Augustus 2008 deel 10

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 8 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Leuke sneeuwfoto's!

@ Lauwie: Als hij echt aan het jengelen is zeg ik er ook wat van hoor, soms kunnen ze zich wel heel erg aanstellen;) Als ik dan even naar hem kijk of hij echt aan het huilen is en hij ziet dat, schiet hij vaak zelf al in de lach...

@ Setteke: Hoe vond oma het dat jullie er even waren?

Over drinken: Olivier drinkt roosvicee, thee, water, yoghurtdrink, melk, appelsap of ander vers vruchtensap.

@ Judith: Grappige cavia! Wat voor soort naam wil je dan? Ik denk aan Gijs, Teun, Karel, Curly, Joe, Scot, James... zoiets?

Ik ga lekker bij mijn man zitten, fijne avond!

2. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    Zullen we wel of niet een witte kerst krijgen? las net dat het eind van de week zal gaan dooien??? Nee toch? Ik wil nog meer sneeuw!

carmen: zie je al helemaal zitten met blosjes haha...Leuk dat het gezellig was!

Zo ga boer zoekt vrouw kijken!

3. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Marieke in het nieuwe jaar spreken we echt af hoor meis!
    Heb je nou morgen je soll. gesprek?

4. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    ja morgenavond om half 7!!!

5. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Spannend! heel veel succes meis en komt vast goed!

6. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @miepie, ohh spannend, wat voor baan is het. Heel veel succes!!!

7. Chantico

Chantico Niet meer actief

Duster, daar ben je mooi klaar mee: dat ze zeggen dat het erbij hoort… Wat vind je man: stoppen of doorgaan?

Lauwie, ai da’s jammer dat Otje juist nu bedacht heeft niet meer te slapen overdag… Blijf je het wel proberen?

Setteke, wat zielig is het ook hè, als oude mensen na zo’n lange tijd samen opeens gescheiden worden. Ik hoop dat ze het afscheid goed mee kan maken.

Miepie, wat fijn dat jullie extra geld krijgen! Doe er maar lekker iets heel leuks van! En succes bij je gesprek!

FF, beterschap voor Britt!

Leuke sneeuwfoto’s!

Juud, is het een mannetje of een vrouwtje, die cavia?

Drinken: Ise krijgt eigenlijk alles wat wij ook drinken (behalve koffie en alcohol ;)). We hebben nooit frisdrank of zuivel/yoghurtdrankjes, dat moet ik er wel bij zeggen. Maar we hebben vaak vruchtensapjes in huis (verse of ‘luxe’ sapjes uit de koeling, gewone sinaasappelsap of flessen biologische appel- of perensap) en die krijgt zij dan ook als ze dat wil. Wel altijd aangeleng met water (als ik het inschenk, wat m'n vriend doet weet ik niet precies), 50/50 of ietsje zoeter. Verder melk (halfvolle, niet aangelengd), thee (zonder suiker) of gewoon water. En natuurlijk roosvicee ofzo.
    Limo met suiker, daar let ik eigenlijk helemaal niet op. Zelf haal ik altijd roosvicee, maar meer uit gewoonte en omdat het wel verantwoord leek, dan dat ik het heb uitgezocht. Bij opa’s en oma’s krijgt ze geloof ik wel eens gewone limo, geen idee hoe slecht dat is. Het maakt mij in ieder geval niet uit dat ze dat daar krijgt. Een tuitbeker is volgens mij niet uit zichzelf slecht voor het gebit, maar meer omdat een kind dan steeds een paar kleine slokjes neemt en dan erg lang met een beker doet. Maar ja, hier staat ook wel eens een beker sap een tijd op tafel en dat ze er af en toe uit drinkt. Misschien wel heel slecht, maar daar ben ik eigenlijk helemaal niet mee bezig.

Snoep: tja, wat is snoep… Ise krijgt ‘tussendoor’ ’s ochtends fruit. ’s Middags weet ik eigenlijk niet wat ik haar normaal altijd geef. Ook soms weer fruit, maar kan net zo goed zijn dat ik haar iets geef van wat ik zelf aan het eten ben (een koekje of iets anders lekkers, geen grote portie). Soms vraagt ze om ontbijtkoek. Rijstewafels en rozijntjes zijn totaal buiten beeld gevallen. We hebben geen kinderkoekjes in huis. Ze krijgt regelmatig een biscuitje, ’s middags of ’s avonds bij een kopje thee. Nooit nootjes en vrijwel nooit chips ofzo. Maar wel eens een droog crackertje/toastje. Als ik zelf chocolade eet en ze ziet dat en wil ook (is niet altijd zo), dan mag ze best een hapje. Maar zo klein mogelijk. Ze krijgt geen snoepjes (inderdaad Sint Maarten uitgezonderd… maar de meeste buit hebben we zelf opgegeten :D).

Ik zeg dat inderdaad bewust nooit. Ik wil ook later niet gaan zeggen 'niet huilen, je bent toch geen klein kind meer?'. Huilen mag. Als ik het niet nodig vind of te lang vind duren, dan negeer ik het liever. Of ik benoem dat ik zie dat ze verdrietig is en verder geen oordeel of opdracht om daar iets aan te doen ofzo. Als Ise huilt is het of vedriet (en dan troost ik) of boosheid (en dan komt het vaak wel neer op negeren, als ik niets met die boosheid kan of wil doen). Ze huilt om verdriet nooit langer dan ik 'nodig' vind en bij huilen om boosheid heeft het echt geen zin om te zeggen dat ze moet stoppen ermee. Ze huilt nooit nep of om iets gedaan te krijgen. Als ze dat wel zou doen, zou het misschien anders zijn.

Kerst: 1e en 2e Kerstdag naar familie (mijn en zijn). Kerstavond doen we nooit wat, al kun je dat ook ‘gezellig thuis met het gezinnetje’ noemen :D

8. @ setteke: meid, gecondoleerd met je opa. knuff

@ petra:
    Drinken: Tygo dronk tot voor kort voornamelijk roosvice en yoghurtdrink. Soms ook pakjes met wat anders zoals vruchtensap of chocomelk. Nu ook ranja.

@ miepie:
    tussendoortjes:
    heel verschillend, soms verantwoord een stukje kaas of een stukje worst, fruit of een ontbijtkoek, soms chips of een koekje of een snoepje.

En over dingen krijgen bij een ander:
    Als Tygo bij mijn moeder is of thuis met mijn schoonmoeder, dan zal er niet snel iets zijn wat ze hem kunnen aanbieden wat ik niet goed zou keuren. Als ik er wel bij ben en ik vind bijv. dat ze hem teveel aanbieden, zeg ik gewoon dat hij niet meer mag.

@ lauwie:
    Stoppen met huilen:
    zeer zeker en misschien zelfs wel elke dag, wellicht 2 keer. afhankelijk van zijn bui. Ligt wel aan de situatie, als hij huilt omdat hij van mij geen snoepje krijgt of niet mag kleien en hij houdt dit vol, zeg ik tegen hem dat hij moet ophouden met huilen omdat hij niets heeft om over te huilen. Als hij lang huilt en er is geen reden en hij stopt ook niet nadat ik hem dat een paar keer heb gezegd, dan gaat hij naar een rustig hoekje en dan zeg ik tegen hem, dat hij daar maar gaat staan huilen tot hij klaar is.
    Dat doet hij dan ook. Ik denk wel dat kindjes soms gewoon moet huilen ookal weten ze niet waarom, maar dan moet het er even uit. Op een gegeven moment is ie klaar, draait ie zich om en dan vraag ik of ie klaar is en dan komt er een overtuigende Ja! uit en dan gaat hij weer lekker spelen of wat dan ook.
    Huilen met een reden, helemaal prima, huilen zonder reden, nee te aandachttrekkerig.

Mijn kind is dan misschien ook wel de door mij uitgesproken koning van de manipulatie...
    Met het zgn. zielig kijken, het sip kijken en lipje laten hangen. Hij manipuleert de mensen waar ik bij sta....Vandaag ook weer op de brandweerkazerne!

Zo even gereageerd op de "vraagstukken" en Set natuurlijk.
    Verder effe geen puf...

Mooie foto's dames...

9. Setteke

Setteke Niet meer actief

Juud, ik vind het een Herman!

Bij oma ging het wel. Ze is wel steeds behoorlijk in de war. Zegt ze af en toe dat ze hoopt dat opa gauw weer op de been is.... Minuut later weet ze het wel weer. Opa ligt er prachtig bij, net alsof hij slaapt. Heb heerlijk een poos alleen bij hem gezeten.

10. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    zo dames, ben druk opzoek naar een leuke chalet/huisje/caravan op een camping in Nederland. Wie heeft er tips.
    We hebben natuurlijk wel eisen. Goede bedden en 2 weken rond de 1000 eu.... lijkt wel lastig.... liefst de eerste 2 weken van augustus!!

11. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
  12. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Juud, oja Annie werkt niet echt voor een jongen he, haha!! Horatio??? Zit CSI te kijken, met die rode rakker, haha!!

Ga nog even kijken, dankje!!

13. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    carmen, heerlijk zeg al die vakantieplannen! het duurt nog even, maar dan wel de hele zomer door leuke plannen, lekker!

leuke foto's in de sneeuw, carmen en juud! koud :D

miepie, ik snap het niet van kerst, maar kun je niet 1 dag hun zin doen? mijn ouders hechten meer waarde aan sinterklaas dus dan mogen zij kiezen en mijn schoonouders kiezen met kerst welke dag.
    heerlijk die financiele meevallers!
    veel succes met je gesprek morgen!!!!

ff, beterschap voor jou en voor britt!

juud, hier doet de link het niet, maar ik begrijp dat het een cavia met krullen is. leuk!

chantico, vandaag heeft ze weer 2,5u geslapen. voor nu heb ik er niet zoveel last van omdat ik de luxe heb dat ik eigenlijk geen dag meer met haar alleen ben. op mijn 'zorgdag' komen mijn ouders helpen. het zal wel zwaar zijn als we straks een tweede hebben en af en toe overdag nog even hopen te slapen.

snoep van anderen: op feestjes of bij opa en oma heb ik er geen moeite mee en als ik het te erg vind worden dan zeg ik er wel wat van. eigenlijk vragen onze ouders altijd of ze iets mag hebben. en op een verjaardag is mijn ervaring ook niet dat ze vol gestopt wordt.

huilen: ik vind een driftbui of jengelen wel een groot verschil. al zeg ik beide gevallen niet dat ze niet mag huilen.
    vanochtend had ze een driftbui omdat ze niet zelf de voordeur open mocht maken. we boden aan dat ze m open mocht duwen nadat papa m met de sleutel open gemaakt had, maar dat was niet ok. toen ging ik ook nog haar jas en sneeuwlaarzen uitdoen. ik denk dan gil maar ff. alles wat je doet is fout, dus ik laat het dan gaan en zeg als ze weer aanspreekbaar is dat ze wel boos was ofzo. maar mijn vriend gaat dan eerst haar optillen (waar ze nog kwaaier van wordt) en dan met stemverheffing zeggen dat ze er mee op moet houden. ik denk dat ze dat op dat moment niet kan en laat haar liever even uitrazen.
    bij jengelen zeg ik ook niet dat ze niet mag huilen, maar dan zeg ik wel eens dingen als 'dat kun je ook gewoon vragen' of ik zeg wat ze ook kan zeggen of ik vraag weleens waarom ze zo doet. en verder probeer ik het vooral niet te belonen door er niet teveel aandacht aan te geven.

14. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Lauwie, hoe laat moet je vandaag naar de VK? misschien is het een fase bij Ot en slapen jullie allemaal lekker even tussen de middag straks.

15. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    lique, allemaal een beetje moeilijk en druk geloof ik, maar ik moet er 13:45u zijn..

petra, waar ben je? ik mis je vrolijke wakkere ochtendberichtje!
    en binna komt ook altijd ff goeiemorgen zeggen..

16. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    hier vanmiddag naar de huisarts. donique heeft nu al ruim een week diaree. dus die even na laten kijken. en sydney heeft koorts en haar oog is nu zo ontstoken dat ze hem vannochtend niet eens openkreeg. dus even na laten kijken.

vannacht wel redelijk geslapen! van 22 tot 6 met maar een paar keer een onderbreking van de speen!

17. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    Goedemorgen!

lique: als ik op www.bungalows.nl kijk kom ik wel een aantal tegen van ongeveer 1000 euro. Moet je daar ff op kijken!
    Ze zoeken een secretaresse bij dat bedrijf ben benieuwd vanavond!

Lauwie: De ochtend begon dus goed bij jullie! Hoe gaat het met je hormonen en alles? Weet zelf nog goed dat ik aan het eind niet altijd de liefste was....en zelfs malou moest het wel eens ontgelden vooral als ze dan niet meewerkte....

18. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    mik, wat een ziekenboeg! succes bij de ha

miepie, op mijn uitbarsting van gisteren na valt het eigenlijk wel mee met mijn hormonen. maar ik ben het zwanger zijn ook nog niet zat, dus ik zit ook wel gewoon lekker in mijn vel. vind het natuurlijk wel spannend hoe de bevalling zal lopen.
    ben je zenuwachtig voor vanavond? is het dicht bij huis?

19. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    lauwie: nee niet echt zenuwachtig. Tenminste nog niet. Het is een half uur rijden van hier. Kan me goed voorstellen dat het spannend is hoe de bevalling zal lopen! Geniet nog maar even van je mooie buik!\

Mik: sterkte met je ziekenboeg!

20. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hihi, net een stukje slijmprop verloren. mijn vriend in de stress op zijn werk want zo begon de bevalling vorige keer :D. voel nu nog niks. ga nog ff snel een tukkie doen. laters!

Deel Deze Pagina