Augustus 2008 deel 9

Discussie in 'De mama's' gestart door sjorsje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Setteke, wat een goed nieuws zeg!! Van harte gefeliciteerd met deze baan!! Heel veel succes/plezier daar? Je gaat als dokterassistent aan de slag? Is je studie dan ook al klaar? Echt super zeg!! Zo snel een baan... Ik had niet begrepen dat Hilbrand helemaal geen werk meer heeft... per wanneer?

Tesske, wat een lief dochtertje hebben jullie toch!! Geniet er maar veel van! Hoop echt van harte dat je het goed kan verwerken en dat dit een plaatsje kan krijgen... Heel veel sterkte!

Bevallen enzo?? Hanne is geboren met keizersnee... en nu ik kijk ik enorm uit naar een gewone bevalling... het lijkt me zo'n mooie ervaring... de ks viel mij tegen, maar meer emotioneel dan lichamelijk. Lichamelijk was ik er ook niet snel bovenop, maar het was voor mij echt een teleurstelling dat ik niet normaal kon bevallen. Nu is er nog geen reden om aan te nemen dat het weer een ks wordt, dus ik ga uit van normaal. Wel spannend natuurlijk, want het is toch allemaal voor het eerst... Maar ik ben nog veel te idyllisch hoor!! Ben dan alleen bang dat ik net zoals Petra, het een enorme tegenvaller vind en dat het dan moeilijker wordt... We zien het wel!

Lauwie, bedankt voor de namen! Timme en Jonne niet. Fedde redelijk, maar nog niet je-van-het!

O ja, een 10 geven... Ik als juf geef een kind uiteraard een tien als het werk foutloos is gemaakt!! Dat heeft het kind dan ook helemaal verdiend. Maar ik vind een rapportcijfer wel wat anders... een kind kan nooit helemaal perfect zijn in spelling bijv. Een 10 zou dit wel suggereren... daarbij kijk ik altijd naar het hele verloop en niet alleen naar de afgelopen 3 toetsen bijv.
    Daarnaast vind ik ook nog eens dat als er 8 op het rapport staat, je het kind nog heerlijk kan stimuleren voor een 8,5 bijv. Maar bij een 10 is er niets extra's. Dan houdt het op.
    Maar ieder zijn eigen mening hoor... volgens mij is het bij ons trouwens een schoolafspraak: geen 10'en voor rekenen, spelling, lezen en taal.
    En ik zeg altijd maar zo: het gaat er niet om hoe hoog je cijfers zijn, het gaat erom of je met plezier je best doet! :)

Groetjes, juf Arri ;)

2. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Duster oja dat is waar kan ik me ook nog herinneren :( nou dan heb je de 'eer' samen met Bina op 1 te staan ;)

3. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Setteke; Gefeliciteerd :)!

4. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Arri, ja idd Hilbrand staat per 1 januari op straat. Hij is druk aan het solliciteren, maar heeft nog niks. Ik ben dan bijna klaar met stagelopen, de laatste uurtjes moet ik dan in de inwerkperiode doen, maar dat was ook meteen het voorstel van hun kant. Ze zijn een erkend leerbedrijf en vanuit mijn opleiding is twee stageplaatsen geen probleem.

5. Setteke

Setteke Niet meer actief

Arme Sil is niet fit. Ze zegt steeds dat ze zo koud is en wilde niet eten, maar naar bed. Even getempt en ja hoor: 38,3... Arm meiske!

6. Superano

Superano Actief lid

26 aug 2010
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    Silke, beterschap!! Knap dat ze het zelf al aan kan geven hè??

Setteke, echt bijzonder dat je zo snel een baan hebt gevonden vooral in deze lastige situatie met Hilbrands' werk!

7. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    setteke, gefeliciteerd! goed zeg! en beterschap voor silke!

carmen, wat lief van tess. goed dat je je verdriet niet opkropt. hoe gaat het vandaag lichamelijk?

duster, ik moest ook meteen aan jouw bevalling denken. jouw verhaal heeft zoveel indruk op mij gemaakt dat ik bij mijn bevalling mijn vriend eerder de vk heb laten bellen (omdat ik bang was dat ik te vroeg teveel aan het persen was want ik moest ook naar het toilet zeg maar). dat was ook prima, want toen ze kwam had ik volledige ontsluiting.

binna, wat een hoop ellende bij elkaar. is er kans op herhaling van het breken van de navelstreng of was dat pech?

juud, hoe ging het autorijden?

arri, ik denk nog ff verder. eerder stoer dan lief begrijp ik?

mik, hou je voor mij niet in hoor!

puck, veel succes zo!

petra, waar blijft het filmpje van de naise? :D

hier alweer zo'n heerlijke verlofdag. vanochtend op 'de' school voor ot gekeken en met de buuf (die er ook was) thee gedronken en nagepraat en toen met mijn ouders ergens gelunched en hier koffie gedronken. nu ff lekker liggen en vanavond met vriendinnen in de stad eten. wat een heerlijk leven zo!

8. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ik probeer de hele tijd een filmpje te maken, maar jullie zullen het vast herkennen dat als je iets wil filmen dat het dan niet meer gedaan wordt.

Ik heb een afspraak gemaakt bij "mijn" bruidszaak...ik ben ineens vreselijk onzeker of ik wel de goede jurk heb uitgekozen. Dinsdag ga ik erheen om hem aan te doen en stiekem naar iets anders te kijken.
    Heb me er een paar dagen heel rot om gevoeld maar due afspraak lucht al op

@ lauwie, wauw, wat een heerlijke dag! En? Gaat Ottilie naar die school?

9. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Sjudith; Ik sta liever ergens anders mee op de eerste plaats ;)

@Setteke; Ah, beterschap voor Silke

@Lauwie; Is mijn ellende toch nog ergens goed voor geweest :D

10. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    #3990 lauwie, 24 nov 2010
    Laatst bewerkt: 24 nov 2010
    petra, oh herkenbaar. ik heb het ook steeds met mijn golvende buik. ottilie daarentegen gaat er tegenwoordig helemaal voor zitten/staan. hadden een reportage met haar en mijn buik gemaakt. nog een paar leuke foto's die ik volgens mijn ouders niet op internet kan zetten. ik zal voor nieuwsgierige dames een fotootje bijvoegen die ik zo dan weer weghaal.
    wat goed dat je een afspraak over de jurk gemaakt hebt. je moet je er echt lekker in voelen. misschien is het m weer helemaal als je m past en anders ben je nog lekker op tijd om iets anders uit te zoeken toch?

duster, haha, voel jij je nu beter over je bevalling :D?

11. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    #3991 lauwie, 24 nov 2010
    verwijderd

12. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    #3992 lauwie, 24 nov 2010
    verwijderd

13. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Wat een knap meisje is het toch! Roos gaat er echt niet voor zitten. Het lukt zelfs niet om haar lachend op de foto te krijgenm

Ik weet niet precies hoe het zit met de voorwaarde van het kopen van DE jurk. De helft is al aanbetaald en ik weet niet hoe het zit met bestellen, maar dat ga ik vast dinsdag horen

14. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Wat een leuke foto's Lauwie.

Mark en Tess zitten al de hele middag gezellig samen op de grond met de duplo te bouwen.
    Ze hebben samen de hele duplo dierentuin opgebouwd en nu speelt Tess dat ze de dieren eten moet geven, de tijgers moet aaien en de bananen moet plukken voor de aapjes :D

15. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Petra hoe komt het dat je twijfelt?

16. Setteke

Setteke Niet meer actief

Mooie foto's Lauwie! Ik vind ze helemaal niet te hoor! Hartstikke mooie buik! :D

17. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    o ja petra, ik weet het nog niet van de school. het is een vrij gewone klassikale school. hier om de hoek, mooi oud gebouw, maar wel heel schools. twijfel nog of ik een meer kindgerichte onderwijsvorm beter vind passen. we hebben ook op een andere school plek dus eerst maar eens daar kijken en misschien nog wat andere scholen bekijken.
    deze school bereidt denk ik heel goed voor op een kantoorbaan, maar ik vraag me af hoeveel ruimte kinderen krijgen voor bijv hun eigen mening.
    het hangt natuurlijk ook heel erg af van wie de rondleiding geeft en dat was net een juf die niet onaardig was hoor, maar waar ik ook geen enorme klik mee had.

zijn er hier al meer bezig met schoolkeuzes? juud? of eventueel voor oudere kinderen? lique en sjorsje? wat vinden jullie belangrijk aan een school?

18. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Hallo, ik kwam even lezen, maar tot mijn schrik dat Carmen en Mark een sterretje kreeg, heel veel sterkte Carmen en rust maar uit meis en ik hoop dat jullie een plek kan geven!

Knufff Linka

19. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    @ Setteke: gefeliciteerd met je baan!!!!!!

Oh meiden ik zie dat ik Dionne alweer op moet halen.
    Kom later nog even terug voor de rest.
    Sorry.

20. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Dankjewel meis! Hoe is het met jou en je meiden?

Deel Deze Pagina