Augustus 2008 deel 9

Discussie in 'De mama's' gestart door sjorsje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Jenny, dus je hebt je borsten? Ben je er tevreden mee/over?

Alieke, een vriendin van me heeft haar dochter een keer in de pyjama naar school gebracht omdat zij weigerde haar kleren aan te doen.
    Kindje heeft nooit meer moeilijk gedaan met het aankleden :D
    Ze was natuurlijk al wel wat ouder dan die ukken van ons dus denk dat het bij die van ons nog veel doet.

Tess kan trouwens verder ook wel heel netjes zijn hoor.
    Na een (verjaardag)feestje zegt ze dat ze het een leuk feestje vond, ze zegt altijd netjes dankjewel of alsjeblieft, ze vraagt netjes of ze er langs mag als iemand aan de kant moet, ze zegt altijd dat ze een cadeautje wat ze krijgt mooi vind en als we uit eten gaan ( restaurant maar ook gewoon bij vrienden, familie) zegt ze dat het lekker was. Dat vindt ik toch wel heel correct gedrag van haar.

Ooh ja weet niet meer wie het vroeg maar iemand vroeg hoe ik het had met het shoppen?
    Nou ik heb een nieuwe bank en 2 stoelen besteld en Mark was het er alleen mee eens als ik zou zorgen dat dat bedrag binnen 3 maand weer op de spaarrekening stond. ( we hebben onze huidige banken nog geen 2 jaar) En aangezien ik dat beloofd heb doe ik dus even rustig aan en shop ik niet zoveel. ;)

2. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Oh maar dat mag hier ook wel hoor, heb Tess ook geleerd dat pietjes met pepernoten strooien dus hier vlogen vanmorgen ook de pepernoten door de woonkamer. :D

3. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    @miranda: heerlijk zo'n dag ;)

@tesske: via pb kan je wel een verslagje krijgen

@alieke: haha wat denk je zelf haha NOT

4. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    ik denk dat ik ook vrij makkelijk ben. vind het ook fijn als het gezellig is. maar natuurlijk hier ook regels en geen dingen die ik gevaarlijk, ongezond of onaardig voor anderen vind.

ik doe veel met geduld, keuzes, overtuigen en creativiteit. ze mag zelf doen wat ze zelf wil doen, en ik help ook zodat ze veel zelf kan. iets anders leuks beloven heb ik geen moeite mee zolang het niet iets is wat ik niet ok vind (geen snoep en liever geen tv). maar bij ot werkt 'dan gaan we lekker een broodje eten' rond lunchtijd net zo goed. en wat goed helpt, is er een spelletje van te maken. als we naar boven naar bed gaan kiezen we hoe ot naar boven gaat. als een helicopter of als swieber de vos of wat dan ook. het werkt. ze wil mee naar boven, gezeur over nog een dora houdt op en ze bedenkt vaak zelf hoe. ook leuk om te zien hoe het haar fantasie stimuleert.
    dwang is echt mijn laatste redmiddel en vind ik echt vreselijk. af en toe ontkom ik er niet aan.
    ik probeer dus buien te voorkomen en aan het begin van een bui probeer ik ook nog wel of ik het om kan buigen, maar als niks goed is laat ik haar huilen en rondlopen totdat ze zelf stopt en weer naar me toekomt. soms helpt het als ik iets ga doen wat zij leuk vindt. een boekje bekijken bijv. als ze echt over de pis is geef ik haar nog wel eens een speen om te kalmeren.

5. Chantico

Chantico Niet meer actief

Leuk al die verhalen over hoe iedereen omgaat met de peuterpuberbuien. Wat ik doe:

Geen haast hebben maar de tijd nemen voor bepaalde dingen, zodat ze dingen zelluf (= langzaam) kan doen zonder dat ik me erger en ga pushen.

Bij sommige dingen vasthouden aan wat ik wil (Wil ze haar slaapzak niet uit? Dan gaat ze weer in bed, licht uit en mama weg. Kom ik terug, is het weer hetzelfde verhaal? Nogmaals alleen achterlaten. Meestal is dan het kwartje wel gevallen dat ze beter mee kan werken.) (Heel af en toe, als ze niet mee naar buiten wil, zeg ik wel eens ‘dan blijf je maar alleen thuis, want ik ga nu boodschappen doen’. Gelukkig test ze m’n bluf dan niet en wil ze dan toch liever mee, maar wel riskant want er komt vast een dag dat ze me dan als reactie uit gaat zwaaien…)

Bij andere dingen accepteren dat zij niet altijd hoeft de doen wat ik zeg, maar ik ook wel eens kan doen wat zij wil. (Wil zij graag links de straat uit, en kunnen we dan óók met een omweg bij de winkel komen, dan kan dat eigenlijk net zo goed als rechts de straat uit gaan.)

De oude truc van het afleiden helpt ook nog wel eens. (Wil ze niet meelopen, dan wijs ik haar op een ‘streep’ op de stoep in het plaveisel die toevallig de kant op loopt die ik op wil, dan wil ze daar vaak wel overheen met me meelopen. Of ik vraag of zij het tasje wil dragen als we de winkel uit moeten, dan wil ze opeens wel mee.)

Pff, ik doe verder vast nog wel meer, maar daar kom ik even niet op. En ga nu iets anders doen dan zp-en ;)

Later!

6. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    3 jaar geleden toen liepen we bij de gyn en rond deze tijd had ik de baarmoederfoto waarbij ze je eileiders ook doorspuiten. ik was nog bang dat het nooit zou gaan lukken.

alieke, waar heb je die maillot gekocht? en hoe zit ie? ik vind ze allemaal zo strak om mijn buik.

vanochtend met de nieuwe laarsjes in het bos gewandeld inclusief in plassen springen en daarvoor bij opa en oma op de koffie geweest. nu lig ik lekker in bad.

7. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Ik lig in bed. Hopelijk kan ik een paar uurtjes slapen,want ik sta op ontploffen. Het lijkt de laatste tijd weer wat minder te gaan. Ik lijk weer terug bij af...... Pff, terwijl ik dit typ wordt Jasmijn weer wakker

8. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    duster, balen zeg! is je man thuis dat je toch ff kan slapen?

9. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Nee, die is helaas werken. Ze is echt helemaal hysterisch en ik kan ondertussen ook alleen nog maar janken. Ben zo'n slechte moeder vandaag....

10. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Lauwie; ik heb deze van mamalicious gekocht en zit nu nog wel fijn moet ik zeggen. Het is een maat l/xl en dat terwijl ik normaal ook zelf wel xl heb. Hij zit in elk geval lekker hoog om de buik.
    Heb ook een mooie legging van Noppies en die zit ook heerlijk. Ik wil dus allemaal die hoog om de buik vallen, want die underbelly dingen loop ik de hele dag mee te heisen en vind ik erg vervelend.

Ik vind het leuk om te lezen wat iedereen bij de buien doet zeg. En ik merk dat ik ook wel veel dingen doe zoals iemand van jullie. Toch wel fijn om te lezen hoe je bezig bent de opvoeding.

Jenny, flauw hoor. Maar wil wel een pb over hoe het is verlopen.

Chantico; DAnique laat zich niet imponeren als ik zeg dat ik alleen ga. ik heb zelfs al wel eens in de auto gezeten en haar binnen achtergelaten. En pas toen begon ze te roepen en te zwaaien dat ze toch mee wou. Maar had de auto al gestart en was me flink aan het bedenken hoe ik het verder aan zou gaan pakken.

Carmen; bij mij in de klas ook een treuzelkind die verschillende keren bijna in pyama op school is gekomen. Maar telkens toch net eieren voor haar geld koos.

Duster; wat vervelend dat het weer minder met je gaat. Maar blijf positief meid! Dat helpt het beste! Een mindere dag hoort er bij. Neem je rust zoveel als je kunt!

Danique ligt heerlijk te slapen, al vanaf 1 uur. Wat is dat fijn zeg; lig heerlijk op de bank met laptop en boekje.
    Ik hoop 1 ding, dat Danique vandaag gaat poepen, want vanaf vorige week zondagmorgen is er geen goede poepbroek meer geweest. Heb haar dus de afgelopen dagen wat lactosedrank gedaan zodat het niet keihard wordt, maar mevrouwtje weigert gewoon uit eigenwijzigheid. Ze zegt gewoon; ik ga niet poepen.
    Dus hopelijk kan ze het niet meer tegenhouden nu ze een paar dagen drankje krijgt. Net kwamen er al wel dikke scheten dus het begin is er gelukkig!

11. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    duster, wat vindt jasmijn van de tv? ff ervoor parkeren dat je zelf ff op adem kan komen? als je er doorheen zit een uitkomst vind ik! sterkte!

alieke, heb je die ergens besteld? ik heb nu een (legging) van de hema die heel fijn mee rekt. hopelijk idd vandaag een goeie poepbroek. komt het door zindelijk worden?

12. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Tja regels. dankuwel, pardon en alstublieft, geen schoppen, schreeuwen, schelden en slaan. Aan tafel zitten zolang we nog niet klaar zijn. Niet op tafel zitten staan. Geen schoenen op tafel. ehh. eerst een broodje daarna wat anders.
    Dit zijn een beetje de basisdingen. Na 1 waarschuwing naar de gang, maar dit is gelukkig maar 1x per week raak ofzo.

13. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @ Lauwie: Ik wilde haar eigenlijk in haar bed laten, want ze heeft vanmiddag dus weer niet geslapen. Nu ze bij mij in bed kan spelen en kruipen is het goed

@Alieke: Wat heerlijk dat ze overdag nog zo goed slaapt. Hopelijk kan ze snel poepen. Ik merk helaas dat het elke dag iets slechter gaat. Zie nu dus al verschrikkelijk op tegen morgen

14. aliekeleppink

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Lauwie; ik heb hem gekocht bij een positiekledingwinkel, prenatal heeft ze ook van noppies. Van noppies ik dacht 15 euro en die van mama licious waren een tientje. En echt waar zit heerlijk!
    En dat poepen nee heeft ze al heel lang telkens gezeur mee. En dan gaat het heel lang goed en dan ineens niet meer. Nu had ze laatst op het kdv sudo op haar billen gehad en eigenlijk vanaf toen is het verschonen een drama geweest en wil ze dus niet meer poepen. Op kdv aangegeven dat ze geen sudo meer bij haar mogen gebruiken, want ze vertelde dus dat leonie(leidster) zalf op haar billen had gedaan en dat het veel au was.
    maar madam weigert nu dus te poepen sinds een paar dagen. Misschien toch ook bang dat het pijn doet ofzo. Zindelijk worden ben ik niet echt mee bezig. ze mag op de wc plassen wat ze graag wil als ik zelf ga, vanmorgen meegenomen toen ik moest poepen, maar nog niets gekomen. Wel wat scheten vanmiddag, dus hopelijk komt het los.

Duster; wat vervelend zeg dat je het zo voelt. Morgen gelijk weer de huisarts bellen hoor! Het ging juist een stuk beter, dus dat moet je volhouden! Dus bellen en zeggen dat het weer slechter gaat. HIj weet vast wat te doen!

Ik heb net spelletjes gedaan met Danique. Erg leuk. Ze heeft voor haar verjaardag een bumba 8 in 1 spellendoos gekregen; is nog wel wat moeilijk, maar kleuren sorteren, 2 dezelfde dieren bij elkaar zoeken en vormen puzzelen vond ze superleuk om te doen. Nu hebben we beiden chipjes en zitten we heerlijk tv te kijken naar het zandkasteel. Eindelijk een gezellig discussieloos middagje met mijn meisje! Voel me echt gelukkig, vooral toen de kleine krummel flink aan het schoppen was toen ik met Danique een spelletje aan het doen was. Ik geniet vandaag dus!!!!

15. Chantico

Duster, wat balen dat je weer een mindere dag / tijd hebt. We hebben allemaal wel eens van die dagen dat het allemaal niet werkt, dat een kind niet wil slapen terwijl je zelf kapot bent, etc. Kan me heel goed voorstellen dat jij daar extra bang van wordt, omdat je gewoon teveel van die momenten hebt moeten doormaken. Maar morgen kun je je misschien weer beter voelen. Ik hoop het in ieder geval voor je. En je bent een superlieve mama, dat weet ik zeker!

Alieke, ik wens je vandaag als bonus op zo'n heerlijke middag een mooie, grote poepbroek toe :D (van Danique dan, hè! ;))

16. Chantico

Hebben jou kinders geen peuterpuberbuien? Want bij ons ontstaan die meestal niet n.a.v. zulke regels als jij hierboven schetst, maar meer rondom iets anders willen dan papa/mama wil, en dan niet iets ondeugends, maar gewoon langer buiten spelen of langer wakker zijn, linksaf willen ipv rechtsaf, zelf de trap op willen klimmen en niet getild worden ook al duurt het tien minuten, héél graag dvd willen kijken, etc.

17. aliekeleppink

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Ja dat herken ik, die regels zijn wel duidelijk. Maar Danique heeft zich bedacht dat ze bijvoorbeeld een soepstengel met kaas wil terwijl ik het eten bijna klaar heb. Dat kan dus echt een giga strijd opleveren. Tegenwoordig komt ze regelmatig ko er al mee aanlopen. Dan moet ze het terugleggen en dat doet ze redelijk. Ik moet eerlijk zeggen dat dit nu beter gaat. Maar inderdaad op het meest stomme moment kan het ineens mislopen.

Onder de douche vandaan komen en afdrogen is ook telkens strijd. Madam wil blijven douchen, ookal heeft ze er al heel lang onder gestaan.

Nog geen poepbroek gesignaleerd, vanmiddag wel goed fruit gegeten en al flink wat gedronken vandaag, dus ik denk dat het niet uit mag blijven vandaag. Al zou het natuurlijk ook morgen kunnen komen.

18. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Chantico, tuurlijk wel. Al moet ik zeggen dat het bij Djim nog rustig is. Die wordt niet zomaar panisch. Die heeft alleen nog maar op de gang gestaan door niet aan tafel zitten gaan en slaan ofzo. Maar geen hysterie. Das typisch meiden (zo ervaar ik dat hier iig). Sam kan van een verkeerde trui, of als ik haar vast pak (au au au) helemaal over de rooie gaan. Ik zal eens opletten wat nog meer(zeker weten). Maar mama is op dit moment wat kribbig, dus die is eerder hysterisch dan de kids.

19. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Alieke bij welke positiekleding winkel heb je dat gekocht? in de buurt?

Chantico hier zijn het ook meer de aanleidingen die jij noemt :D

20. aliekeleppink

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Carmen; ik heb kleren gekocht bij inposition in Hengelo.
    En ga regelmatig naar It's Time in Rijssen. Dat komt omdat mijn ouders daar wonen, dus ben daar toch wel zo'n 1x per week.
    Deze heb ik gekocht in Rijssen.

Danique is net heerlijk onder de douche geweest, helaas nog geen poep. Ze heeft nu wel een dikke buik, maar ja ze zegt zelf nog steeds dat de poepjes op zijn. Schenk er maar even niet teveel aandacht meer aan. En zowaar zonder krijsen onder de douche weg! Heerlijk! Ze gaat nu straks lekker het bedje in.
    Raymond is net in huis gekomen en hebben besloten lekker eten te laten bezorgen, heerlijk!

Deel Deze Pagina