Augustus 2008 mama's deel 13

Discussie in 'De mama's' gestart door Delilah, 13 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Lauwie, ohh nu moet jij kou lijden, haha!! Hopelijk goed!

2. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    lique, de verwarming is aangeslagen en ik zit lekker met een kruik, warme laptop en een kop thee :)

kamperen in yosemite NP is ingewikkeld ;)

3. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Lauwie: Wij smeren de droge wangetjes altijd in met vaseline. 's Nachts hebben wij de verwarming altijd op 17,5 staan, dan springt hij toch verschillende keren aan

4. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    pp ik ga morgen even uitzoeken wt wegkan. wil namelijk wel blijven taarten voor de kids. dus er moet wel wat blijven.

petra BIKKEL

hier: alles gaat goed . heb een superleuke baan. heb de leukste kinderen ter wereld en mag die twee dingen combineren met de beste man ter wereld. dus oftewel BEN DE GELUKKISTE VROUW TER WERELD!!!!!

5. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Halllllooooo

@thanx voor de reacties op de puffer. Hetl ijkt dat Eline al iets rustiger wordt tijdens het puffen. iK hou haar gewoon in de houtgreep op het aankleedkussen.

@ruwe wangetjes; ik smeer balneum creme baby en dat werkt bij Eline met een half uur

@pp; wat balen van die baan zeg!

@Juud; heerlijk hoor dat je kunt plassen oznder water. Heb nooit een hechting gehad, dus kan erniet over mee praten. Mooie foto!

@Lauwie; wat stoer zeg van Ot. Slim bedacht in zo'n kort moment waarop ze moest beslissen. Kleine held!!!

@ boodschappengeld. Toen we nog geen kids hadden kocht ik gerust voor 100 euro in de week boodschappen en had ik nog niet eens voor elke dag nomraal eten. Tegenwoordig kan ik voor 60 euro voor de halve week eten halen. Raymond koopt vaak ook nog voor zo'n 35 euro aan dingen op zijn vrije dagen (al vind ik dat die dingen niet noodzakelijk zijn)

Ik ga heerlijk naar bed! Vanncaht was Eline wakker van 3 tot kwart over 4. En helaas ging de wekker om kwart over 6. Die heb ik uitgedrukt tot 2 over7 en toen ben ik supersnel eruit gegaan, in de auto gestapt en was om 5 voor 8 op school.
    Had oudergesprekken met ouders vanavond, dus niet thuis geweest. Half 10 was ik er weer. En ben nu kapot!

6. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    Die vind ik leuk!!

7. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    Alieke het is al veel handiger om ze met de rug tegen je aan op schoot te zetten, dan je armen om haar heen en dan puffen. Je houtgreep is nu handiger en er is ook meer geborgenheid van mama's kant dan op een aankleedkussen. Voor een kind die er aan moet wennen is puffen heel eng. je dekt haar mond/neus af en zij weet niet dat ze wel goed kan ademhalen. Daarbij de miniscule stofdeeltjes die er uitkomen voel je wel naar binnen gaan, zij het heel subtiel. Ik heb zelf ook bronchitis dus dat puffen moet ik zelf ook, en zo grappig is het niet, alleen voor ons te beredeneren. SUcces!

8. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    Jongen doet Britt na op MSN Video

Ik moet hier zo ontzettend om lachen.
    Gisteren nog meer filmpjes van die Britt Dekker zitten kijken, zou ze echt zo dom zijn? Of is ze gewoon rete-slim dat ze dr domme karakter uitbuit? Ze zei in dat filmpje dat ze niet kan koken, ei bakken, omeletje, frituren of ja eigenlijk kan ik best heel goed koken. Tja dan lig ik gevouwen!

Fijne dag en in het bijzonder Petra die de kou weer gaat trotseren! Chaopeau,...

9. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    Vergeet steeds te antwoorden of de kinderen s'avonds wel eten. Ja die eten wel. Ik ben best inventief om te zorgen dat ze hun vitamines binnen krijgen maar dan eenzijdig aan voedsel. Ze eten brood of cracottes, altijd een paar plakjes worst zodat ze vlees binnen hebben, knakworstje kusten ze ook wel. Smeerkaas lusten ze heel graag en voor de calorien gaat er natuurlijk ook chocopasta etc op anders past ze echt door het sleutelgat.
    Ze krijgen elek dag en Davitamin Spongebob, daarbij nog 5mgr Vit D en ieder 2 Echinaforce tabletjes voor weerstand.
    Kanttekening is wel dat Leonie een sensorisch Integratie Probleem (SIP) heeft, zij is hier voor onder behandeling. Kort gezegd houd dit in dat ze een afkeer heeft voor vreemde structuren, het aftasten zoals kleine kinderen doen met alles in de kwek stoppen heeft zij ook nooit gedaan, ze is heel bang om vies te worden en alles wat zij als rare/enge structuur ervaart, ervaart ze ook als soort van prikkel. Ze krijgt nu 4x per dag borsteltherapie al heel lang, om haar te overprikkelen waardoor ze iets minder gevoelig wordt voor pikkels (snappen jullie het nog??) www.nssi.nl staat veel meer info als je geinteresseerd bent. Leonie accepteerde met 10 weken ook de fles niet meer en at dus helemaal niet meer. We hebben er al heel wat mee afgezien.

En Suus??? Die is gewoon 2 en doet haar zus wat die heeft geen SIP.

10. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Goedemorgen dames!

@pp jeetje wat een gedoe zeg! Respect hoor! Heb hier ook een kwibus die niet eet. En nu ook 1 die heeel veel eet en ik ook niet zo goed weet wat te doen......

Giulia wordt straks lekker door oma opgehaald.
    Die gaan samen op stap naar Blijdorp. Ik ga bijslapen.

11. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    Heb je met vk overlegd om evt voeding voor hongerige babies te geven? Zou haar even bellen vandaag, zij is 6 weken verantwoordelijk voor jullie beiden.
    Aan de andere kant denk ik heel simpel, als je bv had gegeven had je ook niet geweten wat er in was gegaan en had je hem aangelegd tot hij vol was (dan had je 6 uur kunnen zitten ;))

12. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @pp dat is het hele probleem ook :p ik geef bv, gekolft en gewoon. Maar hij eet en hij eetmaar ik snap er niks van. En vannacht gewoon fv gegeven...daar doet ie het krap 3 uur op...

13. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    Euhhh tja toen was ik speechless,..dan heb ik geen adviesje behalve vk bellen.
    Vandaag was je uitgerekend he?

Waarom ik dacht dat je geen bv gaf weet ik eigenlijk niet hoor, gebaseerd op niks. Wellicht uit mn eigen gedachten want ik gaf fv.

14. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @pp ja klopt haha gek idee...
    Hij is nu een weekje oud :D

Tsja ik heb gewoon een hongerlapje

15. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik ben vrij vandaag en zit heerlijk in een verwarmd huis :D

Getver, de kinderen waren veel te stil in de hal aan het spelen, waren ze hun lollie met de hond aan het delen, reuzegrappig vonden ze het dat die helemaal in zijn mond kon en dan terugtrekken.

@ pp ik ga het zo even lezen, had er nog nooit van gehoord.

@ Juud, 3 uur is toch prima voor die eerste week of denk ik weer te rooskleurig?
    het kadotje is binnen, wanneer mag ik langskomen, kon het vanmiddag rond 13 uur?

16. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Petra, haha gatver. Als die van mij stil aan het spelen zijn is het ook niet goed hoor.

Pp dat lijkt me ook wat. Straks nog eens even lezen.

Juud krap 3 uur is toch prima voor de eerste tijd? Met deze tijd hebben ze toch nog 7/8 voedingen per dag? Verder geen ervaring met BV.

17. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Juud, ik heb mijn hongerlapje destijds gewoon heel veel gevoed. Eerst dacht ik dat het een inhaalslag van het zh was, maar het heeft weken geduurd dat hij zoveel dronk en hij heeft nog steeds meer nodig dan gemiddeld. Ik heb nog even gedacht over fv, maar dan vond ik het nog vervelender als hij meer nodig heeft dan ie 'mag'. Met bv is het heel veel werk, maar kun je wel zoveel geven als ie wil (als je t hebt). Alleen niet te snel van borst wisselen. En als ie t uit de borst drinkt (ipv gekolft bedoel ik) moet ie meer moeite doen dus is ie misschien met iets minder verzadigd. Maar ja, dat moet jd dan wel weer trekken..

18. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Juud, gezien zijn maat en het feit dat jou bv nog helemaal afgestemd moet worden op hem lijkt het me best ok dat hij nu om de 3 uur komt voor een voeding? Maar het is wel slopend, helemaal het kolven er nog bij; bah! Succes!

@ PP, dat is wel lastig zeg als ik het zo lees! Helemaal omdat je andere dame dat gedrag overneemt :( Hopelijk helpt die therapie, zal nog eens lezen wat dat precies inhoudt. Klinkt wel als een heel gedoe en het helpt vast niet dat papa niks lust!

@ Petra, ieuw! Hahaha... Grappig is het vast :D gekke dames! Lekker genieten vandaag thuis! Hoe heeft je man het in de sneeuw?

@ All; goedemorgen! Hier de kindjes naar het kdv en manlief heeft zich zojuist ziek gemeld... Die zal zo z'n bed wel in duiken. Hoesten als een gek, bah! En mij ook de halve nacht wakker houden met z'n gehoest en gedraai... Echt irritant als je beide niet helemaal fit bent zeg :(

Maar ik mag eigenlijk niet klagen. Gaat best goed, soms nog wat slap op de beentjes en duizelig maar de hoofdpijn is gezakt en zie geen sterretjes meer :D

19. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    @ Lauwie wat knap van Ot zeg om zo te reageren.

@ Delilah vervelend dat je mk zo'n nasleep heeft, ik hoop dat je je snel weer goed voelt.

@ Juud mooi mannetje zeg.

@ PP moet er niet aan denken dat ze hier geen warm eten zouden lusten. Knap dat je het volhoud om er zo mee om te gaan en wel voor jezelf blijven koken.

@ Petra Lijkt me erg gek als je man zo lang weg is en je alleen bent.
    Succes met de meiden.

Zag iets over inhalators. Toby puft 2x per dag eerst was dat ook krijsen nu gaat het zonder problemen. Aanhouder wint en wat moet dat moet.

Gisteren heeft mijn moeder het gesprek gehad over opa en hij blijkt een zeer agressieve vorm van longkanker te hebben met uitzaaiingen naar de lever en huid prognose is in het gunstigte geval 4 tot 6 weken.
    Ik hoop voor hem dat het snel gebeurt.

Morgen weer een echo al denkt de gyn niet dat ze gegroeid is. We krijgen morgen ook de uiterste bevaldatum te horen, wel weer spannend dus.
    Ben door alle stress in een week tijd al ruim 1,5 kilo kwijt dus heb flink op mijn kop gehad.

20. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @vogeltje wat spannend allemaal meid! Sterkte!

Deel Deze Pagina