Augustus 2008 deel 9

Discussie in 'De mama's' gestart door sjorsje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mannetje is vanavond thuis en wilde met een glaasje wijn en stokbroodje op de bank vanavond samen...

Gezellig...

Fijne avond dames!!!

2. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Meiden help!

Ik heb hier een eigenwijze baby die er een spelletje van maakt haar eten (fruit of groente) uit te spugen/proesten met als gevolg dat zij en ik onder de spetters zitten;) en ze bijna niets binnen krijgt.

Met Olivier heb ik hier nooit problemen mee gehad en ik weet niet zo goed wat ik hier tegen kan doen. Ik probeerde net het tempo iets meer op te voeren maar mevrouw is slim en houdt haar mondje stijf dicht...

Iemand tips???

3. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Gezellig!:D Fijne avond!

4. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Hallo hallo
    Ik ben ge-ondertrouwd haha
    Ging allemaal voorspoedig en nu zijn we het aan het vieren in een cafetje! Andy is even buiten roken

@puck wat hier altijd helpt is om suze een lepel in haar hand te geven en ik voer(de) haar dan met een ander lepeltje

5. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    inderdaad afleiden wil nog wel eens helpen, dat helpt mij nu zelfs nog met Britt;)
    want ook zij eet haast niks.....
    succes ermee
    je kan je aardig moedeloos voelen als er weinig tot niks in gaat, spreek uit ervaring.....:)

Die meid van mij weas het weekend ziekjes, maar eet nog steeds erg weinig, ze maakt er een potje van!
    Ze wordt weer dun.............
    maak me zorgen

6. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Petra; gefeliciteerd met je ondertrouw!

Sjorjse; oei rondvliegende meubels. Hier helpt stevig toespreken en in de hoek zetten. Daarna is ze wel weer eventjes rustig :D

Chantal, wat een leuk plan zeg! Ben benieuwd naar je 1e boek ;)

Even een vraagje:
    Danique moet weer een groep hoger in kdv. De hoogste groep met kids tot 4 jaar. Nu moet ze per 1 december over. Ik heb dus vandaag gezegd dat ik haar niet in die week over wilde i.v.m sint drukte, nog niet eens zo zeer bij Danique, maar wel bij de iets oudere kinderen. Nou ze keken me aan alsof ze water zagen branden op kdv en ze me echt niet begrepen. Is het nou heel raar wat ik zeg??? Ik weet dat kinderen drukker zijn rond sint en om daar een groepsverandering bij te hebben vind ik gewoon heftig voor haar. Wat vinden julliE???

7. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Alieke, ik vind dat helemaal niet gek. Ik zou dat ook niet willen dan.
    Toen ik Janna op gaf voor de PSZ, (ze gaan hier normaal met 2 al) heb ik juist gezegd dat ik pas wil dat ze vanaf januari daar naar toe kan. Dit omdat ik de december maand gewoon te druk vind.

8. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    @Petra gefeliciteerd met jullie ondertrouw. Leuk hoor.

@Puck, fijn dat minipuck zo met het eten aan het spelen is. Doet me denken aan iets minder als 2 jaar geleden. haha.

@Chantal, wat leuk zeg. Alvast succes.

Hier alles goed. Vandaag weer twee voldoendes teruggekregen op school. Ben er blij mee, had er namelijk niet veel voor gedaan.

Werd dinsdag gebeld, dat Janna vanaf januari naar de PSZ mag. Ze gaat dan op de dinsdag en donderdag. Ben benieuwd hoe ze het gaat vinden.
    Nu hebben we bedacht dat ze voor sinterklaas maar een rugzak krijgt haha.

Verder staat het huis nu een week te koop en hebben we maandag al een kijker. Super dus. Ben er wel blij mee. We hebben best een specifiek huis, niet een uit de honderd zeg maar. Dus zal wel iemand zijn die echt geïnteresseerd is. Spannend hoor.

9. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    petra; van harte meid

10. Chantico

Chantico Niet meer actief

Petra, gefeli!

FF, vervelend dat je je weer zorgen maakt om je meisje.

Puck, sorry, ik heb even geen tips voor je.

11. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    mijn smurfie heeft zo genoten van de sint maarten!
    ga ff bijlezen en reageren..

12. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    chantico, zie je de zelf gemaakte lampion?? ;) (kdv :D)

13. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    petra gefeliciteerd meis

hier druk druk druk en niet lekker. en sydney die ziek is en dus weer s'nachts komt en ik word daar erug moe van.

ik kom morge even lekker beppen!

14. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    lauwie geweldig. !!!!!!!!!! hier heeft donique ook bij de buren gelopen en bij de twee opa's en oma's!! geweldig en superblij met de noepies!!

15. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    best veel kindjes die de laatste vier kiezen nog moeten, lees ik.

chantal, gezond leven lijkt me dan wel het belangrijkste idd. wat een gaaf plan om kinderboeken te gaan schrijven! ik ben heel benieuwd! heb je al inspiratie? niet hier vertellen wat hoor ;)

ff, ik vond het ook altijd lang duren voor ik iets zag aan doorkomende tanden en kiezen. klinkt wel of ze er last van heeft. weinig eten hoort er ook bij he? ot eet ook al een paar dagen minder.

chantal, ik heb wel eens een buikfoto geplaatst, maar het wordt wel tijd voor een nieuwe (voor ik een lege dikke buik heb ;))

sjorsje, uitleggen dat je het gedrag niet goed vindt (je doet jorja pijn, iets gaat kapot, etc), dan waarschuwen dat als ie het nog een keer doet dat ie naar de gang moet, dan op de gang zetten en uitleggen waarom ie naar de gang gaat, 2 min laten zitten (net zo lang tot ie er echt 2 min achter elkaar zit), dan nog een keer zeggen dat je het gedrag niet goed vindt en dat je wil dat ie sorry zegt..
    maar ik heb makkelijk praten. zodra ik de hoek noem zegt otje 'mag ik in de hoek? ik wil in de hoek!' en dan is het gedrag al afgelopen..

puck, he balen blaasontsteking, beterschap! is rapley niet wat voor haar? stukjes eten (wortel bijv) heel gaar koken en haar er zelf mee laten spelen en eten? bij ottilie werkte het goed. het is ff wennen aan de kokhalsreflex, maar ze stopte het zelf in haar mond.

petra, gefeliciteerd!!

ff helpen met de boodschappen opruimen!

16. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    marleen, wat leuk dat jasper zo kletst nu!

chantico, leuk dat je een buikje krijgt!

chantal, grappig :D, dat jommes is zo lief he?

alieke, lastig, ik snap ook wel dat het kdv plekken heeft en per maand 'verhuurt'. als danique een groep opschuift, dan kan er ook weer een kindje op de babygroep. en er komt waarschijnlijk een plekje vrij op die groep waar ze heen gaat omdat er een kindje 4 geworden is. zo zakelijk is het voor hen natuurlijk ook gewoon... misschien helpt het dat ottilie het juist leuk vond om naar de peuters te gaan?

mik, beterschap voor sydney!

17. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Lauwie; dit is de laatste groep al waar Danique in gaat.
    Ze heeft een jaar in de babygroep gezeten, toen zo'n 3 maanden in de dreumes/peutergroep en nu zit ze dus in de groep tot 2,5 jaar. En ze moet dus nu al over (ze zeggen 2 jaar 4 maand, maar dat is ze nog niet). Dit is de 3e groep voor mijn meisje binnen 1 jaar. Ik vind het niet supererg hoor, want ze heeft het naar haar zin, maar ja het is toch telkens wennen.
    En ze komt nu bij bijna 4 jarigen in die Sinterklaas heel anders beleven dan mijn meisje die het voor het eerst bewust gaat meemaken. Daarom heb ik er problemen mee dat het ineens voor de sint moet. Waarom zou het niet 1 weekje kunnen wachten?

18. schatje1

schatje1 Niet meer actief

19. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Wat een schattige foto! Hier is geen kindje aan de deur geweest, het stormde hier ook behoorlijk.

Rapley is misschien wel een idee ja, hier kan ik ook niet zo goed tegen namelijk. Morgen is papa thuis, mag hij het fijn proberen hihi...

Zal me eens verdiepen in rapley, ze moet toch leren eten...

Ik duik ook mijn bedje in, slaap lekker allemaal!

20. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Alieke het lijkt mij dat ze echt nog wel 'n weekje kunnen wachten met doorplaatsen.

All, bedankt voor de tips, ga er eens een paar uitproberen.

Deel Deze Pagina