Augustus 2008 deel 9

Discussie in 'De mama's' gestart door sjorsje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Alieke; Fijn dat je helemaal gerustgesteld bent. Nu weer lekker genieten

@Lique; Beterschap voor Sam. Heeft Djim nog last van zijn oog?

@Marleen; Fijn, zo'n leenauto wil ik ook wel :D Is jullie auto nu in orde?

@Juud; Leuk hoor. Ik vroeg me ook al meteen af of ze hem nog wel past

2. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Afgelopen maandag is definitief besloten om mijn neefje uit huis te plaatsen en vandaag is er gebeld dat hij maandag al terecht kan :$

3. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @duster jeetje meis dat is niet niks. wel fijn dat er een plekje voor hem is

4. Chantico

Chantico Niet meer actief

Lique, arme kinders met hun oogjes. Wel fijn dat Djim verder niets aan zijn val lijkt te hebben overgehouden. Een virus op het oog van Sam, is dat ernstig? Beterschap voor haar!

Juud, een zwaar besluit om geen hormonen meer te gaan gebruiken, of juist een last van je schouders? En wat doen die ongi-opwekkende hormonen voor je cyclus? Als je geen eisprong hebt gehad en dan een ongi opwekt, krijgt je lijf dat weer een nieuw signaal om toch een eisprong te gaan proberen ofzo? Of is het meer om je baarmoederslijmvlies te 'verversen'? Waterpokken beginnen toch vaak met een paar pokjes in de luier-area? Ise moest eerst een paar dagen flink overgeven, voordat de eerste pokken verschenen.

Duster, wat een mega-tegenvaller met de auto :( En heftig, dat van je neefje. Hoe oud is hij?

Puck, als je geen pil of spiraaltje wil, zijn er misschien nog wel andere alternatieven hoor. Ik wil ook beiden liever niet (vind het toch een naar idee om zo’n ding met ‘weerhaken’ in m’n lijf te zetten), en ben van plan de Nuvaring eens te bespreken met m’n huisarts.

Ik heb wel een Mirena gekocht (na Ise), maar bij nader inzien niet laten plaatsen (ivm de borstvoeding, had de info hierover vantevoren niet goed gelezen :)). En zo’n ding kun je natuurlijk niet terugbrengen bij de apotheek, of via MP verkopen… Wel jammer dat ik hier dus zo’n ongebruikte maar nog prima ding heb liggen. Dus wie ‘m wil overnemen voor een schappelijk prijsje ;)

Ik zeg het af en toe tegen Ise, maar niet 'in een conversatie' of op een moment dat ze moet/kan reageren. Ik zeg het eigenlijk vooral als ze heerlijk tegen me aan ligt, bijvoorbeeld vlak voor het slapen gaan, en dan zeg ik het bij wijze van spreken fluisterend in haar oor, dus niet dat zij zich geroepen voelt om te reageren. Ik vind het fijn om haar op die manier en met die woorden te laten weten hoeveel ik van haar hou. Ze heeft het nog nooit terug gezegd (op zo'n moment of op een later moment) en dat is helemaal prima. Wanneer ik het tegen haar zeg, voel ik in haar lijfje wel dat ze aanvoelt wat ik bedoel en dat zij zich ook heel fijn voelt bij mij. En dat vind ik fijn. En omdat ik het niet dagelijks of met een vaste regelmaat / bij vaste gelegendheden zeg, kan ze het ook niet missen als ik het niet zeg. Het is gewoon iets wat ik zo af en toe eens benoem, maar dan wel heel oprecht en intens. Voor mij voelt dat goed en belangrijk om te doen.

Hartstikke spannend (ik ben niet gespannen hoor :D meer een besef van dat het wel een medische echo is). We weten nog steeds niet of we het gaan vragen. Het zou kunnen dat we voor de optie met de envelop gaan (dus wel vragen of ze het opschrijven en verzegelen, zodat we het op een later moment kunnen open maken). Kom maar op met jullie lijstje!

5. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Chantico: heel veel succes en vooral veel plezier morgen! Mijn neef(je) is deze week 15 geworden. Hij is autistisch, mede daardoor zien we hem nog als een "kleine jongen".

6. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    net mijn werkmail gelezen (op mijn werktelefoon) en dat had ik niet moeten doen. mijn vervangster heeft in een mailtje kritiek op mij (op een vervelende toon ook vind ik). irriteer me nu enorm! had nav een vd voorvallen ook kritiek op haar waarvan ik dacht laat maar lopen voor die paar dagen nog.. kan ik daar nog weer een gesprek over gaan voeren voor mijn verlof.. :(
    hoop dat ik me zo over het malen hoe ik er op ga reageren heen kan zetten en dat ik kan slapen.

vanavond naar een voorlichtingsavond over de bevalling geweest. is toch wel heftig en komt wel weer dichtbij..

7. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    wat-krijgt-chantico-lijstje:

meisje:

jongen: lauwie

8. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    chantico, veel succes en veel plezier!

duster, balen van de auto en heftig van je neef(je)1 is van de tante die ziek is toch. naar hoor!

lique, wat zielig voor sam! hoe snel zou het over moeten gaan? is ze er ziek van? mag ze wel naar het kdv?

juud, en? zijn het waterpokken?

9. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    en een uur geleden begon ot in haar bed om dora te roepen. nog geen 5u slaap dus vannacht. en ben de hele nacht bezig geweest met dat mailtje. heb er zo'n rotgevoel over dat al mijn inspanningen om mijn werk niet te laten lijden onder mijn verminderde energie 'beloond' worden met een mailtje dat ze zich stoort aan dat ik 2x te laat was en dat ik iets op haar bureau gelegd had.
    voel me nu echt zo kinderachtig dat ik in staat ben deze 2 dagen nog vrij te nemen en haar het verder uit te laten zoeken hoe ze het oplost (ze vervangt mij). en mijn aanbod om me te bellen met vragen tijdens mijn verlof trek ik ook in. zou dit allemaal niet op internet moeten zetten, maarheb het er echt mee gehad op het moment!
    ot slaapt weer dus ga ook nog maar proberen een uurtje slaap te pakken.

10. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Goeimorgen meiden

@lauwie. Ik zou geen gesprek met haar aan gaan maar met je baas of chef. Hoe haalt ze het in haar hoofd ze moet blij zijn dat je door gewerkt hebt na aanleiding hoe je voelt en je moet ook aan je kindje denken

@chanico. Oeii ti's altijd toch wel een beetje spanend maar ook erg leuk

Oo evht balen heb het in me rug en mag nu dus niks nemen vanachter met tijgerbalzem geslapen helpt gelukkig ook wat

11. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Lauwie; Wat vervelend dat je zo je verlof in moet gaan. Ik zou denk ik wel een gesprek aangaan, omdat ik anders heel mijn verlof met een naar gevoel zal blijven zitten. En meteen je aanbod dat ze kan bellen intrekken hoor! Hopelijk heb je nog wat kunnen slapen. Heel veel succes op je werk! Dit neefje is niet het zoontje van mijn tante, maar het zoontje van mijn zus

Ik ben zo kwaad op mijn schoonmoeder :x Ik had gisteren een enorme dip, dus belde even mijn schoonmoeder om te spuien en dat had ik beter niet kunnen doen. Ze begon meteen te zeuren dat ik niet zo negatief moet doen en ze vond het schandalig dat we niet een paar duizend euro op onze spaarrekening hadden staan :$ Ze krijgt er hoofdpijn van, want dat wil ze niet :( Net of wij er blij van worden. Komend weekend gaan we een weekend weg met mijn schoonfamilie in 1 huisje. Ik had er al geen zin in en dat is nu alleen maar minder geworden.....

Sorry hoor, maar ik moest het even kwijt

12. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Duster, jemig meid, het zit je niet mee. Altijd fijn zo'n meelevende schoonmoeder. En dan moet je er ook nog een weekend mee weg, jippie. Wat zei Dirk? Wat sneu voor je zus en je neefje, maar dit zal wel wat rust brengen, toch?

@Lauwie, jemig wat enorm vervelend dat je zo aan je verlof moet beginnen. Ik zou het zeker nog even uitspreken. Had ze die mail aan jou gestuurd, of als CC? Morgen laatste dag toch? Succes en wat het bellen enz, zou ik ook zeker niet meer aanbieden, daaaagg..

@Sam, vandaag gaat het iets beter gelukkig, zal vanzelf over gaan. Is niet besmettelijk, je kunt het vergelijken met een verkoudheid of iets. Ze mag ook gewoon naar het KDV. Ze zou gaan zwemmen met oma en een nichtje vandaag. Dat gaat niet door nu, maar djim mag nu met oma mee. Is ook wel eens leuk voor hem.

13. Setteke

Setteke Niet meer actief

Goedemorgen!

14. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland

meisje:lique80

werkelijk geen idee, ook niet wat ik de laatste keer heb gezegd?

15. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Setteke, goedemorgen

@Chantic, ik nam juist de mirena om Bv te kunnen blijven geven. Of bedoel je dat niet?

16. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne

meisje:lique80, Alieke

Ik vind je echt een meisjesmama denk ik :D

17. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Goedemorgen,

Zit hier op mijn werk. Ben al een uur druk aan het werk geweest. nOu ja druk, had een moeder aan de telefoon en een fijn gesprek gehad van een half uur. Ach altijd goed voor de contacten.

Duster lees over je schoonfamilie, altijd fijn zulke mensen (maar niet heus) Ik heb ook zo'n stel dus voel met je mee.

Chantico; hoe laat moeten jullie voor de 20 weken echo?

Lauwie; wat naar zeg dat mailtje. Hopelijk klaart de lucht snel op tussen jullie. Want zo je verlof in gaan voelt vast niet prettig.
    Ik zou geen gesprek aangaan, maar melden dat je het vervelend vindt dat je op deze manier kritiek van haar ontvangt, terwijl ze het ook tegne je kon zeggen. En daarbij zou ik haar ook zeggen dat jij van mening bent dat je je uiterste best hebt gedaan om zo goed mogelijk te blijven presteren ondanks de zwangerschap.
    Reageren hoeft ze niet, maar jij hebt je zegje gedaan. En dan loslaten meid!

Vanmiddag feestje van oma, vandaag 90 geworden!
    Maar dus mte mijn schoonfamilie en echt geen zin.
    Vorige week hebben ze tegen Raymond zitten klagen dat ik nooit op verjaardagen kwam (bij zijn o uders altijd, bij zijn zus zijn we nooit welkom op momenten dat we kunnen, maar moet het op zaterdagmiddag/avond ofzo, gaat Raymond altijd alleen) En dat we geen interesse tonen in zijn zus enzovoort. Nou ben ik dus echt wel pissig, want mijn shcoonzus heeft me nog geen felicitatie gedaan metmijn zwangerschap en nog nooit gevraagd hoe het ging. Moet ik dan wel blij zijn als zij een nieuwe baan krijgt waar ze mee te koop loopt en heel belangrijk vindt?
    Hoop dus dat ze hun mond houden vanmiddag, want onder invloed van de hormonen kan het anders wel eens heel verkeerd aflopen.
    Nog zoiets vreemd, het feestje begint om 4 uur, dus wij vrij nemen van het werk enzo. Komt schoonzus allereerst al zonder zwager, want was nie tbelangrijk om vrij te nemen en komen ze ook pas rond 5 uur, want kind moet eerst naar de muziekschool.
    Schoonpa en ma wachten dus op haar om samen te rijden.
    Dat vind ik pas belachelijk. Oma is 90 en ik denk dat je toch wel aan de wens kunt voldoen om samen dat te vieren. Het kan zomaar de laatste x wezen!
    Zo even gal kwijt en ga nu weer aan het werk ;)

18. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant

meisje:lique80, Alieke, Joyce

19. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Schoonfamilie, grrr je zou ze uit moeten kunnen kiezen.

Lauwie wat balen van die vervangende collega. Heeft ze er geen zin in ofzo? Heeft ze zelf eigenlijk een andere functie?

Duster lekker van die auto. Konden ze bij die garage dat 2 maanden geleden al niet zien, als ze nu wel zien dat er volgend jaar nog meer kosten aan komen?

Sorry rest vergeten. Gisteren aan de poeperij geweest, dus het zit er hopelijk weer op voor de rest van het jaar.

20. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Goeiemorgen,

Jemig, wat zijn er hoop mensen "lastig" aan het doen ;).

@ Lauwie: Ik zou er zelf een mailtje achteraan sturen, naar alle mensen die die andere mail ook ontvangen hebben, en daarin zetten dat je je best gedaan hebt en dat je ook maar een (ZWANGER) mens bent. Staat zij lekker voor lul!

@ Duster: Er is helaas weinig begrip voor mensen die het ff moeilijk hebben. Je ziet niet aan je dat je niet lekker in je vel zit en daardoor hebben ze al gauw zoiets van niet zeuren, gewoon door gaan. En wat geld betreft; tegenwoordig mag je blij zijn als je een lekkere spaarrrekening hebt, ik denk namelijk dat een heleboel mensen dat niet hebben.

@ Alieke: Wees maar gewoon lekker jezelf meis, daar is niets mis mee. Zulke mensen vinden zichzelf nu eenmaal heel erg belangrijk, laat ze dat maar lekker denken. En maak ook maar eens gebruik van die hormonen door alles te zeggen, kan helemaal geen kwaad ;)!

@ Chantico: Spannend hoor de echo!!! Ik ga nog niet gokken, moet nog even denken haha!!!

Ik moet vanmiddag naar het z'huis met mijn ouders. Mijn vader krijgt vandaag de 1e spuit tussen zijn ruggenwervels. Hij is verschrikkelijk onredelijk en ik heb vandaag zo'n bui dat ik alles zeg wat me dwars zit, dus ik ben benieuwd of wij elkaar nog in de haren gaan vliegen. Hij doet namelijk heel erg lelijk tegen mijn moeder en dat moet hij vandaag maar eens niet doen had ik zo gedacht...;). Voor haar is het ook allemaal erg spannend en daar houd die flapdrol totaal geen rekening mee helaas...

Deel Deze Pagina