Augustus 2008 deel 9

Discussie in 'De mama's' gestart door sjorsje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    krentebaard is heel besmettelijk maar met een zalfje na 24 of 48u niet meer.

had het niet zo duidelijk gezegd geloof ik, maar het vervelende gesprek was op mijn werk. vlak daarvoor had ik een afspraak met de vk en toen was mijn bloeddruk dus zo hoog. heb verder geen van de klachten en voelde me ook onwijs opgefokt dus denk dat het donderdag wel ok is.

setteke, dat was bij tymen toch? die is toen toch wel te vroeg geboren?

2. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Als het goed voelt, doen!!! Kun je je al voorstellen dat Lianna straks naar de basisschool gaat?

3. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ Sjorsje, ik ben altijd bang dat het met een rondleiding altijd rooskleurig word verteld. past de school verder ook goed bij jullie?
    Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

wel fijn hoor, dat je je zo goed voelde bij deze school

4. Superano

Superano Actief lid

26 aug 2010
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat heeft binnabinna in haar buikje:

Jongen: lique80, Juud (zeg ik al vanaf dag 1 :p)
    , Miranda, Joyce, Ard, Arri

meisje: Petra, Lisette

5. Superano

Superano Actief lid

26 aug 2010
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb in mijn klas ook een jongen met krentenbaard. Hij moest dit van zijn moeder direct tegen de juf zeggen... hij maakte zich al helemaal zorgen om mij en om het baby'tje. Maar krentenbaard heeft toch geen gevolgen voor zwangeren? Morgen ook maar even bij de vk navragen voor de zekerheid.

6. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland

, Miranda, Joyce, Ard, Arri, Happy1980

meisje: Petra, Lisette

De meerderheid zegt Jongen. Laat je het ons ook weten binna?

7. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    hey dames

las een paar zieken, balen zeg beterschap

@petra: haha mooie tanden voor op de trouwfoto's straks hihi

@juud: leuk zo'n jochie op PSZ

8. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    ik probeerde meisje te zeggen voor binna, maar ik kon het niet posten omdat het minder dan drie tekens zijn ;)

binna, veel plezier!!!

ga zodra ot in bed ligt lekker in bad met rituals pakketje dat ik vandaag van een oud collegaatje kreeg. lief he? en daarna mijn bed in. nog 5 werkdagen :)

9. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie

, Miranda, Joyce, Ard, Arri, binna, steve, Happy1980

meisje: Petra, Lauwie,Lisette
    Silver zegt vanaf het begin dat ze een zusje krijgt

Ik laat het jullie vanavond nog weten hoor
    Als ons moppie wel mee werkt natuurlijk

Ik heb je er bij gezed lauwie

10. Setteke

Setteke Niet meer actief

Lauwie, dat was idd bij Tymen. Die is met 36 weken gehaald met een spoedks. Ik had het hele verhaal al getypt maar bedacht me dat je dat misschien helemaal niet wilt lezen. Maar ik had dus eerst ook zulke bloeddrukken zonder verdere klachten en eiwit in de urine. Tymen deed het toen ook super, ze dachten toen nog aan een flinke baby op de manier waarop hij groeide. Het ging pas na 35 weken mis.

11. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    dank, binna, ben je zenuwachtig?

setteke, wil het wel graag lezen. betrek het niet meteen op mezelf. kan hoge bloeddruk ook tot zwangerschapsvergiftiging leiden of is het alleen andersom dat hoge bloeddruk een symptoom is van zwangerschapsvergiftiging? en is het alleen gevaarlijk als je eiwitten in je urine hebt?

ga in bad reageren op jullie verhalen hoor! ;)

12. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    setteke, ging jouw bloeddruk trouwens geleidelijk of heel plotseling omhoog? ik ineens van 110/75 naar 150/95. ben er nu trouwens wel gerust op dat het donderdag weer normaal is. hou wel in mijn achterhoofd dat het ook anders kan lopen.

13. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @lauwie ben een beetje zenuwachtig maar meer om stome redenen.
    voel me niet super zwanger omdat ik momenteel nergens last van heb. en dan denk ik soms straks zit er niks. maar weet ook nog wel dat dat toen ook zo was die gevoelens. ben wel echt onwijs benieuwt hoe en wat het er nu uit ziet en wat het is maakt me ook wel erg nieuwschirig terwijl het me niks uit maakt

14. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    kan me voorstellen hoor binna. echo is altijd een beetje spannend toch? is het niet vroeg voor een geslachtsbepaling trouwens? meestal toch vanaf 16 weken pas?
    het wordt vast super om jullie kindje zometeen te zien. met 15 weken al een heel mensje volgens mij. geniet ze!

15. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Lauwie, bij mij stond mijn verhoogde bloeddruk in eerste instantie op zichzelf. Er zijn ook heel veel vrouwen bij wie het bij verhoogde bloeddruk blijft, maar je hebt ze ook zoals mij bij wie het wel leidt tot zwangerschapsvergiftiging. Het is dus wel een symptoom van zwangerschapsvergiftiging, maar ik heb ook gehoord van vrouwen bij wie de bloeddruk normaal bleef terwijl ze wel zwangerschapsvergiftiging kregen. Onder invloed van die hoge bloeddruk laten je nieren en lever het langzaam afweten en als dat hele ernstige vormen aanneemt kun je dus het HELPP syndroom ontwikkelen. Dat heeft Carmen gehad. Bij mij is het zover niet gekomen, ze hebben heel gauw ingegrepen voordat er HELPP kon ontstaan. Tymen had het vreselijk zwaar en was er nu niet meer geweest als ze toen niet met spoed hadden ingegrepen. Ik heb mijn verhaal al eens hier gepost in een topic. Ik zal even kijken of ik het vinden kan.

16. Setteke

Setteke Niet meer actief

Gevonden:

Mijn bloeddruk begon te stijgen in de 27 week van de zwangerschap. De onderwaarde ging richting de 90. Ik moest direct stoppen met werken en rust nemen: minimaal twee keer per dag liggen. Met 29 weken ben ik doorgestuurd naar het zh, omdat mijn onderdruk nu boven de 90 ging. Daar werd een ctg gemaakt, bloed afgenomen en mijn urine onderzocht. Bloed en urine waren prima en onze kleine deed het goed. Ze hebben ook nog een echo gemaakt, hij groeide goed. Dus ik ben weer naar huis gestuurd. Daar ging het met rust aardig goed, onderdruk bleef rond de 90 en dat was acceptabel. Met 35 weken voelde ik me niet zo lekker, maagpijn, sterretjes zien, maar ik weet het aan een griepje. Met 35 weken en 5 dagen moest ik weer naar de vk. Ze nam mijn bloeddruk en schrok zich rot, onderdruk was 115. ik bleek ook een spoortje eiwit in mijn urine te hebben. Later zei ze me dat ze dacht dat ze doof werd toen ze naar mijn bloeddruk luisterde. Gelijk door naar het zh! Na de onderzoeken kreeg ik de medeling dat ik moest blijven. Maar goed ook, want mijn onderdruk steeg naar 130 en de medicijnen hielpen niet. Ik werd ook op een 1 persoonskamer gelegd, want ik moest rust. Ik mocht niet tv kijken en niet lezen. Alleen maar liggen. Met 36 weken werd een echo gemaakt, en daar bleek op dat onze zoon een groei-achterstand had van 4 tot 5 weken. Aan het ctg deed hij het niet meer zo goed, zijn hartslag daalde heel erg. Dus om 11 uur kwamen ze bij me, het zou een spoedkeizersnee worden en wel zo snel mogelijk. Gauw mijn vriend gebeld, die maar net op tijd in het ziekenhuis kon zijn. Om 12.23 uur werd mijn zoon geboren, prematuur en dysmatuur. Ik heb hem pas 's avonds voor het eerst vast kunnen houden omdat hij blauw werd vlak na de geboorte en ze hem gauw meenamen. Ik moest toen nog gehecht worden en naar de uitslaapkamer. Toen ik eindelijk bij hem kon kreeg hij net een infuusje en dat wilde ik niet zien. Pas 's avonds kon ik weer naar hem toe en mocht ik even met hem buidelen.

Mijn bloeddruk bleef nog vier maanden lang hoog en Tymen heeft twee weken in het ziekenhuis moeten blijven. Kraamzorg kreeg ik niet meer omdat ik niet voor couveusenazorg was verzekerd. Ik heb me dus zelf moeten redden. Ik ben zelf verzorgende en heb in de kraam stage gelopen dus gelukkig wist ik wel het een en ander, maar als het je eigen kind is ben je zoooo onzeker!

Het was heftig en het heeft lang geduurd voor ik echt een band met mijn zoon voelde en ik van hem kon genieten. Hij was eerst zo'n zorgenkindje!

17. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Spannend hoor meis! Ik hoop dat jullie heerlijk kunnen genieten van de echo en dat we straks allemaal weten komen of Silver gelijk heeft;)!

18. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Ik krijg er weer kippenvel van meis. Gelukkig is het allemaal goed gekomen en is meneer een bijdehante kleuter die inmiddels naar school gaat ;)!

19. Setteke

Setteke Niet meer actief

Mijn bloeddruk was ineens te hoog. Daarvoor steeds normaal voor mijn doen. Vanaf 27 weken ging de onderdruk naar 90-95, terwijl hij daarvoor 80-85 was. Bovendruk weet ik niet meer zo uit mijn hoofd, omdat ze de onderdruk het zorgelijkst vonden.

20. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Binna, spannend hoor. Lekker genieten meisje, je bent toch echt wel zwanger hoor! Maar snap je onzekerheden wel, ik had dat ook altijd.

Deel Deze Pagina