Augustus 2008 mama's deel 13

Discussie in 'De mama's' gestart door Delilah, 13 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    267
    83
    Noord-Brabant
    Goedemorgen,

Juud wat fijn dat Elio opknapt. Is ie nu gewoon thuis?

Duster, dank je, ik heb er zeer zeker erg lang op moeten wachten, haha.

Lauwie gelukt met de campings? Is dat voor de Amerikareis nog?

Pp succes vandaag.

2. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Wat zijn de plannen voor vandaag voor iedereen?

@sjudith? Hoe is het nou met je?Trek je het nog een beetje of laat je het maar over je heenkomen? Knapt Giulia al een beetje op

@ Sjorsje, van harte gefeliciteerd. Lekker hoor om weer een beetje zekerheid te hebben. Je hebt er volgens mij hard genoeg voor gewerkt

@ Marleen, jij blijft maar kwakkelen, neemje geen tijd omuit tezieken of krijg je ergens anders door hoofdpijn?

@ Alieke, wat leuk dat je man dat gaat doen en datjij dat geregeld hebt haha.

Wij gaan vandaag met mn moeder naar de kinderboerderij en daarna naar de grote bieb van Delft.
    Suze is niet op haar best, die is beter maar heeft lange tenen en is erg vasthoudend en eigenwijs.
    Roos zegt net: "mama....jij stinkt niet"
    nou dus dat is alvast mooi meegenomen :p

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    267
    83
    Noord-Brabant
    Petra, haha wat een opmerking van Roos.

Ik ga vandaag maar niks doen met de kindjes. Yosyp is gruwelijk vervelend, waarschijnlijk door slaaptekort. Sinds gisterenavond slapen ze met z'n drieën op 1 kamer en het was erg vroeg vanochtend. Lianna had een schaartje ergens gevonden en die heeft bij Yosyp z'n knuffel de staart afgeknipt.

4. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    Marleen al es een Supradynnetje in huis gehaald???
    En eeeuuh wil niet lullig doen maar feit dat je brilletje nodig hebt kan wel verklaren dat je zo vaak hoofdpijn hebt en wat denk je met autorijden?? Afstand inschatten is best lastig als je kippig bent *steekt nu dikke tong uit*

Din niet meer gehoord na mn smsje van gisteren. Die ligt natuurlijk zonder telefoon in bed!;)
    Tja we weten allemaal wat het om zwanger te zijn, die eerste weken zijn bij de meesten slopend, so be it, dat wilden we toch?!

Wat ik ga doen? Nou vluchten. Kindje van vrienden van wordt vandaag 2. Hij sis gehandicapt (heeft Charge syndroom) dus daar ga ik even gebak en vertier scoren.

*er komt een elfje voorbij gevlogen:p* (Leonie in haar groene jurkje met vleugels)

Zo Peet jij meurt dus over het algemaan?? :p

5. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    @ Sjorsje: Oops, daar waren jij en Yosyp vast niet blij mee...
    Jasper sliep 3 nachten bij ons omdat hij Thomas 2x wakker had gemaakt. Ik dacht als Jasper dan even op onze kamer slaapt kan Thomas een beetje uitslapen. Nu is het Thomas die steeds als eerste wakker is, dus Jasper zijn bed staat mooi weer op de andere kamer.

@ Petra: Het zet steeds maar niet door. Ik ben niet zo ziek dat ik op de bank of in bed moet blijven liggen, maar ben ook weer niet fit genoeg om van alles te doen. Gelukkig zijn de jongens deze vakantie ook in de relaxmodus en vinden ze het heerlijk om thuis te hangen en een beetje buiten te spelen.
    En misschien heeft Chantal wel gelijk en is de hooikoorts ellende weer begonnen. Daar kan ook die gruwelijke hoofdpijn wel vandaan komen, want ik heb verder niks aan mijn hoofd. Het loopt juist lekker!

@ Juud: Hoe is het met Elio? Heb je nog een beetje geslapen?

6. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Dit ga ik natuurlijk keihard ontkennen :p:p:p.
    Afstand inschatten lukt nog, maar in de regen de borden lezen is weleens lastig. Het komt wel goed hoor... moet nog even over de drempel eh...berg heen.

7. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Juud, hoe is het bij jou?? En met Elio natuurlijk...

@SJorsje, had ze die schaar boven gevonden???

@Marleen, pp got a point...

@Petra veel plezier vandaag!!

@Alieke, bril, tja ik ontkwam er opeens ook niet meer aan. En je hebt zulke leuke. Vind mijn hoofd nu gewoon leeg als ik er geen op heb, haha! Zal lekker wat rust geven in je hoofd echt waar...

@PP, goed gedaan hoor en ook niets meer gehoor, hihi!!

Ik ga aan het werk!!

8. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    Oooeehh Josyp niet blij natuurlijk, en terecht. Naaien? Of is dat niet te doen?

Marleen ik snap je wel maar ik heb -1 en zet mn brilletje alleen met autorijden op en filmpjes kijken. Staat mij voor geen meter maar anders krijg ik ook hoofdpijn, of de afslag is 100 meter terug omdat ik het bord te laat lees. Dus HOP! Naar Hans!

Juud ligt te pitten denk ik,... Heeft ze nu geruild met Angelo?

9. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    267
    83
    Noord-Brabant
    Lique er stond een doosje op de kamer om zelf iets te knutselen, maar ik wist dus niet dat daar een schaartje in zat. De rest van de inhoud zit nog in het doosje, alleen het schaartje had ze er uit gepeuterd.
    Werk ze!!

Pp geen idee of het nog te maken is, moet Ard maar even naar kijken.

10. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    maar waarom is het een drempel?
    ik ben echtonwijs blij met mn bril tijdens het autorijden, zet hem ook altijd op (als ik m niet kwijt ben)
    vind het zelfs een beetje stoer staan, haha hoe kinderachtig is dat

11. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    @ Petra: Ik heb echt helemaal geen brillengezicht. Ik vind brillen ook echt vreselijk. Ik draag ook pas sinds een jaar of 2 een zonnebril en dan meestal alleen maar met autorijden.

12. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Bril; ik had -1/4 en -3/4 maar toen ik m'n bril opzette ging er een wereld voor me open! Ik dacht ook dat ik 'm alleen zou gebruiken voor in de auto maar heb 'm nooit meer afgezet. Dus ik zeg; gewoon je ogen laten testen en een leuk montuur uitzoeken :D

En op de rest reageer ik straks. Manlief werkt wederom thuis ivm buikgriep en ik heb er zelf helaas ook nog last van. Dus ik ga zo even eea in huis doen en dan vanmiddag rustig aan!

13. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Marleen, wat dacht je van lenzen dan? Het kan echt schelen voor je hoofdpijn hoor!

14. Meiden ik voel me even een beetje k*t

Maandag gaf de gyn aan dat mijn bloedsuiker te hoog was, 9.6.
    Maar het was waarschijnlijk niets en ik moet dus nog een keer prikken, nuchter, dan eten en 2 uur later terug komen.
    Dus ik kijk net even op internet hoe en wat, staat er dat de vrouwen bij wie dit het meest voorkomt o.a. Vrouwen zijn die:
    - eerder een baby hebben gehad met een geboortegewicht van over de 4 kilo; check in the box
    - die eerder een miskraam hebben gehad; check in the box
    - die bekend zijn met een verhoogde bloeddruk; check in the box

He gats, nou maak ik me nog druk ook, dus morgen is het bloedprikken het eerste wat we gaan doen :(

15. Iemand hier trouwens ervaring mee?

16. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    Precies Chantal beginnen bij stap 1. Mss heb je zwangerschapssuiker. Okay is te overzien, krijg je reus van een baby die wrs eerder gehaald wordt. Maar,....je hebt wel een lekkere baby, postief zien! Kop op meid!

Oh oh zit in tweestrijd, din smst dat ze vanmorgen gevloerd is gegaan in de badkamer, te lage bloeddruk. Manlief was niet blij, maar ze ademt gelukkig nog (zeg ik nu sarcastisch) dus hij is naar de zaak gegaan (ggggrrrr) zal ik nu toch maar wat jus d'orange persen en de strijk gaan halen. OOhhhhhh ik weet jullie antwoord al maar ik vind het zooooooo moeilijk!!
    Waarom ben ik zo aardig en heb ik er zelf last van wat is nou beter lief zijn en er last van hebben of niet lief zijn en er ook last van hebben?

17. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    @ Chantal: Ik heb ook 2 mannen van 4 kilo op de wereldbol gezet, maar geen misraam gehad en ook geen hoge bloeddruk.
    Mijn bloedsuiker was bij Jasper ook te hoog. Ongeveer dezelfde hoogte als die van jou. Ik moest het toen ook laten prikken. Nuchter was hij te hoog en na het eten ook. De keer daarna was hij goed, zowel nuchter als na het eten (en ik had toen een appelflap gegeten hihi). Praat over je zorgen met je vk en probeer niet teveel op internet te zoeken. Over het algemeen lees je daar meer negatieve dingen dan positief.

18. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Het is de zwangerschap van je vriendin en haar man samen en niet die van jou. Jij hebt je eigen gezin meis en je gezinnetje houdt je meer dan genoeg bezig. Hij gaat gewoon werken, hij was niet blij, maar blijkbaar is het niet ernstig genoeg om thuis te blijven.

Een sinaasappeltje persen (en een doos drop brengen ;)) is prima, maar ga nu geen huishoudelijke taken op je nemen. Ze gaat zoiezo op je gevoel inspelen als je langsgaat...

19. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Chantal, misschien valt het wel mee meis! Mijn vader heeft suiker en ik moest ook bij beide zwangerschappen prikken op suiker, gewoon even doen en dan weet je hoe of wat! Waar ik nu woon moest ik een paar dagen wachten op de uitslag, in mijn vorige woonplaats ging ik in het zkh prikken, prikte ze in je vinger en wist je het meteen, ik weet niet of dit bij jou een optie is? Mss was het een eenmalige uitschieter. En als je wel zwangerschapssuiker hebt krijg je in eerste instantie een bepaald dieet waar je je aan moet houden, in het ergste geval moet je insuline spuiten maar zover zou ik nog helemaal niet denken! En ook vrouwen met suiker krijgen niet gegarandeerd hele grote baby's hoor.

20. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @PP, wat Marleen zegt. Lekker op visite gaan, beetje drinken en eten geven en daarna vertrekken. Niks geen huishoudelijke taken. Die strijk komt vanzelf wel goed hoor, geen must!! En laat je niet verleiden, het is gewoon dikke pech, maar jij heb je eigen huishouden. Kijk als ze je nou lekker zou betalen?? Zou ik zeggen pik in!

@Marleen, hou nog even vol meid, hihi!!?? Ja, lenzen??

@Chantal, maak je niet gek. Wacht eerst de resultaten af. Misschien had je maandag net gegeten enz. Verder maar gewoon blij zijn dat de zwangere vrouw in de gaten houden.
    Ik heb wel suikertest gehad met 20 /30 weken. Maar niet alleen maar bloedprikken met eten tussendoor. Moet je gewoon bij de gyn?

Deel Deze Pagina