Augustus 2008 mama's deel 13

Discussie in 'De mama's' gestart door Delilah, 13 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delilah

Delilah Niet meer actief

1e kerstdag komt de fam. hier eten en ik en mijn 2 schoonzussen doen allemaal iets.

Ik doe runderrollade, gehaktballetjes, vega hapjes en dan komt er nog een aardappelgerecht, frietjes en iets van gemengde groente bij. Er komen nog stoofperen, slaatjes, pasta salade stokbrood met kruidenboter bij. Dus beetje van alles wat. We doen lopend buffet, wel zo handig met al die kleine kinderen. Vorig jaar zaten we met z'n allen aan tafel maar da's veel te druk.

@ Arri, leuk wat van je te horen, drukke tijden zo te lezen!! Succes met alles!

2. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Juud, ik herken het niet... Maar als je twijfelt even bellen naar VK... of denk je niet aan vruchtwater?

3. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @lique nou geen idee weet niet hoe dat er uit ziet en als ik op mijn hand blaas dan komt er niks :p

4. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Sjudith, ik had het ook! Was een zwangerschapskwaaltje bij mij.
    Ik heb een aantal keren geroken... :) Maar nee, geen vruchtwater bij mij! En bij twijfel, kan je altijd vk bellen hè? ;)
    En Ninke is nu 7,5 maand. Gaat zo snel!! Ik vind haar ook echt veel sneller groot dan Hanne. Ze tijgert inmiddels leuk de kamer door, wil alleen maar staan als je de handjes vast hebt enzo. Genieten!!

5. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Het ruikt niet echt naar iets en het is vooral als ik gelopen oid heb.

@arri wat heerlijk dat ze al zo tijgert!

6. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Sjudith, bij mij zijn mijn vliezen gebroken met 37 weken dan dus wel verder maar ik had het ook alleen met lopen of met omdraaien in bed dus niet als ik op mijn hand blies. Voor de zekerheid kun je altijd even bellen he dan kunnen ze het zo checken..

Lique, bij mij op het werk gaan de kindjes ongeveer met 8 maanden naar de 3 flessen toe maar die eten dan ook pas echt brood mee. Als Vince nu alles al mee eet zou je het kunnen proberen toch?

Delilah, een lopend buffet is ook wel erg leuk en gezellig. Vooral als iedereen dan wat meeneemt dan heb je ook van alles wat staan.

Lauwie, is het wel een beetje gelukt naar je zin met het puzzelplaatje??

Arri, wat lekker dat jullie je huis zo snel verkocht hebben. Dan moet je tegenwoordig echt geluk hebben!

Tesske, hoe gaat het met je?? Was het van de week nog gelukt met je presentatie?? (dat was het toch waarbij je een grote opkomst van je team had)

Wij krijgen 1e kerstdag met de lunch mijn moeder met haar man en dan maak ik verse kippensoep, zalmsalade, warme broodjes en diverse soorten beleg.
    's avonds komt mijn schoonmoeder en mijn vader met zijn vrouw hier eten en dan eten we vooraf champignonnetjes met stokbrood en als hoofdgerecht varkenshaas in bacon, gegrilde groenten met geitenkaas en aardappelblokjes met knoflook, tijm en rozemarijn uit de oven en als nagerecht zit ik te denken aan witte chocolademouse en chocolademouse, brownie en vanille ijs.

Oh ja, zag bij Marleen nog een vakantie voorbij komen. Wij hebben gisteren ook geboekt. 20 dagen naar Italie in juni, twee verschillende campings. Echt heerlijk!

Groetjes,
    Jolanda

7. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Jolanda, dat klinkt ook heerlijk, jou kerst menu! En die vakantie ook ;)

Ja lopend buffet is bij ons het handigst als iedereen komt van mijn schoonfamilie zitten we met 12 volw. en 13 kinderen waarvan de oudste 3 eigenlijk ook al redelijk volw. zijn.

Nu zitten we met 10 volw. en 6 kleine kinderen voor zover ik weet.

Nou ik ga stoppen wan de kinderen gunnen mee geen tijd :(

@ Juud, ik heb het ook gehad hoor, afscheiding... :( ik mocht geen maandverbandje ofzo gebruiken. Bij twijfel toch bellen!

8. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ok thnx ik kijk het nog even aan :)

9. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    #409 marleen2109, 20 dec 2011
    Laatst bewerkt: 20 dec 2011
    @ Juud: Ik heb ook de ID kaarten geregeld! Morgen kunnen we ze ophalen. 9,20 i.p.v. 20,- per kind! Ze stonden bij ons in het paspoort, maar dat mag vanaf 1 juli 2012 niet meer. Hier in NL zijn ze geen ID kaart verplicht, maar in het buitenland wel, dus ik was wel blij dat ik er op tijd bij was, scheelt toch aardig wat!

@ Petra: We vertrekken 8 juli voor 2 weken, heb er nu al zin in!

@ Juud: Ik had op het laatst zo vreselijk veel waterige afscheiding, vooral bij Jasper. Ik vond het echt smerig, maar ik kon er niks aan doen. Volgens de gyn was de boel toen aan het verweken en het kindje het echt het allerlaatste stuk aan het indalen. Als je het niet vertrouwd even de VK bellen.

Ik heb vanmiddag bij WE 2 slimfit broeken voor Thomas gekocht en ze passen! Hij past nu nog mt116 gelukkig want mt122 is echt weer een heel stuk breder helaas. Dat gaat dus een nog groter drama worden ben ik bang!

Ik ga maar eens aardappelen schillen en zometeen zuurkoolstamppot maken, jammie!

Oja en qua kerst:

Kerstavond hebben we hier thuis een borrel en maak ik allerlei lekkere (tapas)hapjes, vaak zijn er zo'n 25 tot 30 man (+ 9 kindjes).

1e kerstdag eten we bij mijn moeder.

2e kerstdag komen mijn schoonvader en schoonzus met aanhang eten. We hebben eerst een zalm/ garnalen amuse, voorgerecht ganzeleverpate met sla en cranberrycompote, hoofdgerecht wordt waarschijnlijk hertenbiefstuk met zelfgemaakte rode wijnsaus en zelfgemaakte aard puree (zijn we nog niet helemaal over uit en er moet nog iets van groenten bij) en het nagerecht zijn we ook nog aan het bedenken.

10. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    Jemig wat een keukenprinsessen hier zeg!!

he Ari, leuk je even te flitsen hier. Ninke al 7,5 maand poeh wat gaat het snel.

Juud: heb je vk nog gebeld of denk je dat het er bij hoort. Ik geloof dat ik het ook had hoor bij Suus of Leonie dat weet ik niet meer, vies man.

Heb vandaag veel tijd bij Passie doorgebracht, veel lekkere dingen voor hem gekocht wil hem schromelijk verwennen nu ik hem nog heb;)

Kerst heb ik nog een idee van als ik me zo voel als nu trek ik pot peen/erwt open. Ben zo verdrietig heb er geen zin in. En met een chocoladekerstman zijn de kids al blij, hup klaar!

Juud hoe is het met meiske dr gewicht, stabiliseerd het al?

11. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @pp is de koop nu zeker?
    En gewicht is nu 14.5 kg.
    Angelo heeft gesprek gehad met de dieetiste op zijn werk, die raad fantomalt af. En die zegt dat een beker volle chocomelk net zoveel vet geeft. Dus we gaan over op de volle choco :)

Ik wilde even spammen :)
    2 dames in bad ;)
    Bekijk bijlage 208508

12. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ juud, ik had bij beide dames aan het eind van de zwangerschap soms het gevoel alsof ik lichtelijk in mijn broek had geplast

13. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ik heb geen afscheiding of wat het ook was meer gehad dus ws loos alarm :D

14. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Juud, gelukkig maar! Top foto!!!

@Jem en Delilah, ohh hij is toch 2 weken te laat en eet inderdaad al lekker mee. Ook op het KDV ging het vandaag prima met een fles minder. Het gekke is ook dat hij veel beter inslaapt de laatste dagen?? Geen idee of het er iets mee te maken heeft?

@Passie, lekker dat je goed genoten hebt vandaag van Passie!

@Arri, leuk weer even wat van je te horen!

En kerst heel rustig hier. alleen 1e kerstdag 's morgens brunchen bij schoonmoeders. Voor de rest gewoon wat lekkere dingentjes in huis halen denk ik...

15. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    juud, ik weet niet meer precies bij hoeveel weken maar ik had op een gegeven moment ook zulke afscheiding.
    leuke foto!

jem, je ziet wel dat ik geen professional ben, maar t is best leuk geworden.

arri, wat fijn dat jullie verkocht en gekocht hebben. dat is zeker druk! succes met alle geregel en ik ben benieuwd naar jullie nieuwe huis!

lique, haha, nog steeds niet :D. jort heeft echt heel veel honger en avondeten gaat nog niet zo goed. hij krijgt dus nog 4 flessen per etmaal. en heeel af en toe zelfs 5.

pfff jort heeft weer koorts, rode vlekken op zijn wangen en rond zijn ogen (sinds ze ontstoken zijn) en hij heeft me al weer 1x ondergekotst van het hoesten (het is al dagen elke avond prijs wat dat betreft). hij is ook weer behoorlijk benauwd. hij kwijlt ook dus ik denk kies 2, maar de combinatie koorts en benauwd vind ik niet fijn. morgen de ha maar even bellen.

ik heb een cadeautje als herinnering voor jort gekocht: een tandendoosje van nijntje! ik ga het nog laten graveren. voor ot heb ik ook een hetzelfde gekocht.

meiden met meerdere (wat oudere) kinderen: krijgen de andere kindjes ook een klein cadeautje op de verjaardag van een broer(tje) of zus(je) of alleen de jarige?

16. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Ik zou inderdaad even bellen. Misschien is het wel "gewoon" een virus, maar even naar zijn longetjes laten luisteren kan geen kwaad!

Dat tandendoosje heb ik ook voor Thomas! Hij is zo leuk! :)

17. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    marleen, ja bel sowieso om te vragen of ik hem pufjes mag geven als ie benauwd is of dat ik dan eerst langs moet komen met m. en als ie nog koorts heeft dan wil ik wel graag met m langsgaan. ik kan bijna net zo goed boven blijven zitten voor hoe vaak ik m omhoog moet houden voor het hoesten.

18. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Lauwie, pff arme jort. Wat de flessen betreft, als het andere eten niet zo goed was gegaan had ik het nog niet geprobeerd hoor, maar zag het niet zitten hem nu vol te stoppen met al dat eten en dan ook nog die flessen die er ook weer een keer af moeten.... Hier krijgen de kids geen kadootjes als de ander jarig is....

19. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Als jort zonder die flessen zou kunnen, dan zou ie niet zoveel krijgen! Hij slaapt nu eindelijk redelijk ok. Fijn toch dat Vince het niet meer nodig heeft! Ik wordt er juist moe van dat ze jort op het kdv geen 2 flessen willen geven en t arme mannetje gillend thuis komt :(.

Ik twijfel ook nog over cadeautjes voor de niet jarige. Aan de ene kant leuk als die zich er ook op kan verheugen, maar ook wel weer goed om te leren dat soms een ander in het zonnetje staat...

20. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Delilah; Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!

@Lauwie; Beterschap voo Jort!

Bah, bah, wat een drukke maand is dit toch. Ben blij als het nieuwe jaar is begonnen. Al zitten januari en februari ook al helemaal vol gepland ;)

Morgen een gesprek op mijn werk of ik op andere dagen kan gaan werken. Matthijs heeft het er erg moeilijk mee dat hij op mijn vrije dagen naar de PSZ moet. Hij is helemaal hysterisch als ik hem wegbreng, zegt dat hij mij zo mist en vraagt of ik hem toch ook wel mis als ik werk.

Deel Deze Pagina