Goedemorgen, Net weer een mail gehad van die eikel dat hij me helemaal niet bedreigd heeft en dat ie ontzettend teleurgesteld is in ons. Nou ja, moet ie zelf weten. Hopelijk kan ik het loslaten. Slechtslapers succes vandaag. Gisteren trouwens gesprek gehad over Lianna. Ze heeft op school schijnbaar heel veel structuur en regels nodig om te kunnen functioneren. Daarnaast reageert ze niet goed als er een andere situatie is. Bv. ze weet als je bij een leesboek zegt dat ze de bladzijde moet omdraaien wat ze moet doen, maar als ze een ander soort boekje heeft weet ze niet wat ze dan moet doen.
@SJorsje, wat een stuk ongeluk zeg. Moet hij zo zijn frustraties kwijt... beetje jammer. LOSLATEN, dit is precies wat hij er mee wil bereiken, eik%l. Herken je wat ze zeggen over Lianne?
Lique nee ik herken helemaal niks. Thuis hebben we helemaal geen structuur en dat lijkt ze helemaal niet erg te vinden. Als ik zeg dat we straks naar de supermarkt gaan en het gaat dan niet door accepteert ze dat gewoon. Terwijl ze op school dan schijnbaar helemaal uit d'r dak gaat.
@ Sjorsje, teleurgesteld? Omdat je je huisje niet voor niets weg geeft?!?! Niet meer op reageren en loslaten! Ik ben ook benieuwd of je het herkent van Lianna? @ Miepie, hopelijk gaat het snel beter dan, wel irritant als je dan niet kunt sporten terwijl je dat net hebt opgepakt. Zo, mijn huis meurt naar uien. Heb net alvast de uien gebakken voor bij de hamburgers. Getver, vind het zo jammer dat je dat zo goed ruikt de rest van de dag.
@ Sjorsje, oh ik lees al of je het herkent. Misschien is het wel omdat ze het op school juist veel krijgt dat ze er niet tegen kan als ze er van afwijken ofzo?
Dank jullie! Ot speelt buiten met buurjongetje. Vanochtend heeft jort n uurtje geslapen en ondanks dat in die tijd ook gedouched heb etc is ze er wel weer relaxed onder. En ik Doe op zo'n dag niet moeilijk over de tv. Jort is gestopt met spugen maar heeft nog heel erg diaree. Zolang hij de ors drinkt hoef ik me toch geen zorgen te maken?
@Lauwie, dat denk ik niet hoor. ORS drinken, ander drinken, misschien beetje eten. Dan kunnen ze wel even voort. Geen rare koorts enz natuurlijk.. Hoest met je deadline? @Sjorsje, heel apart. Misschien is het inderdaad juist de structuur waar ze van in de war raakt? MAar niet weten hoe je een bladzijde om moet slaan?? Hoe moet ik dat zien?
Lique ze moest die cito-toets doen en die is gemaakt van vellen papier met een nietje er door heen. En dat ziet er dus anders uit dan een boek. Bij een boek weet ze dat ze de bladzijde om moet draaien om meer te kunnen lezen, maar bij die toets wist ze dus niet hoe ze naar de volgende bladzijde moest. Ik heb geen idee wat ik daarmee moet, maar goed.
@ Lauwie, als hij verder goed drinkt zou ik me niet zo snel zorgen maken. Wel goed in de gaten houden idd. Beterschap! @ Sjorsje, ja... Wat je daar mee moet idd? Volgens mij zou Wesley ook kunnen zeggen dat hij niet weet hoe dat werkt gewoonweg omdat het anders is dan anders en hij nogal makkelijk is uitgevallen. Denk dat dat verder niet veel zegt.
Lique, heb meer tijd gekregen voor deadline zodat ik we het beter kunnen doen. En er is besloten dat we het gaan doen, dus helemaal goed! Vanochtend 39,4, lijlt nu wel gezakt denk ik. Hij viel net ook nog van de bank. Mijn schuld want ik dacht dat hij het zelf kon . Verdriet compleet Sjorsje, wat was hun advies? En wat gaan zij er aan doen? Juudje, hoe gaat t daar?? 2 buurjongetjes aan de deur die hier binnen willen spelen (=prinsessenjurken aan). Vandaag even niet! Nu staan ze in de tuin de stoepkrijt te pletten
Lauwie ze willen iemand laten observeren voor een goed advies. Vind ik prima. Jeetje gezellige kinderen dan. Wij gaan lunchen, hopelijk kunnen de kindjes zich een beetje gedragen.
Over Prinsessenjurken gesproken. Woensdag toen ik Wesley kwam halen op het kdv liep hij ook in een jurk. Hij vond het helemaal geweldig
@SJorsje, ohh zo. Sommige kinderen hebben dat toch gewoon niet zomaar door. Zal je eerste keer maar zijn dat je zoiets in handen krijgt.. Maar inderdaad opserveren kan geen kwaad. zou voor de gein eens kijken wat ze nu doet met papier met nietje erdoor... @DElilah, Djim is daar ook voor te porren hoor. Vindt het helemaal leuk!! @Lauwie, oh fijn dat je nog wat meer tijd hebt. Ai arme jongen. Tja ideaal die buurkids.
Ik geloof dat er tegenwoordig zeker 1,5 jaar staat voor het A en B-diploma. Als ze 1x in de week zwemmen. Inschrijfkosten waren 22,50 en ik betaal nu 39,50 per maand. (we zijn begonnen op zaterdag en dan betaal je hier 10,- extra per maand). Het diploma pakket als ze af mogen zwemmen kost hier 30,- per diploma en als 1 van de ouders meedoet betaal je daar ook nog eens 8,50 voor. Ik moet wel zeggen dat er enorm verschil is. Thomas was (is) dun en jong begonnen en miste wel eventjes de kracht en doorzettingsvermogen. Uiteindelijk heeft hij op het laatst een enorme inhaalslag gemaakt en kreeg na 13 mnd zijn briefje om af te zwemmen. En had binnen 2 mnd zijn B kunnen hebben, maar dat werden er 3, nog snel zat vind ik! Dus voor A en B waren we zo'n 750,- kwijt. Oudere kinderen hebben vaak meer kracht en discipline. Thomas is een enorme waterrat en wilde zelf graag op zwemles, dus daar ben ik vroeg mee begonnen en ik heb er ook geen spijt van. Hij had al een diploma toen de meeste klasgenootjes begonnen. Bij Jasper wilde ik iets later beginnen dan 4jr, maar die vraagt nu ook al wanneer hij op zwemles mag, dus die ga ik opgeven als Thomas af mag zwemmen voor C, maar dat gaat nog wel eventjes duren.
@ Lauwie: Als Jort goed drinkt hoef je je nergens zorgen over te maken hoor. Knap dat je er ros in krijgt trouwens, dat lukt hier echt niet! @ Sjorsje: Vind je het niet allemaal een beetje vaag? Als je zelf je kind hier helemaal niet in herkent dan zou ik me daar helemaal niet prettig bij voelen. Bij Thomas op school hebben ze nu 2 groepen 2 en als ik hoor hoeveel kindjes daarvan nu al gehoord hebben dat ze een jaartje extra moeten kleuteren dan schrik ik daar echt van. Thomas heeft zijn CITO's goed gemaakt en doet goed mee, dus die gaat straks gewoon lekker naar groep 3. Is het bij jullie op school ook zo streng Alieke? Af en toe heb ik het idee dat ze hier op school wel erg prestatie gericht zijn.
Marleen; het ligt eraan. Wat is streng en waar kijk je naar? In principe laten wij niet heel snel kinderen zitten hoor. Maar vooral jonge kinderen (kinderen geboren in oktober, november en december) mogen officieel nog niet eens 2 jaar in een kleutergroep zijn. Sommige kinderen zijn dan gewoon nog te jong om te starten met een echt leerproces. Wij kijken dan naar resultaten van de toetsen en de observaties die wij zelf uitvoeren, maar minstens zo belangrijk kijken we naar het sociale van een kind. Is het echt een jong kind, dus snel van slag, ongeconcentreerd enz. dan zullen wij ouders adviseren om hun kind een exrta jaar in de kleutergroep te laten. Dit jaar heb ik daar 3 kinderen van (3 meisjes). Vorig jaar D scores op de toetsen en op niveau van groep 1. Dit jaar dikke ! scores en ben dus vorige week begonnen met ze met het vorzichtig aanleren van woordjes. Nu zijn ze eraan toe. Ze kwamen dus net die paar maanden tekort. Maar het zijn stuk voor stuk zelfverzekerde meisjes geworden, die vorig jaar echt niet teo waren aan de stap van groep 3. \ Juud; ben benieuwd hoor!
@ Juud, ben benieuwd! @ Lique, mijn man vindt dat soort dingen dus helemaal niks; een jongen in meisjekleren. Ik vind het juist grappig en denk "laat maar gaan"
@ Alieke: Het viel me gewoon op hoeveel kindjes er in deze groep 2 niet mee kunnen komen. Mijn achterbuurjongen had een c voor rekenen en toen begon de juf al over een jaartje langer kleuteren. Zijn oudere broer heeft adhd en hij zou het misschien ook weleens kunnen hebben. Zo krom... Maar ik weet natuurlijk niet wat er precies gezegd is, maar dit is wat mijn achterbuuf vertelde. En zo zijn er flink wat kindjes nog "te speels". Ik keek er gewoon van op!
Juud, en? Marleen, wat een geld! Maar ja, ze hebben het gewoon nodig.. Wat een heerlijk weer! Jort slaapt dus ik zit lekker in de tuin met de babyfoon. Ot zit hiernaast met de buurmannetjes in de zandbak