Augustus 2008 deel 9

Discussie in 'De mama's' gestart door sjorsje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    qb wat een rotsituatie meis, kan me voorstellen dat de motivatie ver te zoeken is. Zijn er veel vacatures op jouw vakgebied?

Setteke wat naar dat julie in zo'n onzekere financiele situatie komen te zitten! Ik duim dat het meevalt en dat je geen vervelende stappen als huis verkopen hoeft te nemen!

2. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Tesske, jemig wat een rotnacht. Hopelijk kan je een beetje bijkomen vandaag en vanavond een betere nacht voor jou gewenst!

3. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @teske jeetje meis wat een nacht hoop dat je vandaag wat bij kan slapen

4. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    carmen, dat klinkt echt heel naar hoeveel pijn je had. ik moest met mijn bloeddruk en die klachten meteen bellen. jij niet omdat het nog vroeg in je zwangerschap is? hoe voel je je nu?
    lekker een chocoladeletter. krijg er meteen zin in (lekker ontbijt :D)

lique, ik vind het stoer hoor. spinning is echt zwaar.

wat gaan jullie doen vandaag? hier geen plannen, zo ff kijken dus. vriend vanmiddag hockeyen. dus maar ff rustige plannen met mijn buik.
    hoor beneden sinterklaasliedjes, ga maar eens kijken daar :)

5. Setteke

Setteke Niet meer actief

Goedemorgen!

Hier een kort nachtje, de buren op visite gehad en het was half vier voor ik in bed lag. Maar we hebben wel eindelijk draadloos internet, met dank aan de buurman. Hilbrand ligt nog in bed, ik heb vanmorgen "dienst" hahaha!

@ Carmen, dat klinkt niet lekker hoor, ik zou het goed in de gaten houden.

@ Lauwie, kunnen het oefenweeën zijn? Wordt je buik ook hard? Is Ot trouwens via de natuurlijke weg geboren?

@ QB, jeetje wat klote zeg! Sterkte, ik weet een beetje hoe het moet zijn...

Hier is Sinterklaas vannacht ook geweest, Tymen een vrachtwagen en Sil een tasje met een popje. En ik had een hele mooie schaal onder mijn laars! :D

6. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    @petra: leuk zeg zo'n etentje af en toe

@qeeunbee : jeetje dat is zeker balen zeg

@chantal: oe wat vermoeiend werk zeg, zie je het einde daarvan al een beetje of gaat dit nog wel even duren?

@chantico: ik twijfel nog over de mirena haha handig hè, als ik er uit ben dan misschien wel ;)

had vrijdag feestje, gister intocht sint.. mylan heeft handje geschut met de sint en was niet bang

over in de auto: heb mylan weleens snachts achterin op schoot gehad na een feestje.. vind geen probleem... je moet eens weten hoe wij er vroeger in zaten en daar hoor je niemand meer over
    tegenwoordig moet je tot je 12de ofzo op een verhoging of iets dergelijks damn man toen ging ik al wel eens naar een feestje.. zie je er dan al uitkomen uit ene kinderstoel haha
    lekker voorschut

7. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Juud, hoe heb je het vrijdag opgelost?

Carmen gatver wat eng.

Hier ook een rotnacht. Ik lag iets na twaalven in bed, Ard kwam iets voor enen thuis en kort daarna kon hij er al uit omdat Jorja lag te huilen. Om vijf uur waren Lianna en Jorja al uitgebreid wakker. Jorja lag de hele tijd te huilen en toen ik ging kijken had Lianna het licht al aangemaakt. Heb ze weer ondergestopt, licht uit en toen begon het opnieuw. Weer naar boven, licht uitgemaakt en toen eindelijk naar bed. Vervolgens Ard eruit om een fles te halen voor Jorja, die heeft ze op en Lianna en Jorja gingen weer spelen, maar wij konden nog slapen tot negen uur.
    Oja in de tussentijd Yosyp nog naar zolder gebracht om daar te spelen ipv de huilen op z'n kamer.

8. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Jenny, het is natuurlijk niet zomaar uit de lucht komen vallen dat de bepaalde veiligheidsmaatregelen zijn aangescherpt ten opzichte van vroeger. ;)

Sjorsje, ooh jeetje wat een rot nacht!
    Kunnen die 3 samen spelen zonder toezicht? knap zeg..

Lauwie, het heeft nog niet veel zin om de gyn te bellen nu. Als ik verder in de zwangerschap ben wel want dan moet er iedere keer een hartfilmpje van de baby worden gemaakt maar nu is rust het enige dat ik kan doen.
    Moet eerlijk zeggen dat ik wel zou bellen als ik niet morgen een echo zou hebben. Nu maakt die ene dag ook niet zoveel uit.
    Is je buik nog onrustig?

De schrik zit er trouwens wel goed in bij mezelf maar zeker ook bij Mark.
    We hebben vrijdag ook nog gehoord dat de (ex)schoonzus van mijn broer weer is opgenomen in het ziekenhuis.
    Zij is 12 weken zwanger en kreeg met 8 weken ook veelste hoge bloeddruk waarvoor ze opgenomen is geweest.
    Nu is ze opnieuw opgenomen met veelste hoge bloeddruk en blijkt uit onderzoek dat ze nog maar 30% nierfunctie heeft.
    Ze moet eigenlijk z.s.m. een donor nier krijgen en de artsen hebben geen idee of ze de zwangerschap door kan zetten of dat deze afgebroken zal moeten worden.
    En bij doorzetten is het maar de vraag of het tot de 26 weken grens gerekt kan worden...
    Echt vreselijk voor haar en haar familie.
    Maar bij haar 1e opname in het zh dachten de artsen dat ze hersenvliesontsteking had gezien haar klachten, en dat zijn precies dezelfde klachten als die ik afgelopen nacht heb gehad en dat vind ik wel heel eng.
    Maargoed nog minder dan 24 uur en dan heb ik controle in het zh en een echo en tot die tijd doe ik gewoon heel erg rustig aan.

9. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    @tesske: jeetje wat een vreselijk verhaal, hoop dat ze het door mag zetten

en tuurlijk is het goed dat het aangescherpt is, maar vind soms wel erg overdreven

10. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    setteke, misschien zijn het idd oefenweeen. heb alleen geen idee hoe dat voelt omdat ik dat nog nooit gehad heb. heb vorige bevalling rugweeen gehad, dus eigenlijk ook geen idee hoe een buikwee voelt. mijn buik wordt wel hard af en toe idd, maar niet elke keer dat het pijn doet.
    bevalling van otje was prima, bij 39w6d thuis bevallen (natuurlijk dus idd).

jenny, lekker druk weekend dus? grappig he, als die kleintjes niet bang zijn.

carmen, wat een rotverhaal van je (ex)schoonzus van je broer. kan me voorstellen dat je het eng vindt omdat je de hoge bloeddruk en de klachten herkent. ben benieuwd wat ze er morgen van zeggen in het ziekenhuis.
    ik ben ook zo dat ik nu niet bel omdat ik morgen een afspraak heb. maar ik vind jouw klachten wel eng. niet te lang wachten met bellen he?

sjorsje, pff wat een nacht. vandaag rustig dagje?

11. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    @lauwie: vond wel stoer van hem haha sommige kinderen gaan gelijk huilen
    ach misschien jankt mijn meisje volgend jaar wel haha
    beetje gerommel bij je, hoort er allemaal bij. vind wel weer super spannend voor je

12. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Tesske, pff wat een verhaal. Doe maar heel rustig aan!

@Lauwie, geen idee meid... rustig aan!

@Setteke, haha, katertje! Das het enige dat ik niet mis, haha!

@Sjorsje, pff, ook al zon lekker nachtje! Succes vandaag!

Zo wij zitten weer lekker op de bank. En gaan er zo bij liggen denk ik. Djim ligt in bed. Wij, Sam en ik, Lion King kijken en vriend is naar de handbal!
    Vanmorgen wasmachine schoongemaakt, tuin winterklaar gemaakt (nou ja de bladeren weggehaald en alles opgeruimd) en benedenverdieping is weer schoon, moet alleen vanavond nog dweilen!

13. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Lique, nee geen kater hoor! :D Deze keer niet hahaha!

14. Chantico

Chantico Niet meer actief

Carmen, misschien toch heel even de vk bellen met je verhaal en dan van haar horen of je tot morgen mag wachten of niet?

Lauwie, sterkte met de buik. Wordt het minder als je onder de douche / in bad gaat?

15. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    chantico, bad heb ik niet geprobeerd en ben nu alleen thuis met ot die niet fit is. ligt als een slap vogeltje onder een dekentje met speen tv te kijken.
    van rust nemen (liggen) wordt het ook wel beter, alleen als ik opsta heb ik meteen weer buikpijn. maar heb dus niet het idee dat het weeen zijn.

jenny, ik vond het ook grappig dat ot gewoon bij piet op schoot ging en met een piet ging dansen. maar ik vind het ook al grappig dat ze gewoon mensen aanspreekt ('wij hebben ook een bakfiets thuis!' of in de trein tegen iemand met veel koffers 'wat heb jij allemaal meegenomen?'). zo was ik echt totaal niet vroeger!

16. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    meiden, nog een vraagje.
    nu mijn verlof aangebroken is, ben ik bezig met mijn laatste dingen boodschappenlijstje.
    weten jullie nog dingen die jullie vorige keer op het laatste moment moesten halen?

heb al:
    * zoogcompressen
    * maandverband/tenalady (als kraamverband)
    * vit D
    * vit K
    * Infacol (tegen krampjes)
    * luiers maat 1 en 2
    * luierzakjes
    * thermometer baby
    * pedaalemmerzakken
    * grote onderbroeken voor net na de bevalling

ik weet dat je veel ook kunt laten halen na de bevalling, maar ik vind het een rustig idee om in huis te hebben.

nog tips voor wat ik vergeten ben?

en wie weet nog welke vit op water en welke op oliebasis moest?

17. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Lauwie geen tips. Ben in het ziekenhuis bevallen en had dus niks van dat nodig. Alleen kraamverband voor thuis.

18. Chantico

Lauwie, beterschap voor je zielige Otje.

Dat van die vitamine op water of oliebasis, dat zal Davitamon (of een andere leverancier) toch wel weten? Wij hebben vitD aquosum (die smaakt vrij anijsachtig), de vitD op waterbasis die we eerst hadden is veel neutraler van smaak en vond Ise minder lekker (maar waarsch. wel minder toevoegingen voor prille babydarmpje). Ik neem aan dat het op beide manieren functioneel is, anders zou het toch niet verkocht worden?

Heb je verder al in huis
    - beschuiten
    - muisjes
    - slingers/versiering
    - iets om de felicitatiekaarten mee op te hangen ofzo
    - veel pakken sap/koffie/thee (aanbiedingen kopen komende weken?)
    - misschien biotex (of is dat vragen om moeilijkheden?)

19. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    #3659 lauwie, 21 nov 2010
    Laatst bewerkt: 21 nov 2010
    dank voor je goede tips, chantico! betekent aquosum niet op waterbasis? dat dacht ik :)

beschuit, muisjes en drinken laat ik mijn vriend met de gewone boodschappen halen.
    biotex heb ik al en is gelukkig voor meer dan ontstoken hechtingen handig ;)
    slinger heb ik ergens. wel goed om ff op te zoeken. en de wasknijpertjes van vorige keer waren roze, dus ook wel handig om nieuwe te halen :D

heb je al met je vriend overlegd? :D

20. Chantico

Ja je hebt natuurlijk helemaal gelijk, terwijl ik het schreef bedoelde ik het ook zo, maar het staat er inderdaad anders (hormonen ;)). Op die andere staat inderdaad 'olie'.

Hihi, wel met m'n vriend overlegd en we gaan proberen het nog even geheim te houden. Verklappen kan altijd nog :D

Deel Deze Pagina