Augustus 2008 deel 9

Discussie in 'De mama's' gestart door sjorsje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    carmen, hoe gaat het met je?

2. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    hoi lieve meiden,
    ben sinds een half uurtje weer thuis.
    We werden heel lief opgevangen met een gesprekje over wat het verlies met je doet etc. en de verpleegkundige maakte daarna ook heel subtiel de overstap naar een luchtiger onderwerp. Toen uitkleden en kreeg een witte badjas aan ipv een klinisch schort wat erg fijn was voor mijn gevoel. Daarna de controles en uiteraard was mijn bloeddruk veelste hoog. De gyn heeft een echo gemaakt en toen ging het beginnen. De baarmoedermond werd verdoofd maar doordat ik geen bloedverlies had zat het kindje heel vast en dat zou te pijnlijk zijn om zonder morfine te doen. Dus toch morfine gekregen en daardoor ging de ingreep langs me heen. Na de ingreep wel wat buikpijn en een te lage bloeddruk. Ik vloei nog bijna niet, en mijn bloeddruk is nu heel netjes. Heb wel een leeg gevoel en best wat pijn.

Mark is overal bij geweest dus hij heeft ook de echo gezien en dat is voor hem heel goed geweest.

We hebben wel besloten om tess een nachtje uit logeren te doen naar oma zodat we ook even een momentje voor ons 2 hebben.

3. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    LAUWIE
    hier met britt in 5 uur bevallen en met Stijn in 3 uur
    net zoals mijn moeder!

CARMEN
    meid ik heb veel aan je gedacht vandaag
    heel veel sterkte, ik weet hoe je je voelt erg KUT
    huil maar lekker veel, dat lucht op
    kus

4. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    carmen, fijn dat je goed opgevangen bent en dat je weer thuis bent. veel sterkte vanavond samen!

5. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @Carmen, fijn dat je goed werd opgevangen en onddanks alles een goed gevoel heb. En geniet van jullie avondje samen hoor!

6. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Carmen, het zal jullie ook wel goed doen om een avond alleen te zijn.

Juud helaas geen tijd vanavond.

Lauwie, mijn moeder had bij mijn bevalling een totaal ruptuur en bij de bevalling van mijn zusje hadden ze haar bij voorzorg wel ingeknipt maar dat bleek eigenlijk niet nodig te zijn. En ik was nog wel het tweede kind.

7. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    #3907 miranda4xmama, 23 nov 2010
    Laatst bewerkt: 23 nov 2010
    Carmen, fijn dat jullie goed zijn opgevangen.
    Wel even goed om een avondje samen te zijn.
    Sterkte met verwerken de komende tijd.

8. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    @ Carmen: Fijn te horen dat jullie zo goed opgevangen zijn in het ziekenhuis. Goed dat jullie vanavond met z'n 2-en zijn. Heel veel sterkte de komende tijd en als je hier wilt uithuilen mag dat altijd!

9. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Ik heb verder weinig te vertellen. Net weer gesprek gehad over ons meisje, inhoudelijk stelt het weinig meer voor, het is afwachten tot het allemaal officieel is, maar wel lekker gekletst.

Zo samen met mijn kleine boef eten en dan komen straks mijn zusje en een vriendin gezellig voor een echt meidenavondje...

10. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    nou door de streptokokken werd ik heel ziek en kreeg koorts. en daardoor kreeg sydney een hartslag van over de 200 uiteindelijk. toen ie ook nog eens minder variabel werd en ik nog steeds op 2 cm zat hebben ze besloten voor een spoedkeizersnede. want sydney had het echt heel moeilijk

vond het echt vreselijk maar wil toch een derde dus zo zie je maar weer!

11. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ach lauwie het zal moeten want anders komt ie er niet uit hahahahhahaha. en geloof me de keizersnede is veel vreselijker. dan maar gewoon bevallen met weeeen.

ach en als je dan je kleintje bij je hebt ben je alles weer vergeten!

12. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    @ Mik: kijk dat bedoel ik nou, je "vergeet" het en wil toch weer zwanger worden.
    Vreemd toch.

13. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Nou Mik idd die ks denkt iedereen zo makkelijk over (die hem niet had) wat is dat verschrikkelijk he??

14. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ik beval liever nog tien keer als een keizersnede (hmmmmmmmmm toch jammer want de volgende word een geplande ach zien we dan wel weer)

jeetje wat is een keizersnede me tegengevallen zeg! terwijl ik de\onique al vreselijk vond maar echt tien keer liever dat!

inderdaad iedereen doet zo luchtig over keizersnedes terwijl het echt een supergrote operatie is met heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang herstel!

15. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    Ik vind bevallen ook vreselijk. Bij Toby dus ingeleid en 5 min na gel al weeen. Weeenstorm na vliezen breken. Heb een ruggenprik gehad en dat is echt heerlijk. Uiteindelijk 12 uur weeen gehad en toen nog 1 uur persen, na een flinke knip is hij geboren.
    Bij een 2de zeker in het ziekenhuis bevallen en ik wil een ruggenprik.

@ Carmen gelukkig ben je weer thuis en kun je dit nu met Mark gaan verwerken. Dit zal echt niet makkelijk zijn en hier heb je ook veel tijd voor nodig. Als je het gevoel hebt dat je moet huilen doe dit dan ook, ga het vooral niet opkroppen het moet er toch uit.
    Gelukkig heb je niet veel bloedverlies. Dat kan jammer genoeg ook anders:(

16. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Qua weeen lijkt me een keizersnee wel "relaxed" (of heb je dan toch weeen?), maar qua herstel zou ik er echt geen willen.

17. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    oh ik hoop ook echt dat ik geen keizersnede nodig zal hebben. lijkt me heel naar. moet zelfs al niet aan een ruggeprik denken, maar goed als het nodig is dan is het nodig..

18. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    ff, als hoe je moeder bevalt, voorspelt hoe je bevalt, dan heb ik nog zo'n bevalling. prima!

sjorsje, hoe was het bij de eerste van je moeder gegaan dan (qua scheuren)?

vogeltje, inleiden lijkt me ook al niet fijn. dan komt het ook niet geleidelijk waardoor je hormonen die de pijn dragelijker maken het niet aan kunnen.

mik, vervelend zeg als je zelf zo ziek bent en je kind er ook last van heeft. was je nog lang na de bevalling ziek?

19. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    @ Lauwie ik denk dat bevallen over het algeheel niet fijn is. Over elke bevalling is wel iets te zeggen. Maar wat je ervoor terug krijgt maakt dat je het erna snel vergeten bent, dat was ik ook.
    Een bevalling zonder pijn, rotzooi en heftige emoties bestaat jammer genoeg niet, althans ik ben hem nog niet tegen gekomen:D
    En het zou zeker mooi zijn als het zo gaat als bij Otje.

20. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Bevallen; Bij Matthijs heb ik een KS gehad en dat viel me 100% mee. Ik heb bij Jasmijn zelfs overwogen weer een geplande KS te laten doen. De enige reden dat ik dat niet heb gedaan is omdat ik dan een aantal dagen in het ZH moest liggen en niet 24uur per dag bij Matthijs kon zijn

Deel Deze Pagina