Happy, super zeg zó positief terwijl dat toch de vorige keer anders was. is goed voor je zelfvertrouwen Chantico; leuk toch een buikje. En heb inderdaad 1 vriendin nu met een 1 dag jonger kindje dan Danique. En dat is zo leuk. Zij is dus ook weer zwanger en mijn beste vriendinnetje dus ook. Echt super! Lauwie; ik herken je gevoel. Heb ook een niet leuke dag gehad met Danique. Ze is zo gigantisch aan het uitproberen tegenwoordig. En ik had echt het geduld niet vandaag. Dus dan is de sfeer eigenlijk al verpest. Morgen maar weer positief beginnen! Ik ben ook the voice aan het kijken. Soms toch wel heel moeilijk die keuzes die gemaakt moeten worden zeg!
@ Alieke tssss dat ze die Ewbank hebben gekozen! Haar broer heeft vast gedreigd geen liedjes meer te schrijven! Vind gelijk niet meer leuK!
@juud, das niet de enige waarbij ik dat denk! Denken iets teveel aan de toekomst in mijn ogen, helaas!
Ik vond ook die Myrthe beter dan die Jennifer Ewbank Maar ik vond ook die Sarina niet goed, en had zelf die Cheyenne door laten gaan denk ik. Het is denk ik heel lastig kiezen telkens.
ik ben het ook niet altijd eens met de keus van de jury maar geloof niet in vriendjes politiek en denk dat ze wel proffesioneel genoeg zijn om hun keus daar niet op te baseren. Lauwie voel je je er al minder rot over? Happy wat fijn dat het zo goed gaat met je studie! Chantico leuk dat je nu een buikje krijgt. Alieke je bent flink aan de poets en aan het veranderen geweest zeg! Leuk! Ik heb een nieuwe schoonmaakster gevonden, ze begint 9 nov dus das heel prettig. En ik werd gister gebeld dat mijn nieuwe bank en stoelen volgende week worden bezorgd! Zit al vanaf 3.15 uur op met dochterlief...
jeetje Tesske, dat word hopelijk overdag nog even samen slapen. Is ze dan wel rustig maar erg benauwd, of moet ze dan ook huilen? @ Lauwie, ik vind het altijd knap van mezelf dat ik bijna altijd rustig blijf, maar ook hier krijgen ze misschien eens per dag een snauw omdat ze niet luisteren of blijven drammen. Ik hoop dat het uitgepraat is met je vriend @ Happy, wat leuk dat het allemaal zo goed gaat nu, is die overstap toch goed geweest Ik ga gauw even fietsen met de hond voordat ze wakker worden
petra ze moet in het begin heel hard huilen en zegt dat ze bang is. Meestal word ze na een half uurtje wel rustig en dan ligt ze stil op schoot met af en toe een zielige snik. Fiets ze!
Goeimorgen meiden Ik voel me gelukig weer beter gewoon te veel gedaan weer een leer. Al hoop ik wel dat het snel over is want wil straks eeer lekker alles doen @chantico. Weet niet echt of het de zw. O Ti's meer ik pak elk griepjes virusjes opmme werk dus wel door de zw. Maar van de zw niet echt last
Carmen; oh bah een lange nacht al gehad dus. Lijkt me ook eng voor zo'n klein hummeltje zo benauwd te zijn, dus wel logisch dat ze aangeeft bang te zijn. Heeft ze nog steeds ab? En heb je wel het idee dat het aanslaat? Hoe is het eigenlijk met het knobbeltje wat ze toen in haar borst had. Alweer controle gehad of blijft het gewoon stabiel? Binna; fijn dat je je weer iets beter voelt! Petra;zo jij was er ook alweer vroeg bij. Hier heerlijk in bed gelegen met dochterlief. Helaas ook alweer kennis gemaakt met het kleine krengetje in haar. is dit nu echt een periode of wordt mijn lieve kleine meisje gewoon een mega kreng? pfff vind het soms wel heftig moet ik zeggen. En vooral als ik zelf moe ben merk ik dat ik zooooo weinig hebben kan en dan botst dat natuurlijk gigantisch!
hi meiden, dank voor alle berichtjes, fijn om te lezen dat de meesten het wel herkennen. die peuterpuberbuien is niet mijn ding, hoop dat dat snel over gaat. 2,5 jr toch? en mijn zwangerschapshormonen helpt ook echt niet. dat werkt bij mij echt op mijn emotionele controle. iedereen slaapt hier nog.. ot wel van 4 tot 5 aan het spoken geweest. carmen, jeetje wat heb jij het pittig. dat is toch niet vol te houden? zelf niet fit, zwanger, hard werken en dan zo weinig slaap. hoop dat je dit weekend rust hebt!
Goedemorgen. Ik heb weer even bijgelezen. Maar ik ga nu eerst even mijn kleren aantrekken en als ik tijd heb kom ik nog reageren. Wens jullie in ieder geval een fijne zaterdag. Lauwie, ik herken je uitbarsting ook wel hoor. Heb ik zo af en toe ook last van hoor.
@lauwie en alieke ooo ik ken het. ik heb ook een meisje die me af en toe tot waanzin drijft. laatst niet in de auto willen gaan en dus weg rennen. heb ik haar eindelijk te paken. met moeite in haar auto stoel. komen we thuis rent ze daar weg verstopt zich achter de grote bloem baken oo dan ken ik er wel wat. en zei maar lachen en zo
Alieke, ze heeft nog steeds AB inderdaad en op zich slaat dat wel aan want naast de benauwdheid is ze niet zo vaak ziek als vorig jaar. Toen was ze echt 3 weken in de maand ziek (koorts, snottebellen, spugen, niet eten, benauwd etc.) en nu is ze 'alleen' snotterig en benauwd. Ze heeft deze week best een drukke week gehad met veel verjaardagen en ik merk dat ze al die verjaardagen vreselijk spannend vind en dat eist nu een beetje zijn tol denk ik. Dit weekend gaan we dan ook weinig doen met haar zodat ze even tot rust kan komen, na het eten gaan we wel even een rondje kermis doen omdat ze de lampjes in het donker zo leuk vind maar verder hangt ze nu nog lekker in haar pyjama. Dat knobbeltje word ieder half jaar onderzocht met een echo en het was de laatste keer hetzelfde gebleven dus heel positief. Hier trouwens ook een dwarse peuterpuber, ze luistert vreselijk slecht op het moment. (of nou ja ze luistert wel maar het duurt echt vreselijk lang en dat geduld heb ik niet) En ze wil alles 'zelluf!' doen, zelf bepalen wanneer ze wel of niet naar bed gaat, of ze wel of niet een handje geeft op straat etc. Maar daarnaast is het ook nog steeds een vreselijke scheet als ze haar armpje om me heen slaat en ' alles goed mama?' zegt. Vannacht/vanmorgen ging ik bij haar polsen wat ze van baby's vond en dat werd toch wel een heel leuk gesprek. Ze vertelde dat ze baby's leuk vind en dat je roze en blauwe baby's hebt. Toen ik vroeg hoe je een babytje kunt krijgen vertelde ze dat de roze baby's in een roze tas werden gebracht en de blauwe baby's in een blauwe tas. Op de vraag of Tess ook een baby wilde zei ze eerst dat dat iets voor mama's is en daarna dat dat niet past in haar buik
@juud: volgende keer foto's maken met je mobiel als ze weer op de grond ligt, vinden ze niet leuk haha @lauwie: oh meid schreeuwen doen we allemaal wel een keer, gister zelf ook gedaan omdat hij maar bleef klieren op de trap. zolang je geen lelijke dingen zegt en meppen verkoopt mag je best je stem verheffen hoor en ben je voor mij zeker geen slechte mama hier alles verder goed
Ik heb hier op het moment even heerlijk rustig. Laureen ligt in bed en Joëlle en Dionne zijn naar het zwembad met alle meiden van de turnvereniging. En Gerard is ergens hier in het dorp aan het werk. Dus even lekker tijd voor mijzelf!!!!!!! Ben net al even een beetje in huis aan het werk geweest. Stofzuigen is gedaan, ons bed is verschoond, wasgoed opgevouwen, en boodschappen gedaan. Vindt het trouwens wel fijn om te lezen dat (bijna) alle kinderen in dezelfde buien zitten op het moment. We moeten nog even volhouden en dan is deze periode gelukkig weer voorbij. Wij zijn er natuurlijk het 1e vanaf want Laureen wordt in januari al 2,5 jaar. HAHA
Ola! even snel gescrolld...Fijn he de peuterpubertijd haha. Hier ook zo'n draakje! Maar eh...wie heeft jullie gegarandeerd dat het met 2,5 over is? Het kan nog weleens veel langer duren...hihih. Fijn weekend allemaal!
Marleen, Lauwie heeft ons dat wijs gemaakt, haha Helaas weet is zelf ook dat dit niet altijd waar is, maar daar denken we nog maar even niet aan.
Misschien bedoelde Lauwie niet 'met de leeftijd van 2,5 jaar' maar dat het 2,5 jaar duurt... Peuterpubertijd: hier vooral gericht op dat ze dingen 'zelluf' wil doen en op haar eigen moment. Dus niet nu de slaapzak openritsen omdat we naar kdv/werk moeten, maar lekker nog even genieten van dat warme, zachte gevoel van een slaapzak. En wij dan maar eindeloos lang proberen haar in te doen zien dat het écht fijn is om te gaan ontbijten en dus eerst kleren aan te doen. Want als we het forceren wordt het alleen maar enorm tegenstribbelen en kom je helemaal nergens meer. Dat soort gedrag. En niet naar binnen willen als we buiten zijn. En niet naar bed willen overdag. Soms veren we mee, soms bieden we haar een alternatief dat haar wel aanspreekt (wél mee naar binnen en dan daar dvd mogen kijken, erg hè, je kind zo paaien...), soms zetten we onze ouderlijke macht in: haar oppakken en meetillen, of ze huilt/roept/tegenstribbelt of niet, of haar juist weer terug in bed zetten en zeggen 'nou dag dan, ik ga naar beneden'. Die laatste twee opties voelen vaak niet of niet helemaal goed, maar ja, je kan niet altijd meeveren en haar haar zin geven. Omdat we haar 'gebruiksaanwijzing' steeds beter leren kennen, kunnen we steeds vaker confrontaties voorkomen en gaat het eigenlijk best goed hier, het omgaan met de peuterpubertijd. Carmen, wat een geweldig gesprekje met Tess! Vanochtend lekker met vriendinnen en kinderen ergens wat wezen drinken. Ze hebben daar lekkere koffie, lunch, een speelhoek én ze ergeren zich niet rot aan rennende en lachende kinderen. Da's relaxt zitten dus. Errug gezellig dus.