lievelingseten: couscous hoe word er gegeten? (mes en vork) soms bestek, vork/lepel en brood smeren met mes en soms met haar handen waar drinkt je peuter uit? een beker, liefst met een rietje en wat drinkt hij of zij? ze mag kiezen uit melk, karnemelk, water, roosvicee en thee en meestal kiest ze overdag roosvicee en voordat ze naar bed gaat karnemelk kledingmaat bovenkleding? 98/104 kledingmaat onderkant 98 draagt het liefst: op het moment vind ze alles goed: jurkje, spijkerbroek, paardrijbroek etc lief voor: haar kleine broer, ons, vaak ook voor kindjes waar ze mee speelt. Uitzonderingen daargelaten kan ze best goed delen met haar speelgoed of iets lekkers. hekel aan: naar bed gaan en het kdv op het moment lievelingsliedje: mamase en veel van Dirk Scheele vriendje/vriendinnetje? Een jongetje van de creche en een buurmeisje en een buurjongetje favo speelgoed: doktersjas en koffer, little people en playmobiel word heel boos als: van verliezen en er is veel een wedstrijd
Poeh wat veel gebept weer Moet vaak aan Romy denken, en haar arme ouders en familie/dierbaren... Carmen, ken jij Romy / haar moeder goed? Omdat jullie beiden kindjes met longproblemen hebben. Hoop dat je het nieuws van Romy goed aan kan, ook omdat je zelf van de week nog aangaf dat je je wel zorgen maakte om de toekomst van jullie Tess.
lievelingseten Leonie en Suus brood met smeerkaas hoe word er gegeten? (mes en vork) L/S vork waar drinkt je peuter uit? beker en wat drinkt hij of zij? siroop kledingmaat bovenkleding? 104 kledingmaat onderkant 104 draagt het liefst: petticoatrokje dan is ze een elfje lief voor: ALLES ja echt waar,... hekel aan: avondeten, die heeft nognooit een aardappel op. lievelingsliedje: Zoooooveeeelllll vriendje/vriendinnetje? Maud, Machiel, Suus, Tess, Fenne favo speelgoed Haar knuffel Apie word heel boos als Suus iets afpakt. Juud wat een mooie kinderwagen!!! Ik heb Romy ook kaartje gestuurd hoor, jullie ook? Dat gratis toestand werkte niet, heb maar gewoon betaald.
He Chantico, jij ook nog hier! Ik ben weer terug van weggeweest,.. Ik schaam me want ik ken het verhaal van Tess niet, kan iemand of dr mama mij kort bijpraten?
@Passiepaard; Heb je een PB gestuurd @Sjudith; Zo wat ga jij hard @Lauwie; Beterschap! @Petra@Judith; Leuke foto's @Werk; Ik werk nog steeds bij de kweker en de rust is wedergekeerd Hopelijk blijft het zo goed gaan en kan ik hier nog een poosje blijven Het lijstje beantwoord ik de volgende keer, ik plof nu op de bank
Als we in dit tempo doorgaan halen we dit keer sneller de 5000, haha!! @Passiepaard, ik denk dat Carmen dat het beste kan doen! @Lauwie, het gaat hoor! Maar het herstel gaat langzaam! En het is heel gezellig alleen in bed
Andy en ik hebben vanavond naar filmpjes zitten kijken van de meiden toen ze klein waren (alsof ze nou enorm zijn ) echt zo lief.
wat een verschil he! Bekijk bijlage 206601 Bekijk bijlage 206602 @Petra aaah schattig he! Wil je straks onze hummel af en toe lenen om te kroelen
Oohhh Juud wat een lievie! Toch vind ik wel dat je heel goed kunt zien dat ze het is hoor. Ze lijkt veel op jou he, wat heeft ze van je prins? Dat kaarsje begrijp ik niet, kan ik ook een kaarsje voor haar opsteken (daar dan, behalve thuis een vuurtje aansteken) Jullie zullen me soms wel beetje onnozel vinden maar dat ben ik ook. BTW: Gisteren heeft mijn vriendinnetje te horen gekregen dat haar zoontje Asperger (autisme) heeft, kenmerken van adhd en doordat zij een postnatale depressie heeft gehad, zijn moeder 8mnd na geboorte van zoontje is overleden en ze zakelijk veel last hebben gehad van de crisis heeft hij een enorm bindingsprobleem. Iedereen is lief, ziet geen onderscheid tussen ouders en de buren. Misschien weten jullie nog wel dat wij tegelijk zwanger waren, zij was 9 sept uitgerekend maar is uiteiendelijk 16 aug in 1,5 uur bevallen (veel te snel en dus ook prematuur) van dit jongetje. Omdat zij vrijwel geen contact heeft met haar familie had ze mij gevraagd om meteen naar het ziekenhuis te komen. Ik ken het jongetje dus echt vanaf een uurtje oud. Vind het zo heftig allemaal. Ik zag wel dat er dingen niet goed gingen in die beginfase, hij moest perse doorslapen na 8 weken (toen was hij nog maar 4wk in ontwikkeling natuurlijk) waardoor ze hem nachten hebben laten huilen. Stukje onwetendheid, stukje zo druk en moe zijn van zakelijke zorgen dat ze het niet meer aan konden. En dan ze eenzaamheid van mijn vriendin dat haar moeder en dr zus zelfs nu bij haar eerstgeborene niet naar haar om hebben gekeken. (en ze spoort echt wel en is heel lief hoor, die familie spoort niet) Triest te weten dat dit een levenslange uitwerking nu op het jongetje heeft. De autisme is waarschijnlijk aangeboren cq erfelijk. adhd heeft zn vader volgens mij ook, die is ook erg druk, weinig concentratie. Die mensen kunnen geen eens rustig op vakantie, dan krijgen ze heimwee en rijden na een kleine week 2000km terug naar huis. Heb ik al meerdere keren meegemaakt. Ergens moest ik gisteren ook wel lachen, het mannetje heeft geen fantasiewereld en toen Leonie vroeg of hij haar kon "redden" omdat ze verdronk (haar fanatsiespel tussen kussens van de bank) zei hij, nee hoor je zit gewoon op kussens en wierp een blik naar haar alsof ze daaps geworden was. Dat is dan wel weer mooi. Nu mag hij wel naar regulier onderwijs in augustus maar ik vraag me af of dat verstandig is. Ik ken hem best goed en denk dat hij heel ongelukkig wordt. Zijn denkwereld is volegsn die kinderpsycholoog 7 a 8 jaar, dus tussen al die 4-jarige "hummels" wordt hij volgens mij doodongelukkig. (LEKKER OM HIER EVEN VAN ME AF TE SCHIRJVEN) Pas was ik met hun naar de Efteling geweest, hij verdiept zich niet in de sprookjes maar in de techniek die daar achter schuilt, stroom, electriciteit en scharnieren vind hij veel interessanter. En daaraan zie je dat mijn vriendin weinig referentiekader heeft. Toen zij vertelde dat zoonlief zich bezighield met wie er op de hond zou passen en wat er gebeurde als hun huis zou afbranden terwijl zij op vakantie waren, was ik hoogstverbaasd, hierop is vriendin dan weer verbaasd dat Leonie zich daar niet mee bezighoud. Het interesseert mijn kind geen hol wie er op het huis past, we gaan op vakantie en de rest boeit niet. En dat is maar goed ook, dat is de onbevangenheid van een kind waarom kind-zijn zo mooi is. Al met al zit er best mee in. Denk dat de familie nog veel zorgen krijgen. Nu waren ze sinds een maandje voor de 2de gegaan dus ik ben benieuwd hoe het nu verder zal verlopen, of ze dat nog wel doorzetten, hoe ziet school er straks uit, red hij dat wel enz enz Wat voor basisschool kiezen jullie voor je kindje straks? Poeh ben echt op mn praatstoel he? EN het is nog vroeg dat beloofd wat, 5000 berichten?? Watch out!! Have a nice day!
Goedemorgen Je kan gewoon een virtueel kaarsje branden, wijst zich vanzelf @pp ik vind juist dat ze enorm op mijn man lijkt hahah grappig is dat! Wat een verhaal joh over je vriendin! Die krijgen het vast nog zwaar? Maar leest ze niks over deze 'ziekte'? Ik zou me scheel lezen en naar info avonden gaan.... Giulia gaat naar een brede school. En we moeten nadenken over montessori,jenaplan of dalton omdat ze mogelijk hoogbegaafd is. Maar aangezien we over 3 jaar willen verhuizen weten we dus niet wat verstandig is. Nog even op deze school en kijken hoe het gaat of toch naar een andere school. We zijn hierover in gesprek met een pedagoog.
zo passiepaard dat is een heel verhaal om de dag mee te beginnen, hihi wat een gedoe met je vriendin en wat is dat dan rot he als je het onder je ogen ziet gebeuren. wat ik ondertussen wel heb geleerd van kindereren om me heen is dat kindereren gewoon niet beter weten als ze in een ander gezin als een "rustig" gezin worden geboren, maar makkelijk zal het niet zijn. Was jij nou diegene waarvan de schoonouders een zwembad hadden? en had je een haflinger? ik heb na de geboorte van Suze (weer) een paard gekocht waar ik nu in de L2 start @ juud, dat wil ik wel, zo'n lekker klein vers babytje.... andy had gisteren na die filmpjes weer helemaal zo'n "zullen we niet toch?" maar ik heb het toch wel duidelijk voor mezelf vandaag komt er een oud-vriendin op de thee. ikheb haar denk ik al meer dan 5 jaar niet gezien omdat onze levensfases steeds anders liepen. toen ik non-stop uitging was zij heel burgelijk en daarna andersom. ik ben benieuwd of het gelijk weer klikt
@petra oo spannend zo'n date Ik heb dat met een oude vriendin, we gaan al 3 jaar afspreken........ @pp jij hebt toch ooit in de kinderen gestaan incl paard en kids? (of ander blad)
help als ik naar mijn banner kijk komt die bevalling best dicht bij en ben als de doooood voor de bevalling
Juud "dat wijst zichzelf" zie ik dus niet. Ach het is donker dus mn brandende kaarsen misstaan hier niet. Ga je Guilia laten testen op haar hoogbegaafdheid of laat je het even zo. Leonie is getest in Nijmegen bij het hoogbegaafdheidscentrum. Ik vind al die soorten scholen een wirwar, had je dat nou toen wij naar school gingen ook allemaal? En dan speelt bij jou de verhuizing nog mee, ga je Rotterdam uit? Tja mijn vriendin heeft nogal in ontkenningsfase gezeten, toen ze gisteren de uitslag kreeg had haar man (weer de zaak ppfff) het af laten weten dus ging ze alleen. Ik zei nog, maar als je nu een niet zo'n positieve uitslag krijgtdan zit je daar zo verloren. Aangezien ik op de kids zou passen kon ik ook niet mee. Maar zij antwoordde dat ze niet veel bijzonders verwachtte. Nu heb ik er ook niet zo veel verstand van maar wat mensen om mij heen die dat wel hebben en hem zagen of feestjes hier die zeiden al dat er echt iets is met het kindje. Eigenlijk zeiden die het vanaf een jaar al. Dus ik hield wel in mn achterhoofd dat er iets was, hoewel ik ook rekening hield met niet alle kinderen zijn hetzelfde en dat is zijn "ding". Helaas zat ik er dus goed naast. Antwoord op je vraag: Vader heeft gisteren meteen zitten googlen en herkend zijn zoon in het geheel en vind dus dat ze het bij het rechte eind hebben. Mama is vooral in shock en wil alles zo normaal mogelijk laten, maar ik denk als je de beperking van je kind niet erkend dat je hem met de beste bedoelingen toch tekort doet. Wellicht komt deze fase nog wel, dat neem ik wel aan dat ze gericht gaat kijken wat hij wel leuk vind en aankan, en daarbij toch kind kan zijn. Missie is nu dat hij gestimuleerd moet worden tot fantasie, tja zie dat maar voor elkaar te krijgen hij vind alles stom. Alleen pistolen, messteken, doodmaken en sex. Ja je leest het goed, die taal komt er wel uit. Enge films ziet hij ook niet, alleen Zappelin en Toy story. En sex dan in de ruimste zin des woords. Uitspraken als "je moet niet mijn plasser in je mond stoppen" maar hij wordt niet misbruikt dat is allemaal onderzocht, het is echt zijn belevingswereld en dat comibneren met acties van die hond die wel zijn eigen "zakie" schoonlikt. ppfff ingewikkeld als ik het zo allemaal lees.
Oh oh blijf ik niet incognito?? Ja ik heb in Kinderen gestaan en nee mijn schoonouders hebben geen zwembad maar ik heb wel een paard dat sprekend lijkt op een haflinger maar een Belgisch trekpaard is. Mon cheval,...
Juud: ik snap wel dat je huiverig wordt nu hoor. Zo'n bevalling is niet niks. Hoe is de grootte van je mannetje nu geschat? Heb je beetje grote doos?? Whahahahah dat was een grapje! Nee meis, babies zijn leuk, een kindje geweldig maar die bevalling pppfff niet grappig,...