@alieke tja ik ben zo eet je niet eet je niet. hier eet Silver ook wel eens een week niet en dan ine ene weer wel. en toetje is bij ons ook geen beloning. en weet wat dat ze minder nodig gaan hebben. omdat ze ook minder gaan groeien ik zou gewoon proberen het zelfde te geven en aan kijken. @juud tja moeilijk. zou je willen dat je daar over dag als je werk wel gewoon je piersings wilt dragen. of ben je bereid om de dagen dat je werkt geen piersings te dragen. denk dat het daar van af hangt. want als je ze wilt dragen zou ik ook zo te soliciteren gaan @lique ja kout he. bij ons waren gisteren de auto ruiten bevroren smorgens. wel fijn dat je je fiets droog hebt kunnen halen.
@ alieke, ik denk dat zij geen problemen er mee hebben het is van dezelfde stichting als waar ik nu werk. Alleen mss omdat je meer met de familie te maken hebt van de zorgvragers??? Geen idee mss zie ik wel spoken haha en denk ik nu teveel na Dit is het: Zorglocatie Cadenza - Laurens
@juud: misschien alleen als je heel veel in hebt een paar eruit @alieke: denk dat het vanzelf wel weer goed gaat en wat je zegt ze kan wel wat hebben
Joehoeoeeee, hahha!! @Juud, zou het inlaten. Mocht het niet gewenst zijn, kan er altijd nog iets veranderen toch!! @Binna, ja brrrrr. @Alieke, tja, geen idee. Komt vanzelf wel weer denk ik, toetjes krijgen ze hier ook altijd! Succes! Misschien wat vitamines extra geven?
ooo en onze zwangere Superano hihi sorry vind je naam nog steeds ehm apart....en moet er elke keer om lachen...hihihi
FF, zielig hè, als ze last hebben van doorkomende tandjes. Sterkte! Alieke, wil ze niet eten op een 'strijdlustige manier' (dan zou ik zeggen dat ze een peuterpuberfase heeft en je er vooral geen issue van moet maken, zodat ze niet denkt dat ze daar een machtsmiddel te pakken heeft) of wil ze niet eten op een 'lusteloze manier' (dan denk ik bijvoorbeeld aan dat ze last van haar keel heeft: dan zijn stukjes zoals brood pijnlijk, maar is een toetje juist lekker zacht om te eten). In beide gevallen zou ik er trouwens nog geen drama van maken. Als ze ziekig is, wordt ze binnenkort vanzelf weer beter, als je verder niets aan haar merkt.
Woehoeeeee! Juud, ik zou die piercings denk ik uit doen. Dan zit je sowieso safe. En als je het wordt, kun je vragen of je kan dragen of niet. Toetje: hier ook het toetje niet als beloning. Soms krijgt ze wel, soms niet, ligt er aan of we hebben en of we er aan denken. Als ze er om vraagt, krijgt ze altijd. Paar vraagjes, uit interesse: - Kijkt jullie peuter vaker tv of dvd (of video )? - Wat staat er dan op? Hier eigenlijk nooit kindertv aan, maar altijd dvd. Op die manier ben ik niet gebonden aan de tijdstippen waarop leuke programma's worden uitgezonden of dat er na iets leuks opeens iets minder geschikts komt. Hebben jullie ook zo je voorkeur? Wij hebben een paar dvd's waar ze steeds om vraagt. Eerst was het TikTak, daarna een hele tijd Nijntje, en nu is het steeds Muis. Ik verbaas me erover hoe vaak ze hetzelfde kan zien zonder dat het verveelt. Hebben jullie kinders ook favorieten, of is er veel afwisseling in wat ze te zien krijgen?
Oh, en Petra, nog een antwoord op je vraag of ik nog steeds zo min mogelijk 'goed gedaan' of 'goed zo' zeg. Volgens mij wel. Op die manier hoop ik haar niet zo vast te pinnen op 'hoe het hoort': je kan 'goed zo' zeggen als ze met blokjes een toren bouwt, maar niet als ze met blokjes een tasje vult en er dan lekker mee rondsjouwt. Toch vind ik beide dingen leuk spelen. Dus zeg ik liever 'wat een hoge toren!' en 'zo, die tas zit vol!' dan dat ik 'beoordeel' of ze 'goed' speelt. Ook met eten zeg ik het zo min mogelijk. Als ze haar bord leeg eet is dat niet 'goed' maar dan zeg ik iets als 'was het zo lekker meis?' Ik vind het belangrijk dat ze dingen doet omdat ze leuk of lekker zijn, niet omdat iemand anders bepaalt heeft dat het zo hoort en dus 'goed' is. Is dat wat je bedoelde met je vraag van de week? En ben benieuwd waarom je je dit opeens weer herinnerde
Paar vraagjes, uit interesse: - Kijkt jullie peuter vaker tv of dvd (of video )? Tv staat de hele dag aan. - Wat staat er dan op? Afwisselend, progamma's die ik leuk vind, NL3 Zappelin,Disneyclub, Nick JR, JIMJAM, of dib DVD's oa David de Kabouter, Ome Willem, Nils Holgerson, Tiktak, Woezel en pip. En ik zap wanneer ik daar zin in heb, dus soms op de helft van Dora Hebben jullie kinders ook favorieten, of is er veel afwisseling in wat ze te zien krijgen? Ze krijgt veel afwisseling maar met stip bovenaan staat Dora. David de Kabouter, Zandkasteel en Nils Holgerson vind ze ook super en alles van studio 100
Paar vraagjes, uit interesse: - Kijkt jullie peuter vaker tv of dvd (of video )? Oef, denk evenveel.... - Wat staat er dan op? Meestal nl3. Anders DVD van Disney of Dora. Hebben jullie kinders ook favorieten, of is er veel afwisseling in wat ze te zien krijgen? Djim wil of Dora of Leeuw *lion king*
@ Chantico, ja dat bedoelde ik met die vraag. Vooral ook omdat ik mezelf er erg vaak op betrap dat ik " goed zo" zeg @ Juud, ik zeg piercings uit als je ze makkelijk uit en aan kan doen @ Chantalchannie, beterschap meid @ Jenny, haha ik had al de 20e in mijn hoofd maar dacht ineens dat we op een maandag hadden afgesproken, maar nu is het de 18e dus ik raakte even de kluts kwijt (iemand mijn kluts gezien @ Alieke, Roos heeft hetzelfde postuur als Danique en is altijd een enorme smulpaap geweest maar sinds een paar weken eet ze bijna niks meer van haar avondeten en Suze zit ernaast te bunkeren. Ik maak er geen drukte om en let eigenlijk geeneens op hoeveel ze eet. Ze krijgt wel een toetje. Roos had vannacht gespuugd in haar bedje, arm kind, maar vandaag was er niks aan de hand bij oma. Suze is wel ziek geworden vanmiddag en had ook een paar keer gespuugd. Ik hoop maar dat dat van de verjaardagen komt van gisteren waar ze echt teveel van alles hebben gegeten.
@ Chantico, maar goed zo zeggen is toch niet erg? Ik zeg altijd goed zo als Giulia bv haar bordje leeg eet (komt ook zelden voor haha). Je moet je kindje toch ook "prijzen?"
Sil eet momenteel ook heel slecht. Ik denk dat het een fase is en besteed er geen aandacht aan. Niet eten? Ok dan niet. Wij hebben wel een beloningssysteem. Bordje leeg is een chocolaadje, maar nu helpt het even niet. Ik doe er dus verder niks mee, behalve dan niet snoepen als je niet eet. Als ze haar broodje niet eet dan krijgt ze 's middags geen snoepje oid.