Augustus 2008 deel 9

Discussie in 'De mama's' gestart door sjorsje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Hehe, eindelijk weer eens lekker tijd om achter zp te zitten! Veel afspraken gehad deze week, allemaal leuke, maar wel druk.

Dank voor de felicitaties voor de goede echo. :) Het is echt wel een opluchting, ook al zat ik er niet eens over in de stress.

We weten nu ook het geslacht van het kindje. We wilden het allebei graag weten, maar waren het niet helemaal eens over wat we daarover zouden zeggen. Wel waren we het er over eens dat we het geslacht geheim willen houden. Ik heb zoiets van dat ik liever lieg en zeg dat we het niet weten, dan dat mensen gaan zitten vissen of ik me per ongeluk verspreek. Hij dacht dat hij het lastig zou vinden om er over te liegen, dus wilde liever eerlijk zeggen dat we het geheim houden. Oké. Dus ik op m’n werk vertellen dat we het weten en geheim houden (dom, want daar had ik net zo goed kunnen liegen, m'n collega's kennen m'n vriend toch niet :p), maar in dat gesprek heb ik iets gezegd waar een oplettende collega uit kan afleiden wat het is. ;) Ik heb nu al geen zin om nog 20 weken te moeten moeilijk doen en het niet over het geslacht te kunnen hebben. Maar ja, ik kan het nu niet meer terugnemen… Ik kan me zelfs voorstellen dat ik uiteindelijk gewoon maar liever vertel wat het is, want zoveel maakt dat nu ook weer niet uit. Of is dat tegenwoordig toch nog een beetje not-done om te vertellen of je een jongetje of een meisje krijgt? Ik heb ook wel zin om het hier te vertellen, maar wil dat toch eerst even kortsluiten met vriendlief ;)

Miranda, wat een onverwacht en niet zo leuk bericht over de gebitten van je oudste dochters! Zijn het echt de voortanden die ze missen? Pfff, goede tandartsverzekering afsluiten, vrees ik…

Shireen, ik heb hier inderdaad een Mirena liggen. Interesse?

Sjorsje, wow wat heeft Yosyp veel gekleurd!!! Balen!

Lauwie, hoeraaaa verlof! Geniet er maar heerlijk van meis! Heb je al geprobeerd Otje ietsje later naar bed te doen? Ise is om 12.00 uur ook echt nog niet moe. En over de kraamzorg: nu bij een tweede ben je misschien assertiever om aan te geven wat je wel en niet van haar wil en dat ze anders gewoon naar huis kan gaan en jullie je rust gunnen.

Carmen, hou je het nog vier weken vol op deze medicijnen + rustig aan doen, denk je?

QB, jee een werkgever die opdoekt… Hoop dat je goed terecht komt!

Vogeltje, fijn voor je dat het eindelijk geregeld is Toby gedoopt wordt. Worden er die dag nog meer kindjes gedoopt? En moet/mag je er veel zelf voor bedenken, of is het allemaal in vaste formules enzo?

De onderbuuf ga ik dit weekend even bij aanbellen om te vragen of ze over het gedoe (en een oplossing) wil praten. M’n doel is dat we meer begrip voor elkaar krijgen (of eingelijk: dat zij ontdekt dat ik best begrip voor haar heb en dat zij, wanneer ze hoort dat wij de kwaadsten niet zijn, ook meer begrip voor ons krijgt :D). Ik wil afspraken maken over wanneer er lawaai mag zijn en wanneer we rustige proberen te doen. Vloerbedekking is geen optie. En ik wil ook dat Ise op bepaalde tijden gewoon mag rennen en springen zoveel ze wil. Maar als zij weet wanneer die tijden zijn én wanneer die weer ophouden, dan kan ze daar hopelijk wel beter mee omgaan.

2. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    ja dat is mijn laatste redmiddel :). ze vermaakt zich nog prima met haar speelgoed. voelt alleen zo kansloos de hele dag zo hier binnen hangen.
    maar ga geen strijd voeren over broek en sokken en laarzen en jas om dan buiten de hele tijd te moeten staan wachten.

3. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    chantico ik ben erug benieuwd dus ga maar snel met vriendlief kortsluite of wij het mogen weten!!!!

juud nee hier wel eens in de straat op schoot gereden in de auto. maar voor de rest gaat ze toch echt in het stoeltje. heb vorig jaar hoogzwanger een ongeluk gehad en geloof me als ze in gewone gordels had gezeten was ze hier niet meer geweest! want die kinderen blijven daar niet in vastzitten maar vliegen ertussenuit.

en ja in 1 km kan je ook een ongeluk krijgen dus hier gewoon in autostoeltje of anders lopen of fietsen.

kus

4. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Lauwie, chilllll zolang het geen daaaaagen achter elkaar zijn!!! Komt echt wel goed!!!

@Chantico, je moet natuurlijk helemaal niks zeggen, maar we zijn wel erg nieuwsgierig, haha!! Ik wil het niet weten, dus kan ik ook niks verklappen, haha! Heel goed dat je met de onderbuurvrouw gaat praten, hopelijk werkt ze een beetje mee!

5. @ chantico: ik had ook zoiets van of ik wil het niet weten, want om nou op te letten op wat ik zeg en proberen mensen te misleiden die het geslacht bij je proberen te raden, daar voelde ik niet veel voor. Dus ik ben voor het eerlijke en dan heb je er geen gezeur over en je weet wat je allemaal kan en mag halen ;)

goed idee van je buuf, hopenlijk waardeert ze het!

6. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Chantico, is die vraag al expres in het roze gesteld, haha.
    Op m´n werk zijn er nu een paar zwanger en die hebben gewoon verteld wat het geslacht is. Ik vond het alleen maar leuk om al aan iedereen te kunnen vertellen wat het zou worden. Maakte het voor mij veel echter.

7. Ik denk toch dat ik maandag maar even weer naar de HA moet, wilde al een afspraak maken met de fysio ivm de pijnklachten op mijn borst. Ik zit nl. ongelofelijk vast tussen mijn schouderbladen, dus dacht misschien komt die pijn daarvandaan.

Maar denk toch dat het vanuit mijn slokdarm/ maag komt. Vanochtend kwam het zuur tot in mijn mond, zo ranzig en ik heb vanochtend 2 paracetmol genomen en ik heb nog steeds vrij veel pijn (eigenlijk wil ik wel naar huis, maar goed) en ik voel het echt in het midden van mijn borst van boven naar beneden tot in mijn keel en mijn keel voelt ook raar, alsof ik schor ben en bij het slikken voelt het ook raar. Zal wel van het zuur van vanochtend zijn denk ik?

Dus ik ga mijn HA maandag maar weer eens lastig vallen, hij ze me al aankomen zeg...

8. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Chantal, niks van aantrekken. Je voelt je niet goed, beter een keer te veel dan te weinig heen!!

9. Dat is waar lique....

Ik ga even naar de overkant rennies halen, wie weet helpt het...!

10. Chantico

Chantico Niet meer actief

:D Ik stel al m'n vragen altijd in het roze 8)

Als we het geslacht gaan vertellen, wil ik dat denk ik wel eerst aan onze naaste familie doen. Dus op m'n werk enzo nog maar even proberen het geheim te houden!

Chantal, bleg dat klinkt niet lekker. Heb je al vla geprobeerd tegen het zuur? En je niet laten afschepen bij de ha hoor!

11. @ chantico; ik zit op mn werk, dus geen vla zo bij de hand, maar heb net 2 kauwtabletten van graviscon ofziets ingenomen en even kijken hoe het gaat!

ga maar eens even met vriendlief overleggen ;) wij horen het graag :p

12. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    @ Chantico wat leuk dat jullie het geslacht weten, dus overleggen maar en vertel op:D
    Hij wordt met 1 ander kindje gedoopt, mogen er ook maar 2 tegenlijk zijn. Verder is het een redelijk vast plan al vertelt mijn zusje een gedicht.

@ Chantal klinkt erg lekker dat taartje. Hier ook gezegend met een kindje wat heerlijk zelf kan spelen.

@ Juud hopelijk ben je eruit wat je gaat doen.

@ Lauwie is wel laat hoor nog niets van de kraamhulp.

Ik had echt een heerlijk mens, zij was zo rustig en geen bemoeial. Zou haar bij een volgende zo terug willen

@ Chantico wij vertellen trouwens bij de volgende ook gewoon het geslacht. Bij Toby probeerde we het geheim te houden en toen liet ik mijn vader per ongeluk een echofoto zien waar je duidelijk een piemeltje zag. Dus nu ga ik het niet verbergen of over liegen.

13. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hoi meiden!!

Hoe is het hier??
    Vinden jullie het oke als ik eens wat kom vragen??

Zitten jullie kindjes nog in de kinderstoel??

Hier maken ze zich steeds los en willen er dan uit of zitten weer ns ergens vast met hun voet,weten jullie een oplossing??

Verder hier alles goed!
    Lekker druk maar wel erg gezellie!!!

Liefs,
    Dais en the girls..

14. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    chantal, ik heb ook zo'n zelfstandige speler. nu met de treinbaan. en ik lig ondertussen lekker ernaast op de bank :)

lique, nee hoor op het kdv gaan ze wel :D.
    wij gaan ook eigenlijk altijd wel met haar, al is het boodschappen doen.

chantico, tja wat 'hoort'? lekker doen waar jij je goed bij voelt! wij hebben het wel verteld, krijg heel soms licht verbaasde reacties (meestal van onbekenden dan), maar meestal leuk om over te kunnen praten. ik vind het wel leuk dat ik merk dat mensen zich meer betrokken voelen. ben bij jullie wel heeel benieuwd :)

15. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Hé Daisy, Yosyp zit niet meer in een kinderstoel, tja de triptrap maar daar zit ie los op. Hij klimt er zelf op en af.

16. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    chantico, ze lag op tafel te eten. meestal gaat ze iets later idd, zo rond half 1. als we haar later naar bed doen slaapt ze vaak juist niet meer, dus ik dacht nu ook niet zo lang te wachten dat ze over haar slaap heen was.

chantal, succes maandag bij de ha.

daisy, hoi! wat voor kinderstoelen heb je? hier een trip trap waar ze zelf op klimt en dat gaat prima (dat klimmen) wel 10x zeggen dat ze op haar billen moet zitten.

hier na de derde (pijnlijke) diareeluier de temp maar eens opgenomen. geen koorts. wel ligt ze nu onder een dekentje op de bank met de pit aan. ze wilde ook al niet eten en niet drinken vandaag. net wel 2 bekertjes roosvicee op gelukkig. gewoon niet helemaal fit dus.
    twijfel over tapas eten vanavond. daar smult ze wel altijd erg van, maar als ze zich niet lekker voelt..

17. @ vogeltje: dankje, ik dacht ook dat het wel een lekkere combi zou zijn...
    Hardstikke mooi dat je de doop hebt gepland/ geregeld. Fijn ook dat het jou wat rust geeft!

@ daisy: zo hallooooo! Tygo zit nog steeds in de kinderstoel. Wel konden we het voorblad er af halen dus nu is het gewoon een hoge stoel. En ook hier moet ik regelmatig zeggen dat hij op zn billen moet gaan zitten, maar goed...

@ lauwie: dankje.
    Beterschap met otje!

18. maak je de tapas dan zelf trouwens?

19. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    chantal, nee het idee was ff wat in de stad eten. daarom twijfel ik ook.

hang ernaast op de bank half weg te doezelen. vanavond verjaardag maar heb meer zin om onder het dekentje the voice te kijken..

20. tapas: ik snap het...

dekentje en the voice: ik zeg goed plan!

Straks pannekoeken maken, daarna gaat het mannetje is even in bad of morgenvroeg? Ik twijfel nog...
    En mama gaat deze avond ook in bad...
    En dan op de bank the voice kijken!

Deel Deze Pagina