Augustus 2008 deel 9

Discussie in 'De mama's' gestart door sjorsje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hoe weet je dat jenny? ken je die? daar is ze idd voor ingeloot. we wachten idd nog maar een jaartje ;)

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Wij hebben volgende week een afspraak bij de basisschool waar we Lianna naartoe willen doen. Hier kennen ze ook geen wachtlijsten en deze school zit aan het eind van onze straat.

Wat voor school is dat dan Lauwie?

3. @ dames met slaapgebrek, sterkte vandaag!
    Tygo was 1 keer wakker, dit keer, moet zeggen dat ik nu zeker al wel 4 dagen hele nachten heb door mogen slapen, extreem fijn. Daarvoor was hij ookal weken aan het spoken. Hopen dat het hier weer bij blijft!

@ lauwie: hahahaha, grappig! Je zal wel effe verbaasd hebben gekeken :p

@ juud: gefeliciteerd met je theorie!!!!

@ petra: spannnuuunnnddddd... Maken jullie er nog een leuke/ bijzondere dag van?

Eten: bij ons wordt ook gegeten wat de pot schaft, als Tygo niet wil eten, maak ik er geen drama van, maar hij moet wel blijven zitten tot wij klaar zijn met eten en als hij vraagt om een toetje, zeg ik tegen hem dat hij eerst meer moet eten voor hij een toetje krijgt. Verder hoeft zijn bord in principe niet leeg, als ik zie dat hij voor zijn gevoel gewoon lekker heeft zitten eten, alles geproeft heeft, vind ik het goed.

4. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    lauwie: hihi heb ik zelf op gezeten, heel tevreden over ;)

5. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    ja wij wel
    we hebben ook afgesproken, wie wie pakt als er brand is en waar we weg vluchten!!
    enik vind dat wel belangrijk, dat dat duidelijk is.....je weet maar nooit, je moet er nooit vanuit gaan natuurlijk, maar toch!

6. foreverfriend

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    juud
    gefeliciteerd met je nieuwe baan, had ik even gemist geloof ik!
    en dat Giulia zo huilde heeft misschien met de storm te maken? of waait het njet zo hard in R'dam?

puck
    veel plezier

En ze slapen daar altijd beter dan thuis? vraag me niet hoe dat kan....misschien hoort mn schoonmoeder niet zo goed?

eten:
    hier geen strijd hoor, wij houden het altijd gezellig aan tafel.
    Britt eet eigenlijk alles en wil ze het dat moment niet proeven, dan wel vaak iets later! is gewoon een eigenwijs ding!:$

7. foreverfriend

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    school
    nou gelukkig zijn er hier geen wachtlijsten, want kids worden pas ingeschreven als ze 3 jaar zijn!
    Dus ouders hebben even de tijd om uit te zoeken welke school het beste bij hun kind past! en geen stress dat je kind niet naar de juiste school kan/mag

8. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    ff: goed dat jullie ook een plan hebben
    ik ga die vanavond maar eens bespreken

9. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ik heb het hier ook maar eens in de groep gegooid. manlief gaat naar zolder om donique te pakken en ik pak sydney. en dan gaan we qfhangend waar de brand is naar de trap of naar de veranda via het slaapkamerraam!

10. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    hey dames,

vluchtroute: moet eerlijk wezen dat we daar niet echt overgehad hebben. Wel hebben we rookmelders alleer moet daarvan eentje nieuwe batterijen...:) Echt erg....

Weet niet wie het vroeg maar mn dieet duurt nog tot juni volgend jaar. Die shakes duren tot 30 november en daarna gaan we weer gewoon eten en dan via hun 2 x in de week sporten. krijg binnenkort een test over wat mn conditie is en van daaruit krijg je een `plan van aanpak`.

juud: spannend zeg proefdraaien! Je hebt die baan volgens mij wel binnen! voor hoeveel uur is dat dan?

dames die weinig hebben geslapen: sterkte vandaag!

petra: erg spannend! En gaan jullie nog ff samen rosmantisch uit eten? Heb nog ff gezocht en dit was onze tekst voor de daggasten:

De dag dat wij elkaar het ja-woord geven,
    willen we graag samen met jullie beleven.
    Wij vinden het daarom fijn,
    als jullie om 13.00 uur bij ons huis kunnen zijn.

Nadat er ja is gezegd gaan we naar
    Westerburcht in Westerbork
    hier wacht de bruidstaart en het diner
    als het toetje dan is geweest
    is het tijd voor een knallend feest

Dit komt dan aan de kant te staan waar niks staat aan de binnenkant van de kaart:
    Onze huwelijksreis is reeds gepland,
    Dus een envelop is waar u ons het meest mee verwend!

Zit ff te twijfelen om ff naar emmen te gaan....heb wel zin maar heb wel veel last van mn kiezen nog. Wou al ff wat kadootjes kopen voor sinterklaas dan heb ik dat gehad.

11. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    heb voor malou net trouwens een dekbed gekocht van lief! Bij wehkamp is er nu 20% korting op van alles.

12. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Maar dan zijn ze nog super duur joh. :$

13. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    :( Niet mijn bedoeling hoor.

14. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0

Ik heb een mega tas met blokken staan, een soort krui/kiepwagen en een bus en er wordt nooit naar omgekeken! Maar dat zijn niet die minibloks, maar die hele grote.

15. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Waar is iedereen vandaag toch?????? (van het mooie weer aan het genieten hihi)

16. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Haha, genieten van die heerlijke wind door je haar...

17. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ben aan het poetsen :D

18. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ik ben net terug van boodschappen doemn en zo werken!!!!!

bah wat een piepweer!

19. Zo heb ik het eigenlijk ook niet opgevat, maar tekst is op verschillende manieren interpreteerbaar hé? ;)

Je hebt toch gewoon altijd een beeld van andere mensen, hoe ze zijn, etc.
    Denk dat Marleen's reactie meer daar mee te maken heeft?

@ lauwie en binna: iedereen voedt natuurlijk anders op, de reactie van binna vind ik ook niet met sterk en zwak te maken hebben en dan nog, al geef je een keer toe aan je kind omdat je zelf niet de puf hebt om de strijd aan te gaan, dan is het altijd nog je eigen keuze natuurlijk

Ik vind dit wel een heel moeillijk onderwerp en probeer mijn eigen balans te vinden.

In dit specifieke geval, zou Tygo absoluut geen ander eten/ groente krijgen, daar begin ik niet aan, maar als hij niet wil eten, ook dikke vette prima, maak ik geen strijd van.

Ik ben het met je eens Lauwie dat je je eigen grenzen stelt, maar dat een kind hierbinnen ook keuzes moet hebben, maar ik vind het soms wel lastig om te bepalen of de grenzen die ik heb gesteld "zo belangrijk" zijn dat ik hier stand in moet houden of dat ik Tygo daar tekort mee doe.
    Vind het even moeillijk om uit te leggen, maar ik probeer het:
    Ik heb een heel sterk karakter en wil alles op mijn manier...
    Je raad het al ;)
    Tygo heeft een heel sterk karakter en ook hij laat op sommige momenten dan zijn eigen willetje zien tot schreeuwen en rood worden aan toe soms....

Hoewel het gedrag niet gewenst is, vraag ik mij dan soms wel af; waar doe ik beter aan, mijn zin doorzetten waarbij het een strijd wordt tussen Titans lijkt het, tot ik hem breek en hij toegeeft of is het 'niet belangrijk' genoeg om er een strijd van te maken en geef ik hem zo nu en dan toch zijn zin, zodat hij ook het gevoel heeft en leert dat zijn mening en wil er ook toe doet...

Ik vind het echt een lastig ding...

20. @ carmen: hoe is het nu met je???

Deel Deze Pagina