Augustus 2008 mama's deel 13

Discussie in 'De mama's' gestart door Delilah, 13 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Balen, Delilah! Hoop dat je snel opknapt! Anders morgen toch aan het kuurtje beginnen? Beterschap!
    Hier slaapt Jort tegenwoordig uit, maar is Ot (die altijd echt een avondmensje was!) tussen 6 en 7 wakker elke ochtend ;). Gelukkig ging mijn vriend er om 6.15 uit. Om 7.30 heb ik m afgewisseld. Oh Jort is wakker, ga ik maar eens halen!

2. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Bestekje vind ik trouwens leuk. Meer ideeen zijn nog welkom!

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Goedemorgen

4. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Goedemorgen! (Nog net :D)!

5. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Goedemiddag!!!!

6. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Lique ook goedemiddag, haha.

7. Chantico

Chantico Niet meer actief

Hi ladies! Jammer dat ik zo weinig op zp ben, maar t is even druk hier met zieken. M'n vriend is al weken ziek en nu is het vermoeden gerezen dat hij misschien kinkhoest heeft. Morgen wordt ie getest. Nathan is ook al weken ziek en we denken dat hij het misschien ook heeft. Omdat hij nog niet volledig is ingeënt is dat niet zo handig (hij heeft de prikken bij 2, 3 en 4 maanden gehad maar nog niet die van 11 maanden (en 4 jaar ;))).

Anyway, Nathan lijkt het ergste hoesten wel al een aantal dagen achter de rug te hebben en we hebben toen hij het het ergste had niet aan kinkhoest gedacht, ook niet toen iemand dat opperde, dus als hij het heeft (gehad), zal het toch ook een relatief milde variant zijn geweest denk ik. Wat wel balen is, is dat hij gisteren koorts heeft gekregen, vandaag ook nog. Heeft denk ik niet met de evt. kinkhoest te maken, maar zal weer iets nieuws zijn. Arm jochie.

Mocht m'n vriend en/of Nathan kinkhoest hebben (gehad), dan is daar verder weinig meer aan te doen, geloof ik. Kan nog een aantal weken slepen maar kan niet behandeld ofzo. En is ook niet meer besmettelijk. Ise en ik hebben het geloof ik niet gehad. Wel zijn we vorige week op kraamvisite geweest. Ik ben de enige die het kindje heeft vastgehouden, en Ise heeft geaaid, maar als vriendlief of Nathan kinkhoest hebben, moeten we ze toch waarschuwen.

Nou ja, vandaar mijn afwezigheid. Heb ik grote dingen gemist?

8. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Juud, ook leuk! Dankjewel!

Chantico, jeetje! Hoe erg is dat als ze dat (gehad) hebben? Houd je daar iets aan over? Beterschap iig voor ze!

9. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Chantico, ben benieuwd of ze het nog kunnen testen. Een collega van mij heeft het een tijdje terug ook (waarschijnlijk) gehad, was net 'n zeehond op de afdeling. Maar bij haar was het te laat om te testen.

10. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Goedenavond :D

@deliah hoe is het met de poeperitus :p

@Chantico sterkte meid!!

11. Chantico

Chantico Niet meer actief

#312 Chantico, 18 dec 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 dec 2011
    Delilah, wat zie ik nou in je banner???!!! Gefeliciteerd! Ik moet er zelf nog even niet aan denken haha, maar harstikke leuk dat het bij jullie zo voorspoedig gegaan is. Hoop dat het een heerlijke zs wordt!

Ik heb toch niet meer groot nieuws (leuk of niet-leuk) gemist?

Sjorsje, geen idee of ze het nog kunnen testen eigenlijk. Ik dacht ook dat een blaffende hoest kenmerkend was voor kinkhoest en die heb ik hier niet gehoord. Vandaar dat we zelf ook niet op kinkhoest waren gekomen.

Lauwie, wat ik er over lees is dat je niets hoeft over te houden aan kinkhoest. Het kan nog wel een aantal weken (8 ofzo) duren tot het echt klaar is met hoesten ;) en ook kunnen kinderen er een aantal jaar (9 jaar stond ergens) nog iets gevoeligere longen aan overhouden. Nou, dat lijkt me dan weer niet zo handig ;) En misschien moet hij nu versneld het vaccinatieprogramma afmaken, zoiets las ik ergens. Toevallig moeten we morgen naar het cb met hem, dus gaan de kinderarts er maar eens goed naar vragen. Ook omdat hij door al dit gehoest en het spugen erbij niet echt happig is op hapjes. Moet heel snel kokhalzen en spugen. Mogelijk gerelateerd aan geïrriteerde keel. Vooral wat dat betreft hoop ik dat hij er snel vanaf is, want hij heeft toch echt wel meer vast voedsel nodig. En hij moet lekker leren happen/kauwen en vooral ontdekken dat hapjes eten lekker is en je honger vermindert ipv dat hij het gaat koppelen aan kokhalzen, spugen en ongemak... :(

12. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Chantico, bah dat klinkt wel vervelend zeg! Is je vriend er ook nog erg ziek van? Dat spugen na het hoesten herken ik wel erg. Ik heb vanavond ook al schone kleren aan. En de enige reden dat ik dat maar 1x hoefde is dat zijn maag daarna natuurlijk leeg was. Blaffende hoest doet mij meer aan pseudokroep denken. Maar daar zijn ze vooral heel benauwd bij!
    Succes morgen bij het cb! Ben je ook al bij de ha geweest? Daar heb ik toch altijd wat meer vertrouwen in.

Vanavond mijn kast eens opgeruimd en ... ik blijk zowaar weer prima in maat 42 te passen! En daar heb ik nog wel wat van liggen! Hoef ik dus mooi niks te shoppen. Doe ik dat wel als ik op mn streefgewicht ben :D

13. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Chantico, misschien hapjes ff op een laag pitje dat hij er geen vervelende associaties bij krijgt? Doe je rapley? Want als ie zelf kan bepalen wat ie eet, heeft ie er misschien minder last van?

14. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @Lauwie dat is lekker :D
    Ik wil na de zwangerschap terug naar mt 38 :D maar ja moet ik wel wat voor doen!

15. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Juud, daar wil ik ook naar terug en ik kom van een stuk verder dan jij ;). Komt goed! Nu gewoon lekker genieten van je dikke buik!

16. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @lauwie welke maat had je dan?

17. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Dat wilde ik niet weten, dus ik heb lekker mijn positiekleding doorgedragen ;). Heb wel 1 spijkerbroek maat 46 gekocht die ik dichtkreeg, maar waar ik wel buikpijn van kreeg door hoe strak ie om mn buik zat. Had echt lang nog een dikke buik die gelukkig als eerste verdween toen ik ging afvallen. Was het wel zat dat Ot vroeg of ik weer n baby in mn buik had ;)

18. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @lauwie hahaha :p het staat er zo grappig!
    Maar superknap dat je dan in mt 42 zit! Enne op foto's oog je niet dik hoor!

19. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Ik denk niet dat je recente foto's van me gezien hebt :D, op hyves etc staan vooral foto's van mijn maat 38 en 40 tijd :D. In die andere maten ging ik niet zo graag op de foto. Alleen mijn zwangere buik vond ik wel mooi :).

Deel Deze Pagina