Augustus 2008 mama's deel 13

Discussie in 'De mama's' gestart door Delilah, 13 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Juud, weet niet hoe het zit met de krampjes? Thyrza was de eerste tijd heel zoet maar op een gegeven moment werd ze wel wat onrustiger van de krampjes ook.

2. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Duster, super dat de nacht zo goed is gegaan meis! Hopelijk gaat dit vanaf nu voortaan zo! Heb jij ook goed geslapen of lig je toch te waken dan?

@ Mik, succes vandaag bij de kaakchirurg!

@ Lauwie, jeetje wat ben je nog altijd laat in de weer meis :D lekker aan de wandel zo te lezen! Ben benieuwd wat er weer af is deze week!

Zo... Hier begon Thyrza om 6.30 te jammeren maar ze had de slaap duidelijk nog niet uit, kon ik die speen toch niet vinden... Pfff... Na 5 minuten gevonden en ze is toch nog even gaan slapen nog 3 kwartier.

Mijn man heeft de hele nacht op de bank gelegen dus die ging naar bed toen ik op stond met de kinderen... Tja... Gister heeft hij de hele dag geslapen en 's avonds kwam hij uit bed, nam een energy drink blikje en dan denk ik... "duhhhh, dat je niet slaapt 'snachts"

Thyrza heeft sinds gister wat natte en vieze oogjes steeds. Daar hoef ik toch niet mee naar de ha als ze verder niet ziek is?!

3. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    Ja Juud reflux zou kunnen, Leonie deed dat ook, die gaf niet heel veel over maar wel heel zuur.
    Bezoekje osteopaat om te kijken of er ergens iets dwars zit doet wonderen. Deed ik bij Suus met 14 dagen toen ik pas na maanden bij Leonie was geweest. Bij Suus vonden ze een geblokkeerde nekwerfel, ze was meteen veel rustiger en tevredener,...

Kim: Succes vandaag,..

Delilah: je kunt haar oogjes schoonmaken met lauwe kamillethee, dat werkt echt.

4. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ PP, bedankt. Toen Wesley dit had was hij een stuk jonger en deed ik het met borstvoeding, was het zo over. Nu staat er een kopje thee af te koelen.

5. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Delilah; gewoon gekookt afgekoeld water werkt ook prima!

Juud; ik zou het niet weten. Misschien toch krampjes die beginnen. Ik weet dat bij beide kids de (vooral avond) ellende begon een paar dagen na de kraamweek.

Hier een slechte nacht. Heb elk uur gezien en sommige uren wel 2x. Eline huilerig. En ze is nu weer erg aan het hijgen en hoesten. Ben blij dat we vanmiddag toch even naar de huisarts kunnen. Nu ligt ze na weer een uur onrustig zijn eindelijk even te slapen.

6. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Alieke, he bah :( ben wel benieuwd wat de ha zegt!! Is dit ook vaak zo na haar dagen kdv, dat ze de nachten onrustig is?

7. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ik reageer vanavond ben nu onderweg

8. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Goedemorgen.
    Ik kom alleen even zwaaien.
    **zwaai**

9. aliekeleppink

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Delilah; ja op donderdagnacht is ze vooral de laatste weken meer wakker 's nachts. Ook heeft ze dan vaak behoefte aan nog een fles o.i.d in de nacht. Terwijl ze dat normaal toch echt nooit krijgt. Maar is al meerdere keren voorgekomen dat ze echt niet meer ging slapen en met een flesje melk dat wel weer deed. Dit altijd op donderdagnacht

10. Delilah

Delilah Niet meer actief

Oh ik moet even klagen... Had net zowat het oor van Wesley eraf getrokken aangezien hij ze toch beide niet gebruikt....

Zo'n irritante fase weer, als hij iets aan het doen is moet ik 100 x reageren op 'm, bijv. hij is aan het bouwen en bij ieder blokje die er op gaat is het "mama, mama, mama, kijk 'ns" en moet ik 5 x zeggen mooi, goed zo. En dan zegt hij bijv. 3 x dankje en wordt dan boos omdat ik niet reageer en zegt dat ik "graag gedaan" moet zeggen...... En als ik iets zeg of verbied luistert hij voor geen cent, grrrrrr......

@ Miranda, *zwaai terug* :D

11. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Alieke, ja dat is toch allemaal geen toeval dan... Lijkt me heel moeilijk als het verband lijkt te hebben met het kdv. Dan laat je ze daar toch niet met een gerust hart achter :( hoelaat moet je bij de ha zijn?

12. aliekeleppink

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Ik moet om 10 over half 3 bij de huisarts zijn.
    Vind het zo raar; Eline slaapt nu dus heerlijk in haar bedje.
    Was vanmorgen erg benauwd en onrustig en slaapt nu echt heel rustig al anderhalf uur. Bah; heb een naar gevoel bij het kdv.
    Weet dat we vanaf augustus naar een ander willen; maar die laatste maanden moeten we nog wel door. En heb gewoon geen andere oplossing :(

13. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Alieke, ja dat lijkt me vreselijk, helemaal in combi met het verhaal waar Danique van de week mee thuis kwam. Je had toch al eerder problemen met de groep of juf van Danique? Is het een idee om toch in gesprek te gaan met het kdv sowieso? Mss geeft dat je een beter gevoel? Thyrza slaapt op het kdv ook we minder als thuis. Daar slaapt ze over de dag vaak 2 tot 3 uur totaal terwijl ze hier thuis 2 x 2 uur slaapt, je eigen bedje ligt toch het lekkerst! Maar dat Eline zo onrustig is is wel lastig, misschien toch teveel prikkels door de vele kindjes oid?!

14. aliekeleppink

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Eline slaapt op het kdv wel redelijk goed moet ik zeggen. Als ze haar tenminste gewoon in bed liggen zoals de afspraak is.

Ja had al eerder problemen met Danique. DIe moest toen heel vroeg naar de peutergroep en daar was ik het niet mee eens. Ben ook blij dat ik dat niet gedaan hbe; want Danique is uitgekeken op de peutergroep en is dus daar ook weer vervelend aan het worden. Dus krijg elke middag weer het verhaal dat ze niet luisterde. Alleen als ze een werkje moeten doen of een gezamelijk spel dan doet Danique goed mee ;)

Wat betreft Eline; ze heeft echt een hele lieve leidster normaal gesproken. Die leidster was gistermiddag bij Danique op de groep. Eline had dus een andere leidster. (wel stamleidster van de groep maar nooit op Eline's dagen)

Ik kijk even wat de huisarts zegt vanmiddag ook over een eventuele allergie ofzo. En dan denk ik dat we wel in gesprek gaan. Maar het probleem is dat juist de directrice van de week heeft gezegd over die ene boterham bij Danique. Dus........

Ach ingewikkeld en gevoelig; juist omdat het je eigen kindjes aangaat. En ik weet natuurlijk dat je als juf van kindjes ook niet alles kunt zien/doen. Ben natuurlijk zelf ook juf. Maar ouders serieus nemen en de waarheid vertellen vind ik toch wel een eerste vereiste. Jij bent de professionel en moet je ook zo gedragen

15. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    hoihoi,

even gauw want heb het de hele tijd heel erg druk, had ik expres zo gepland omdat dan de dagen lekker snel voorbij gaan.
    Vandaag werken en na werktijd even rijden en dan naar mijn zus in Zeeland met de kinderen om te logeren en daar heb ik hartstikke veel zin in!

@ Alieke, wat een gedoe joh bij het KDV. wat gebeurd er als je aan hun advies vraagt of weten ze dan niks te zeggen?

@ Duster, wat een geluk dat het nu achter de rug is. Ik hoop dat jullie binnenkort eens lekker kunnen genieten van jullie mooie gezinnetje

16. aliekeleppink

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Nou ja echt advies vragen heb ik nooit gedaan. Ze melden wat ze te zeggen hebben en als jij iets zegt komt er weinig respons.

Eline net uit bed en alleen huilen, hoesten en niet lekker.
    Een lichte verhoging 37.7. Maar wel benauwd. Ben dus benieuwd wat de huisarts zegt vanmiddag

17. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Hè... heb jij mijn stukje al voor mij geschreven???
    Helemaal herkenbaar en best een beetje vermoeiend ;)...

@ Alieke: Oh getver, zo is het toch helemaal niet fijn om je meiden weg te brengen... Ik denk alleen dat hun echt dachten dat ze geen trek had door het getreuzel, maar dan hadden ze daar toch anders mee om moeten gaan vind ik. Ik ben benieuwd wat de HA zegt vanmiddag. Ik krijg in zulk soort situaties meestal te horen dat is een virus en moet van zelf over gaan bladiebla. Antibiotica helpt dan volgens hun niet, maar de laatste 2x met Jasper ben ik toch een beetje aan blijven dringen en was hij met de AB kuur zo opgeknapt. Succes strakjes!

18. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    @ Juud wat de andere ook al zeggen misschien last van maagzuur?

@ Alieke wat vervelend dat je je kindjes niet met een gerust hart bij het kdv achter laat. Ik zou ook denken dat Eline daar ergens last van heeft als ze alleen ziek wordt als ze daar is, goed dat je een afspraak hebt bij de ha.

@ Delilah en Marleen ook ik herken het stukje helemaal hier ook oost Indisch doof. Zal wel aan het weer liggen;)

@ Petra fijn dat de dagen wel lekker snel gaan voor je het weet is hij weer thuis.

@ Duster fijn dat de operatie goed is gegaan, wel sneu dat ze zo van streek was. Hopelijk merk je snel het verschil.

Gisteren echo gehad en onze kleine weegt nu ongeveer 850/900 gram.
    Ze moet over 2,5 week over de 1200 gram zitten anders gaan ze maatregelen nemen dus ben benieuwd of we dat gaan halen want dan moet ze nog flink groeien.
    Verder heeft ze een cyste op haar eierstok die bijna net zo groot was als haar blaas:$.
    De gyn maakte zich daar niet druk om want meestal verdwijnen ze vanzelf.
    Nu elke week echo en 2x per week ctg.
    Wil hierna echt nooit meer zwanger worden heb het daar wel mee gehad.

19. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Alieke, klinkt niet als een fijn kdv :( jammer hoor... Hopelijk helpt het gesprek want lijkt me wel moeilijk als ze daar nog een paar maanden heen moeten.

@ Marleen, JIPPIE!! Zo blij dat je het herkent ;) maar wel jammer voor ons :(

@ Vogeltje, jeetje wat een gedoe zo zeg! Dan ben je wel veel heen en weer zo he. Hopelijk groeit ze toch nog zoveel. Wat voor maatregelen gaan ze anders nemen dan?

Zo..... Ik ga over een uurtje maar eens vragen of m'n man even zn bed uit kan, dan kan ik even boodschappen doen want dat is wel nodig.

20. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    @ Delilah Ik heb werkelijk geen idee ben het gewoon vergeten te vragen;) was zo onder de indruk van alles.
    Maar het feit dat ze al zeker 2 weken roepen als ze niet genoeg groeit in de buik dan moet ze het erbuiten maar doen gok ik op halen.
    Maar ik moet dinsdag weer terug dus dan vraag ik het zeker even, ga het meteen maar opschrijven.

Deel Deze Pagina