Augustus 2008 deel 10

Discussie in 'De mama's' gestart door binnabinna, 8 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    goedemorgen allemaal
    Ik wil alleen maar even melden dat de aller aller allerliefste kindjes precies toevallig mijn kindjes zijn :D:p:D
    we waren bij mikjn zus en ze hebben zich echt voorbeeldig gedragen.

Vandaag verder met eten.

Ik hoop dat iedereen het leuk heeft gehad en net zo heeft genoten als ik

2. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Goeimorgen meiden

Hoe was jullie 1e kerst dag. Die van ons leuk
    We hadden cadeaujtes silver een kassa en een Dora voor in bad helmaal happy oja en een short. Ze wou meteen koekjes baken

3. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    ik ben me daar ook zo van bewust. vind het moeilijk in welke mate ik mijn geluk hier moet beschrijven

vannacht een supergoeie (alles is relatief he ;)) nacht gehad. heb bij elkaar ruim 6u geslapen!
    gister had mijn vriend (met hulp van de excellent lijn van de ah) een 3 gangenmaaltijd voor ons bereid. en tijdens het eten lag jort gezellig in het wippertje naast ons.

vind het wel nog echt wennen hoe het is om 2 kids te hebben ot is lief, maar duidelijk van slag ('papa vergeet je me niet?' is voor mij ook genoeg voor kraamtranen) huilt veel en heeft weinig behoefte om met ons te knuffelen. hoop dat ze snel went. ben zelf verbaasd over hoe snel ik ook van haar broer houd en me verscheurd voel als ze allebei aandacht nodig hebben.
    zit duidelijk in de hormonen en kraamtranenfase..
    hoe ging dat bij andere mama's met 2 kinderen? herken je het? hoe snel had je een gevoel van evenwicht? (ik bedoel niet de praktische zorg want dat redden we wel maar echt de emotionele zorg)

fijne 2e kerstdag allemaal vandaag!

4. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Wij hebben echt een leuke 1e kerstdag gehad.
    Danique is echt een moppie om van te smelten.
    Waren pas om half 10 in huis. Danique direct het bed in gegaan.
    En helaas vanmorgen om 8 uur alweer samen wakker.
    Zelf niet al te lekker geslapen, paar keer wakker geweest.
    Vandaag op visite bij schoonouders. Wordt vast ook gezellig!

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Lauwie, toen Yosyp geboren werd was Lianna nog te klein om werkelijk te beseffen dat ze niet meer alleen was. Dat ging dus helemaal vanzelf. Ook de aandacht verdelen ging hier vanzelf. Als ik met de een bezig was en de ander begon te huilen, moest ie maar gewoon wachten tot ik klaar was. En dat is nog zo. Heb daar zelf dus helemaal geen moeite mee gehad.

6. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Goedemorgen op deze 2e kerstdag.
    We zijn eerst even bij Lindy's* plekje geweest om een mooi sterretje te brengen.
    Helaas kregen we die niet de grond in (zo'n rieten ster op een stok).
    Het zag er wel prachtig uit met die dikke laag sneeuw.
    Heb nog wel even het door mijn moeder gemaakte kerstbakje boven op de sneeuw gezet.

Daarna hebben we gegourmet bij mijn ouders (en broertje) en dat smaakte heerlijk.
    Ook hebben we daar 's avonds nog even een broodje gegeten en rond 20:00 met de meiden weer naar huis.

Vandaag blijven we lekker thuis en gaan we straks met z'n vijven fonduen.
    Ook daar hebben de meiden veel zin in.

Ik wens jullie een fijne dag vandaag met veel eten. hihi

7. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Goede morgen.

Gisteren bij mijn schoonvader en vriendin geweest. Daar hebben we gegourmet. Was een zeer geslaagde avond. Zeker ook omdat ik eigenlijk zou moeten werken.
    En nu werd ik vanochtend gebeld dat ik vanavond ook niet hoef te komen. Wat naar zeg haha.

Dus gaan we nu naar de dierentuin, heb nog vrijkaartjes en die zijn tot eind van het jaar geldig. Dus gaan we maar vandaag.
    En dan vanavond lekker eten met z'n 3en i.p.v. vanmiddag.

Iedereen verder fijne dag nog.

8. Setteke

Setteke Niet meer actief

Goedemorgen!

Fijn dat jullie allemaal lekker genieten. Hier blijft het een vreemde kerst, kerstavond bij mijn ouders gourmetten, maar nu lag mijn moeder ziek in bed. Griep. Mijn vader niet al te happy, maar het werd nog wel gezellig. Gisteren in eerste instantie niets doen, beetje omhangen en aan het einde van de middag naar mijn oom en tante. Daar was het erg gezellig, en we waren pas na 23 uur thuis hahaha! Vandaag eigenlijk niks op de planning, maar nu zit mijn oma alleen, dus we zitten nog even te denken of we daar heen gaan. We waren pas laat wakker en er moet nog gedoucht worden enzo, dus even kijken hoe we dat moeten doen...

9. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    hier precies hetzelfde gehad. op een gegeven moment maar tegen mijzelf gezegd dat ik het los moet laten. de ene dag heeft de een wat meer aandacht nodig en de andeer dag de ander. ik probeer zoveel mogenlijk iedereen aandacht te geven maar te krampachtig ermee omgaan (deed ik :) ) is ook niet goed.

vond het inderdaad ook zo zielig als ik bijvoorbeeld donique naar bed ging brengen en dan ook sydney hoorde huilen. maar ja kan nou eenmaal niet overal zijn.

donique had alleen geen last van dat ze minder aandacht kreeg en vroeg er ook niet om zoals ot! dat lijkt me wel lastig!

ach je zal ze vast evne veel liefde geven!!!!

leuk he dat je van zo'n baby ook weer zo snel zoveel houdt!!!

10. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    donique haar buit:
    -hello kitty treinbaan
    -hello kitty manege
    -boodschapentasje met spulletjes
    -houten eitjes met eierdopjes
    -opblaasbare boot
    -armbandje
    -dvd bumba
    -boekje bumba
    -boekje dikkkie dik
    -kleren maat 98
    -kleertjes baby born
    -schoentjes baby born
    -schaatsen
    -my little pony

sydney:
    -slofjes aappie
    -slofjes silly souls
    -v smile baby
    -spellen v smile baby
    -kleertjes
    -badoctopus
    -etc etc etc

ikke
    -pandora armband en 4 bedels
    -nieuwe koekepan
    -etagieren
    -boek met bakdingetjes
    -lekkere dingen
    -riem met grote bloem
    -oorbellen
    -luchtje

manlief:
    -boeken shinji
    -geurtje
    -horloge seiko
    -snoepgoed
    -oudejaarslot
    -fietscomputer

dusssssssssssssssssssssssssss veels te veel!!! waren echt uren aan het uitpakken!

11. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Mik, wat veel joh! Haha! Me moeder had al kadootjes gekocht, niet veel maar wij zijn blij mee.

We waren gisteren om 9 uur thuis en Jeslyn meteen naar bed toe en ging pas om 10 uur slapen, maar raad eens, ze werd om half 5 wakker, tjeetje en proberen tussen ons slapen, maar neej hoor, ze speelde alleen maar met chiwawa (haha, ze noemt die hondje zo) pfff! Ben helemaal kapot.

Myrna vanmorgen gebracht naar haar vader en vanmiddag komen me zwager en schoonzus en hond hier gourmetten, gezellig!

12. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Roos wilde in de kraamweek echt niets van me weten, die kon die eerste dagen maar niet wennen aan dat ik er anders uitzag en ook al heb ik geeneen keer in bed gelegen, ze vond het toch maar vreemd (ook al was ze nog heel klein). Na een paar weekjes was alles weer genormaliseerd voor haar, veel kraambezoek plande we op de avonden zodat zij al sliep en niks meekreeg van de drukte.
    Ik was toen ook benieuwd hoe het houden van zou gaan want van Roos houdt ik zo ongelovelijk veel. Toen Suze er was ging er gewoon een nieuw luik met liefde open, er ging dus niks van de liefde van Roos af maar er kwam gewoon extra liefde bij

13. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    mooi gezegd en o zo waar!

14. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    ik had verwacht dat ik aan m zou moeten wennen, maar ook omdat ik zoveel van ottilie in hem zie voelt het meteen zo vertrouwd. en idd de liefde voor hem is extra en ik houd van mijn andere schatjes niet minder.
    toch voel ik me al schuldig dat er nog iemand is van wie ik houd. ach, ik ben nou eenmalig gevoelig en de hormonen maken het nog wat erger.
    ik vind denk ik het moeilijkste dat zij wat afstandelijker is dan normaal. en zo labielig. maar dat zal inderdaad wel overgaan.

ik wil ook bij voorbaat haar veel positieve aandacht geven zodat ze het niet op een negatieve manier gaat vragen.

iedereen (behalve de kraamhulp :p) slaapt hier! jammer dat ik zelf niet meer kan slapen. werd wakker van ot die huilde in haar slaap en kan niet meer slapen door de stuwing.

15. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Hier zijn we weer klaar met het fonduen.
    De meiden waren erg snel klaar waardoor Gerard en ik heerlijk samen aan het eten waren.:D
    Laureen ligt al een tijd op bed, Gerard is met de hond aan het wandelen en de andere 2 meiden zijn aan het kleuren.

@ Mik: zo wat een cadeautjes zeg

@ Setteke: zijn jullie nog naar oma gegaan?

@ Lauwie: jammer dat je niet meer kan slapen
    Enne hier lukt het zelfs om van nog meer kinderen tegelijk te houden dus ook bij jou gaat het helemaal goed komen.

Ik weet eerlijk gezegd niet meer zo goed hoe Joëlle na de geboorte van Dionne reageerde.
    Volgens mij vond ze het allemaal super, vooral de aandacht van onze 2 kraamhulpen.

@ Linka: tot wanneer blijft Myrna bij vader??
    Hopen dat je vannacht je slaap weer een beetje in kunt halen

@ Happy: heerlijk dat je ook vandaag niet hoefde te werken
    Was het druk in de dierentuin??

16. Setteke

Setteke Niet meer actief

Zo, we zijn even bij oma geweest. Arm mensje is wel erg verdrietig en in de war van alles. Echt heel sneu. Maar ze was blij ons en de kindjes even te zien.

17. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Allemaal wel fijne kerstdagen gehad las ik! super fijn!

Gister heb ik de hele dag gewerkt en toen ik thuis kwam had Mark heerlijk gekookt ( beenhammetje met honing, gevulde rollade, babi pangang, stoofpeertjes, rosti en nassi ) en we hebben heerlijk alles op de salontafel gezet zodat we lekker konden bankhangen tijdens het eten.
    Vandaag zijn we met mijn ouders, broers, schoonzussen en neefjes wezen brunchen in een leuk restaurant.
    Mijn ouders zijn daarna nog even gebleven om koffie te drinken en ze zijn nu net weg.

Ik heb trouwens de ring gekregen die ik graag wilde :D

18. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Mijn apestaartje is even kwijt....

Tesske, haha, waar een kleine hint al niet toe leidt!

Miranda, klinkt heerlijk relaxed. En wel slim zo overdag!

Setteke, ohh wat sneu voor je oma!

Lauwie, ohh meisje wat zitten je hormonen hoog. Hopelijk heb je alles snel weer een beetje onder controle. Hier was Sam ook nog te klein om echt door te hebben hoe het was. Maar ze trok wel enorm naar papa. we hebben geprobeerd zoveel mogelijk alles door te laten gaan, KDV, naar oma enz. Net zoals gewoonlijk. Ze moet ook even haar plekje in het gezin terugvinden, maar dat red ze vast. komt vast helemaal goed!

"Mik, hoe asociaal veel kado´s, hahah!!!

"Linka, oef, heftig nachtje!

hier vanmorgen nog een paar kadootjes uitgepakt. Ik heb gisteren en vandaag nog wat leuke dingen gekregen. bon van douglas, 50 eu van oma, boekenbon en een zelfmaak kalender. Lekker ontbeten met elkaar en vanmiddag even op visite gegaan bij oom en tante, daar was mijn oma ook, dus hele fam gezien uiteindelijk!

19. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Ook wij hebben fijne kerstdagen gehad. Gisteren hier thuis uitgebreid gekookt (tapas, steak tartaar, rosbief op bbq, stoofpeertjes en desert) met mijn vader, vrouw en broertje en vandaag bij mijn zusje en zwager gegourmet. Was erg lekker allemaal, nu thuis en morgen weer werken.

@ Lauwie: Snap dat je je zo voelt, maar geloof me...komt allemaal goed. Hier was het natuurlijk nog weer anders omdat er echt opeens een kindje was, wat ook nog eens extra veel aandacht vroeg. Gewoon proberen zo eerlijk mogelijk aandacht te verdelen, meer kun je niet doen. Maar het went snel hoor, echt waar!

Ga met mijn man nog even tv kijken, fijne avond!

20. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    kraamtranen worden alleen maar erger. zat vanavond te huilen en toen vroeg ot waarom ik verdrietig was. ik zei dat ik verdrietig was omdat zij verdrietig was. toen zei ze dat zij niet verdrietig was (en papa ook niet en 'joht' ook niet). en daarna zei ze 'ik vind je lief!'. ik snotter dus nog ff lekker verder.. is het er maar weer uit he

Deel Deze Pagina