Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Syllie, 21 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syllie

Syllie Actief lid

4 nov 2008
    159
    0
    16
    He dames ,ik open maar ff een nieuwe want de vorige was ineens gesloten(en ik maar wachten op reacties,haha...).
    Maar goed....met Kevin gaat het nu super,is zaterdag alweer 9 maanden en trekt zich overal aan op en kruipt het hele huis door:$...Vorige week was hij ziek,koorts en verkouden,hoesten en tandjes,kortom ik kon mijn lol op(wallen hingen op me knieen...) maar goed,nu is hij weer een vrolijk mannetje maar nog wel eens huilerig en jengelig(altijd precies al ik ga koken ofzo,kennen jullie dat???)
    Zijn broer vind het geweldig als Kevin iets doet wat niet mag,hij gaat het ook nog ff doen(jaja,alles voor aandacht van mama he...)of hij gaat heel wijs preken terwijl het nog vorig jaar was dat hij het deed(prut uit de plantenbak halen,alles van tafel maaien,aan de stereo zitten....)net 3 jaar!!! Morgen weer naar het cb,ben benieuwd hoe zwaar hij nu is,vorige keer was hij 9972 en73,5 cm...en dat was met 7,5 maanden...
    Nou,hoop dat ik niet in mezelf aan het zwammen ben en dat er weer januari mamas komen opdagen....
    Doeiiiiii

2. Hoihoi!

Zal ik dan maar zorgen dat je niet in jezelf loopt te zwammen :p

Heb al een heletijd niet gereageerd, heb het hier best druk in het huis.
    We hebben sinds 2 maanden een pup bij. Echt zo'n lieverd is het :)
    En Quinten die tijgert ook het hele huis door, trek zich op bij de tafel, box, keukenkastjes, naja eigenlijk alles ;)
    Alleen kruipen doet hij niet, hij tijgert al sinds 4/5 maanden, maar dat kruipen zet hij niet door :( Misschien gaat hij straks gewoon meteen lopen.

De afgelopen paar weken was Q steeds 's nachts wakker, en niet meer willen slapen. Dus ik maar weer een fles gegeven, eerst ging hij na de fles weer meteen slapen, maar dat was de laatste dagen ook niet meer zo. Met als gevolg om 2 uur 's nachts een wakker kind die niet meer wil slapen, niet alleen wil zijn.....
    Maar afgelopen nacht ben ik er alleen 2 keer uitgeweest om zijn speen weer te geven. En is hij weer verder gaan slapen. :D Ik hoop dat hij het nu wel weer volhoud.

Oeps, gister werd ik gebelt door het CB, was ik de afspraak van Q gewoon helemaal vergeten:( Nu gelukkig een nieuwe afspraak gemaakt, kan alleen pas volgende maand terecht.

Volgens mij krijgt Q ook kiezen ofzo.... echt super rode wangen heeft hij en vaak beetje zeurderig (is dat een word?) Hij heeft al 8 tandjes dus zal me niks verbazen als er een kies door komt.... we zullen het wel weer zien.

Met Zoë gaat ook alles super goed. Gaat vanaf volgende maand 2x in de week naar de peuterspeelzaal inplaats van 1x. Ze vind het echt zo leuk daar.

Nou phoe hee, dit is wel weer een lang verhaal geworden :$

3. Syllie

Syllie Actief lid

4 nov 2008
    159
    0
    16
    Whaah,zit dus niet in me zelf te zwammen,haha....
    Ik was naar het cb dus geweest en hij is nu 10.330 gram en 75 cm...met gewicht en lengte op de bovenlijn dus prima...ik moet sochtens na de fles ook al gelijk een broodje of crackertje geven om hem eraan te laten wennen aan een vast voedsel ontbijt en dan al minder fles geven sochtends...uhhhh,ja hoor,ga ik doen!!! Ze moest 's weten dat mijn zoon van 3 nog steeds lekker pap uit een fles krijgt sochtens...hij is geen brood eter en hij (en ik..)vindt het lekker wakker worden,en met een broodje duurt het een uur met veel gezeur en nu weet ik zeker dat hij niet met honger op peuterspeelzaaltje zit!!! Hij gaat als hij ouder wordt heus wel uit zichzelf anders ontbijten..ik zou het nu op een bordje moeten doen maar pfffffff,dat geknoei dan weer en het is altijd al haasje rep sochtends met 2 kids! Dat komt vanzelf goed!
    Oh ja,to the point,het gaat dus goed met Kevin en nu dus met 11 maanden weer terug en dan weer prikken...wilde ze 24dec.de afspraak neerzetten voor de prikjes en zei er nog bij dat hij een paar dagen ziek zou kunnen worden!!!Uuh,mag ik niet dan NA de kerst komen???? Ja dat kon,gelukkig maar,ga het risico niet nemen zo met de kerst!!!
    Sjalotjuh(wie anders he,er is verders niemand...)nu al de kiesjes,snel hoor,nou ja is hij er vanaf!
    nou...ik ben klaar met liegen,haha.
    Gr. Syl

4. Sjees

Sjees Niet meer actief

Zal ik ook maar weer eens komen posten hier dan..

syllie, jeetje wat een flinkerd heb jij zeg,maarre wel vroeg al over op vast voedsel sóchtends,Aylani krijgt nog steeds 3 flessen van 200 cc en eet daarnaast heel weinig,ze maalt niet zo om vast voedsel,ze krijgt nu om 10 uur een klein potje fruit en s'middags soms een paar stukjes brood met smeerworst, en sávonds een potje groente voor 6 maand,want ze wil geen stukjes en ze eet dat potje ook niet leeg.
    Hier zeiden ze dat ik haar gewoon maar lekker melk moest blijven geven en dat het vanzelf wel kwam hoor andere voeding.

sjalotjuh, 8 tanden wowwwww. en misschien nu al een kies,wat een snelle zeg!
    Aylani heeft nog steeds geen tandjes en is al ruim 10 maanden,ik zie ook niets wat er op lijkt dat ze gaan komen,dus zal nog wel even duren.

Aylani is een mega vrolijke meid, die al heel wat woordjes zegt en veel van dansen houd, muziek hoort ze het liefst de hele dag.
    Qua gewicht en lengte is ze een beetje gestopt met groeien,ze is nu 70 cm en 8 kilo,dus niet echt een lange en zware voor haar leeftijd maar nog wel op de curve.
    Oh ze is nu wakker,dus ga haar even halen!

5. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Nou ook ik heb al heel lang niets meer gepost, dus zal ook even updaten hier.:D:D

Melissa was de laatste keer (5 oktober) 9010 gram en 73cm!
    Lengte boven de gemiddelde lijn en gewicht ook.
    Maar als ik kijk naar veel kindjes hier, zie ik dat het nog wel meevalt, er zijn hier vele zwaardere kindjes.:D

Ze kruipt al vanaf een maand of 7 denk ik, al was het eerst meer schuiven vooruit:D
    Overal gaat ze aan staan en loopt overal mee weg of lopend op de knieen:D
    Ze heef nog maar 3 tandjes, maar 4e is in zicht.
    Mama zei ze al voor de 7e maand en papa zegt ze sinds half september.
    Ook schut ze nee met haar hoofd als ze iets niet wil en soms zegt ze ook nee erbij.
    Wat gaat dat kleine er snel af zeg!
    Het is al een hele meid.

Maar ook hier veel gebroken nachten gehad en smorgens vroeg komen, nu af en toe nog.
    Lees het veel bij kindjes van deze leeftijd, zal er wel bijhoren, alleen ken ik het niet van mijn oudste dochter.

Hoe hebben jullie kleintjes het gedaan met uur verzetten van de klok?

6. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

7. Hihi was dit topicje alweer vergeten:)

Hier gaat nogsteeds alles super goed, Quinten heeft tog nog geen kiezen.... Gaat dus niet zo hard als ik dacht.

Mijn man en ik zijn afgelopen weekend lekker een weekend weg geweest naar Duitsland in een 4 sterren hotel, met een massage:D Lekker luxe:p. Was de eerste keer sinds de geboorte van Zoë dat we met z'n 2e weg zijn geweest.
    Ook zijn we naar Halloween Horror Fest in Movie Park geweest, was 15 min. fietsen vanaf het hotel.
    Was wel grappig. Lekker schrikken enzo. Was alleen wel heel jammer dat het super druk was 's avonds. Moest ongeveer 2 uur in de rij staan om 5 min. te kunnen schrikken.
    Dit ging ons te ver en zijn we weer naar het hotel gegaan.

De kinders (en de hond) gingen voor het eerst bij Opa en Oma logeren. Quinten vond het 's nachts alleen nodig om wakker te zijn en Oma wakker te houden. Opa die was ziek, die had de buikgriep dus Oma stond er alleen voor.
    Zoë was 's ochtends alleen wat vroeger wakker, maar voor de rest hebben ze zich uitstekend gedragen.

Syllie: Wat een lekker grote mannetje heb je!
    Hihi ik had 2 weken terug ook afspraak bij CB, maar die was ik helemaal vergeten:) Nu kan ik over 2 weken weer terecht, ben wel benieuwd hoe lang en zwaar Q is.

Butterfly: Hihi met het verzetten van de klok heb ik geen last van gehad, ik zat met mijn mannetje in Duitsland. 's avonds waren ze wel goed moe om half 8 (voor hun dus eigenlijk nog half 9). Maar voor de rest hebben ze er niet echt moeite mee gehad.

Leuk heh als ze papa en mama zeggen. Q heeft nu ook de oooo hellemaal door. oh en het nep hoesten. wel heel schattig;)

Dit was hem weer even voor deze keer, ik ruike een flinke poep luier :) haha

8. Hihi niemand nog wat te zeggen?:) :p

9. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.811
    9.317
    113
    Gelderland
    Ik meld me hier ook weer even voor een update van Julian ;)

Hier gaat alles helemaal super:) Julian heeft nu zijn tweede helm en we hebben hem nu al een aantal dagen meer dan 20 uur op. Hij lijkt wat minder te willen slapen en komt meestal in de ochtend wat vroeger. Als we hem op de dag wat minder laten slapen blijft hij langer liggen in de ochtend. Hoeveel slapen jullie kindjes nu?

Vorige week cb. J. Was bijna 10 kilo en 74 cm.
    Hier nog niet echt mama gehoord van J. Papa zegt hij wel al een hele tijd maar nog niet gericht. Wel loopt hij achter zijn loopwagen en aan de hand dus hij focust zich helemaal daar op.

Sjalot, heerlijk zo'n weekend weg met zijn 2. Q. Doet het ook erg goed dus..heerlijk hoor!

Butterfly, ik zie je niet meer op het forum? Jammer want een update van de meisjes is altijd leuk ;). Zijn de nachten inmiddels alweer iets beter?

10. Luna; Sorry heb gemist dat Julian een helm heeft...:) Wat heeft hij aan zijn schdeltje?
    Q. slaapt nu 's middags 2 uurtjes ong. en slaapt 's avonds van half 8 tot 7..... redelijk te doen dus, alleen van mij mag hij 's middags wel wat meer slapen;) soms slaapt hij maar een uurtje.....
    Leuk heh hoe erg die kleine kinders al zo geconcentreert kunnen zijn op iets wat ze willen, vind het zo grappig om te zien:)

Hier gaat alles goed, heb eigenlijk niet echt iets te vertellen :) is niet echt iets bijzonders gebeurt....

11. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Ik zal ook weer eens wat melden :)

Moest vorige week weer met mijn kleine meid naar het CB. Ze is nu 72 cm en 8,8 kilo. Ze deed het super werd mij verteld, maar ja dat wist ik zelf al lang natuurlijk.
    Noa krijgt 2 flessen, 1 in de ochtend en 1 in de avond. Tussen de middag eet ze soms 2 boterhammen op en om drie uur krijgt ze nog fruit en dan savonds krijgt ze groente. Heb dit gemeld allemaal en moest maar zo doorgaan. Trek me er niet zo heel veel van aan wat ze daar allemaal te melden hebben want iedereen heeft wel weer wat anders te melden. Zo heb ik de vorige keer te horen gekregen of ik niet hoefde te werken omdat Noa zo lang sliep. En dat ik het fruit beter in de ochtend kon doen. Ik denk dit gaat het ene oor in en het andere oor er weer heel snel uit. Doe lekker mijn eigen ding. Moet 4 januari weer heen en dan krijgt ze prikjes.

Verder gaat het ook super met Noa. Ze heeft 6 tandjes, kruipt, staat en loopt langs de tafel. En probeert stapjes te zetten aan de hand. Wat worden ze snel groot:(

Tot de volgende keer. Ga nu lekker op bedje, moet morgen weer werken.

12. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hey meiden!

kennen jullie me nog? ;)
    ik was ook in januari uitgerekend maar ben te vroeg bevallen van mijn dochtertje in december. :)
    gaat er iets dagen? :D
    hoe gaat het met jullie en de kindjes?

13. Syllie

Syllie Actief lid

4 nov 2008
    159
    0
    16
    Heee meiden ,ik ben er weer 's ff...
    Ze zeggen dat als je 2 kids hebt dat je dan een drukke en een rustige hebt dus ik ging er gewoon vanuit dat Kevin dus de rustige zou zijn want Mike zat altijd overal aan en luisterde voor geen meter(is nu overigens beter maar blijft met twinkelende ogen stoute dingen doen...)maar goed...Mike zat aan de knopjes van de stereo....Kevin haalt gewoon de hele stereotoren uit de kast!!!!!!!En moet nog 10 maanden worden!!!! Mike kroop 'vroeger' de wc in en trok de wc papier van de rol,Kevin roert met z'n handjes door de pot!!!!Hoe overleef ik dit,2 van die bengels!!!??????
    Hebben jullie dit ook wel is(ff ander onderwerp hoor...) ik loop de hele week al de hele dag te snoepen en chips te eten...ik kan het niet tegen houden...echt niet!!!! Hoe kan het nou he...ik ben zowieso al een vreter maar ik merk nu dat ik wel alles opeet wat ik zie....nee, ben niet zwanger en nu ook niet ong. ik groei nog is dicht! En elke keer tegen me zelf zeggen; vanaf morgen.... he!!
    Nou ja ,ik weet ff niks meer!!!! Ga me chipszak(lege) ff onderin de vuilnisbak proppen...wat niet weet,wat niet deert...toch???Sssssssssssssssst........

14. Syllie

Syllie Actief lid

4 nov 2008
    159
    0
    16
    Hoi Rebbel,ja je naamt komt me wel bekend voor hoor maar ik was toen niet zo actief hier....maar goed,welkom terug en plaats lekker veel berichtjes hier....

15. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    haha, nou ik ben toen gestopt hier omdat ik ook bij de mama's van mijn zoontje meeschreef en ik het anders niet bij kon houden, maar daar ben ik gestopt omdat het me daar te snel ging. dus nu moet het wel lukken om hier mee te schrijven als ik nog welkom ben! ;)

en herkenbaar hoor, hier ook 2 bengels!! ;)
    en dat snoepen heb ik met dagen! :D

16. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    Heey rebbel,

Tuurlijk kennen we je nog, fijn dat alles goed gaat, het gaat hier inderdaad niet zo heel erg hard meer omdat we met het grote deel van de "vaste" schrijvers (niet vervelend bedoeld maar weet niet zo goed een andere benaming) naar een eigen forum zijn gegaan, het gaat daar ook nog wel redelijk snel met schrijven :D.
    Fijn om te lezen dat alles goed gaat met jullie, hier gaat het helemaal super met mijn grote man, vooruit hij is nu verkouden maar verder is hij mijn knappe vent. Hij groeit nog steeds goed :), is eigenlijk altijd vrolijk zelfs nu tussen het niezen en hoesten door heeft hij de grootste lol en doet hard zijn best om zo ondeugend mogelijk te zijn :D.

17. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    leuk om te lezen blaine!! :)

18. Sjees

Sjees Niet meer actief

hee leuk te lezen dat hier ook weer is geschreven.

Rebbel wat leuk je te zien hier,ik ben eigenlijk ook een Decembermama,Aylani is op 24-12-2009 geboren,maar ben altijd mee blijven kletsen bij de jan.mama's.

syllie,hihiihih ik moest echt lachen om je stukje, ik heb ook weer echte vreetkicks,gisteravond was daarvan het ergst,eerst avond gegeten,een uur later een halve pizza weg zitten snoepen en daarna aan de chips gegaan,echt erg!:$
    Maar ja,ik ga er maar niet te hard tegen knokken hoor,je leeft maar 1 keer,en als ik altijd alleen maar op mijn gewicht moet letten....pffff

jilina,groot gelijk,ze zeggen allemaal wat anders,gewon doen wat je gevoel je ingeeft dan gaat het toch prima,en aan haar gewicht en lengte te zien doet ze het super toch!

luna,zien jullie al verbetering aan zijn hoofdje?en is er bekend hoelang hij het helmpje nog moet dragen?
    Qua slapen is het hier altijd verschillend, ze heeft net 3 heel rare dagen gehad wilde echt haast niet slapen, maar over het algemeen overdag in totaal 1 a 1,5 uur,verdeelt over de dag en dan s'avonds tussen 19.15 en 20.15 naar bed en s'ochtends weer wakker tussen 7 en 8

ik ga eens wat doen want blijf achter die laptop zitten,en moet onze tas nog pakken voor het weekendje weg straks,en nog een en ander opruimen.

Fijn weekend allemaal!

19. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.811
    9.317
    113
    Gelderland
    Sjees inmiddels al weer even geleden dat je je bericht hebt geschreven;) Er zijn hier niet meer zoveel jan Mama's... En net als sjees ben ik ook geen jan. Mama maar een feb. Mama... Haha!

We zien een mega verbetering. Zal is een keer een foto plaatsen met de resultaten. Moet het nog steeds uitzoeken allemaal.
    Het helmpje moet hij op tot 1 jaar en misschien langer als er nog groeiruimte in de helm zit. Ik ben vaak zo ontzettend blij met de helm want het scheelt heel wat blauwe plekken en huilbuien. Meestal baal ik nog steeds van de helm hoor ;) zie toch liever zijn flinke bos met haar.

Syllie, heel herkenbaar met dat eten. Gewoon even aan toegeven op het moment dat je er zin in hebt. Of niks in. Huis halen....hihi

20. Maaik

Maaik Lid

15 jan 2009
    62
    0
    0
    Hallo dames,

Ik ben ook een januari 2010 moeder en nu heeft mijn dochterje de laatste weken erg veel moeite met alleen slapen. Je mag niet bij haar weglopen. Hebben jullie kindjes dit ook (of gehad)? En wat doen jullie eraan? Wij zijn nu elke nacht uren met haar in de weer. Erg vermoeiend, temeer omdat we ook nog een zoontje van 3 jaar hebben.

Deel Deze Pagina