Augustus 2008 deel 9

Discussie in 'De mama's' gestart door sjorsje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    ah wat super zeg!!!

2. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Leuke foto's Setteke, en wat hij lekker verwend!

Lauwie, erg leuk geworden met dat behang! Slaapt otilie nog in een ledikant?

Marleen wat leuk dat Thomas zo trots is op zijn gevangen vis!

Happpy, hoe gaat het met je opleiding?

3. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    @ Setteke: Leuke foto's! Tymen is lekker verwend!

@ Carmen: Thomas kwam net helemaal met een bigsmile naar buiten. De juf had aan iedereen de foto laten zien en hij voelde zich zo trots, zo leuk!!! Voel je je al beter?

4. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    dames een vraagje over wat jullie zouden doen in de volgende situatie:

Heb gesolliciteerd op een functie voor 28 uur. Werd vorige week woensdag gebeld met de vraag of ik op gesprek wou komen waarbij ze gelijk aangaf dat het niet voor 28 uur was maar voor 32 uur. Dit was fout gegaan bij de website.

Had zoiets van gesprek kan altijd en heb afgelopen vrijdag een heel leuk gesprek gehad. Heb alleen zoiets van dat ik 32 uur veels te veel vind om te werken. En voel me daar niet echt goed bij.
    Ook kinderopvang is een probleem dan zou het inhouden dat ik in eerste instantie de kids naar 3 verschillende oppassers moet brengen en wat misschien 4 wordt als mn moeder weer fulltime gaat werken.

Pff financieel is 32 uur niet nodig maar waar ik bang voor ben is dat als ik geen werk heb in het nieuwe jaar ik ook geen recht meer heb op kinderopvang wat inhoud dus dat ik mijn geweldige oppas kwijt ben. Er is hier daarbij ook nog een tekort aan gastouders/creches. Moet de kinderopvang al per 30 november opzeggen aangezien ik een kalendermaand opzegtermijn heb.

Mark vind dat ik de baan moet nemen en van daaruit verder moet gaan kijken maar dan blijf ik aan het jobhoppen en stop ik mijn energie in een bedrijf waarvan ik al weet stop er toch weer mee.

ik weet het niet meer.....

setteke: leuke fotos zeg! Tymen is goed verwend!

marleen: geweldig dat thomas zich zo trots voelde. Zal jou ook wel een heerlijk gevoel geven!

lauwie: echt mooi het behang!

5. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    miepie: kan me voorstellen dat je twijfelt, maar ik denk dat je het alsnog moet proberen maar wel als je zeker weet dat je kindjes goed terrecht komen en je moet de baan ook echt leuk vinden
    moeilijk hoor

6. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    @Carmen, met de opleiding gaat het goed. Vind de afdeling hartstikke leuk waar ik nu werk (orthopedie). Het is een leuk team en je hebt echt het gevoel er bij te horen. Verder gaat het op school ook goed.
    Het is wel veel, maar over een klein jaar ben ik klaar met school en hoef ik alleen nog maar te verlengen op het werk.

@Miepie, moeilijke keuze. Is er geen mogelijkheid om over een paar maanden minder te gaan werken?
    Ik vind zelf 32 uur echt veel. Doe het nu ook, maar vind het veel.
    Is het geen mogelijkheid voor Mark dat hij bijvoorbeeld een dag in de week ouderschapsverlof op neemt. Dan kan is het wel te doen denk ik.

@Setteke, leuke foto's zeg. Zo te zien is Tymen goed verwent.

@Marleen, is goed. En wat leuk dat Thomas zo trots was haha.

7. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    happy: mark kan niet een dag minder werken dat is niet mogelijk met zijn werk. Dus dat is al geen optie.
    Waar ik heb gesolliciteerd zitten ze nu met zn 2en op kantoor en dan dus met zn 3en en ze hebben duidelijk aangegeven dat minder werken geen optie is. Kan alleen de maandag vrij krijgen en dat is juist net de dag dat ik oppas had.....

8. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    grrr is er geen zp storing hadden wij internet storing.

@miepie kan je niet vragen of je het even goed in 28 uur kan doen.

@setteke leuke foto's en hij is lekker verwend

@happy wat mijn betreft mogen er wel kindjes van de lijst waarvan de mama's hier niet meer mee schrijven. en wat leuk dat je opeiding goed gaat. jullie hadden toch ook een nieuw wooning.

@marleen super toch dat je juf zo heeft ingspeeld omdat thomas er zo blij mee was.

9. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Marleen, wat heerlijk dat hij zo trots is en wat leuk dat de juf er zo leuk mee in omgegaan.
    Ik voel me wel iets beter en heb het idee dat het vocht wel uit mijn longen verdwenen is.
    Maargoed dit kan zo vreselijk lang duren..heb toen ik net zwanger was van Tess (en het nog niet wist) ook zo'n fikse pneumonie gehad en ben er tot 14 weken zwangerschap heel slecht van geweest.
    Het echte ziek zijn gevoel verdwijnt wel na een dikke 1,5 week maar de benauwdheid blijft zo lang aanhouden en daar is bijna niet tegen op te puffen. (en die benauwdheid heb ik de hele zwangerschap gehad)
    Maargoed toen was ik natuurlijk zwanger en mijn lichaam reageert vreselijk gevoelig op hormonen dus dat zal het toen versterkt hebben.
    En ik denk niet dat ik nu zwanger ben :(

Miepie oeh wat moeilijk meis... is 28 uur totaal niet te bespreken?
    Ik begrijp de redenatie van Mark wel om dit aan te nemen en vanuit hier verder te kijken maar dan moet je het werk wel leuk vinden en de uren kunnen trekken.
    32 uur p.w werken met 2 kids lijkt me erg zwaar en als je er dan ook nog het probleem van opvang bij krijgt..
    ik zou eerlijk gezegd zo even niet weten wat ik zou doen.

Happy wat fijn dat je nu op een leuk team zit! doen ze hier ook niet zo moeilijk over je schoolwerk en jou als persoon? (dat deden ze op de andere afdeling toch wel eens? )

10. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Oh marieke ik lees net dat 28 uur dus totaal niet bespreekbaar is. gatverderrie
    Kan de oppas niet ruilen van dag?
    Wil je schoonmoeder oppassen? heb je een vriendin die graag op zou willen passen?

11. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    Heb wel oppas of tenminste een tijdelijke oplossing maar ben daar ook niet echt een voorstander van. (mn schoonmoeder wil wel oppassen en dat zou dan inhouden dat die 4 dagen oppast op haar kleinkinderen en dat vind ik niet zo)
    De oppas kan dus niet ruilen zit dus echt vast aan de maandag en donderdag....Kan er echt wel van huilen blegh.

Pff carmen wel vervelend zeg dat je zon last hebt? Zie je het echt wel zitten om woensdag alweer aan het werk te gaan? Kun je niet beter het nog even goed uitzieken?

12. Superano

Superano Actief lid

26 aug 2010
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lique, wat een spannende banner heb jij zeg!! Hoever zit je nu?

Marleen, ik las al dat heerlijke berichtje over Thomas op je hyves. Lijkt me echt genieten: vader en zoon op pad!!

Lauwie, lekker op tijd naar bed vanavond? Ben benieuwd naar het kamertje!!

ga weer even verder bijlezen en dan slapen!!

13. Superano

Superano Actief lid

26 aug 2010
    153
    0
    0
    NULL
    NULL

Ow, kijk eens... nu zie ik dit berichtje!! Je bent gewoon al zwanger... Wat enorm leuk zeg!! Van harte gefeliciteerd!! Hoe voel je je? En wanneer ben je uitgerekend? als je dit allemaal al getypt hebt, dan lees ik het zometeen vanzelf hoor! Ben erg benieuwd!

14. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Miepie dan zou ik op een rijtje zetten welke financiële en stress gevolgen de ene optie heeft en welke financiële en stress gevolgen de andere optie heeft.
    Daar zou ik mijn keus van af laten hangen.
    32 uur werken en iedere week moeten puzzelen om de opvang rond te krijgen geeft zoveel stress maar je gaat er financieel gezien op vooruit (hoewel dat dus niet nodig is begrijp ik?)
    Nog niet werken en geen kinderopvang meer te hebben geeft natuurlijk ook stress (geen dagje meer lekker voor jezelf of met 1 van de kids alleen) en dan ga je er natuurlijk financieel niet op voor uit.

Ik wil dolgraag woensdag weer aan het werk, ik verveel me rot thuis en er blijft zoveel werk liggen nu.
    Ik heb wel een stagiaire die ik nu via de mail zoveel mogelijk aan stuur maar zij kan ook niet alles doen.
    En ik heb een heel belangrijk project , dat nu dus even stil ligt, wat veel geld kan opleveren en daarvan is de deadline 2 november.

15. Setteke

Setteke Niet meer actief

Oh jeetje wat een lastige situatie, Miepie....

Ik vind 32 uur echt veel te veel, maar ik kan dat lichamelijk ook helemaal niet (in mijn eigen werk dan) dus daar zal ik niet gauw voor komen te staan. Hilbrand vindt 32 uur ook te veel voor mij, en als het niet echt nodig is zullen we het niet gauw doen. Maar als we het nodig hebben zou ik het eerst wel doen. En er dan vanuit gaan dat het een tijdelijke situatie is.

16. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    @ Miepie: Jemig, wat een lastige situatie...Even denken:

1. Is het financieel gezien slim om deze baan af te wijzen?
    2. Zou je deze baan echt heel graag willen?

Als je vanuit deze baan verder gaat kijken dan heb je wel een inkomen, maar baan hoppen is echt geen pre op je CV. Daarnaast is 32u echt veel met 2 kindjes. Als je elke week moet gaan regelen dat de kindjes ergens terecht kunnen dan levert dat enorm veel stress op en dan geniet je niet van je gezin en ook niet van je werk. Ook vind ik het voor kinderen niet gezond om veel verschillende opvangadressen te hebben.

Eigenlijk denk ik dat er maar 1 oplossing is; en dat is laten merken dat jij ook je eisen stelt. Ze stellen zich nu hard op, maar wie weet wat je nog kunt bereiken als je aangeeft dat je de baan ontzettend graag wilt, maar dat het voor jou gewoon niet handig is. Voor werkgevers is het tegenwoordig makkelijker om mensen eruit te werken en daardoor ontstaat vaak het idee dat je blij moet zijn dat je werkt hebt en dat je alles maar moet nemen zoals hun het willen. Als je je verhaal goed voorbereid en laat merken dat je die baan toch echt wel graag wilt, krijg je misschien alsnog de kans om te bewijzen dat je in 28u ook kunt doen wat er moet gebeuren. Ik denk dat het een kwestie is van een beetje lef hebben...en da's best lastig, behalve als je het echt heel graag wilt!

17. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik ben net maar een kruidcake gaan bakken, en nu ruikt mijn huis echt heeeerlijk!

18. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Tesske, wat heerlijk, het is net of de geur hier binnenkomt, goed bezig, haha!! Ik doe dat eigenlijk nooit, of iig veel te weinig, want dan moet ik hem ook opeten, haha!

@Miepie, bedankt voor je felicitatie. Wat een dilemma... ik denk dat je heel duidelijk wat dingen voor jezelf op papier moet zetten. Is het geld nodig, is dit een droombaan, is er een andere opvangmogelijkheid (alles opzeggen en alleen een gastouder ofzo en wat kost dat). Hoe ziet je man dit (hij kan niet verwachten dat je nog veel meer dan hem in het huishouden gaat doen). maar weer aan het werk is misschien ook wel erg lekker en weegt dat wel het zwaarst... Succes!!!

@Superano, dankje voor de felicitatie!! Ben nu 4 weken en 3 dagen, haha!!

Zo had een formulier van de VK ingevuld (online)en ze belde gelijk terug. Heb 15 november een intake, dan wordt er ook een afspraak gemaakt voor een echo. Voor ik zekerheid heb ik het zowat Sinterklaas. Mooi vertel moment. Maar we kunnen vast niet zolang onze mond houden, haha!

19. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Lique ik neem vanavond 1 plakje en morgen gaat er een stuk mee naar oma als ik Tess daar heen breng om naar de longarts te gaan.

15 november duurt nog even dus.. maar dat is bij de vk wel vrij normaal toch?
    Ik zat stiekem ook al te denken dat het een leuk nieuwtje zou zijn met sinterklaas voor de opa's en oma's mocht het deze maand raak zijn ;)

Deel Deze Pagina