Augustus 2008 deel 9

Discussie in 'De mama's' gestart door sjorsje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    Goedemorgen dames!

Denk een beetje hetzelfde als petra. Ik vind bijv aan tafel blijven zitten bij het eten ook erg belangrijk. Iets zelf pakken bij verjaardagen mag hier ook niet.

Trap lopen gaat hier precies zo....en laat haar dan ook geworden. Ze willen heel graag alles zelf doen en probeer haar daar ook zoveel in te steunen.
    Voor de rest als ze zon bui heeft negeer ik haar en dan staat ze meestal zo weer bij me en praat ik dan even met haar.

petra: apart idee he dat het 3 jaar terug alweer is.

Zie dat er veel leuke feestjes gisteren waren! Pff hier een giga dip wat betreft dieet. Vind het niks aan die shakes meer...Nu 14 kilo kwijt dus das harstikke fijn maar ben echt blij als ik weer brood en fruit mag eten. 8 november dus nog een dikke week volhouden!

Stomme is dat je gewoon eten en gezelligheid met elkaar ascosieert dus meestal denk ik in het weekend pff ga maar op tijd naar bed...:);)

chantico: geweldig jou verhaal van de rode stoplicht! En oh zo herkenbaar!

2. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    lique: denk maandag of dinsdag maar ga er niet van uit dat het wat wordt. Als ik zon persoon tegenover me had zitten had ik haar denk ik ook niet aangenomen.

Wie doet er trouwens aan sint maarten????? Hebben jullie al iets bedacht wat betreft lampion?

3. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Miepie, hoe herkenbaar, dat je drank en eten met gezelligheid associeert. Dat heb ik vroeger ook wel gehad. Nu gelukkig minder. Krijg je handvatten voor dit soort dingen, je hebt toch ook menal coaching. Misschien hebben die tips ook voor de toekomst.

En niet zo negatief over jezelf! Zo erg kan het niet zijn!!!

Hier ook sint-Maarten, lampionnen worden op KDV gemaakt.

4. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    ja gelukkig wel! Het was 5 uur nieuwe tijd dus eigenlijk 6 uur. Ik mocht uitslapen maar tess wil de laatste week alleen maar mama dus ze was het er niet mee eens dat papa er met haar uitging en ze ging keihard op mijn deur staan bonken en weigerde met mark mee te gaan naar beneden. Uiteindelijk hebben we haar maar bij ons in bed genomen (waar zij tegen mama aan moest liggen en ze papa bijna uit bed drukte zover mogelijk bij mama vandaan) en heb ik zandkasteel op de laptop gezet zodat we in ieder geval nog lekker konden liggen, slecht he?

Ik reageer later wel even op de buien.

5. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Idd erg gek. 3 jaar geleden stopten ik met de pil met de gedachte dat ik onvruchtbaar zou zijn (ivm ziekte) en toen was het meteen raak :$ Nu zijn we al weer 2 geweldige kindjes rijker :)

6. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Buien; Hier valt het gelukkig mee. Wel heeft hij echt een eigen willetje. Als we alleen zijn gaat alles goed, maar zodra er iemand anders bij is (mijn moeder of mijn man) dan tel ik niet mee. Voor alles gaat hij dan naar de ander toe :(

7. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Buien; ik heb er vanmorgen alweer 1 meegemaakt. mevrouw wilde haar kleren niet aan. En alles wat ik dan zeg of doe ik verkeerd. Eigenlijk weiger ik dus ook om haar in hemd en onderbroek mee te nemen naar beneden, want aankleden doen we gewoon boven klaar. Ben ik nu te streng denken jullie?

Ik weet van mezelf dat ik heel streng en consequent ben. Dat ben ik op school ook en ik verwacht gewoon dat ze luisteren. Ik hou dus ook echt vol en pak Danique soms ook best aan. Zoals vanmorgen dan pak ik haar echt even vast en kleed ik haar onder dwang en luid gekrijs aan. Daarna knuffel ik wel uitgebreid met haar en leg ik haar uit waarom het zo moet. En dan snapt ze het wel. Een kwartier en een natte trui van de tranen later is het allemaal weer opgelost. Maar pfff wat voel ik me dan rot!

Verder zoals het trap lopen mag ze zelf, en beetje kletsen enzo onderweg vind ik prima. Maar treetje op, treetje af of springen op de trap vind ik dan juist weer niet goed.
    Verder laat ik haar wel veel de keuze tussen 2 dingen, dus welke jas, welk boekje we gaan lezen, of ze in de kinderwagen gaat of gaat lopen (en luisteren!), maar mijn dame vindt dat de 2 dingen die ze aangeboden krijgt niet naar haar zin krijgt en dan begint het gekrijs weer.

Wij gaan snel wat eten; want over een half uurtje gaan we naar kids city!

8. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    brrr...heb net met afschuw een verhaal gelezen in de lounge die een abortus heeft laten doen bij een baby die 17 weken oud was.... Kan me echt niet voorstellen dat je dat kan doen, maar goed kan ook niet voor die persoon oordelen hoe die zich voelde.

9. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    ik ben best streng geloof ik.
    Zo vind ik dat een trap geen speelgoed is en dat je daar dus gewoon in 1x op of af loopt. Als we gaan wandelen mag ze kiezen tussen lopen of de buggy waarbij ik duidelijk zeg dat als ze kiest voor lopen ik haar dus niet ga dragen en dat ze netjes moet luisteren. Ik draag haar dan ook echt niet (tenzij ze niet luisterd en dwars doet, dan slinger ik haar over mijn schouder ;) of als ze benauwd/kortademig is) en dat resulteert wel eens in een jammerend kind dat achter me aan sjokt. Meestal probeer ik dat dan wel om te buigen door samen te gaan rennen of dingen aan te wijzen zodat het voor haar leuk blijft.
    Ze moet mij een handje geven op de parkeerplaats en doet ze dat niet dan pak ik haar wel vast. Ze moet op de stoep wachten als ik de tassen in de auto doe etc.

Ik vind het niet erg als zij van tafel wil terwijl wij nog eten, wij zitten altijd vrij lang aan tafel en dan heeft zij al voldoende gegeten en is het voor haar een hele lange zit om op ons te wachten. Dat wachten komt wel als ze ouder is.

ze mag zelf kiezen welke jas ze aan wil, mag zelf haar kleren aan doen (en we zetten daarvoor extra de wekker wat eerder), ze mag kiezen wat ze op haar brood wil, ze mag kiezen of ze wil badderen/douchen of gewoon gewassen wil worden voor dat ze haar pyjama aankrijgt en ze mag kiezen of ze tv wil kijken of een verhaaltje lezen voor het slapen gaan.

Als ze dwars is laat ik haar meestal even razen (want ze hoeft niet alles goed te vinden en het er mee eens te zijn) maar als ze doorslaat probeer ik haar af te leiden of ik laat haar even tot zichzelf komen in de bij keuken. Als ze dwars doet in de winkel zet ik haar daar in de hoek.

10. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Tesske, pff, nou hopelijk voel je je wel wat beter vandaag. En das al een aardig duidelijk beeld hoe je op buien reageert toch ;)

@Miepie, oei klinkt niet best, ga zo eens kijken!

@Duster, ja ongelooflijk toch!

11. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    goeiemorgen meiden

zo hier zaten we al om half 7 aan het brood haha klote uurtje
    maar goed heb verder tot half 11 liggen meuren ;)

@mik: muts haha of ben je die aan het breien ??

hier mag bijna alles wel in huis, behalve slaan, gooien en schoppen en alles binnen de perken
    en graag mijn ramen heel houden vind ik ook fijn ;)

beetje klooien mag van mij best, een pak poedersuiker eens in de zoveel tijd door de keuken kan ik ook wel om lachen

of ben ik nu te makkelijk??

12. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    nee hoor jenny. vind sommige dingen best leuk en ze mag best kind zijn van me en af ent oe wat gekkigheid uithalen. beetje stout zijn mag. alleen zodra het gevaarlijk word houd het op!

hier liggen allebei de kndjes in bed. nu even wat doen hierzo en vanmiddag op visite bij vrienden in egmond!

ik ben trouwens begonnen met een sjaal voor poppie! (pop van donique) klein beginnen he? hahahahahhahaa

hoe gaat het nu met je (.) (.) ???????????????????? hahahahahahaha

13. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    ja das wel heel klein haha 2 x steken en weer loshalen en je bent er
    met mijn nieuwe vriendinnen gaat het heel goed haha

14. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    doen je vriendinnen al wat minder zeer?

nee iets van 10 steken naast elkaar en toch wel best lang . ze heeft een baby born pop en die zijnn nog best groot!

15. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    mik: ja hoor, kan weer normaal leven hihi

16. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    hahahaha gelukkig maar!

ik ga ff hyvesssen miranda!

17. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Haha ik wilde goedemorgen schrijven maar het is al middag zie ik.
    Dusssss goedemiddag.

Gerard is aan het voetballen en wij (de rest van het gezin) zijn vamorgen lekker lui.
    Moet kunnen op zondag vind ik.

Ik zie wel dat de meesten er lekker vroeg uitwaren, haha.
    Leuk dat uurtje tijdsverschil.
    Hier zaten ze ook voor 8 uur beneden.

Iedereen een hele fijne zondag.

Oja, 3 jaar geleden was ik bijna zwanger!!!! hihi

Jenny, fijn dat het goed gaat.

18. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Haha is goed hoor. ;)

19. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    is gedaan!

20. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Carmen in wat ik lees over jouw opvoeding denken wij aardig hetzelfde, maar ja ik vind het soms wel heel erg lastig als Danique dan weer zo'n bui heeft en niets wil en tegenwerkt enzovoort. Ze moet gewoon leren dat sommige dingen moeten, zoals bijvoorbeeld je kleren aan doen.

JennyS; krijgen we nog voor en na foto's ;)

Hier een leuke meeting gehad in Kids city. Was erg gezellig en Danique heeft heerlijk gespeeld. Dan merk ik toch dat ze wel een lieverd is. Bijvoorbeeld bij het weggaan zie ik toch andere kinderen ontzettend tegenstribbelen. En danique roept eerst ook wel dat ze niet wil, maar uiteindelijk blijft ze heel lief bij me staan en doet ze jas en schoenen netjes aan (nou ja ik bij haar natuurlijk). In het begin heeft dit ook veel strijd opgeleverd, maar ik merk dus wel dat volhouden helpt bij haar.

Ze eet nu heerlijk een cracker. Vanmorgen was brood een drama en is ze met een beker fristi en 2 happen brood meegeweest. Nu eet ze lekker een cracker en die gaat zo naar binnen.

Deel Deze Pagina