dat als we niet beter gaan draaien, we ook een lange zomervakantie kunnen nemen. Echter zijn ze zelf positief en hebben ze er vertrouwen in, dat ze dit jaar break-even kunnen afsluiten. Dat is het doel

We zullen het zien!

20. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Peuterbureau is CB, zo noemen ze dat hier voor kindjes boven de 2 jaar...

Fijn dat je voorlopig je baan nog hebt en fijn dat je bazen positief zijn. Verder is het dus afwachten hoe het zal gaan (ja wel hard werken natuurlijk maar je snapt hoe ik afwachten bedoel haha..)

Deel Deze Pagina