Ohh die Tess, wil gewoon lekker bij papa en mama zijn. Groot gelijk dat Mark haar heeft opgehaald. Tot morgen.
gisterochtend was je nog in blijde verwachting en nu heb je al een operatie achter de rug en alle emoties die daarbij komen kijken. Ik hoop dat je je lekker laat vertroetelen en heel rustig aan doet. @ Vogeltje, begrijp ik uit jouw woorden dat jij dit ook eens hebt meegemaakt? Jullie hadden toch dat filmpje gezien dat Roos Suze hielp met lopen? We hebben nu een nieuwe variatie en die heet naise (oftewel polonaise) Roos gaat voorop en houd Suze haar handjes in haar zij en zo lopen ze achter elkaar door de kamer. ik zal er morgen weer een filmpje van maken. ik ben net terug van het bloed doneren en weer helemaal goedgekeurd, toch wel prettig dat je nagekeken word @ Chantal, dan word het tijd dat je naar je lijf luisterd en als je ziek bent je nog minimaal 1 dag thuis blijft om echt helemaal beter te zijn, lijkt me echt vervelend om zo ziekerig te zijn. @ Lauwie, ik heb precies dezelfde bevallingen gehad als mijn moeder. Bij mijn zus heftig en pijnlijk en ik kwam er zo uitwandelen (tenminste, dat zegt mn moeder) ik ga nog even bij mijn lief op de bank zitten. Tot morgen
hey dames, hier net terug van mn cursus gewichtmanagement en ben nu 17,5 kilo kwijt! Hier een jongetje die niet wil slapen snachts....elke nacht begint het met dadadadada...en eindigt het in krijsen. waarom snap ik zelf niet zo goed? iemand tips? Ga nu er niet iedere keer meer uit maar pff het helpt niet voor je nachtrust... carmen: sterkte meid! Och wat lief van tess....ik was ook gelijk in de auto gesprongen! miranda: wat geweldig zeg van je dochters! ik zou ook supertrots zijn! lauwie: Hier ging het malou heel snel. had smorgensvroeg mn vruchtwater gebroken en om 11 uur begonnen de weeen en om half 3 was ze er. Alleen was ik dus van voor tot achter uitgescheurd en daar heel veel pijn aan gehad. Met jens was het gewoon rot omdat ik zon last van mn bekken had. Ingeleid maar wat sjorsje over dat pompje zegt?????? Ik vond het nog net zon hel.....die weeen. Hoefde eens niet echt te persen hij floepte er gelijk uit. Overdag waren de weeen met jens nog goed te doen en om half 5 werden ze heftig en om half 6 wastie er! 2 kleine hechtingen gehad maar gelukkig totaal geen last van gehad. petra: leuk de polonaise! setteke: hoe ging je sollicitatie?????
Goedenavond allemaal! Ik kom nog even verslag uitbrengen van vandaag, maar eerst: @ Carmen, meisje wat een verdrietige dag! Heel veel sterkte vandaag en wat heerlijk dat je nog even met Tess kon gaan kroelen! Nou ik had vandaag dus sollicitatiegesprek. Was een heel leuk en positief gesprek. Morgen de uitslag. Denk niet dat ik het word, want ik ben nog in opleiding, maar ik ben mooi wel met drie anderen uit een stapel brieven geselecteerd! Verder een slechte dag gehad m.b.t bekken, veel pijn en ik leef op pijnstillers, waar ik weer suf van wordt. Maar liever dat dan krom gaan van de pijn. Morgen komt de therapeut, hopen dat dat gaat helpen! Mijn tweede bevalling zou ik zo overdoen. Jullie kennen het verhaal van Tymen, dat heb ik hier onlangs nog gepost, dus dit met Silke was veel beter. Het heeft heeeel erg lang geduurd voor ze er was en ik heb het heeeeel zwaar gehad, maar zou het zo weer doen. Ik had hele heftige weeƫn die bijna niks deden, een ruggeprik die niet werkte, maar het was wel de mooiste ervaring van mijn leven. geweldig, na al dat harde werken zo'n prachtig mensje op mijn buik te krijgen!
Carmen, ik wens je een goede nachtrust toe en dat je je maar flink getroost mag weten door je lieve man en dochter. Miepie, complimenten voor hoeveel je al bent afgevallen! Hartstikke knap hoor! Chantal, en nou naar bed en uitzieken jij! Misschien moet je je gewoon eens verplicht een paar dagen ziek melden om even bij te tanken. Daar kan echt iedereen bij gebaat zijn (jij, je gezin, en ook je baas) als jij weer wat beter in je weerstand zit. Lauwie, ja dat klinkt wel een beetje vergelijkbaar. Ik vond de overgang naar persen ook zo raar. Vandaag bij zw.yoga geleerd over ademen en persen, dus wie weet kan ik het straks veel beter De ontsluitingsfase vond ik wel best zo. Ik mocht nu na twee uur goede weeƫn bellen en had toen 5 cm $ ik durfde het bijna niet te geloven toen de vk dat zei). Toen de vk er eenmaal was, was ik binnen een uur en drie kwartier van 5 naar 10 cm en dat was inclusief de weeƫnpauze die m'n lijf nam toen we naar het ziekenhuis reden. Dat laatste stuk hoeft wat mij betreft niet sneller te gaan. Het eerste stuk ook niet eigenlijk, die uren waren wel heel fijn om tot het besef te komen van 'okƩ dit is HET dus'. Ik zou het alleen niet erg vinden als het persen sneller zou gaan (een stuk of drie keer persen met fijne persweeƫn lijkt me wel wat , ipv een uur persen op eigen kracht want nauwelijks persweeƫn). Petra, kom maar op met je filmpje! Setteke, ik duim voor je dat je morgen toch goed bericht krijgt!
Carmen; heel veel sterkte voor jou en Mark en Tess. Hopelijk kunnen jullie dit verlies een plekje gaan geven. Wat ontzettend lief zeg dat Tess bij jullie wilde zijn. Volgens mij is het een heel gevoelig meisje, wat heel goed aanvoelt hoe haar omgeving in haar vel zit en troost en liefde kan geven waar ze maar wil. Geniet maar van de mooie momenten met haar. En deel het verdriet met Mark. Fijn dat je in het ziekenhuis zo goed bent opgevangen. @bevalling; pfff moet er nog niet aan denken. Bij Danique in de regelmatige weeen gezeten van 19.00 t/m 8.30 en toen nog maar 4 cm ontsluiting. (eerst om de 5 min en vervolgens vanaf ongeveer 2.00uur om de 3 minuten). Om 9.00 vliezen gebroken en om 10.17 is Danique geboren. De vk was bijna te laat. Echt persen heb ik dus niet meegemaakt, want in 1 perswee waar de vk me begeleidde is ze geboren. En dat alles zonder ook maar 1 scheurtje of schaafwond. Die ontsluiting mag vn mij dit keer sneller verlopen, maar verder hoop ik weer op zo'n bevalling zonder kleerscheuren! Ik ga snel mijn bed in. Ging vanmorgen om 7.00 de deur uit en was net om half 11 weer in huis. Ben dus moe en mijn buik protesteert. Ga dus lekker plat, want morgen om 6.15 gaat de wekker weer :S
petra, wat schattig die naise! miepie, superknap dat je (zo snel) zoveel bent afgevallen! chantal, beterschap! setteke, ik hoop dat je aangenomen wordt chantico, zo te lezen was jouw bevalling veel sneller dan de mijne. ben wel benieuwd naar tips over een makkelijkere overgang naar het persen! al stelt het me ook wel gerust om van veel meiden te lezen dat het persen zoveel makkelijker ging. en 45 min was ook te doen dus.. alieke, waarom moet je er niet aan denken? klinkt als een bevalling waar heel veel vrouwen voor zouden tekenen. al heeft het ongetwijfeld pijn gedaan
Goeimorgen meide. @setteke ik hoop dat je vandaag goed nieuws gaat krijgen @carmen. Hoop dat jullie een goese nacht hebben gehad en ik denk dat Tess echt heel gevoelig os en heel erg goed weet wat er aan de hand is
setteke wat fijn dat je gesprek goed ging, wel even spannend dus vandaag. Wat rot dat je zo'n last van je bekken hebt! Chantal ziek maar even goed uit!was je al bij de dokter geweest voor de pijn in je maag/slokdarm? Alieke let je wel op jezelf? Zulke lange dagen maken is niet goed als je buik het er niet mee eens is. Vogeltje, heb jij ook een curettage gehad?had jij veel bloedverlies? Julie hebben gelijk dat tess een heel gevoelig meisje is, ze wou namelijk perse bij mama blijven en heeft voor het eerst in haar leven bij ons in bed geslapen!(dat wil ze nooit) ze lag lief met haar armpje om mijn nek. Ik heb zelf niet zo best geslapen want het lijkt alsof ik een soort persdrang heb, heel gek. Vanacht uiteindelijk vreselijk liggen huilen, had me zo goed gehouden voor tess en voor mark om hem te steunen maar door de vermoeidheid, pijn en die rothormonen ben ik toch gebroken vannacht. Moet zeggen dat het ook wel oplucht. Heb nog steeds vrijwel geen bloedverlies, alleen iets bruin bij afvegen. De pijn in mijn buik zal in de loop van de dag vast ook wel wegtrekken en dan zijn de fysieke ongemakken achter de rug.
hoi meiden, peutergym gaat niet door voor vanmorgen. Ik was een beetje laat en toen ik ging kijken waar het precies was (op de computer) bleek dat het 25 min. met de auto was haha nu dus iets dichterbijer zoeken. Denk dat ik zo maar naar ballorig ga ofzo @ Tesske, wat heerlijk dat Tess bij jullie heeft geslapen en wat fijn dat je je emoties de vrije loop hebt kunnen laten gaan
sjongejonge wat heeft iedereen het makkelijk gehad met persen bij de eerste Ik heb bij donique 1 uur en 50 minuten geperst. (ze was niet ingedaald!) binnen ingescheurd en buiten ingeknipt. placenta liet niet los etc etc etc. bah bah bah. maar heel gek toch vergeet je die pijn en tijdens het hechten zei ik al dat ik er nog wel eentje wou. terwijl ik tijdens het bevallen smeekte om haar eruit te trekken of snijden ghihihihihih! ach en sydney is eruit gesneden maar dat was echt niet leuk. zo zie je maar weer bij mij is nooit iets goed hahahah
man en dochterlief zijn de deur uit. Ze gaan gezellig samen ontbijten bij intratuin, kan tess even spelen en diertjes kijken en mark koopt er wat vazen bij want heb veel bloemen gekregen en heb niet genoeg vazen. En ik ga nog even proberen te dutten.
volgens mij heeft Binna de meest traumatische bevalling van ons allemaal, maar ik kan me voorstellen dat ze het daar niet graag over heeft met al die nog-moeten-bevallende-medeaugustusmama's Ik heb een stukje gefietst met de kabouters, is echt superleuk omdat Suze de hele weg zwaait en Roos liedjes zit te zingen
Goedemorgen! Nou de therapeut is geweest en heeft me weer los gemaakt en recht gezet. Verademing! Nu wachten wanneer de praktijk waar ik gesolliciteerd heb belt.