Augustus 2008 deel 9

Discussie in 'De mama's' gestart door sjorsje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Goeimorgen meiden

Zo was bek af gisteren pieten was erg leuk
    Silver was er ook met steve en toen ik bij haae was zei ze gewoon hè mama. Oeps. Haha. Daarna heeft ze het er niet meer over gehad en vindt ze het erg leuk

@chantico. Wij hebben ook er veel cadeautjes voor silver. Maar ja vondt zo veel leuke dingen

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Goedemorgen,

Lauwie, de nacht goed doorgekomen? Ik zou ook niet bellen hoor als ik 'm zo goed zo voelen gisterenavond. Maar ik kan je vriend's reactie ook wel voorstellen.

Chantico, wij doen deze keer pakjesmiddag met zowel m'n schoonouders als met m'n zus/zwager. Dan lijkt het me minder verwarrend dan dat ze op 3 verschillende plekken cadeautjes krijgen. Van m'n schoonouders krijgt Jorja 1, Yosyp 4 en Lianna 3 cadeau's. Van m'n zus heb ik geen idee, maar daar zitten in ieder geval ook kleertjes bij. Cadeau's van m'n schoonouders hebben we zelf uit kunnen zoeken, was in totaal voor 200 euro. Wij doen zelf nu niks voor sinterklaas, maar 'n klein cadeautje onder de kerstboom.

3. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Chantico; Hoe was de nacht? Hier ook veel cadeau's :) Ik heb door het jaar heen gekocht en had uiteindelijk veel te veel. Thuis hebben we 8 cadeau's per kind, bij oma 3 of 4 cadeau's per kind en tijdens het weekend weg (schoonfamilie)hadden ze 5 cadeau's per kind. Dit komt in totaal dus ook op 16/17 cadeautjes per kind :$ Denk eerlijk gezegd ook dat dit veel te veel voor ze is

@Miepie; Ik ben alleen onder behandeling vd HA. Hij heeft me nooit doorgestuurd. Als ik me over 2 weken nog niet goed voel vraag ik wel om een verwijzing, want ik vind het wel een beetje raar. Balen zeg dat je moeder gewoon niks zegt

Gisteren bij Zwarte Piet en Sinterkaas geweest. Matthijs en Jasmijn hebben echt de tijd van hun leven gehad. Dirk heeft de foto's op zijn mobiel staan, dus ik kan ze niet op de PC zetten, maar jullie houden ze tegoed :D

4. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Mogguh!

Hier nog een zieke Jamie thuis.. hoewel hij dolgraag naar school wil.. hij is al beneden van kwart voor 7 en ligt ook al vanaf die tijd op de bank onder een deken.. heeft alleen drinken gehad, maar dat vond hij zuur zei hij.. Papa had er ananas in gedaan... dus... het was aardbeienyogi..

Dus vandaag lekker lui dagje met z'n 3tjes thuis!

5. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    goedemorgen,

het word doorbikkelen vandaag op mn werk in de kou, heb me superwarm aangekleed.
    Vanavond ga ik uit eten met een vriendin

6. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Petra, brrrr, succes!!!

@Chantico, bij Djim had ik vanaf een week of 20 last. Het werd richting de bevalling steeds erger. Wel onder behandeling enz. Wel gewoon gewerkt, maar zit op kantoor, dus dat ging wel. Alles met de lift en ook niet te lang stil blijven zitten.
    De pijn is inderdaad lastig te omschrijven en die steken ken ik wel. Maar waarschijnlijk doordat ik vanalles ging houden was er ook vaak zeurende pijn.
    Na de bevalling was ik er zo goed als af. Dus dat was een enorme meevaller. En ik kan de pijn niet helemaal meer terughalen en laten we hopen dat dat ook niet gaat gebeuren.
    Hier mogen ze hun schoen zetten bij 1 tante en bij oma. En op 5 dec krijgen ze samen met neefjes en nichtjes 3 kadootjes.

@QB, beterschap!!

Goedemorgen allemaal!!

7. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Goedemorgen!

Net 10 minuutjes hardgelopen en Jeslyn is op peuterspeelzaal en Jeroen snurkt denk ik, of wakker ik hoor boven rommelen. Eerst even bijkomen en dan douchen.

Petra, koud hoor, haha! En veel plezier vanavond.

Chantico, wij hebben geld gekregen van ons ouders en hebben wij allemaal kadootjes gekocht wij hebben alleen voor ons samen gekocht meer niet, vind ik al genoeg zo!

QB, beterschap met Jamie!

8. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    binna, haha wat grappig dat silver je als piet gewoon herkende!

sjorsje, ik voel m nu ook nog goed dus ik bel morgen wel. snap mijn vriend ook wel want ik was echt ongerust in de auto terug.

duster, ik denk dat het al verschil maakt als het niet op een middag is.

oooh er rust echt een soort vloek op de combi kraamzorg en mij. blijkbaar zijn mijn gegevens niet doorgekomen. ben nu 4 telefoontjes verder en de laatste die ik sprak die het voor me moet gaan regelen heb ik het 3 keer uitgelegd en ik vraag me nog af of ie het snapt. klonk als het type vakantiekracht op zijn eerste werkdag.
    ik heb toch al helemaal geen zin in zo'n type in huis en ik heb nu al weer te horen gekregen dat ze me geen volledige kraamzorg kunnen garanderen omdat ik met de feestdagen uitgerekend ben. maar ik moet geloof ik al blij zijn dat ik nog kraamzorg krijg ondanks dat mijn inschrijving niet doorgekomen is...
    ik wil er echt max 2 nu! blehhhhhh!

9. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    nou 8 :$ telefoontjes verder zou het geregeld moeten zijn en moet ik vandaag gebeld worden door de kraamzorg... ben benieuwd!

linka, je hebt alleen cadeautjes voor jou en jeroen gekocht? of bedoel je wat anders met ons samen?

10. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Heb niet echt bij gelezen sorry.
    Tess en ik zijn gister naar de musical van Woezel en Pip geweest.
    Het kleine meisje vond het helemaal geweldig, ze leefde heel erg mee met het verhaal.
    Ik heb onwijs van haar genoten.
    Na de musical zijn we lekker wat wezen eten bij de shoarma tent.
    Daarna naar huis, Tess naar bed en ik met een kruik op de bank want ik had vreselijke krampen in mijn buik en pijn in mijn rug.
    Vannacht kwam ik erachter wat er aan de hand was..ik vloei heel erg en verlies grote stolsels die ik er zelfs uit moet trekken :( (sorry niet zo'n smakelijk verhaal..)
    Moet straks even boodschappen doen maar durf haast de deur niet uit nu.
    Ben ook heel snel duizelig en wat slapjes.
    Gisteravond ook weer even een heel emotioneel moment gehad, zo ineens zonder echte aanleiding.

Zag de vraag over de sint cadeaus .
    Wij vieren 4 december sinterklaas met mijn ouders ( + mijn broers/schoonzussen) en dan krijgt ze zo'n 20 pakjes.
    Ik denk alleen wel dat ik ons cadeau dan zoveel mogelijk bij elkaar in ga pakken anders moet ze zo veel uitpakken.

We vieren 5 december sinterklaas met mijn schoonouders ( + mijn zwagers en schoonzussen) en dan krijgt ze zo'n 10 pakjes.

Het is wel veel maar dat krijg je toch al snel als je met 2 complete gezinnen viert en je zelf ook nog iets voor je kind wil kopen.
    Van ons krijgt ze trouwens bij mijn ouders een complete houten high-tea set ( incl. etagere met houten bonbons/taartpuntjes, thee kopjes met thee zakje etc.)
    En bij mijn schoonouders krijgt ze van ons de paardenmanege van Duplo en een puzzel van jip en janneke.

11. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    kadotjes
    hier krijgt elk kind 1 groot kado van mijn ouders en een stuk of 3 kleine kadotjes bij Andy zijn ouders. wijzelf hebben nog niks gekocht, maar ik koop voor elk kind 1 kadotje.

Wij zijn nu aan het opwarmen in de kantine, ik had lekker (warme) chocomel gekocht voor de jongens

12. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    kadootjes
    hier ongeveer 5 a 6 per kindje.....
    en met de kerst ook!

Britt had net een opmerking, zo lief.....

ik zei dat de sloot dicht lag met ijs, dus dat er geen water meer was.
    "oh zei ze, dan moeten de eenden een boot zoeken!!!!!"
    zo schattig....

13. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Aah wat schattig van Britt!

Mijn mams is vrij dus we gaan even samen boodschappen doen.
    Tess is vandaag de hele dag bij mijn schoonmoeder dus het is wel heeel erg rustig in huis..

14. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    effe snel vanaf mijn foon, want Matthijs en ik liggen lekker in bad.

@Lauwie; Ik denk ook wel dat het verschil maakt, maar we hebben thuis 8 (of 9?) pakjes en dat vind ik ook al vrij veel

15. Chantico

Chantico Niet meer actief

#4255 Chantico, 29 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 nov 2010
    Ise is nu echt ziek. Na een pcm gisteravond heeft ze gelukkig de hele nacht goed geslapen. Maar ze gloeit wel en wilde vanochtend alleen maar tegen me aan liggen, in mijn armen opgekruld op de bank. Er mocht geen dvd aan :)$) en ze viel uiteindelijk in mijn armen in slaap. Nu ligt ze in ons bed te slapen. Ze heeft gelukkig wel wat thee op, een paar happen pap en een halve kiwi. Hoop dat ze met een rustig dagje weer wat opknapt, ’t arme moppie.

Lauwie, tja, als hij zelf niet wil/durft te bellen, dan moet ik jou er ook niet zo mee pushen, denk ik. Maar ja, da’s heel makkelijk gezegd vanachter een pc :p Ik hoop dat hij zijn bezorgdheid inmiddels wat heeft kunnen verminderen en dat hij jouw oordeel dat het goed voelt op waarde schat. Het is ook lastig voor mannen dat alles zich afspeelt in het lijf van hun vrouw en zij (de mannen) niet kunnen voelen hoe dat voelt. Hoe gaat het nu met Broertje?
    En wat een stom gedoe met de kraamzorg! Pfff goed dat je uiteindelijk zelf gebeld hebt. Ik duim voor je dat het dit keer heel goed uitpakt met de kraamverzorgster!

Binna, oeps dat Silver je herkende :$ Haha, gelukkig kunnen kinderen van deze leeftijd dat soort dingen nog prima accepteren zonder vragen te stellen,toch?

Over het aantal cadeautjes: het maakt denk ik wel uit of je veel pakjes geeft maar dan verspreid over meerdere middagen/avonden (of ook nog met Kerst). Die vriendin van mij zit dus één avond met 15x15 pakjes op een berg en een peuter die halverwege inderdaad misschien al wel de aandacht verliest. Nou ja, ik hoop dat alle kinderen heel erg genieten van het cadeaugebeuren, hoeveel of weinig er ook aan gedaan wordt
    Ik heb ook nog wel meer cadeau-ideeën voor Ise dan wat ze nu van de Sint krijgt (met Kerst doen we geen cadeau’s), maar ik denk dat ik liever zomaar tussendoor nog weer eens iets nieuws tussen haar speelgoed leg, dan dat ik haar nu zo’n stapel pakjes laat uitpakken. Wat uiteindelijk natuurlijk niets uitmaakt in de hoeveelheid nieuw speelgoed, maar het is een gevoel dat ik het liever gespreid wil geven en niet in één keer.
    Wij doen trouwens wel dat we het vieren met meerdere gezinnen, maar dat iedereen alleen voor zijn eigen gezin cadeautjes koopt. Lekker makkelijk en zo blijft het behapbaar (met aantal pakjes én financieel ;))

Carmen, slim dat je meerdere cadeau’s in één pak doet, dat scheelt inderdaad. En wat rot dat je nu zoveel last hebt. Is het normaal dat je na een curetage nog zoveel vloeit? Moet de bm niet gecontroleerd worden op goed samentrekken ofzo? Sterkte meis!

Lique, ik kan de pijn ook niet meer heel goed herinneren, maar een paar weken terug had ik af en toe een felle pijnscheut in m’n bekken als ik te grote stappen zette :)?). Kleinere stappen dus, en weer beter op m’n sta-houding letten ja. Inmiddels heb ik geen enkele last meer (*afkloppen!*), dus hoop dat het bij jou ook goed gaat deze keer!

FF, wat een leuke opmerking van Britt :)

16. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Beterschap voor de zieke kindjes.

FF, wat een schattige opmerking.

Carmen, moet je dan niet voor de zekerheid terug naar de dokter. Klinkt niet helemaal gezond.

Lauwie, gelukkig is de kraamzorg dan geregeld (als ze niet vergeten terug te bellen).

Binna, slimme meid die Silver, haha.

17. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    carmen, fijn dat je moeder even mee kan boodschappen doen! kan me voorstellen dat je je slap voelt. leuk dat de musical zo'n succes was.

ff, wat onwijs schattig en slim bedacht!

sjorsje, ik ben gebeld (nu 10 telefoontjes ;)) en ik heb deze week telefonische intake!

chantico, dat klinkt goed ziek! als er ook geen tv aan mag.. enig idee wat ze heeft?
    hij wilde niet bellen omdat ie dacht dat ik dan vervolgens niet naar het zh zou willen.
    wat zou je ise dan nog willen geven voor speelgoed? ik vind het al moeilijk om wat te bedenken. ze vermaakt zich nog prima met dit speelgoed.

duster, als het teveel wordt dan leg je toch wat pakjes weg voor de dag erna? viel me vorig jaar ook op dat kindjes ook heel anders omgaan met cadeaus. ot vond het uitpakken heel leuk. mijn neefje kon niet wachten om dingem uit de doos te halen en mijn nichtje was heel afwachtend. tot het van haar was. die gaf dus meer om de cadeaus terwijl het ot en neef meer om het feest er om heen ging. je merkt het vanzelf als het teveel voor hem wordt.

mijn ouders kopen dit jaar wat kleins en geven de rest van het geld aan ons zodat wij kleding voor ze kunnen kopen.

18. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Heb wel even met het zh gebeld na jullie berichtjes, moet het wel in de gaten houden maar opzich is het goed dat de stolsels eruit komen want dan is er nog weinig kans op een baarmoeder ontsteking.
    De pijn moet wel minder worden of weggaan, zo niet moet ik bellen.

Het sneeuwt hier heel erg hard en de hele straat is wit.
    Was al best glibberen met de auto.
    Vanavond zou ik gaan eten bij mijn schoonouders omdat Tess daar is maar ik denk dat ik maar gewoon thuis eet.
    Mark eet daar dan wel want hij moet Tess toch ophalen omdat hij ook in die plaats werkt.

Beterschap voor alle zieke kindjes!
    Tess is ook al een paar dagen erg benauwd.

19. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    lauwie, wat gedoe he allemaal telefoontjes..... Kadootjes, ik heb voor ons samen gekocht en ik heb kadootjes gekocht die geld van ons moeders. Dus, voor kinderen hebben wij niet zelf gekocht, wij doen het voor in schoen. Vat je hem?

20. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Linka, mooi geregeld zo!

@Tesske, heel goed dat je even gebeld hebt, hopelijk wordt het snel beter! Ik zou ook lekker thuis blijven als ik jou was.

@Weer/sneeuw, hier is het nog niet wit hoor. Zie af en toe een heel enkel vlokje dwalen. Ik vind het wel prima zo. Het is koud en droog, helemaal top, dus binnenkort de ijzers onder??

@Lauwie, wat een gedoe zeg. Hoop echt voor jullie dat het mee gaat vallen dit keer. En je er echt een beetje van kan genieten...

Deel Deze Pagina