Augustus 2008 mama's deel 13

Discussie in 'De mama's' gestart door Delilah, 13 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Jeetje wat veel geld voor zwemlessen. Moet er na de zomer ook aan gaan geloven.

Ik heb het altijd zo'n onzin gevonden om kinderen te laten zitten in de kleuterklas. Denk ook niet dat ik daar mee akkoord ga als Lianna 2 keer groep 2 zou moeten doen.

2. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Sjorsje, heb je daar zelf zeggenschap over?

@ Lauwie, lekker genieten dus! Het is hier niet mega zonnig maar ziet er wel al heerlijk uit. Heb heerlijk de raampjes open!

3. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Tja, als je het zo bij elkaar optelt is het inderdaad wel veel geld he?
    Het wordt elke maand automatisch afgeschreven dus eigenlijk merk ik er verder niks van haha!

4. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Marleen, wow val stijl achterover van die prijzen... Had hier toch echt wat anders in mijn hoofd.. Inschrijfgeld vind ik al enorm... Hier gaan de garantiepakketten al voor 350 euro de deur uit, hihi!! MAar je hebt me even met beide benen op aarde gezet, hihi!! Oja en hier mag je soms pas inschrijven als ze 5 zijn. Bij de duurste trouwens niet, daar ben je vanaf 4 welkom.

@Delilah, hier niet hoor. Nagellak, opmaken, sminken. Tja Sam heeft geen zusje, hihi!!

@Sjorsje, opzich kan ik heel goed in je standpunt komen. Maar om me heen merk ik toch echt andere dingen. Kindjes die in kleuterklas een extra jaar doen, komen niet opeens bij vreemde kindjes (hier zitten groep 1 en 2 bij elkaar). Das een pre, want meestal zijn ze dus sociaal minder sterk. Je hele schoolloopbaan telkens met je hakken over de sloot en veel druk of een goede basisstart op het moment dat het kind er aan toe is en goed mee kan komen..... (heb er verder geen verstand van, maar ik probeer hier dus ook open over na te denken).
    Sam is van Juni en ik zou ook niet dolblij zijn als ze 3 jaar moet kleuteren maar meestal is er ook nog een beetje samenspraak. En er moet volgens mij echt iets mis zijn als ze ze 3 jaar laten kleuteren. Kinderen uit november/december, tja daar kan ik me iets bij voorstellen..
    Lianne zit pas net op school hoor. Ze heeft nog even, valt vast allemaal wel mee!

@Lauwie, lekker buiten!

@Juud, ja vertel op!

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Delilah volgens mij gaat dat in overleg met de ouders. De meeste zullen wel akkoord gaan, maar als ik tegen die tijd het idee heb dat Lianna het wel kan, dan laat ik haar niet nog 'n jaar kleuteren.

Lique ze heeft inderdaad nog wel even, maar die juf legde er al zo de nadruk op dat ik er nu al rekening meehoud dat ze dat advies gaat geven.

6. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Sjorsje; Lianna zit nu toch net een half jaar in groep 1?
    Nou dan is het nog lang niet aan de orde zitten blijven of niet.
    Zitten blijven in groep 1 zou ik in elk geval niet willen en ook nooit doen. Wij praten vaak in februari groep 2 over evnetueel zitten blijven met ouders. Maar heel veel eerder komt dat eigenlijk niet aan de orde.
    Per school is het verschillend of je het advies van de leerkrachten moet opvolgen. Wij doen het altijd in overleg met ouders. WIllen ouders perse dat hun kind mee gaat dan zullen wij er alles aan gaan doen om het zo goed mogelijk te laten verlopen (vaak blijven ze dan in groep 3 wel zitten). Maar ik ken ook scholen waarbij het advies van de leerkrahct bindend is. Willen ouders perse door; moeten ze teken dat hun kind geen extra aandacht van de leerkracht krijgt, omdat school vindt dat het kind nog niet klaar is voor een voglende groep. Zou dat dus echt even goed navragen

7. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Wat een zieke kindjes allemaal hier, heel veel beterschap!

Olivier had van de week uitslag zijn zijn gezicht, een allergische reactie op iets maar wat? Ha dacht eerst aan rode hond dus we moesten wel even komen.

Vanmorgen ben ik met onze kleine meid op stap geweest om een Bee op te halen, we moesten ervoor naar Zeist maar we zijn helemaal blij!

Zwemles is zeker duur, wij gaan na de zomervakantie beginnen op zaterdag. Hoorde laatst van iemand op kraamvisite dat de baby bij geboorte van opa en oma zwemlessen had gekregen. Had ik nog niet eerder gehoord maar vond het wel erg leuk! Helaas gaat de vlieger hier niet meer op hahaha...

@ Judith: Al nieuws van de arts?

Fijn weekend!

8. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    We wachten nog.....

9. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    @ Lique: het is overal verschillend qua lesmethode en qua bedragen. Bij ons werken ze zoiezo niet met garantiepaketten. Nu zijn de regels bij ons ook enorm aangescherpt na de laatste kwaliteitscontrole. Het bedrag klinkt erger dan het is, want je betaald het niet in 1x.

10. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Juud jeetje ze laten jullie wel lang wachten.

Alieke dat moet ik idd dan nog even uitzoeken. Nou ja hopelijk komt het niet zover.

11. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Aaah we wachten dus nog....alle uitslagen moeten uit een ander zhuis komen en die zeggen al heel de dag tegen de arts hier dat ze zo terugbellen....de arts hier belt daar weer steeds heen maar dan zeggen ze weer...we bellen zo terug! Gvd en toen zat ik dus nog hier :(. Angelo kwam rond 10 uur want dan was de artsenvisite...omg

12. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Uitslag goed. Infuus er uit en monitor uit. Nog nacht observeren en dan morgen of zondag naar huis.

13. aliekeleppink

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Juud; gelukkig maar dat ales goed is. Maar jeetje een hele dag moeten wachten op de uitslag is toch vreselijk zeg!

Zo heb net het speelgoed verkocht. 2 grote vuilniszakken vol. Vtech, tiny love, fisher price, puzzels, vanalles. En dat alles voor 30 euro. Ach ik maak er liever iemand blij mee dan dat ik het hier in de weg heb staan!

14. aliekeleppink

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
  15. aliekeleppink

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
  16. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Heb snel even bijbellessen, maar heb geen tijd om te reageren. Ben bij mijn moeder op haar verjaardag en het is niet zo netjes om dan de hele tijd met mijn foon te zitten :D

17. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Haha Duster tijd voor bijbellessen op een verjaardag?

18. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Juud wat super dat de uitslag goed is.

Delilah waren je hamburgers goed bevonden?

19. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ik vond het ook fijn te lezen dat duster bijbellessen neemt :p :D

@ Juud, beter dat het goed is, hopelijk snel weer met z'n 4tjes thuis!

@ Sjorsje, ik heb er nog niks van gehoord. Zal vast goed zijn. Mijn man vond ze iig erg lekker!

Nou, ik hang op de bank, net 2 pcm op voor de hoofdpijn want ik wil eigenlijk nog wel even tv kijken ipv naar bed :S

20. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    zwaaizwaai,

Juud, wat fijn dat jullie weer bijna naar huis mogen, daar zullen jullie wel aan toe zijn.
    Ik reed vandaag vlakbij je huis, had een zorgplanbespreking bij een client thuis, maar wist dat je niet thuis zal zijn

@alieke, leuke bril, ben benieuwd hoe hij staat

wij hebben erg slecht geslapen omdat de poes op ons dekbedhadgeplast (getverdegetver)
    en we dus samen onder een minidekbedje hebben geslapen.
    Kregen snachts nog bijna bonje, haha dat was dus een vreselijke nacht
    we gaan nu heerlijk knus tegen elkaar aan zitten opde bank

@ Sjorsje, vervelend dat het zo gaat opschool,maar fijn dat ze gaan observeren, zo te lezen word er gedegen onderzoek gedaan

@ duster, veel plezier op de verjaardag en die bijbellessen zullen wel bijgelezen zijn?

@ Lauwie, wat heerlijk dat je dagje toch veel beter is gelopen als verwacht. Ik hoopvoorjedat Jort snel opknapt.

@ Puck, is olivier ookziek geworden?

Deel Deze Pagina