Augustus 2008 mama's deel 13

Discussie in 'De mama's' gestart door Delilah, 13 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Sjorsje, hahaha ga maar niet op zoek naar een anders ;)

@ Lique, ja inderdaad met veel kinderen moet je soms wat dingen laten. Maar dat vind ik ook helemaal niet erg.

Hmm.. Wesley's peutergroep was te groot dus toen is deze gesplitst en moest hij verhuizeen. Nu merken ze dat de ruimte waar ze zitten met de peuters niet handig is en moet hij weer verhuizen, want ze gaan de groepen herverdelen over 3 ruimtes... Ik snap het, het lijkt me ook verstandig maar vind het wel sneu voor Wesley, moet ie weer naar een andere ruimte. Maar goed, de leidsters en groepsamenstelling blijven wel hetzelfde en deze ruimte zit aan het speelplein dus denk dat hij het nog wel leuker gaat vinden missschien.

2. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @sjorsje het is nu de goede tijd voor onbevlekt :D

@delilah o dus eigenlijk positief voor je manneke

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Juud, haha dat wel ja. Maar ik hou het toch maar bij m'n eigen schatje. Moet er niet aan denken om het met een ander te moeten doen, brr.

Delilah wel vervelend, maar waarschijnlijk alleen maar beter.

4. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Juud, tja eerst zat hij in een ruimte die heel groot was maar toen werd die groep gesplitst en moest hij naar een wat kleinere ruimte maar daar zitten ze boven en de wc-tjes zitten vlak bij de kapstok en trap en hierdoor is het vaak erg druk dus nu gaat daar een babygroep heen en gaat hij naar de ruimte waar eerst de baby groep zat maar dat is ook weer een kleinere ruimte. Dat vind ik dan vooral jammer maar mss heeft hij dat niet eens zo door?!

5. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @DElilah, gelukkig zijn de meeste kindjes lekker flexibel en heeft hij het snel weer erg naar zijn zin in de nieuwe kamer.

@Sjorsje, heb wel eens gehoord van mannen waarbij het vanzelf weer goed groeit.... we wachten af, hahahah ;)

6. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    zo wij gaan naar school een kerststukje maken :D

7. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    #227 marleen2109, 16 dec 2011
    Laatst bewerkt: 16 dec 2011

:$:$:$:$:$:$ Nee hoor!!!
    Ik herkende de kwaaltjes van de 2 mannetjes, maar ik heb geen plannen.
    Mirena zit erin en die blijft lekker zitten!

Mijn hart is er goed genoeg voor, maar ik zit net zelf weer een beetje lekkerder in mijn vel. En ik heb mijn handen vol aan deze 2. Ik heb ooit gezegd als Jasper naar school gaat misschien nog, maar daar moet ik nu niet aan denken. Ik krijg wel steeds een beetje de kriebels als ik hoor of lees dat iemand zwanger is, maar als ik er dan verder over na denk, dan denk ik toch nee. Maar een definitieve nee is het nog niet.

8. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Delilah; gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Wat ontzettend gaaf voor jullie zeg. Ik moest er zelf persoonlijk niet aan denken op dit moment. Maar wat heerlijk dat 'het' zo spontaan is gekomen eigenlijk en zo vlug. Super toch!

Verder heb ik dus wel gelezen, maar alleen het bericht van Delilah is blijven hangen. Ik ga even op zoek naar de lijstjes en die invullen

9. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Karakter Kind
    Lievelingseten? patat met kipnuggets en pannenkoeken
    hoe word er gegeten? mes vork en lepel
    waar drinkt je peuter uit? beker, glas of rietjesbeker
    en wat drinkt hij of zij?fristi of appelsap (diksap)
    kledingmaat bovenkleding? 116/122 (soms 128)
    kledingmaat onderkant? broeken 104/110, rokken 110/116
    draagt het liefst? rokje met legging
    lief voor? Eline, papa, mama
    hekel aan? luisteren naar mama ;)
    Lievelingsliedje? Alles van K3 en ook Nick en SImon doen het goed ;)
    vriendje/vriendinnetje ? Jente en alle kinderen van het kdv
    favo speelgoed? Storio en gezelschapsspelletjes
    word heel boos als? ze haar zin niet krijgt.

Hoe zelfstandig is je kind met:
    Aankleden? Papa en mama hebben in haast geen zin in strijd dus helpen gauw even, maar ze kan het zelf wel redelijk. Al is ze ook wel lui aangelegd hoor
    Kleding uitzoeken? Het liefst zelf
    Naar de wc gaan ? ZElfstnadig, alleen bij poepen roept ze om af te vegen
    Wassen? haren help ik bij, al kan ze het zelf ook wel, maar of dan alles geraakt is???? Gewoon wassen doe ik alleen haar rug, verder zelf.
    Tanden poetsen? Ik poets eerst en daarna mag ze zelf nog even
    Eten klaarmaken (brood bijv)? Meestal doen wij het snel, behalve als we alle tijd hebben
    Opruimen? Kan ze eigenlijk best heel erg goed. En doet ze ook wel als ik het haar vraag.

En de mama's:
    Wat voor werk doe je? Ik werk als leerkracht en intern begeleider op een basisschool
    Hoeveel uur werk je? 4 dagen
    Wat voor opleiding heb je gedaan?Pabo en Master SEN
    Heb je een bijnaam?koosnaam? Nee
    Wat zijn je hobby's /sport? aquajoggen 1x per week. En als hobby's gewoon heerlijk op de bank met laptop/boekje/leuk tv programma
    Praat je wel eens over dit forum? Hoe reageert men dan? Weinig eigenlijk
    Is je kinderwens volbracht? Ben ontzettend blij met 2 gezonde meiden, maar toch heb ik wel eens kriebels voor een nummer 3. Zal er 99% zeker niet komen.
    Waar ben je bang voor? Dat 1 van ons iets erg gebeurd. Of dat mijn ouders ernstig ziek worden of overlijden
    Loop je op het moment nog ergens voor weg, waar je eigenlijk wat mee moet doen? uhm ja wil nog steeds een keer bespreekbaar maken met manlief of we de kinderen nog zullen laten dopen. Al ben ik daar zelf ook nog niet 100% uit.
    Wat zou je graag willen bereiken op korte termijn? Een kilo of 10 afvallen
    Goede voornemen 2012? Afvallen en meer voor mijn eigen mening opkomen en duidelijker zijn in wat ik wil
    Wat zou je wel met iedereen willen delen, maar is er nog niet/nooit van gekomen? Weet ik even niet

10. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    Karakter Kind
    Lievelingseten? patat met frikandel/lasagne,spinazie
    hoe word er gegeten? vork en lepel
    waar drinkt je peuter uit? een gewone beker
    en wat drinkt hij of zij? ranja, melk, optimel
    kledingmaat bovenkleding? 110/116
    kledingmaat onderkant? broeken 104/110, rokken 110/116
    draagt het liefst? rokje of jurk...anders kan ze niet dansen..:D
    lief voor? iedereen. Als iemand begint te huilen gaat ze er naar toe
    hekel aan? slapen
    Lievelingsliedje? Alles van K3 en gewoon de kinderliedjes
    vriendje/vriendinnetje ? joran van de oppas, buurjongen stijn, marnix. Lotte ook van de oppas
    favo speelgoed? barbiepoppen/my little ponys/duplo/spelletjes
    word heel boos als? ze haar zin niet krijgt.

Hoe zelfstandig is je kind met:
    Aankleden? Papa en mama hebben niet echt zin in strijd dus helpen gauw even, maar ze kan het zelf wel redelijk. Al is ze ook wel lui aangelegd hoor (hetzelfde als bij alieke)
    Kleding uitzoeken? Het liefst zelf maar dan is het altijd een rokje/jurk. Pff ze heeft er alleen niet zoveel dus dan krijgen we strijd..:cool:
    Naar de wc gaan ? Zelf en bij het poepen vegen we ff af
    Wassen? Wassen zelf, haren help ik wel mee want het is zo lang. Maar ze helpt altijd wel en doet jens de haren ook
    Tanden poetsen? Ik poets eerst en daarna mag ze zelf nog even
    Eten klaarmaken (brood bijv)? Meestal doen wij het zelf, Soms smeert ze het zelf
    Opruimen? Kan ze eigenlijk best heel erg goed. Alleen heeft ze niet altijd zin...;)

11. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    marleen, deze bedoelde ik ;)

12. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    Delilah: gefeliciteerd meid!!!! Wat een geweldig nieuws!

Wij zijn hier vanochtend met jens naar de logopedist geweest. Ivm met zijn overmatig kwijlen. Moeten nu oefeningen gaan doen met hem zoals kusjes geven (met mond dicht natuurlijk) kleine koekjes op tafel leggen en dan met de mond pakken. En tegen hem zeggen mond dicht doen (even voordoen...)

Hij is erg gefrusteerd en heel veel boos en ze willen dat we ook van de week een lijst in vullen over taal en begrijpen. Hij zegt nog niet zoveel en moet hem een beetje gaan helpen met gebarentaal zodat het voor hem duidelijker is. Ze dacht dat hij misschien ook wat problemen met het gehoor kon hebben.

Ze willen ook eens met hem gaan kijken naar prikkels. Hij was toen we daar waren heel veel boos als ik niet met hem mee liep naar het speelgoed. En tja dat doet hij eigenlijk wel vaker.

Pff hard aan het werk dus van de week haha! Volgende week weer heen met hem. Heb bij hem gewoon het gevoel dat er wat is met hem alleen weet ik niet wat.

13. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    @ Delilah gefeliciteerd met je zwangerschap echt leuk voor jullie.

@ Miepie hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben of Jens een probleem heeft. Lijkt me vervelend wel zo'n gevoel te hebben en het niet te weten.

@ Juud wat een mooi buik zeg.

Vandaag 2de 20 weken echo gehad en het blijkt dat mijn placenta verminderd funtioneerd dus wordt goed in de gaten gehouden en elke 3/4 weken een echo.

14. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    juud, veel plezier!

delilah, hopelijk went hij er snel aan! wel een gedoe idd! en beterschap!

miepie, fijn dat jullie concrete tips gekregen hebben! hoop dat jullie snel resultaat merken! waarom denk je dat er wat met hem is? en denk je dan ook aan iets als dat hij niet goed hoort?

lique, nee weet het nog niet. heb blauwe fondant als basis. heb verder sesamstraatvlaggetjes en bekertjes ed, maar een bert en ernie is een beetje boven mijn pet...

15. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    delilah gefeliciteerd!!!!

vogeltje. oei gelukkig houden ze je goed in de gaten!

16. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    zag gisteren trouwens eens supernanny over een gezin met 7 kinderen. leek mij ook niet te doen!

jammer dat het zo vies weer is!

had nog niet eens verteld: jort zette gister zijn eerste stapje los! vandaag nog niet veel interesse ervoor, haha

17. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Mik hoe bevalt het in de nieuwe salon?

Miepie wat denk je zelf dat ie heeft?

Vogeltje, oei, maar goed dat ze het in de gaten houden. Alhoewel ik dan een echo in de 3/4 weken nog weinig vind.

18. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Lauwie wat knap van Jort. En als je voor de taart een plaatje puzzelt van Sesamstraat puzzelt?

19. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    vogeltje, wat vervelend van de placenta! kunnen ze daar iets aan doen, behalve de baby eerder halen? is het iets om je zorgen over te maken?

sjorsje, ik heb nog nooit gepuzzeld..

20. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Lauwie dan wordt het lastig. Ik heb het zelf maar 1 keer gedaan en heb dus ook niet genoeg ervaring om het zo uit te leggen.

Deel Deze Pagina