Augustus 2008 deel 9

Discussie in 'De mama's' gestart door sjorsje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Wat leuk, al die reacties op de vraag hoe je je kind kunt prijzen enzo. Ik denk trouwens dat we niet veel van elkaar verschillen met wat we zeggen hoor, in de praktijk. Ik kan me (natuurlijk ;)) wel weer helemaal vinden in de argumentatie van Lauwie :D Het gaat mij er om dat ik hoop dat ze leert voelen dat ze zelf plezier heeft in dingen en trots is op wat ze gedaan heeft, dan dat ze blij wordt van dat ik zeg dat het goed is zo.

Aan/uitkleden: Ise is er sinds kort opeens veel mee bezig, daarvoor kon het haar niet interesseren. Ze kan al heel lang heel goed sokken uit doen :D Ook haar slaapzak gaat heel goed ;) Nu kan ze zelf haar broek uit doen (moet ik wel eerst de knoop losgemaakt hebben, maar het naar beneden doen en dan één voor één de pijpen uit lukt goed). Aandoen probeert ze heel soms ook, als ze m zelf heeft uitgedaan tijdens het spelen en m later weer ziet liggen. Is wel moeilijk, maar met een beetje coaching (‘je voeten er helemaal door en dan gaan staan’) lukt het soms wel. Niet de knoop of riem, maar wel over haar pamperkontje :) M’n vriend zei dat ze vandaag zelf haar t-shirt uit had gedaan, dat is geloof ik voor het eerst dat ze dat probeerde. Als ik haar t-shirt over haar hoofd heb gedaan, kan ze zelf haar armen er door doen.
    Ze is sinds een tijdje opeens heel goed in ritsen losmaken. Dan houdt ze de rits aan de ene kant vast en trekt m de andere kant op. Slim vond ik dat van haar. Haar das afdoen resulteert in zichzelf wurgen, dus dan help ik maar eventjes ;) Haar schoenen kan ze nog niet zelf aandoen. Uit weet ik eigenlijk niet, want dat doe ik altijd direct als we binnen zijn.

Carmen, herfsttafel? Foto! Ben ook nog steeds benieuwd naar je nieuwe interieur :)

Lopen jullie peuters ook het liefst op blote voeten (ook als mama met sokken en sloffen aan zit…), of is Ise daar een beetje apart in?

2. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Chantico, denk dat Miranda bedoelt voor dat de baby er is!

@Binna, spannend!

@Juud, beter dan zwart!

@Tesske, hahaha, wat een actie!!

3. Chantico

Ja, maar dan nog is het aan de baby gerelateerd, of zou het dan minder erg zijn? Ik weet nog dat ik van het duimen af was, maar ik het later wel weer ben gaan doen 'omdat de baby het toch ook mocht :x'... ;)

4. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Jeee alles was prima. 1 dag naar voren gezet. dus geen konings kindje meer. maar de fam wil dat ik het binnen hou tot na koningingedag. want ban zelf 27 april jarig en me oma 28 april :D en nu dus 29 april uitgerekend

@chantico je kan hem ook aan sinterklaas mee geven voor de kleine zwarte pietje. al is het wel moeilijk dat als ze er straks nog veel naar verlangt dat zei er geen een heeft en de baby wel.
    Silver houd haar soken wel aan maar wil geen slofen aan

@teske gelukkig maar dat de salede even goed lekker was.
    vondt het wel een grapige aktie van Tess

5. Setteke

Setteke Niet meer actief

Goed zeg Binna!

Mijn meisje vindt zichzelf (aan-)uitkleden totaal niet interessant hahaha! Maar Tymen kan het ook zelf, dus het zal bij haar ook wel komen!

6. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    chantico, ze doet soms haar sokken uit maar niet altijd. ze heeft ook vaak haar schoenen nog aan (met gespjes, die krijgt ze niet zelf uit)

binna, fijn dat alles goed was bij de echo!

7. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    #1167 binnabinna, 19 okt 2010
    Laatst bewerkt: 19 okt 2010
    @chantico Superanno en Lique ik moet jullie feliciteren van Linka

8. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    #1168 miranda4xmama, 19 okt 2010
    Laatst bewerkt: 19 okt 2010
    @ Binna: super dat je echo goed was

@ Chantico: het was ook maar een ideetje hoor.
    Ik had idd bedacht dat je hem straks ergens in de babykamer neer kan leggen zodat de baby hem straks kan gebruiken.

@ ?????: Laureen loopt erg graag op blote voeten dus trekt als ze de kans krijgt haar sokken uit

9. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    hier net zo met sokken. Zo gauw ze de kans krijgt gaan ze uit..

super binna dat de echo goed was!

chantico: hier op een gegeven moment gewoon de speen niet meer gegeven. Paar dagen heeft het wat langer geduurd dat ze in slaap viel maar weinig problemen mee gehad.

10. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    Was trouwens 4 kilo kwijt vanavond met het wegen!!!!! Nu 11,5 kilo kwijt! Nog 19,5 te gaan....

11. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Hey Miepie wat goed zeg!!!!!

12. Chantico

Wow Miepie!!! You go girl!

Miranda, was ook een goede tip hoor ;)

Binna, gefeli met de goede echo!!!

13. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Roos doet altijd zo snel mogelijk haar sokken uit en trekt ze voor het gemak ook bij Suze uit (ook als ze staat, heeeeeeeeeel handig maar niet heus)
    Uitkleden kan ze best wel goed, aankleden helemaal niet

speen
    Ik denk dat het niet negatief hoeft te zijn als de speen naar de baby gaat. Het is natuurlijk een hele eer dat je groot genoeg word gevonden om je speen aan je babybroertje of zusje te geven

@ Miepie, wauw , wat goed zeg, hoe voel je je erbij? Kost het veel moeite? begin je al energieker te worden.
    Bij mij staat het even hopeloos stil. Moet echt weer even verder met minder eten

Ik kom net terug van het tussen de buien door paardrijden, maar het was heerlijk. Het ging super, al sloeg hij 2 keer aan de kletter op een moment dat je het niet zou verwachten

14. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    miepie wow wat goed!!!

hier net de babycook verkocht deed er niets mee en nu kan ik er iemand anders gelukkig mee maken en zelf wat leuks voor de centjes doen!

15. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    petra: ja voel me echt goed er bij! Heb energie over en voel me ook lichter haha.

mik: lekker is dat als je het zo kwijt kan.

miranda: heb wel een afspraak gemaakt hoor bij de kaakchirurg pff en volgens mij net op tijd want de pijn wordt weer heftiger en vaker....pff zelfs mn ibuprofen 600 hielp niet.....wordt denk ik nog een lange nacht. Ben wel bang dat ik nog een keer een apexresectie moet.....

petra: lekker ja rijden! Bij jou gaat het toch nog om een paar kilootjes? Tis altijd wel lastig om die er af te krijgen. Maar je bent nog niet tevreden?

16. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @miepie wat supperrrr
    Hmm lees nu van je kies wat een rot ding

17. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    binna: idd een rotkies....Als hij morgen zegt kan m ook trekken denk ik dat hij er uit gaat. Heb het zo gehad met al die ontstekingen van me...

18. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    miepie, goed zeg! en sterkte morgen.

19. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Miepie ik vindt je een bickel Bij mij was is er lang al uit geweest je loopt al meer als 1 jaar er mee

20. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    puck, gefeliciteerd met je verjaardag! fijne dag met je man, olivier en mini!

Deel Deze Pagina